بازدید 50299
۱
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش جالب رهبر انقلاب به سخنان روحانی/ تکذیب ساخت کعبه در قزوین/ دستگیری نصب کننده پرچم داعش/ جمنا باعث قهر و ریزش رأی اصولگرایان؟/ نظر متفاوت علی مطهری درباره سند ۲۰۳۰

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «روایتی از دیدارهای اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب»، «تلاش برای انتقال دو هفته از تعطیلات تابستان به زمستان»، «تذکر تعدادی از نمایندگان زن مجلس به روحانی»، «واکنش به احتمال عدم حضور احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 13 June 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سرقت شمشیر نادرشاه از موزه کوباچی داغستان روسیه

پلیس روسیه از سرقت شمشیر متعلق به نادرشاه افشار از موزه کوباچی داغستان خبر داد. این حادثه عصر روز دوشنبه (۲۲ خرداد) روی داد و دزدان حرفه‌ای بیش از 90 شیء باارزش از جمله مُهره‌های قدیمی، گلدان‌های نقره منقوش به استخوان و تصاویر استالین و کرملین را به سرقت بردند. کارشناسان هرچند معتقدند که نمی‌توان قیمتی برای شمشیر نادرشاه تعیین کرد، اما حداقل یک تا دو میلیون دلار در حراجی‌ها به فروش خواهد رفت. به گفته پلیس روسیه این موزه که در روستای کوباچی داغستان قرار دارد، فاقد نگهبان حرفه‌ای و آژیرهای خطر هشدار دهنده بوده است. تاس، این خبر را منتشر کرد.

 

روایتی از دیدارهای اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب

حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات درخصوص چگونگي رابطه اصلاح طلبان و رهبری معظم انقلاب گفت. آقایان رهامی و منتحبنیا با پادرمیانی آقای سیدهادی خامنهای به دیدار با رهبری رفتند که البته آنگونه که خود اظهار کردند دیدار شخصی بوده است. قبل از انتخابات مجلس من و آقایان جهانگيري و انصاري دیداری با رهبري داشتيم. بعد آقای جهانگيري چون در دولت بود بيشتر اين ديدارها را تکرار کرد. جهانگیری خیلی امیدوار است و معتقد است این رفت و آمدها می تواند اگر مسائلی فی مابین باشد، حل کند. آخرين دیدار هم درباره حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات و جامعه بود که رهبري گفته بودند با حضور اصلاح طلب ها مشکلي ندارند. مطالبی هم در مورد آقای خاتمی و محدودیت های ایشان در آن دیدار مطرح شده بود. معتقدم اگر اصلاح طلبان هم مانند دیگر جریانات به رهبری دسترسی داشته باشند، روابط بهتر خواهد شد. چهره های شاخص اصلاح طلبی وفادارترین چهره ها به امام و انقلاب هستند و در این زمینه هم هزینه داده اند. کسانی مانند آقای مصباح یزدی ادعای حمایت از رهبری را دارند ولی نظر آنان برخلاف نظر امام است. امام می گوید میزان رای ملت است ولی او می گوید ملت چه کاره هست که تصمیم بگیرد؟ بنابراین دیدگاه کسانی همچون آقای مصباح با دیدگاه امام کاملا متفاوت است. هرچند ایشان باید بتواند نظر خود را ولو اگر مغایر نظر امام است، مطرح کند اما نباید شرایط به گونه ای پیش برود که این نظرات و دیدگاه ها به عنوان دیدگاه های مدافعان رهبری مطرح شود. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

نظر متفاوت علی مطهری درباره سند ۲۰۳۰

علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت:‌ سند ۲۰۳۰ یک توصیه‌نامه است که یونسکو به عنوان یک سازمان مستقل آن را داده و یونسکو سازمانی است که حتی از فلسطین نیز دفاع کرده است. این توصیه نامه‌ای است که یونسکو داده است و در کشورها ارزیابی می‌شود که تا چه حد اجرا شود و کشور ما این را با حدتحفظ قبول کرده؛ یعنی هر جایی که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد ما آن را اجرا نمی‌کنیم و این موضوع در اسناد یونسکو نیز موجود است و چیزی نیست که کشور را تهدید کند. موضوع ۲۰۳۰ قدری سیاسی شد و چندان نیازی به این همه مجادله بر سر آن نبود و همانطور که گفته شد چیزی نیست که تعلیم و تربیت ما را تحت تاثیر قرار دهد نه اینکه ما بخواهیم برنامه های آموزشی خود را از آن برداریم. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

 

تفسیر مصباحی‌مقدم از لفظ آتش به اختیار

حجتالاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفت: مقام معظم رهبری مرادشان از اشاره به آتش به اختیار این نیست که خارج از چارچوب‌های قانونی افراد بخواهند رفتاری داشته باشند. وقتی رهبر معظم انقلاب سخن از آتش به اختیار گفته‌اند یعنی جوانان و مسئولان به انتظار ننشینند و تحرک خود را بالا ببرند و در چهارچوب سیاست‌ها و اهداف نظام که روشن است تحرک خود را افزایش دهند. قطعا هرگونه تخریب و کارشکنی علیه دولت مورد رضایت رهبر انقلاب نیست. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

ساخت کعبه در قزوین و انصراف زائران از حج کذب است

مدیر حج و زیارت قزوین، ساخت کعبه نمادین برای اجرای جایگزین مراسم حج در این استان را قویا تکذیب کرد و گفت:‌ پرونده شکایت علیه تکثیرکنندگان این شایعه، در محاکم دادگستری باز شده و موضوع آن درحال پیگیری است؛ رویداد این خبر را منتشر کرد.

 

فیلتر سایت‌های خبری ایران، قطر و ترکیه‌ از سوی مصر

مقامات مصری سایت‌های خبری دیلی صباح، ترک‌پرس، اخبار ترکیه، ترکیه بالعربی، ساسه پست ترکیه و العالم ایران را فیلتر کردند.علاوه بر سایت‌های ایرانی و ترکیه‌ای شبکه الجزیره، خبرگزاری رسمی قطر (قنا) و دیگر سایت‌های خبری قطری فیلتر شدند. دلیل فیلتر شدن این سایت‌ها انتشار اتهامات و اخباری دروغین علیه مصر است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

خبرگان مراقب استمرار صفات رهبر است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: وظیفه ما دو چیز است. یکی جانشینی و یکی حفاظت از صفات، نه این که در کار آقا دخالت بکنند. بعضی‌ها خیال می‌کنند خبرگان بالا دست آقا است! نه این طور نیست. رهبری، رهبر اعضای خبرگان هم هست و همه تابع هستند و فقط مراقب صفات رهبری هستند که در ایشان موجود باشد. تسنیم: شما مرتباً این مسأله را در کمیسیون رصد و پایش می‌کنید؟ پایش نمی‌خواهد. ما عملکرد آقا را می‌بینیم و بررسی می‌شود و کار خلافی واقعا نمی‌بینیم و تا حالا یک کلمه هم قول خلاف از ایشان ندیدیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

دستگیری نصب کننده پرچم داعش در پل فسا

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری نصب کننده پرچم داعش در پل فسای شیراز خبر داد: پرونده از شعبه بازپرسی به پلیس اطلاعات ارجاع داده شده است. رویداد این خبر را منتشر کرد.

 

تلاش برای انتقال دو هفته از تعطیلات تابستان به زمستان

معاون رئیس‌جمهوری گفت: با دو روز تعطیل آخر هفته‌ موافقت شده است. زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تلاش برای انتقال دو هفته از تعطیلات ایام تابستان به فصل زمستان خبر داد و گفت: ما موافقت سازمانی را برای تایید دو روز تعطیلی در آخر هفته‌ها را اعلام کردیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

داعش آمریکا، روسیه، ایران را تهدید کرد

سخنگوی داعش طی یک پیام صوتی از پیروان این گروه تروریستی خواست تا در ماه رمضان به کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، استرالیا، عراق، سوریه، فیلیپین و کشورهای اروپایی حمله‌ی تروریستی انجام دهند. رویترز اشاره کرده که صحت این پیام صوتی را نمی‌توان به طور قطعی تایید کرد اما صدا مانند صدای منتشر شده در پیام قبلی است. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از معتقدان به سازش با آمریکا

علم‌الهدی گفت: آن کس که برای برطرف کردن مشکلات حرف سازش با آمریکا را می‌زند در شناخت خدا و باورمندی به خدا، معاد و اینکه قدرت او از همه قدرت‌ها بالاتر است دچار مشکل شده و کم آورده و این سبب تحول در بینش سیاسی او می‌شود.وی خاطرنشان کرد: صاحب سینه‌ها افکار و عقاید داخل آن است و همه اندیشه و خطوط حرکت انسان‌ها تابع این‌ها است، سینه انسان کشوری است که پادشاهش افکار و عقاید محوری داخل آن است.

 

توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش

مهدی نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از توقف کامل اجرای سند ۲۰۳۰در آموزش و پرورش پس از بیانات صریح رهبر انقلاب خبر داد و به مشرق گفت: بیانات ایشان برای شورای عالی آموزش و پرورش فصل الخطاب بود و بلافاصله پس از این فرمایشات، اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش متوقف شد.وی در پاسخ به اینکه پس چرا رئیس جمهور در ایام انتخابات بر اجرای مواردی از سند ۲۰۳۰که با اصول و مبانی جمهوری اسلامی مغایرت نداشته باشد، تأکید کرد نیز گفت: بحث هایی مطرح شد اما فصل الخطاب برای ما، بیانات رهبری بود، لذا شورای عالی آموزش و پرورش، اجرای سند ۲۰۳۰ در نظام آموزش و پرورش را متوقف کرد و سند تحول بنیادین نظام آموزشی را در اولویت اجرا قرار داد.

 

جمنا باعث قهر و ریزش رأی اصولگرایان شد

محمدعلی پورمختار معتقد است، جمنا تشکیلاتی جامع نبود و خیلی محدودیت داشتند و این باعث شد تعدادی ناراحت شوند و قهر کنند و در نتیجه ریزش آرا به وجود آید.محمدعلی پورمختار نماینده اصولگرای مجلس معتقد است اگر در انتخابات اخیر به جای انکه قالیباف کنار بکشد رئیسی کنار می کشید وضعیت فرق می کرد و همه ارای اصولگرایان به سبد قالیباف می رفت، در حالی که در انتخابات 96 تنها نیمی از ارای قالیباف به سبد رای رئیسی منتقل شد. او بر خلاف برخی تحلیل ها معتقد است رای اصولگرایان در طبقه محروم ریزش نداشته است اما رفتار و محدودیت های جبهه مردمی نیروهای انقلاب سبب قهر برخی اصولگرایان و ریزش رأی این جریان شد.

 

طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان تایید شد

بهرام پارسایی سخنگوی اصل نود از تایید طرح تبدیل کمیسیون اصل نود به دیوان اصل نود در کمیسیون آیین‌نامه داخلی خبر داد.وی تصریح کرد: گزارش تأیید این طرح برای قرار گرفتن در دستور کار به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است.

 

تذکر تعدادی از نمایندگان زن مجلس به روحانی

تعدادی از نمایندگان زن مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند که زنان ما نیازی به اعطای امتیازات جنسیتی ندارند و با معیار توانمندی و شایستگی می‌توانند در حوزه مدیریت کلان و ارشد کشور نقش ایفا کنند.طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در تذکری به رئیس جمهور خواستار استفاده از استعدادها و توانمندی‌های زنان در اداره امور کشور شدند.

 

انتقاد عضو حزب مؤتلفه از انصراف قالیباف

ترقی با بیان این که کنار رفتن قالیباف از صحنه انتخابات یک تصمیم عجولانه‌ بود،‌ تصریح کرد:‌ همه رأی قالیباف به سبد رئیسی ریخته نشد و موجب شد تا بخش مهمی از این آرا به سمت روحانی برود که به نظر می‌رسد ناشی از یک تصمیم گیری درست و منطقی نبوده است. قالیباف اگر در صحنه باقی می‌ماند آراء وی فریز می‌شد و انتخابات به مرحله دوم می‌رفت. در مرحله دوم نیز شرایط بسیار متفاوت می‌شد و طرفداران نامزدها فعالیت خودشان را روی یک نامزد متمرکز می‌کردند. قطعا تمرکز آرا می‌توانست موجب پیروزی اصولگرایان شود.

 

واکنش به احتمال عدم حضور احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص

محمد هاشمی در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه احتمال دارد حکمی برای محمود احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام زده نشود، گفت: بنده هیچ اطلاعی ندارم جز آنکه آقای باهنر ظاهرا مصاحبه ای داشت و چنین مطلبی را گفته است. من هیچ اطلاع خاصی غیر از اینکه در رسانه ها مطرح شده ندارم.

 

طرح سؤال از رئیس جمهور کلید خورد

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ از جمع آوری 50 امضا جهت سوال از رئیس جمهور درباره بر هرج و مرج در بنگاه‌های مالی و اعتباری از جمله کاسپین، فرشتگان، آرمان و ... خبر داد.این نماینده مجلس تاکید کرد: موسسات برشمرده شده آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد کردند که برخی از آنها حتی پا را فراتر گذاشته و دست به پولشوئی می‌زنند.کوچکی نژاد در پایان تأکید کرد: بر اساس قانون پرسش از رئیس جمهور به 75 امضا احتیاج دارد که بنده معتقدم تعداد امضاها تا روزهای آینده به 75 امضا خواهد رسید.

 

درخواست ۵۰ میلیون دلاری پرسپولیس برای شکست دادن نماینده عربستان!

تیم فوتبال پرسپولیس در فصلی که گذشت عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و توانست علاوه بر قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا جواز حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را هم به دست آورد. سرخ پوشان پایتخت برای صعود به نیمه نهایی الاهلی عربستان را پیش‌رو دارند. خریدهای پرسپولیس در تابستان بازتاب زیادی در رسانه‌های عربستان داشته و به نظر می‌رسد که باعث نگرانی هواداران الاهلی شده است.سایت elsport نوشت: تیم فوتبال پرسپولیس فعالیت خود را در تابستان خیلی زود شروع کرد. گزارش رسانه های عربستانی حاکی از این است که پرسپولیس با هدایت برانکو از وزارت ورزش ایران درخواست بودجه ۵۰ میلیون دلاری کرده است تا تیم به خوبی تقویت شود و بتواند الاهلی عربستان را شکست دهد. برانکو، سرمربی تیم فوتبال پرسپولس خواستار جذب پنج بازیکن با کیفیت شده است و باید خواسته‌های او بر آورده شود.

 

اعتراض رسمی فدراسیون‌‌ فوتبال ایران به AFC

بعد از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، علاوه بر اینکه فدراسیون جهانی فوتبال پاداشی را برای فدراسیون ایران اهدا خواهد کرد، قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بابت تبلیغات محیطی در مسابقات تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه 2 میلیون دلار به فدراسیون ایران پرداخت کند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران به این موضوع اعتراض کرده و اعتقاد دارد باید این مبلغ بیشتر شده و AFC باید در این زمینه تجدید نظر کند، چراکه این رقم بار مالی سنگین کشورهایی که به جام جهانی صعود می‌کنند را تأمین نمی‌کند.در همین زمینه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و ژاپن در دیدار امروز خود به این نتیجه رسیدند که باید این اعتراض نسبت به این موضوع صورت گرفته و حتی کشورهایی مانند کره‌جنوبی و چین نیز به این جمع اضافه شوند، چراکه مسابقات این 4 کشور در قاره کهن به مراتب بیشتر از سایر کشورها به واسطه هوادارانی که دارند دیده شده و استمرار حضور این کشورها نیز در مسابقات مختلف باید لحاظ شود.

 

واکنش جالب رهبر انقلاب به سخنان روحانی

رهبر انقلاب در دیدار شب گذشته مسئولان نظام فرمودند: آقای روحانی مواردی ذکر کردند که «باید این کار بشود، باید آن کار بشود»؛ مخاطب این بایدها کیست؟ خود ایشان! نه هیچ‌کس دیگر.

 

نظر نوبخت درباره واژه آتش‌به اختیار

نوبخت در پاسخ به پرسش ایلنا درباره تعبیر رهبرانقلاب از واژه آتش به اختیار و اینکه جریانی سعی دارد از آن به نفع جریانی خاص و علیه دولت مصادره کند: این ظلم به رهبری است که عده‌ای از بیانات ایشان در جهت خواسته‌های سیاسی‌شان سو‌ءاستفاده کنند. قطعا رهبری انقلاب ارتقای فرهنگ جامعه را منوط به دستگاه‌های رسمی فرهنگی نمی‌دانند و از نظر ایشان همه مسئول هستند. هرچند دولت بودجه فرهنگی می‌دهد اما مجریان فرهنگی فقط دولتی‌ها نیستند. او ادامه داد: آتش به اختیار را ضمن اینکه ایشان توضیحات لازم دادند باید منوط به این کنیم که هر فردی مسئولیت دارد که نسبت به ارتقای سطح فرهنگ جامعه تلاش کند.سخنگوی دولت تاکید کرد: سوءاستفاده نه تنها در این مورد صورت گرفته بلکه از دیگر بیانات ایشان از سوی برخی از جریان‌ها برای بیرون راندن رقیب از میدان هم سوءاستفاده شده که تازه هم نیست.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱
اشتباه اصولگرایان این است که فکر می کنند اگر جامعه را به دو قطب غنی و فقیر تقسیم کنند می توانند رای جمع کنند .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر