بازدید 2796
در جلسه شهادت خود در مجلس سنا،

دادستان کل آمریکا: تبانی با روسیه«دروغی وحشتناک و نفرت انگیز» است

دادستان کل آمریکا اتهام هرگونه آگاهی و یا مشارکت در تبانی احتمالی با دولت روسیه جهت تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را قاطعانه رد کرد.
کد خبر: ۷۰۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۷ 14 June 2017
دادستان کل آمریکا اتهام هرگونه آگاهی و یا مشارکت در تبانی احتمالی با دولت روسیه جهت تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را قاطعانه رد کرد.

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه هیل، «جف سِشنز» روز سه شنبه در جلسه شهادت خود در برابر اعضای «کمیته اطلاعاتی مجلس سنا» اتهام هرگونه آگاهی و یا مشارکت در تبانی احتمالی با دولت روسیه در جهت تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را قاطعانه رد کرد.

دادستان کل آمریکا همچنین شایعات منتشره در خصوص دیدار خصوصی و محرمانه خود با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن را طی رقابتهای انتخاباتی ترامپ رد نمود.

سشنز در مورد این شایعات گفت: «من هیچ دیدار خصوصی نداشتم و هیچ مکالمه و گفتگویی با سفیر یا هر مقام دیگر روسی را به یاد نمی آورم».

دادستان کل آمریکا در دفاع از خود در برابر اتهاماتی دال بر نقش احتمالی وی در فرآیند ایجاد ارتباط میان مقامات کاخ کرملین و اعضای تیم انتخاباتی ترامپ اظهار داشت: «من به مدت بیست سال در بدنه دولت آمریکا همکار شما [اعضای کمیته اطلاعاتی سنا] بودم و این اتهام که در یک تبانی و زد و بند با دولت روسیه برای ضربه زدن به آمریکا دست داشتم و یا از آن آگاه بودم، یک دروغ وحشتناک و نفرت انگیز است».

گفتنی است که «جیمز کومی» رئیس سابق و برکنار شده «اداره تحقیقات فدرال آمریکا»- اِف بی آی- در جلسه شهادت خود در برابر کمیته اطلاعاتی مجلس سنا، جف سشنز را در جنجال کنونی که بر سر مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد، در کانون توجهات قرار داد.  

کومی در جلسه شهادت خود که هفته گذشته برگزار شد، ادعا کرد که در مورد تماسهای سشنز با مقامات مسکو بیش از آنچه که افشاء شد، اطلاعات دارد.

گفتنی است که دو ماه پیش از برکناری کومی از ریاست اِف بی آی، برخی گزارشها حاکی از آن بود که جف سشنز کنگره آمریکا را در جریان دو دیدار خود با سفیر روسیه قرار نداده است.

همچنین پیش بینی می شود که جف سشنز به دلیل نقش خود در برکناری کومی تحت فشاری مضاعف قرار گیرد، زیرا کاخ سفید در نخستین بیانیه خود پیرامون علت برکناری کومی اعلام کرد که به توصیه سشنز و «راد روزنشتاین» معاون وی عمل کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر