بازدید 56399

آتش‌سوزی در برج 24 طبقه ای در لندن / 400 تا 600 تن از ساکنان همچنان گرفتار در برج / اعلام رسمی آمار شش کشته تا کنون

بر اثر آتش سوزی در برج مسکونی لنکستر لندن، از همه طبقات و پنجره های این برج27 طبقه آتش درحال زبانه کشیدن است، برای مهار آتش در برج مسکونی لنکستر لندن 200 آتش نشان به همراه 40 خودرو آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
کد خبر: ۷۰۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 14 June 2017
بر اثر آتش سوزی در برج مسکونی لنکستر لندن، از همه طبقات و پنجره های این برج27 طبقه آتش درحال زبانه کشیدن است، تاکنون آمار تلفات به شکل رسمی اعلام نشده.
 
به گزارش «تابناک» پرس تی وی اعلام کرد برای مهار آتش در برج مسکونی لنکستر لندن 200 آتش نشان به همراه 40 خودرو آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز گزارش داد آتش سوزی گسترده در غرب لندن به طور کامل یک برج مسکونی را فرا گرفته است.
 
 
بر اساس این گزارش، سازمان آتش نشانی لندن اعلام کرده است در حال تخلیه این برج بیست و هفت طبقه در منطقه لن کستر در شمال کنزینگتون است.
 
تصاویر نشان می دهد، آتش تقریبا از همه طبقات و پنجره های این ساختمان در حال زبانه کشیدن است و پلیس اعلام کرد دو نفر به سبب استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته اند.ساکنان این برج که در آن گیر افتاده اند در حال پریدن از این ساختمان به بیرون هستند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز اعلام کرد شمار نامشخصی از افراد در داخل این برج گیر افتاده اند.بیشتر بخش های این ساختمان در حال سوختن است. این آتش سوزی از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه شروع شد.
 
برخی از ساکنان این ساختمان گفته اند آتش سوزی در ساعت چهل و پنج دقیقه بامداد آغاز شده و اکنون که در لندن ساعت چهار صبح است این آتش سوزی همچنان ادامه دارد. دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نیست.گفته می شود این برج مسلمان نشین است. تصاویر حاکی از آن است که بخش هایی از ساختمان در حال فروریختن است.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد اجزای این برج از جمله پنجره ها به سبب ذوب شدن در حال فرو ریختن هستند. بر اساس این گزارش شمار نامشخصی از افراد در داخل این برج گیر افتاده اند و در حالی که هوا در لندن روشن شده است آتش سوزی همچنان ادامه دارد و تحت کنترل در نیامده  است. پلیس از مردم خواسته است از این برج دور شوند زیرا احتمال فرو ریختن آن وجود دارد. پلیس اعلام کرد تخلیه این ساختمان همچنان ادامه دارد و شماری از افراد به سبب استشمام دود تحت درمان هستند. صد و بیست واحد مسکونی در این برج وجود دارد. علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.
 
 

تعداد بازدید : 1428
 
بیش از 200 آتش نشان به همراه 45 خودروی مجهز آتش نشانی در تلاش برای مهار آتش
 
گفته میشود که برای فرونشاندن آتش سوزی عظیم در این ساختمان تا به حال بیش از 200 آتش نشان و 45 خودروی کجهز آتش نشانی قراخوانده شده اند. آتش سوزی از طبقه دوم تا طبقه 27 ام این برج گسترده شده است. سی ان ان گزارش داده است که چند ده تن از ساکنان این برج تا کنون توسط آتش نشان ها خراج شده و به بیمارستان منتقل شده اند. 
 
***
 
یکی از ساکنان طبقه چهارم برج گرینفل که از این برج خارج شده به خبرگزاری Sky گفته است که هیچ زنگ هشداری برای آتش به صدا در نیامده بود. وی و خانواده اش تنها از طریق شخصی که در حال فرار از ساختمان بوده، و هنگام فرار درب تمامی خانه های سر راه خود را زده است متوجه آتش سوزی شده اند و زملانی که از ساختمان خارج شدند کل آن در آتش فرو رفته بوده.
 
***
 
گفته میشود که از ماه ها قبل ساکنان این برج در مورد امنیت آن در برابر اتفاقاتی نظیر همین آتش سوزی هشدارهایی به مقامات مربوطه داده بودند. بر این اساس که در یکسری از پست های وبلاگی از سال 2013 گروهی تحت عنوان Gremfell Action Group بارها از دو شرکت سازنده این برج یعنی کنسینگتون و چلسی تنانت به خاطر وضعیت امنیت این برج در برابر آتش انتقاد کرده بودند.
 
***
 
آمار منتشره حاکی از آن است که تا کنون 30 تن از مصدومان واقعه به 5 بیمارستان مختلف در سراسر لندن منتقل شده اند پلیس یک خط تلفن اضطراری برای وابستگان آسیب دیدگان و ساکنان برج اختصاص داده است تا از وضعیت خویشان حادثه دیده خود آخرین اطلاعات را کسب کنند.
 
***
 
مرکز فوریت های اورژانسی لندن اقدام به ایجاد یک مرکز درمانی سرپایی در نزدیکی محل حادثه و برای درمان مصدومانی کرده است که از ساختمان خارج میشوند. همچنین ساکنان 30 آپارتمان در نزدیکی محل آتش سوزی از محل اسکان خود تخلیه شده اند.
 
***
 
دانی کاتون رئیس اداره آتش نشانی لندن طی بیانیه ای اعلام کرده است که این حادثه منجر به تلفاتی چند شده است. وی با این حال تعداد آمار کشته شده های این حادثه تا کنون را به دلیل پیچیدگی ساختمان و اوضاع داخل برج بیان نکرده است. کاتون گفته است که اولین تماس در مورد این آتش سوزی با آتش نشانی در ساعت 12 و 54 دقیقه صبح امروز برقرار شده و آتش نشانان ظرف 6 دقیقه به محل حادثه رسیده اند.
 
***
 
برخی از اهالی محله کنسینگتون در اقدامی خودجوش برای آسیب دیدگان این حادثه کمک های مردمی تدارک دیده اند. این افراد با ایجاد سرپناه برای ساکنان برج حادثه دیده و همچنین تهیه آذوقه و غذا و سایر امکانات لازم سعی میکنند مسئولان آتش نشانی و اورژانس را برای کمک رسانی و امداد همراهی کنند. جرمی کلارکسون مجری معروف تلویزیونی که خود در این این محله ساکن است از جمله پیشگامان این حرکت خودجوش بوده است.
 
***
 
شرکت Rydon Construction اعلام کرده است که بلوک های این برج اخیرا با هزینه 8.6 میلیون پوند مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته بوده است که تاریخ اتمام این باز سازی نیز در ماه می 2016 بوده است. بر اساس این گزارش بخش نمای این برج که ساخته سال 1970 میلادی است با جایگزینی پنجره ها و روکاری مدرن سازی شده بوده است و در فضاهای خالی این برج نیز اقدام به ایجاد آپارتمان شده بود.

در همین حال گزارشها حاکی از آن است که در حالی که برج در آتش میسوزد، از طبقات فوقانی و نمای ساختمان سنگ و خاکستر به پایین پرتاب میشود.
 
فیلم تهیه شده توسط گاردین از حادثه:
تعداد بازدید : 1275
 
 ***
بر اساس گفته های یکی از ساکنین این برج استفاده از مواد پلاستیکی در مرمت سال گذشته این برج، منجر به آن شده است که آتش از طباقت پایینی تا آخرین طبقه این برج مسکونی زبانه بکشد. بر اساس گزارش ها مرمت نمای این برج سال گذشته به اتمام رسیده بود.
 
***
بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی اورژانس لندن تا کنون 50 تن از آسیب دیدگان به بیمارستان منتقل شده اند.
 
***
 
همزمان با تلاش آتش نشان ها برای اطفاء حریق دود ناشی از آتش بیشتر شده است و کار و عملیات آتش نشان ها را با مشکل مواجه ساخته است. از همه ساکنان برج خواسته شده که در محل های خود بمانند تا اطلاعات بعدی به آن ها ابلاغ شود. یکی از شاهدان عینی که موفق به فرار از آتش به همراه دختر خود شده گفته است که آتش چنان زبانه میکشیده است که گویی بر روی آن نفت ریخته بودند.
 
آتش‌سوزی در برج ۲۷ طبقه ای در لندن / اولین گمانه زنی ها در مورد چرایی گسترده شدن آتش 
 
 ***
 
شهردار لندن خواهان پاسخ گویی به سوالات متعدد در خصوص این آتش سوزی شده است. از جمله این که از ساکنین خواسته شده است که در محل اقامت خود در برجی که در حال آتش سوزی است باقی بمانند. صادق خان در مصاحبه ای با رادیو 4 لندن امروز بیان کرده است که خوشبختانه هیچ کدام از ساکنین به این موضوع توجه نکرده و به بیرون از ساختمان فرار کردند.
 
وی همچنین بیان کرده که با توجه حجم آتش و ارتفاع ساختمان آتش نشان ها قادر به دسترسی به طبقات فوقانی نبوده اند که چرایی این موضوعات نیز از دیگر سوالاتی است که باید به آنها پاسخ داده شود. وی گفته این مساله برای سرویس های امنیتی و آتش نشانی ما یک موضوع اساسی و پریشان کننده است.
 
***
 
به گفته یکی از شاهدان عینی دست کم 10 تا 15 نفر در جریان این آتش سوزی تا کنون جان خود را از دست داده اند. وی گفته است که حداقلا ده نفر را دیده که خود را برای فراری دادن از آتش از ساختمان پرت کرده اند. هنوز آمار رسمی از تعداد کشته شدگان این حادثه منتشر نشده است.
 
***
 
دو شرکت سازنده برج گرنفل در رابطه با آتش سوزی بیانیه ای منتشر کرده اند. در این بیانیه شرکت های کنسینگتون و چلسی بیان کرده اند که در حال حاضر تمام تمرکز آنها بر مهار آتش و نجات گرفتار شدگان در این حادثه است. این بیانیه همچنین گفته است که دلایل آتش سوزی در اسرع وقت و در آینده نزدیک به شکل کامل مورد بررسی و تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت.
 
***
 
 رئیس اداره آتش نشانی لندن در دومین بیانیه خود اعلام کرد که یک گروه از مهندسان عمران و ساختمان به دقت وضعیت ایمنی ساختمان را مورد رصد و ارزیابی قرار میدهند و اعلام کرده اند که ساختمان برای ورود آتش نشان ها به آن امن است. دانی کاتون بیان کرده که هنوز نمیتوان در مورد دلایل آتش سوزی نکته ای بیان کرد. به گفته او آتش نشان ها اکنون به طبقه 21 رسیده اند و همچنان مشغول اطفاء حریق هستند. وی در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه نیز چیزی بیان نکرده است.
 
***
 
نماینده حزب کارگر انگلستان در پارلمان دولت این کشور را متهم کرد که در برابر فشارها برای نصب تجهیزات امینی و هشدار در ساختمان های قدیمی مقاومت کرده است. جیم فیتزپاتریک رئیس کارگروه ایمنی و آتش نشانی پارلمان که خود برای 20 سال اتش نشان بوده است در مصاحبه ای گفته که ما فشار های زیادی برای نصب تجهیزات امینی و اطفاء حریق در ساختمان های قدیمی که احتمال حادثه در آنها بوده است داشته ایم اما دولت در برابر این درخواست ها مقاومت کرده است.
 
*** 
 
یکی از ساکنانی که از ساختمان خارج شده ادعا کرده که مادری را دیده است که از طبقه 5 یا 6 کودک خردسال خود را به بیرون پرتاب کرده است تا از آتش در امان باشد. او گفته که فکر میکند این کودک زنده باشد و احتمالا تنها دچار شکستی استخوان شده باشد.
 
***
 
آتش نشان ها و نیروهای امدادی برای محافظت خود از آواری که از ساختمان در حال فرو ریختن به پایین است مجبور به استفاده از سپرهای محافظتی هستند:
 
 آتش‌سوزی در برج ۲۷ طبقه ای در لندن / اولین گمانه زنی ها در مورد چرایی گسترده شدن آتش
 
***
 
یکی از مقامات بیان کرده است که همچنان بین 400 تا 600 تن از ساکنان این برج در داخل ساختمان هستند. به گفته جودیت بلک من این افراد سالم و زنده هستند و منتظر امدادگران برای نجات از ساختمان. این در حالی است که یکی از ساکنان نجات یافته بیان کرده که همه گرفتاران در آتش منتظر مرگ هستند.
 
گفتنی است که برج 24 طبقه گرنفل در سال 1974 ساخته شده و در مجموع 120 آپارتمان را در خود جای داده است. دپارتمان آتش نشانی لندن طی بیانیه ای اعلام کرده است که احتمال فروریزی ساختمان بسیار اندک است.
 
***
 
مایک پنین عضو محافظه کار پارلمان بیان کرده است که انگلستان تا کنون یک چنین آتش سوزی به خود ندیده بود. وی بیان کرده است که سوالات متعددی در مورد امنیت این ساختمان وجود دارد که باید به همه آنها پاسخ داده شود.
 
آتش‌سوزی در برج 24 طبقه ای در لندن / 400 تا 600 تن از ساکنان همچنان گرفتار در برج / اولین گمانه زنی ها در مورد چرایی گسترده شدن آتش 
 
***
 
پلیس لندن اعلام کرده است که تا کنون دست کم 6 تن جان خود را در این آتش سوزی از دست داده اند. با این حال گفته میشود که آمار تلفات بسیار بیش از این خواهد بود. استوارت کاندی رئیس پلیس لندن گفته است که عملیات اطفاء حریق و نجات تا اتمام کار حدود چند روز ادامه خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸۷
سلفی بگیران ایرانی بشتابید . غفلت موجب پشیمانی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
اتش خاموش شد ساختمان هم فرو نریخت
مسئولان شهرداری توجه کنند که چگونه حریق در برج 24 طبقه مهار و اطفا شد و ساختمان هم آوار نگشت . فقط ادعا داریم . شهردار ما به جای رسیدگی به وظایفش جامعه را به 4% و 96% تقسیم می کند و دو تا قطب از آن درمی آورد .
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
یعنی نظر شما را خواندم و تازه فهمیدم چرا این کشور به جایی نمی رسد. آخه این ساختمان را با ساختمان قدیمی پلاسکو مقایسه می کنی!!!!!!!!!!!!!!
فضای اطراف این ساختمان را با پلاسکو مقایسه می کنی!!!!!!!!!!!!!!!!!
معماری این ساختمان را با پلاسکو مقایسه می کنی!!!!!!!!!!!!
از میزان شعله ها و مقاومت ساختمان نوع مصالح و معماری تا حدودی مشخص می گردد. این ساختمان قدیمی نمی باشد. فضای کافی برای اطفاع نیز موجود است. خواهشا از روی هوا حرف نزنید وگرنه فقط به شما می خندند.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
عادت کردیم از هرچیزی برداشت سیاسی داشته باشیم واسه تخریب جناح مخالف. کاش یک بار خبر رو تا آخر میخوندید تا متوجه بشوید هنوز حریق اطفا و مهار نشده و پلیس لندن از مردم خواسته که اطراف برج جمع نشوند، چون احتمال ریزش اون بسیار بالا است. حقیقت طلب باشیم نه جناح پرست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
انقدر خوشحال نشید. بهره برداری سیاسی هم نکنید. فعلا با این همه ادعا نتونستن کنترلش کنن. شما هم جالبه که میگی کنترلش کردن در حالی که هیچ کجا ننوشته این رو. به انگلیسی سرچ کنی متوجه میشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
کجا مهار شده اینکه همش داره میسوزه اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
عمو حالت خوب نیست درست 6 دقیقه بعد اتش سوزی اتش نشانا اومدن و هنوز بعد ساعت ها نتونستن خاموش کنن البته اونجا یه عده مدعی ندارن که فقط استاد حرف زدن هستن!
قالیباف رفت حالا ببینیم از دولت کی میاد رو مسند شهرداری تهران و چقدر کار خواهد کرد البته امثال کرباسچی ها لیاقتتون هست
معنی کار رو نمی فهید و فقط باید بالای کله تون یه سری سیاسی کار فقط حرف زن باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
حتما یه سر به دکتر بزن تو خیلی دکنر لازمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
شما درست میگی . احتمالاً پلاسکو نبوده که بعد آوار تا یک هفته تو آتش می سوخت .
مجتبی
| Germany |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
آتش از کل طبقات داره زبانه میکشه. تهش به طبقه دهم داره آب میرسه با پمپاشون. سیستم اطفا حریق خودشم ناکارآمده . روی چه حسابی نوشتی مهار شد این برج کمتر از یک ساعت دیگه فرو میریزه
ناشناس
| China |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
ما همچنان منتظر استفاده از هلی کوپتر واسه اطفاء هستیم!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
حتما برو نهضت سواد آموزی ثبت نام کن. یه سری هم به یک چشم پزشک بزن. قرصات رو هم نشسته نخور. نگرانتم. نتیجش رو همین جا بهم اعلام کن
م.ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
خراب نشد
داعش ، ترزامی پیوندتان مبارک
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
مطمن باش اظهار فضل نکنی اتفاقی نمیوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
خوبی ؟؟؟؟؟
حسینی تبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
مردم عادی جامعه سوخته اند
مبارک؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
ده بار دیگه مطل
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
ده بیست بار دیگه مطلب را بخوان شاید متوجه شدی
چ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
به شرطی که نمیفته را نمیوفته ننویسی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
این ساختمان هم در سال 1976 ساخته شده .
بی شک کاره عوامل سازمان تروریستی فتح الله گولن میباشد
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
کار عوامل صحیح است
تهدیدات اخیر داعش و مسلمان نشین بودن این برج در حال انهدام ، جای تامل دارد
این برج از طبقه اول تا آخر در آتش میسوزه نه مثل پلاسکو که یه آتش در دو سه طبقه باشه و بعدم ساختمان رو کنترل شده تخریب کنند بگند آره از آتش ساختمون ریخت
ان شا اله کسی کشته نشده باشه به هر جهت همه ما انسان هستیم و از مرگ دیگران با هر عقیده و مرامی نارحت می شویم
پاسخ ها
حاج علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
ماشاءالله به این نبوغ
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
اما علی آقا ما اگر خوشحال نشیم قدر مسلم انگلیسی ها از مرگ مسلمانها خوشحال میشن. فکر نمیکنی خوشبینی بیحد و حصر امثال شما باعث شده انسانیت بهانه ای بشه واسه اونها که با این چماق هرکاری میخوان بکنند و ما اگر مخالفت کنیم تروریست میشیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
علی آقا برخی از افراد مثل صهیونیستها و بهائی ها و همجنس گرایان را باید استثنا می کردی چون این جمله شما که با هر عقیده و مرامی خیلی لیبرالیستی است که آلان متاسفانه با گسترش انحراف باب روز شده
اول اينكه انشاالله كه منجر به فوت كسي نشه . از دست دادن عزيز براي همه دردناكه.ولي منتظرم ببينم چطور خاموش ميشه.فرآيند تخليه و اطفا و همه عملياتهاي بعد از اون و صد البته جبران خسارت مالكان چطوره.حتما منتشر خواهد شد.آقايون شهرداري پوزهاي مديريتيشون رو با وظايف شهرداريها الان مقايسه كنن.يادمون نرفته تجهيزات اوليه اطفا نبود.آنقدر درهم ريخته بوديم نميدونستيم بگيم كي بياد.كلاه سبزهاي ارتش رو هم درگير ماجرا كرديم.
پاسخ ها
مجتبی
| Germany |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
کلاه سبزها وقتی اومدن که ساختمان پلاسکو ریخته بود. این اولین جواب. و دومین جواب اینه که اونجا طبق قانون هرکی بیمه آتش سوزی بوده خسارتشو میگیره و دولت . پشیزی بهشون پول نمیدهچون به دولت ربطی نداره
باعث تاسف.این حوادث هر جای دنیا که باشه انسان ناراحت میشه.بخصوص برای ما که پلاسکو رو گذروندیم قابل درکه.چه انسانها که جونشون رو از دست دادند وخانواده هایی که یکدفعه از هم پاشیدند.در ضمن گویا اونجا هم نردبان به اندازه کافی بلند نیست.متخصصان اتشنشانی ما روشهای اونها رو برای مهار اتش ونجات افراد بررسی کنن تا خدای نکرده اگر دوباره برجی اتش گرفت امادگی بهتر داشته باشن.
حتما اینجا رو هم میگن مقصر قالیبافه .
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
مشابه قالیباف مقصره
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
حمید خان البته که مردم مشابه هم آنجا هست نمونه آنهم شما .
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
متاسفانه متوجه مطلب نشدی ، ده بیست بار بخوان شاید فهمیدی ا
الیزابت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
تقصیر صادق خانه
"برج مسلمانان" تيتر بسيار نامناسبى انتخاب كرديد. هيچ شبكه خبرى، از جمله سى ان ان مورد استفاده ى شما، به اين موضوع اشاره نمى كنه على رغم اينكه اكثر كسانى كه با هاشون مصاحبه مى شه مسلمان هستند. دليلى نداره كه ما بخواهيم به آتش دامن بزنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
شائبه عمدی بودن پیش میاد اگر ساکنین همه مسلمان باشند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
دوست عزیز تحولات اخیر انگلیس رو مطالعه کن،تظاهرات ضد مسلمانان که دیروز انجام شد رو هم داشته باش
سلام علیکم:
بنده به نوبه خودم ابراز تاءسف و تاءثرم را بابت آتش سوزی برج 27 طبقه لندن اعلام می دارم.
ودر شهر رمضان ،ماه میهمانی خداوند برای مسلمانان از درگاه خدای باریتعالی بهترین ها را مسئلت می نمایم.
چطور مهار شده این که کلش داره میسوزه
چقدر دودش سیاهه جهنم واقعی
تابناک عزیز 2 تفاوت با پلاسکو دارد اول اینکه دود پلاسکو سفید بود و دود این سیاهه و دوم اینکه آتیش پلاسکو در دو طبقه بود ولی اینجا تمام طبقات آتش گرفته.
پاسخ ها
مجتبی
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
پلاسکو تجاری بود و پر از پارچه و پوشاک
پلاسکو خیلی قدیمی بود
قابل مقایسه نیست
ناشناس
| China |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
؟؟؟ تو عکس آخری که دودش سفیده.
یه اقایی این برج را با قدیمیترین برج ایران مقایسه کردند خب حرفی نمی ماند اما چرا هیچ حرفی از این نمی زنن که معدنی در روزی که بازرس وزارت صنعت آن را تایید کرد فرو ریخت و چرا دولت مردان برای آن حادثه یا سیل آذربایجان فقط در استان اعلام عزای عمومی کردند و تقریبا تمام رسانه هایی که در ماجرایی پلاسکو فریادشان گوش آدم را کر می کرد به چند گزارش ساده اکتفا کردند یک بار هم که شده به این مسائل بی طرفانه فکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
این ساختمان هم در سال 1976 ساخته شده .
اين ساختمون از ساعت يك بامداد امروز در حال سوختن هست و هنوز هم مهار نشده و به طرز عجيبى هنوز سرپاست !!!!. اميدوارم بعداز تخليه همه كسانى كه داخل ساختمون هستن ، ساختمون مثل ساختمون پلاسكو فرو بريزه ، وگرنه دوباره علامت سوالهاى بى جوابى در ذهن بسيارى از مردم از جمله خود بنده ايجاد خواهد كرد !!!!
اميدوارم نه آتش نشانى و نه شهروندانى از اين كشور در اين حادثه آسيب نبينه و براى تطهيره برخى جريانات در ايران ، ساختمون بعد از تخليه كامل و دور شدنه همه مردم ، همانند پلاسكو فرو بريزه !!!!!
هشتگ قالیباف استعفا از فردا شروع میشه
ساختمون هرچقدر هم قوی باشه در صورتی که اتش کاملا مهار نشه فرومیریزه اینکه کی ریزش کنه به جنس عایق ستونها بستگی داره وقتی عایق ستونها کارایی خودشو از دست بده حرارت چند هزار درجه ای مرکز ساختمان باعث شکست اولین ستون که بشه کل ساختمان آوار میشه. حالا توی ساختمان تجارت جهانی با اون همه امکانات نیم ساعت طول کشید به دلیل وجود سوخت جت هواپیما که باعث شد زودتر عایقها از بین برن. توی پلاسکو با اینکه تو ایران معمولا عایقی روی ستون ها به جز بتون وجود نداره خیلی غیرت به خرج داد چند ساعت دوام آورد و توی این ساختمان اگر آتش بیشتر از نمای آن در داخل باشد تا یک ساعت آینده قطعا خواهد ریخت
استانداردها و ظوابط که رعایت نشوند فرقی نمی کند توی تهران باشد یا توی لندن قالیباف باشد یا کرباسچی آقای قالیباف هم اگر درست مدیریت میکردند و جدی میگرفتند حادثه اینجوری نمیشد. آتش همه جا یک جور عمل میکند فقط باید قبل از اتفاق پیش بینی نمود .برخی آپارتمانها که کپسول های آتش نشانی نداشتند بعد از واقعه پلاسکو خود را به آن تجهیز کردند خوب اینجوری احتمال آتش سوزی های بزرگتر کمتر میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
ضوابط صحیح است
خدا رو صد هزار مرتبه شکر
BBC world میگه چطور ممکنه چنین ساختمانی که اخیراً هم بازسازی شده این طوری آتش بگیره . یک جای کار غلطه !
این خودشان باز آتیش زدن اسم مسلمانان بی گناه رو میارن وسط
من نمیدونم چرا ما اینقد عقب افتاده هستیم که نمیایم به دنیایه غیر از اسلام بفهمونیم بابا این احمقاهای که خودشون رو منفجر میکنن و دیوانه بازی میکنن وهابی هستند نه مسلمان.
همین جداسازی باعث میشه برادران سنی و شیعه حسابشون از اونها جدا باشه
هلیکوپتر هم استفاده نشده تا به الان ؟!
پاسخ ها
Omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
اونا که تحریم نیستن. امکانات آتش نشانی شون مدرنه
نمیان چندین ساعت آب رو خالی کنن توی طبقات که ساختمون سنگین بشه و بریزه.از مواد دیگه استفاده میکن
27 طبقه در آتش سوخت و نریخت

پلاسکو کلا سه طبقه در آتش بود اون هم طبقات فوقانی ولی ساختمان خیلی جالب ریخت طوری که یک میلیمتر کج نریخت و کاملا کنترل شده سرجاش اومد پایین

مشخصه چرا نباید کمیته حقیقت یاب تشکیل شود
علت آتش سوزی ،ونحوی سرایت آن به این گستردگی که کل ساختمان را در بر گرفته جای سوال دارد؟،ودیگر اینکه چه نوع مصالح در نماسازی بکار رفته که قابل اشتعال است ،ودیگر اینکه با این حجم از آتش .سازهٔ ( اسکلت ) ، فرونریخته ؟ اینها باید برای تجربهٔ علم مهندسی ساختمان در دست رس همهٔ مهندسین قرار بگیرد ؟
مرگ هر انسانی درد اور است خداوند به باز ماندگان صبر دهد ولی این ساختمان باز سازی شده بود و با ید سیستم اطفاءحریق در ان فعال بوده باشد .اتش سوزی برج نشان از استفاده مواد اتشزا مثل پلاستیک و مواد نفتی و چوبی در بازستزی برج است .
يكي داشته سحري درست ميكرده كه بجاي غذا، كل ساختمون رو با سكنه درونش پخته.
پاسخ ها
چ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
حالا باید بخندیم یا گریه کنیم؟
پلاسكو با اينكه آوار شد پائيين 7 روزه جمع شد حالا شمارش معكوس ببينم با اينكه نريخته پائيين چند روز طول ميكشه جمع بشه چند تا كشته ميده بعد ميشينيم مقايسه مي كنيم
ولی همه جای دنیا آتش نشان وظیفه اش رو کامل و موفقیت آمیز انجام میده. فقط اینجا واسه ما عجیب بود فکر کردیم فقط ما خودمون تو دنیا آتش نشان داریم.
آتش نشانی که به جای امدادرسانی خودش از بین میره و خودش میشه یه دردسر دیگه!
اینا چرا هلیکوپتر آتش نشانی ندارن؟!
چرا اندازه نردبوناشون کوتاهه؟!
حضور تو عراق و افغانستان مگه پولی هم برای این کارا گذاشته؟
گفت و گوی ۲تن از مخالفان شهردار لندن
:)
اینها نتایج بگو و مگوی صادق خان با ترامپ هست، ترامپ همچنان می تازد
سلام لندن ول کن.....بی آبی مردم بلوچستان گزارش بده .....
از خدا توی این شب و روز عزیز سلامتی میخوام برای ساکنان اون ساختمون
سوختن انسان ها در هر کجای دنیا چه مسلمان وچه غیر مسلمان با عث تاسّف وناراحتی عمیق است . انگلستان با آن همه ادعا هنوز نتوانسته برای مهار آتش سوزی کاری انجام دهد . ما قبل از این آتش سوزی فکر می کردیم اگر پلاسکو تو لندن بود فوری آتش سوزیش مهار می شد در حالی که این طوری نیست
اول براي همه ساكنين برج اعم از مسلمان و غير مسلمان آرزوي سلامتي ميكنم. البته متاسفانه تا اين لحظه 6 نفر كشته شدن.

ولي شنيدم (خودم نديدم) از دوستان كه صدا و سيما از اولين ساعت اتش سوزي مدام موضوع رو انعكاس ميداده.
اگر اينطور باشه خيلي جالبه ، نه اينكه چرا اينو پوشش ميده به اين خوبي بلكه چرا حوادث داخلي رو اونجوري پوشش ميده؟؟؟
جای قالیباف خالی است که وسط برج بزنه تو دل آتش با 2200 درجه دما....
سلام چی داری میگی این ساختمونو با پلاسکو یکی میکنی بعدشم هنوز مهار نکردن که داره میسوزه هنوز.من در سایت www.sportgoogle.com بودم خیلی مطالب خوبی داشت استفاده کردم بهتون پیشنهاد میکنم یه سری بزنید.
اگر این برج مسلمان نشین باشد احتمالا درپی حملات داعش به این کشور خواستند مقابله به مثل کنند این شیوه انگلیسی ها برای جلوگیری از حمله به آنها ست.
طول نردبان‌های آتش‌نشانی کوتاه است و از هلیکوپتر هم استفاده نشده است! بیاد بیآورید کسانی رو که از حادثه پلاسکو سواستفاده سیاسی کردند!


واقعا کمی انصاف هم چیز خوبیست اگر بعضی ها میداشتن!
ولی امان از لقمه حروم که باعث میشه جناحی به قضیه نگاه کنید و چون قالیباف اصلاح طلب نیست صبح تا شب تا 1 هفته بکوبینش!
میخواهند با این آتش سوزی عمدی موقعیت شهردار مسلمان لندن را تخریب کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
کدام موفقیت؟؟
درود.ترمایت در ساختمان بکار نرفته بود و ساختمان فرو نریخت . قابل توجه بعضی ها که میگن اتش سوزی باعث فروریختن ساختمان می شود!!!!!
باید شهردارشون عوض یشه مثل تهرون.شهردار فقط محسن جون شهردار اینده تهران.خخخخخخ
خیلی عجیبه پلاسکو بعد ۳ ساعت فرو ریخت
این ساختمان بعد از ۱۲ ساعت هنوز پا بر جاست...
تازه اتش این کجا و پلاسکو کجا
جای تعجب داره این حجم از اظهار نظرهای تخصصی در مورد اتفاقی که چندتا عکس منتشر شده و اخباری که معلوم نیست کی بروز شده.
خیلی داغونیم ما
این ساختمون یک ساله که به با هزینه میلیون پوندی بازسازی شده.. قابل توجه اونایی که با پلاسکو! مقایسه می کنن!
منتها تعجب اینجاست..
کسی نگفته نردبون بلند ندارن و هلیکوپتر آب پاش کجاست و کار خودشونه و ... :))
امیدوارم روزی هموطنانم از خواب بیدار شن!
گرچه بعضی ها خودشون رو به خواب زدن!
با سلام
ما عا ددت داریم بدون فکر مرغ همسایه را غاز ببینیم و هموار ه بکوبیم ما هیچی نیستیم ناتوانیم و باید دیگران کارهای ما را انجام دهند ونیاز های ما را دیگران برآورده کنند
آنهایی که اطلاعا ت کافی نداشته باشند قضاوت صحیح ندارند البته حق دارین وقتی زحمات 10 ساله دکترین خودمان. را کنار بگذاریم و سند های راهبردی خودمان را از خارج وارد کنیم بهتر ازاین نمی توانیم فکر کنیم
شهردار تهران بسیار قوی عمل کرد چون بلا فاصله همه افراد داخل مجتمع را بیرون کرد ولی در مجتمع لندن این اتفاق نیافتاده است
واقعا از زندگی در کنار کسانی که از مردن دیگران خوشحال میشوند فقط بخاطر اینکه حزب سیاسی اونها از این مردن سود میبرد . می ترسم
تسلیت به خبرگزاریهای اصولگرا و شبکه خبر که با اب و تاب زیادی این خبر رو پوشش دادن ...
ولی بر خلاف تصورشون نه برج فروریخت و نه امار کشته ها نجومی شد !

در ضمن یک برج 27 طبقه با این عظمت با پلاسکو غیر قابل مقایسه هست .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر