بازدید 15786

استراتژی جدید آمریکا در سوریه برای درگیر کردن داعش با ارتش سوریه + ویدئو

در حالی که نیروهای داعش از چند جبهه در سوریه اکنون تحت فشارند و مواضع تروریست ها به شدت از سوی نیروهای روسیه و ارتش سوریه و همچنین در بخش هایی از سوی ائتلاف آمریکا در حال از دست رفتن است، آمریکایی ها به نظر استراتژی جدیدی را در این کشور دنبال می کنند که شواهد اساسی از آن در دست است.
کد خبر: ۷۰۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 14 June 2017
در حالی که نیروهای داعش از چند جبهه در سوریه اکنون تحت فشارند و مواضع تروریست ها به شدت از سوی نیروهای روسیه و ارتش سوریه و همچنین در بخش هایی از سوی ائتلاف آمریکا در حال از دست رفتن است، آمریکایی ها به نظر استراتژی جدیدی را در این کشور دنبال می کنند که شواهد اساسی از آن در دست است.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که دولت ترامپ، وعده اساسی برای مبارزه و نابود کردن داعش را داده بود، اکنون در کمال شگفتی، می بینیم که ائتلاف تحت رهبری این کشور در سوریه و به نظر در رأس همه پنتاگون از تروریست های داعش در راستای مقاصد سیاست خود در سوریه در حال استفاده است.
 
استراتژی جدید آمریکا در سوریه برای درگیر کردن داعش با ارتش سوریه + ویدئو 
 
ویدئوهایی که به تازگی منتشر شده است، نشان می دهد که کاروان عظیم داعش در حال خروج از رقه به شکل امن هستند، در حالی که این شهر و بخشی از سوریه توسط ائتلاف آمریکا مورد حملات شدیدی قرار دارد و این کاروان بدون هیچ مسأله و دغدغه ای در حال فرار از این شهر است.

در حالی که از یک ماه قبل نیروهای آمریکایی و کردهای تحت ائتلاف این کشور با تسلیحات سنگین و پهپاد رقه را مورد حمله قرار داده بودند، آنچه در این ویدوئو کاملا مشخص است، اینکه کاروان عظیم داعش بدون شلیک حتی یک گلوله در حال خروج از رقه است.

انتشار این ویدئو در حالی صورت گرفته است که به تازگی انتقادات شدیدی هم از سوی ایران و هم از سوی روسیه در مورد این اقدام آمریکا برای خارج کردن داعش از مناطق تحت درگیری این ائتلاف و فراری دادن آنها به مناطق تحت کنترل ارتش و دولت سوریه شده بود.
 
تعداد بازدید : 1374
 
ایران پیش از این گفته بود، مستندات جدی در این خصوص دارد که این ویدئو می تواند یکی از همین مستندات باشد. گفته می شود، این ویدئو مربوط به اوایل ماه جاری است و این کاروان که اکنون در ویدئو شاهد خروج امن آن هستیم، بعدا توسط ائتلاف روسیه مورد حمله قرار گرفت و نیروی هوایی روسیه آن را به شدت بمباران کرد؛ گزارش هایی نیز در دست است که در سال 2016 آمریکا اجازه خروج داعش از موصل و عراق به سمت روسیه را داده است که بعدا منجر به اشغال شهر تاریخی پالمیرا در سوریه توسط این گروه تروریستی شده است.

چند روز قبل الشرق الاوسط گزارش داده است که یک هیأت قبایلی به نمایندگی از داعش در مذاکره با نیروهای کرد این پیشنهاد را مطرح کرده که داعش شهر رقه را واگذار کند و در مقابل اجازه پیدا کند به سمت حومه دمشق و دیر الزور برود.

این پیشنهاد در حالی مطرح شده که روز گذشته هم فرمانده نیروهای روسی حاضر در سوریه گفته بود داعش مناطق در اختیار خود را بدون درگیری به نیروهای دموکراتیک که مورد حمایت ائتلاف آمریکایی است واگذار می کند.

ژنرال سرگی سورویکین بیان کرده بود که نیروهای ائتلاف آمریکا و نیروهای اتحاد دموکراتیک تحت امر آنها، به جای مقابله با داعش با حلقه سران آنها ساخت و پاخت می کنند تا از مناطقی که اکنون در تصرف آنهاست بدون درگیری خارج شده و به استان هایی که نیروهای دولتی و ارتش سوریه در آنها فعال هستند بروند.

وی همچنین بیان کرده که به تازگی نیروهای روسی شاهد خروج مسالمت آمیز تروریست ها از رقه به سمت پالمیرا بوده اند که نشان از قرارداد سری و مخفی کردها با تروریست های داعش دارد. سرگئی سورویکین مدعی شد، ائتلاف با داعش زد و بند کرده و اجازه می دهد آنها عازم مناطق زیر کنترل دولت سوریه شوند.

به این ترتیب به نظر می رسد آمریکایی ها به دنبال آن هستند که ارتش سوریه و داعش را با یکدیگر درگیر کنند تا توان ارتش سوریه صرف مبارزه با داعش شود و امکان مبارزه با دیگر گروه های حاضر در جنگ داخلی سوریه از آن سلب شود.

طرح درگیری داعش و شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران را یک سناتور آمریکایی هم مطرح کرده بود؛ هرچند با واکنش دیگر سناتورها مواجه شده بود. اینها خط های جدیدی از استراتژی آمریکا در سوریه برای استفاده از داعش علیه دولت سوریه و ارتش این کشور است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۱
براي نابودي تروريزم درجهان بايدحاكمان جنگ افروز وتروريست پرورامريكا واسراييل به درك واصل شوند
در تمام تفسیرها همه از سیاست و حیله های خود می گویند متاسفانه هیچکس از اراده خداوند نمی گوید همه من ومن ومن ......هستند
خدایا انچه به خیر وصلاح دین اسلام است را پیش بیاور هر انچه می اوری خیر ما در همان است گرچه همه کشته شویم
خب عاقلانه اس که اجازه خروج بدن که شهر زودتر تصرف بشه. این خیلی معموله تو جنگها
آمریکا تو منطقه دو هدف داره:
اول تضعیف همزمان ایران و عربستان با جنگ نیابتی
دوم تشکیل اسراییل دوم توسط برخی از گروهک های کرد که قراره رفراندومی در مهر ماه برگزار کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
میشه لطف کنید ربط کردستان به اسراییل رو بگید؟
پراید اون وسط دیدین
حق دارید این حرفها را بزنید چون تو این چند سال ارتش سوریه و داعش درگیری جدی با هم نداشته اند که این خود جای سوال داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
اسم دیرالزور ، پالمیرا، حمص
حلب، و ... تا حالا به گوشت خورده؟ تو این مناطق کی داره با داعش میجنگه؟
امریکا به درک واصل بشه همه ی دنیا روزای خوششون بر میگرده این داعشم باید دیگه پروندشو بست چون زیادی داره پررو میشه
خبرتون خیلی با مزە است یعنی تا حالا ارتش سوریە و داعش با هم قرار داشتند به همدیگر حمله نکنند!!!!
یعنی اگه رقه هم مثل موصل بشه خوبه ؟!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر