بازدید 8877
۳

تغییرات اندک قیمت سکه آتی در آستانه نشست فدرال رزرو / بهترین سرمایه گذاری برای پوشش تورم چیست؟

یک استراتژیست و تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که طلا بهترین کالا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر افزایش تورم است نه حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر خطرات سیاسی.
کد خبر: ۷۰۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 14 June 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۸۲۰ قرارداد رسید. در همین حال ارزش معاملات نیز با رشد به رقم ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، این در شرایطی است که روز گذشته قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با تغییر چندانی روبرو نشد، در بازار نقدی و آتی سکه نیز تغییرات قیمتی اندک بود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا روز گذشته به ۱۲۶۶ دلار رسید که نسبت به دوشنبه تغییر محسوسی نداشت. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد و متن بیانیه این نشست تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی آمریکا تا پایان امسال خواهد داشت.

در حالی که پیش بینی می شود فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد، ارزیابی مقام های بانک مرکزی آمریکا از اوضاع رشد اقتصادی می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش احتمالی نرخ بهره تا پایان امسال داشته باشد.

افزایش نرخ بهره معمولا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. نتایج بررسی و تحقیق فدرال رزرو نیویورک نشان می دهد که انتظارات تورمی در آمریکا طی ماه گذشته کاهش یافته و به پایین ترین سطح از اوایل ۲۰۱۶ میلادی رسیده است.

اما در بازار نقدی سکه، شاهد تغییرات اندک قیمت ها در بازار بودیم، در معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران هم از پنج سر رسید، سه سررسید با روندی مثبت روبه رو شده، یک سررسید منفی بود و سررسید دیگر نیز ثابت ماند. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال ۹۶ با ۰.۱۱ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با ۰.۱۴ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار ۲۷۷ تومان خریداری شد که نسبت به روز دوشنبه ۰.۰۱ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با ۰.۰۴ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۱۲ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به روز دوشنبه ثابت ماند و با رقم یک میلیون و ۳۴۶ تومان خریداری شد.

بهترین سرمایه گذاری برای پوشش تورم چیست؟

یک استراتژیست و تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که طلا بهترین کالا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر افزایش تورم است نه حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابرخطرات سیاسی.

مارکو پاپیک تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی بی سی ای در سخنانی تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی باید این ایده را فراموش کنند که طلا سرمایه گذاری مطمئنی برای پوشش ریسک های سیاسی است، به نظر من طلا بهترین سرمایه گذاری برای پوشش تورم است.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد بی ثباتی سیاسی در سطح جهان به اوج خود رسیده است ولی طلا برای افزایش قیمت باید منتظر روند نرخ تورم باشد.علی رغم افزایش تنش ها و نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص آمریکا و اتحادیه اروپا، قیمت طلا طی روزهای گذشته با کاهش نسبی روبرو شده است.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی افزود: به نظر می رسد برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر تنش ها و ریسک های سیاسی، سرمایه گذاران بین المللی باید به دارایی های مکان امن سرمایه گذاری مثل ین ژاپن یا اوراق قرضه آمریکا روی بیاورند نه طلا. تحقیقات ما نشان می دهد که در شرایطی که تورم پایین باشد، طلا سرمایه گذاری خوبی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی  نخواهد بود.

وی افزود: تجزیه و تحلیل های آماری نشان می دهد که طلا تنها زمانی لزوما با افزایش تقاضا و قیمت روبرو می شود که نرخ تورم دراقتصاد جهانی با افزایش همراه گردد. طلا بیشتر سرمایه گذاری مناسبی برای پوشش تورم است. نرخ تورم در اقتصاد جهانی باید افزایش یابد تا قیمت جهانی طلا نیز  تقویت شود.

وی در ادامه گفت: برخی سرمایه گذاران بر این باورند که در صورت وقوع یک بحران مالی بزرگ دیگر در سطح جهان، ارزش دلار آمریکا به شدت سقوط خواهد کرد و طلا بهترین سرمایه گذاری خواهد بود. ولی به نظر من این سناریو جواب نخواهد داد. بعید به نظر می رسد که دلار آمریکا جایگاه مسلط خود دراقتصاد جهان را از دست بدهد. برای چنین اتفاقی شما باید شاهد تغییر کامل پارادایم حاکم براقتصاد جهانی باشید.اقتصاد آمریکا باید به طور  کامل با فروپاشی روبرو شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: به نظر من با عقب نشینی آمریکا از عرصه های جهانی و سیاست بین المللی، دنیا به سوی چند قطبی بزرگی  حرکت خواهد کرد. ما شاهد درگیری ها و منازعات بیشتری در شرایط کنونی در مقایسه با دهه های گذشته هستیم.در حالی که بیشتر تمرکزها در خصوص تنش های سیاسی فعلا بر خاورمیانه معطوف است، طی ۱۰ تا ۲۰ سال اینده شرق آسیا کانون اتفاقات بزرگ سیاسی خواهد بود.


منبع: بورس کالای ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
بهترین سرمایه گذاری ملکه. هیچیش نمیشه البته نه هر ملکی.
صدهاسال تجربه درتمام نقاط کره خاکی همگی ثابت میکنندکه مسکن بهترین باثبات ترین سودآورترین وکم ریسک ترین بازارسرمایه گذاری است
چه ربطی به داخل ایران داشت؟!من برم اوراق قرضه آمریکایی بخرم آیا؟!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان