بازدید 23580
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ادعای زندانی کردن 7000 تن توسط نیروهای حشدالشعبی در عراق/ پیشنهاد طرح مشترک عربستان و آمریکا برای براندازی در ایران/ تعقیب ناو آمریکایی در خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی

تسخیر آخرین دژ داعش در حمص، ادعای زندانی شدن 7000 عراقی به دست نیروهای حشدالشعبی، پیشنهاد طرح مشترک آمریکا و عربستان برای براندازی در ایران، سخنان نماینده جمهوری خواه در مورد ساده بودن خروج از برجام و تعقیب ناوهای آمریکایی در خلیج فارس از سوی ایران، از جمله مهم ترین تحولات و خبرهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده است. در این میان باید به آرایش نظامیان ترکیه در قطر نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۰۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 15 June 2017
تسخیر آخرین دژ داعش در حمص، ادعای زندانی شدن 7000 عراقی به دست نیروهای حشدالشعبی، پیشنهاد طرح مشترک آمریکا و عربستان برای براندازی در ایران، سخنان نماینده جمهوری خواه در مورد ساده بودن خروج از برجام و تعقیب ناوهای آمریکایی در خلیج فارس از سوی ایران، از جمله مهم ترین تحولات و خبرهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده است. در این میان باید به آرایش نظامیان ترکیه در قطر نیز اشاره کرد.
 
به گزارش «تابناک»، در حالی که عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر روابط خود را کامل با قطر قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند، واکنش کامل ترکیه تلاش برای خودداری از جانبداری و درخواست گفت وگو میان دو طرف بوده است؛ اما دو روز قبل، آنکارا حمایت خود را کامل از دوحه اعلام کرد.

تصویب طرح قانونی کردن اعزام سربازان ترکیه به قطر در پارلمان این کشور، پیام روشنی به جامعه بین المللی ارسال کرد: دوحه تنها نیست.
 
در حقیقت این طرح دو سال در انتظار تصویب نمایندگان پارلمان ترکیه بود، ولی در زمان وقوع بحران قطر این طرح نیز به سرعت به تصویب رسید.

دو کشور در سال 2015 پروتکل نظامی را در سال 2015 امضا کردند و ترکیه پایگاه نظامی را در قطر تأسیس کرد. این برای نخستین بار است که یک کشور در منطقه خاورمیانه، میزبان پایگاه نظامی ترکیه است. اکنون صد سرباز ترکیه در این پایگاه نظامی حضور دارند، این در حالی است که این پایگاه نظامی، ظرفیت میزبانی از 5 هزار سرباز را دارد.

آنکارا، دوحه را یکی از کلیدی ترین متحدان خود می داند؛ آن هم به ویژه پس از افزایش انزوای بین المللی ترکیه پس از کودتای تابستان گذشته در این کشور.




شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، اولین رهبر یک کشور بود که پس از کودتا تابستان گذشته در ترکیه حمایت خود را از اردوغان اعلام کرد.

گزارش های دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر این اعلام حمایت، قطر 150 واحد از نیروهای ویژه نظامی خود را برای حفاظت از اردوغان پس از کودتا به ترکیه ارسال کرده بود.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، نخستین رهبر یک کشور بود که پس از کودتای تابستان گذشته در ترکیه، حمایت خود را از اردوغان اعلام کرد.

گزارش های دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر این اعلام حمایت، قطر 150 واحد از نیروهای ویژه نظامی خود را برای حفاظت از اردوغان پس از کودتا به ترکیه ارسال کرده بود.

دولت های دو کشور ترکیه و قطر، همچنین مواضع ایدئولوژیکی مشابهی دارند. دو کشور همچنین تمایلات مشابهی در قبال تهران دارد. دوحه و آنکارا می دانند که ایران، یکی از بازیگران کلیدی منطقه است و به دنبال برقراری روابط بهتر در مقایسه با مواضع عربستان سعودی درقبال ایران. قطر همچنین سرمایه گذاری گسترده ای در ترکیه انجام داده است.

صادرات ترکیه به قطر، بیش از 330 میلیارد دلار ارزش دارد و امارات متحده عربی نیز به دنبال توافقات تسلیحاتی با شرکت های دفاعی ترکیه است.
 
آخرین دژ داعش در شرق حمص در آستانه تسخیر

نیروهای ارتش سوریه توانستند پس از یک عملیات سنگین و درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی، میدان استراتژیک آراک در حومه حمص را آزاد کنند.

 

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای همپیمان میدان نفتی «آراک»‌ را از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

نیروهای ارتش و متحدان علاوه بر این میدان استراتژیک، تپه‌های اطراف آن را هم آزاد کردند و هم اکنون در حال پیشروی به سمت منطقه «السخنه» آخرین دژ تروریست‌های داعشی در حومه شرقی حمص هستند.
 
حشدالشعبی عراق 7000 تن را زندانی کرده است
 
یک نماینده پارلمان عراق مدعی شد، حزب الله عراق هفت هزار تن را بدون دادگاه زندانی کرده است.
 
 به گزارش وب سایت شبکه آر تی روسیه، کریم النوری از رهبران سپاه بدر که بخشی از تشکل بزرگتر حشد شعبی به شمار می‌آید، ادعاهای "بدر الفحل" نماینده پارلمان عراق را عاری از صحت اعلام کرد و از وی خواست تا برای اثبات ادعاهای خود دلیل ارائه دهد.
 
وی افزود: اظهارات الفحل تأسف بار، به دور از واقعیت و نادرست است. این اتهامات فقط برای جعل حقایق و ایجاد تصور منفی از حشد شعبی و گروه‌های وابسته به آن است.

حشد شعبی پس از تسلط داعش بر شهرهای عراقی با فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر اعلام جهاد علیه داعش با عضویت نیروهای داوطلب تشکیل شد. بسیاری از گروه‌های نظامی از جمله سپاه بدر و گردان‌های حزب الله عراق نیز به این تشکل بزرگ پیوستند.
 
ادعای زندانی کردن 7000 نفر توسط نیروهای حشدالشعبی در عراق/ پیشنهاد طرح مشترک عربستان و آمریکا برای براندازی در ایران/ تعقیب ناو آمریکایی در خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی

الفحل نماینده پارلمان عراق مدعی شده بود که حزب الله عراق چهار زندان محرمانه در دو استان صلاح الدین و بغداد دارد.

وی مدعی شده بود که گردان‌های حزب الله عراق (بخشی از تشکل بزرگ حشد شعبی) 7 هزار تن را بدون دادگاه زندانی کرده و گفته بود که حزب الله عراق اداره این زندان‌ها را بر عهده دارد.

این اظهارات نماینده عراقی که در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی مطرح شد، از سوی رسانه‌های جهان از جمله مجله "اشپیگل" آلمان مورد توجه قرار گرفته بود.
 
 پیشهاد طرح براندازی در ایران با همکاری عربستان!
 
روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» (Washington Times)، با انتشار یادداشتی به قلم یک دریادار بازنشسته آمریکایی، به گزافه گویی در رابطه با ایران پرداخته و ضمن معرفی کشورمان به نام «نماینده شرارت در منطقه»، خوستار مبارزه عربستان و متحدانش با ایران شده است!

در یادداشت جیمز لاینز آمده است: «سفر تاریخی ماه گذشته پرزیدنت ترامپ به عربستان سعودی و ملاقات او با سران بیش از 50 کشور عربی، حاکی از پایان دوره سازش با ایران بود.

اقدام ترامپ به رهبران این کشورها نشان داد که آمریکا با قدرت و جدیت وارد صحنه شده است. دیگر هیچ یک از سران کشورهای عربی شکی ندارند که ترامپ مرد عمل و رهبری است که به وعده های خود عمل خواهد کرد.

 
 
اقدام ترامپ برای ایچاد ائتلاف میان کشورهایی که به دنبال شکست گروه های تروریستی و همکاری کشورهای عربی نشان داد که این کشورها نمی توانند نسبت به وجود شرارت و بدی در منطقه بی تفاوت باشند. اما نماینده این شر، تنها داعش و القاعده نیستند بلکه ایران نیز نماینده شرارت در منطقه و بزرگترین حامی تروریسم در جهان است[!]

از همین روی، یکی از اهداف این نشست، منزوی کردن ایران بوده است. ترامپ باید منافع اساسی آمریکا در منطقه خاورمیانه را پیگیری و در همین راستا، از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری کرده و مانع از گسترش نفوذ ایران در سراسر منطقه شود.

پس از آن نیز طرح براندازی در ایران باید به اجرا درآمده و همچنین روابط آمریکا با متحدان منطقه ای تقویت و تحکیم شود.

آمریکا باید طرحی تهاجمی برای براندازی در ایران در دستور کار قرار دهد. این اصل اول هرگونه برنامه برای بازگرداندن صلح و ثبات به خاورمیانه است.»

خروج از برجام از خروج از معاهده پاریس ساده‌تر است!

«باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز چهارشنبه گفت: واشنگتن می‌تواند به سادگی از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

وی که در جلسه بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران صحبت می‌کرد، با متهم کردن ایران به بی‌ثبات کردن خاورمیانه و به خطر انداختن منافع آمریکا، گفت: «خروج از توافق هسته‌ای حتی از خروج از توافقنامه پاریس هم ساده‌تر است... چراکه رئیس‌جمهور برای خروج از این توافق، حتی لازم نیست کاری انجام دهد.»

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: «کافی است او معافیت تحریمی ایران را تمدید نکند.»

بر اساس توافق هسته‌ای، رئیس‌جمهور آمریکا باید بر اساس اختیار خود مانع اجرای تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران شود. بر این اساس، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران را که از سوی کنگره وضع شده‌اند، دوره‌ای (گروهی را هر چهار ماه و گروهی را هر شش ماه) تعلیق می‌کند.

 
ادعای زندانی کردن 7000 نفر توسط نیروهای حشدالشعبی در عراق/ پیشنهاد طرح مشترک عربستان و آمریکا برای براندازی در ایران/ تعقیب ناو آمریکایی در خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی 
در صورت امتناع رئیس‌جمهور آمریکا از ادامه تعلیق تحریم‌ها، عملا ایالات متحده توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

کورکر در بخش دیگری از این نشست، با حمایت از تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران، گفت: تحریم‌های مورد بحث در سنا ایران را در برابر اقداماتش در منطقه خاورمیانه «پاسخگو» نگه می‌دارد.

وی افزود: «همان طور که من و بسیاری دیگر پیش‌بینی می‌کردیم، فعالیت‌های تحریک‌آمیز ایران، پس از توافق هسته‌ای، چند برابر شده است.»

سنای آمریکا قرار است این هفته طرحی را به رأی بگذارد که در صورت تأیید در مجلس نمایندگان و امضا توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مجموعه گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه ایران وضع می‌کند.

تعقیب ناوهای آمریکایی از سوی نیروی دریایی ایران در تنگه هرمز
 
نیروی دریایی آمریکا از تعقیب دو ناو نظامی این کشور توسط نظامیان نیروی دریایی کشورمان خبر داد.

به گزارش سی بی اس، یک مقام نیروی دریایی آمریکا با اعلام این خبر اعلام کرد: نیروی دریایی ایران، اقدام به تابش نور لیزر بر روی یک فروند بالگردی کرده که در حال اسکورت دو ناو جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا بوده است 
 
ادعای زندانی کردن 7000 نفر توسط نیروهای حشدالشعبی در عراق/ پیشنهاد طرح مشترک عربستان و آمریکا برای براندازی در ایران/ تعقیب ناو آمریکایی در خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی

به گفته این مقام نظامی آمریکا، دو ناو مذکور نیمه شب در حال گذر از تنگه هرمز بوده که توسط نیروی دریایی ایران تحت تعقیب قرار گرفته اند.

در همین حال، مقام های نظامی آمریکا با انتقاد از این برخورد نیروی دریایی کشورمان، چنین نحوه برخوردی را «غیر حرفه ای و خطرناک» توصیف کرده اند.

گفته می شود، این دو ناو آمریکایی از نوع حمل کننده های بالگردهای نظامی بوده است.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر