بازدید 27807
۵
زن داعشی: نقطه کور حمله تروریستی به مجلس؛

بروجردی: زنی در مجلس نبود/ جعفر زاده: دست زن تروریست در فیلم مشهود است

با توجه به اهمیت موضوع، این مسأله همچنان در حال بررسی است. مسئولان مربوطه نیز در حال پیگیری این موضوع هستند، ولی توضیحاتی که از سوی مقامات امنیتی داده شده، به صورت کلی بود و نماینده ها تنها از کلیات ماجرا مطلع شده اند.
کد خبر: ۷۰۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 15 June 2017
پس از گذشت حدود ده روز از حمله تروریستی به مجلس، ماجرای زن داعشی همراه تروریست های تهران، به نقطه کور ماجرای حمله تروریستی داعش تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در فیلم داعش از حمله تروریستی تهران، ناگهان دست یک زن وارد کادر می شود؛ زنی که دیگر هیچ اثری از او نیست. با این حال، پس از گذشت این مدت، هنوز هویتش مشخص نشده و به نکته کور و حتی محل اختلاف در بین نمایندگان تبدیل شده است.

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: کارهای کارشناسی نهادهای امنیتی در بررسی های فیلم مربوط به داعش، نشان می دهد، هیچ ارتباطی بین این گروه و فرد چهارم تروریست وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: این نظر کارشناسان امنیتی است، ولی ما باز هم این مسأله را پیگیری می کنیم تا اگر ابعاد دیگری در این ماجرا بود، مشخص شود.

علیرضا رحمیی نیز در این باره می گوید: با توجه به اهمیت موضوع، این مسأله همچنان در حال بررسی است. مسئولان مربوطه نیز در حال پیگیری این موضوع هستند، ولی توضیحاتی که از سوی مقامات امنیتی داده شده، به صورت کلی بود و نماینده ها تنها از کلیات ماجرا مطلع شده اند.

وی افزود: تا کنون نیز چندین تیم تروریستی توسط نهادهای امنیتی، از جمله وزارت اطلاعات و نیروی انتظلامی متلاشی و اعضای آن دستگیر شده اند. البته یک توضیح جامعی نیز توسط پنج تن از نمایندگان که مسعودی، عثمانی و کوهکن برخی از اعضای آن بودند، نیز وجود دارد که در تنظیم آن مشارکت داشتند.

وی گفت: هنوز ابهاماتی در این باره وجود دارد و ابعاد آن برای ما روشن نشده است؛ از جمله این موارد آسیب شناسی دفتر خود نمایندگان است، که باید مشخص شود چرا دوربینی در راهروهای دفاتر نمایندگان وجود ندارد، با یک دید امنیتی دنبال می شود.

این عضو کمیسیون امنیت ادامه داد: البته ما پیگیر هستیم، کارهایی که انجام می شود، مزاحمتی برای مراجعه کنندگان ایجاد نکند و دسترسی مردم به نمایندگان سخت تر از گذشته نشود.

وی در مورد شمار تروریست های حمله کننده به مجلس نیز گفت: هنوز مشخص نشده که چه تعداد تروریست به مجلس حمله کرده اند و گزارش جامعی نیز از ماجرا داده نشده و زوایای مختلف امنیتی این موضوع در حال پیگیری است و به احتمال زیاد، در روزهای آینده کامل ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می شود، یک زن نیز در میان تروریست ها بود، گفت: این هم از مواردی است که هنوز مشخص و درباره اصل ماجرا روایت متقنی داده نشده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی به تابناک می گوید: باید از همه کسانی که در آن زمان در حال خارج شدن از مجلس بودند، فیلم و عکس گرفته می شد. بالاخره ما برخی شکاف های امنیتی در مجلس داریم که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه به هر روی، این شکاف ها هست و کسی نمی تواند آن را انکار کند، گفت: این زنگ خطری برای ما بود و باعث بیداری دیگر دستگاه های امنیتی ما شد. ما در روزهای گذشته، به این غره شده بودیم که امنیت کامل را ایجاد کرده ایم؛ اما این ماجرا نشان داد که دشمنان از هر روزنه ای برای ضربه زدن استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در این فیلم هم دست یک زن مشخص است، ولی چهره وی معلوم نیست؛ بنابراین، باید فیلم هایی که در زمان خروج از مجلس گرفته شده، بررسی و مشخص شود، شخص چهارم چه کسی بوده است.

وی گفت: چیزی که مشخص است، اینکه مهاجمان با تجهیزات زیاد و کوله پشتی وارد شده اند و معمولا کسانی که این گونه عملیات ها را انجام می دهند، عقبه دوم و حتی سوم هم باید داشته باشند و نشان می دهد، این افراد برنامه های دیگری هم داشتند که به هر دلیل محقق نشده است.

البته عدم اشرافیتشان به محیط، باعث شکست آنها شد و اگر به اوضاع مسلط بودند، ممکن بود، اتفاقات بسیار ناگواری رخ دهد؛ نه از این باب که یک نماینده کشته می شد، برتر از دیگر انسان هاست اما مسأله این است که اگر این افراد به صحن می رسیدند، صحن جایی برای پنهان شدن نداشت و تعداد تلفات بسیار زیاد می شد.

وی گفت: به هر حال با این اقداماتی که بعد از این حمله صورت گرفته است، داعش گور خود را در ایران کنده است و اینها نمی توانند خواب یک حمله دیگر را هم در ایران ببینند. افرادی هم که دستگیر شده اند مرتب در حال لو دادن همدیگر هستند و عملیات اطلاعاتی ما نیز به سرعت در حال پیشرفت است و در برخی از جاهایی هم که وارد نشده ایم، به این دلیل است که قصد داریم تا دامنه عملیات را گسترده تر کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
بابا دست زن کچا بود.............هر دست بی مو و کارنکرده و لطیفی که دست زنونه نیست
زنده باد ايران ومرك بر دشمنان ايران وهابها وهمدستانشان داعش ومرك بر تروريست
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
مرگ بر آمریکا
پس کوش عکسش؟
چرا همه نظرات رو درج نمیکنید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان