بازدید 22250

آیا باید منتظر «رئیس جمهور مایک پنس» در ایالات متحده باشیم؟

دردسرهای دونالد ترامپ در کاخ سفید و سیاست داخلی آمریکا بعد از اخراج جیمز کومی، رئیس اف بی آی و در ارتباط با تحقیق و تفحص از اعضای تیم ترامپ در ارتباط با روسیه، به اوج خود رسیده است. اکنون یکی از حقوقدانان عصر بوش بیان می کند که آخرین قدم اشتباه ترامپ در این مسیر، می تواند به استیضاح وی منجر شده و سرانجام شاهد آن باشیم که مایک پنس به عنوان 46 امین رئیس جمهور آمریکا به جای ترامپ بنشیند.
کد خبر: ۷۰۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 18 June 2017
دردسرهای دونالد ترامپ در کاخ سفید و سیاست داخلی آمریکا بعد از اخراج جیمز کومی، رئیس اف بی آی و در ارتباط با تحقیق و تفحص از اعضای تیم ترامپ در ارتباط با روسیه، به اوج خود رسیده است. اکنون یکی از حقوقدانان عصر بوش بیان می کند که آخرین قدم اشتباه ترامپ در این مسیر، می تواند به استیضاح وی منجر شده و سرانجام شاهد آن باشیم که مایک پنس به عنوان 46 امین رئیس جمهور آمریکا به جای ترامپ بنشیند.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از وکلای حقوقی کاخ سفید در دوران جورج بوش بیان کرده که اگر دونالد ترامپ اقدام به اخراج رابرت مولر، وکیل مخصوص تحقیق و تفحص از ماجرای ارتباطات تیم کاخ سفید با روسیه کند، به زودی شاهد آن خواهیم بود که مایک پنس، معاون اول وی به جای او به ریاست جمهوری خواهد رسید.

آیا باید منتظر «رئیس جمهور مایک پنس» در ایالات متحده باشیم؟ 
ریچارد پینتر پس از حضور در مصاحبه ای در همین موضوع در شبکه فاکس نیوز، روی حساب کاربری توییتر خود نوشت: تیم حقوقی و وکلای دونالد ترامپ به دنبال جریانی هستند تا بر اساس آن، مولر را اخراج کنند. ریچارد پینتر از سال 2005 تا 2007 وکیل ارشد کاخ سفید در دوران بوش بوده است.

وی نوشته است: اگر این اتفاق (اخراج مولر) رخ دهد، مایک پنس، به زودی 46 امین رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. تیم ترامگ به دنبال آن هستند، با نشان دادن تعارضات منافع مولر، مقدمات اخراج او را فراهم آورند؛ این مسأله به معنی جلوگیری هر چه بیشتر از اجرای عدالت است.

هفته گذشته، اخباری منتشر شد که بر اساس آن مولر مشغول تحقیق و تفحص در رابطه با اقدام ترامپ برای جلوگیری از اجرای عدالت و در قالب اخراج جیمز کومی رئیس اف بی آی است. ترامپ این تحقیق و تفحص را «تعقیب توهمات» خوانده بود.

روز جمعه، نیوت گینگریچ، سخنگوی کاخ سفید گفت: ترامگ به لحاظ فنی قادر به جلوگیری از اجرای عدالت نیست، زیرا او رئیس جمهور است؛ اما این در حالی است که گینگریچ خود در سال 1998 به استیضاح بیل کلینتون به خاطر جلوگیری از اجرای عدالت رأی داده بود.

وی که هم اکنون به عنوان استراتژیست ترامپ و عضوی از تیم حقوقی وی عمل می کند، پیش از این در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود، جمهوری خواهانی که فکر می کنند ترامپ می خواهد وکیل مخصوص تحقیق و تفحص را اخراج کند، دچار توهم شده اند؛ اما با این حال، وی نزدیکی و ارتباطات میان مولر و کومی را زیر سؤال برده بود.

جیمز کومی در شهادت خود در بیستم مارس در کنگره آمریکا بیان کرده بود، اف بی ای مشغول به تفحص در میان تیم و اعضای کاخ سفید و کمپین ترامپ و ارتباطات آنها با روسیه است و در صدد است، مشخص سازد، آیا این ارتباطات احتمالی تأثیری بر انتخابات آمریکا داشته است یا خیر.

اما کومی در نهم می از سوی ترامپ با حکم اخراج خود مواجه شد. دو روز بعد، ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری NBC بیان کرد: اخراج کومی به این دلیل بوده که ماجرای ارتباطات ترامپ و روسیه، داستان جعلی و ساختگی است.

در هشتم ژوئن، بار دیگر، جیمز کومی در کنگره آمریکا شهادت داد و گفت: ترامپ او را تحت فشار قرار داده تا از تحقیق و تفحص در مورد ارتباطات مایکل فلین، مشاور مستعفی امنیت ملی ترامپ و از اعضای تیم انتقال قدرت وی با روسیه خودداری کند.

در هفدهم می، وزارت دادگستری آمریکا، مولر را وکیل مخصوص رهبری تیم تحقیق و تفحص از ماجرای روسیه انتخاب و منصوب کرد. مولر از سال 2001 تا 2013 به عنوان مدیر اف بی ای خدمت کرده بوده است.

پنجشنبه گذشته، ترامپ در یک پیام توییتری نوشته بود: تحقیق و تفحص مولر از سوی تعدادی از افراد بی اعتبار و دچار تعارض هدایت می شود و مولر مشغول بزرگترین تعقیب توهمات در تاریخ ایالات متحده است.

شماری از نزدیکان دونالد ترامپ، به تازگی بیان کرده بودند که وی به دنبال اخراج مولر همانند اجراج جیمز کومی است. با این حال، ریچارد پینتر هشدار داده است، اگر این اتفاق رخ دهد، می تواند منجر به استعفای وزیر دادگستری، تلافی از سوی کنگره آمریکا و همچنین استعفای برخی کارمندان کاخ سفید شود. پینتر گفته است، همه اینها در نهایت می تواند به استیضاح ترامپ ختم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
ترامپ آمده که چندتا امتیازبزرگ یا قرارداد بزرگ اقتصادیاز از کشورهای مختلف پولدار بگیره و بعد استعفا بده یا برکنارش کنند.
یاد نجم الدین اربکان ترکیه ای افتادم. یکسال نشد که اومد و رفت ولی قراردادهای مهم و بزرگ تجاری به نفع ترکیه امضا کرد و برکنارش کردند !
عمرا فکرشم نکن . حالا برید به جون اوباما دعا کنید حداقل چهار تا هواپیما گرفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
دشمن دشمنه! ترامپ و اوباما فرقشون این بود که اون یکی زیر ابی میرفت و این داره رو بازی میکنه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
اوباما دشمن بود ولی یه دشمن صلح طلب
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
بیشترین تحریم ها در دوران معاصر علیه یک کشور توسط همین روباه سیاه انجام شد
اوباما قدرت هسته ای که یک موازنه قدرت بود رو از ما گرفت و جاش چند تا هواپیما داد
حالا شما به جونش دعا که تحریمت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
مگه هواپیما مفتی بهت داد کل صنعت هسته ای را خوابوند
با این روش حکومت داری مطمئنا اگر ادامه پیدا کند ترامپ رفتنی است چون بخش زیادی از مردم و سیاستمداران امریکایی حتی جمهوری خواهان با خدشه دار شدن اعتبار آمریکا شدیدا مخالفند.
و اما اوباما
بزرگش نخوانند اهل خرد. کسی که نام بزرگان به زشتی برد
ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﺩﻳﮕﻪ ﺭﻳﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﻣﺜﻞ اﻭﺑﺎﻣﺎ ﻛﻪ ﺧﻮﺏ ﺑﺎﺷﻪ ﺗﻜﺮاﺭ ﻧﻤﻴﺸﻪ.ﺗﺮاﻣﭗ ﻛﺠﺎ اﻭﺑﺎﻣﺎ ﻛﺠﺎ? ﻧﻪ ﺑﺮاﻱ اﻳﺮاﻥ ﺑﺮاﻱ ﻛﻞ ﺩﻧﻴﺎ ﻓﺮﻕ ﺩاﺭﻥ
باید خیلی خوشحال باشید که ترامپ رییس جمهوره اگر مایک پنس رییس شد که ...
خانه پوشالی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر