بازدید 24132
بسته خبری «تابناک»؛

ذره بین ۵ نهاد فرهنگی بر سر یک خواننده پاپ‌/درخواست شورای عالی اصلاح‌طلبان از روحانی/تذکر رسایی به الله کرم:تندروی نکن برادر!/واکنش شاعرانه حدادعادل به عملیات سپاه

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:محسن هاشمی قید شهردار شدن را زد/بازداشت ۲ نفر از اعضای مرتبط با سرپل منافقین در کرج/انتقاد مطهری از نسبت دادن مطالب ناروا به بازرگان در صداوسیما/وزرای جدید هرکدام یک روحانی کوچک باشند/و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 19 June 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


ادعای رسانه‌های عربستانی در خصوص مسلح بودن لنج ایرانی

روز جمعه گارد ساحلی عربستان سعودی به سوی دو قایق ماهیگری که متعلق به چند ایرانی اهل بوشهر بوده و در مرز آبهای ایران و عربستان قرار داشتند شلیک کرد و در این حادثه یک ایرانی نیز کشته شد. بنا بر گزارش شبکه العربیه، این مقام مسوول در ادعای بی‌اساس گفته است: ساعت 20:28 جمعه شب گذشته، نیروی دریایی عربستان، متوجه حضور سه قایق که دارای پرچم‌هایی با دو رنگ قرمز و سفید بودند که به سرعت در حال نزدیک شدن به سکوهای میدان نفتی «مرجان» بودند. این منبع سعودی گفته است که نیروی دریایی عربستان فورا وارد عمل شد و به سوی این قایق‌ها تیراندازی کرده است. یکی از قایق‌ها توقیف شد که پس از بازرسی، مشخص شد که حامل سلاح بوده و اهداف تخریبی داشته است اما دو قایق دیگر فرار کرده‌اند.

احتمال حمله مجدد سپاه به تروریست‌ها

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران پیرامون حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها در استان دیرالزور سوریه اظهار داشت: حمله موشکی که امشب علیه مقرهای نیروهای تروریستی تکفیری انجام شد به دنبال اقدامات شرورانه تکفیری ها در تهران بود. وی افزود: این اقدام آنها که با مشوق هم پیمانان آنها صورت گرفته بود می بایست در پاسخ به خون داده می شد؛ لذا در انتقام خون های پاک شهیدان حادثه تروریستی تهران این حمله موشکی صورت گرفت. معاون سیاسی سپاه ادامه داد: حمله موشکی سپاه این پیام را به تروریست ها می دهد که اگر بخواهند به شرارت های شان ادامه دهند با سیلی محکم مواجه می شوند و الزاماً ضربه زدن به آنها در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران معنایی نمی دهد. سردار سنایی راد گفت: اقدام سپاه این پیام را به آنها داد که شرارت هایشان بی پاسخ نمی ماند و اراده برخورد با آنها در جمهوری اسلامی ایران و هر زمان که لازم باشد اعمال خواهد شد.

تذکر رسایی به الله کرم:تندروی نکن برادر!

دفاع رئيس شوراي هماهنگي نيروهاي حزب‌الله از تهيه طومار در حاشيه نماز جمعه در اعتراض به ورود زنان به ورزشگاه در روزهاي اخير واكنش‌هاي جسته‌گريخته‌اي در اردوگاه اصولگرايان برانگيخته است تا جايي كه حميد رسايي از مخالفان دولت روحاني كه در سياست‌ورزي اصولگرايانه‌اش همواره با اتهام تندروي روبه‌رو بوده است، با انتشار مطلبي در اينستاگرام خود به الله‌كرم هشدار داده است كه برداشتش از مفهوم «آتش به اختيار» غلط است. در نوشته او آمده است: «جمعه اين هفته بنري، در گوشه يکي از خيابان‌هاي اطراف نماز جمعه تهران خطاب به رئيس قوه قضائيه نصب شده که جلوي ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را بگيريد والا ما (دانشجويان حزب‌الله نمازجمعه تهران) مطابق بند ميم وصيت‌نامه امام و امر آتش به اختيار امام خامنه‌اي از آن جلوگيري مي‌کنيم!با ديدن اين بنر که غلط‌ترين برداشت از سخنان صريح، واضح و روشن رهبر انقلاب درباره آتش به اختيار بودن نيروهاي انقلابي در فعاليت‌هاي فرهنگي و معطل‌نماندن براي دستور و بخش‌نامه از سوي نهادها و ارگان‌ها در فعاليت‌هاي فرهنگي است، به ياد سخنان رئيس‌جمهور مدعي اعتدال امروزمان افتادم!..». در ادامه پست اينستاگرامي او آمده است: «جناب الله‌کرم! متأسفانه برداشت غلط و شاذ حضرت‌عالي از سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص آتش به اختيار بودن نيروهاي فرهنگي و نصب اين بنر که برخلاف فهم اکثر قريب به اتفاق نيروهاي انقلابي و اقدامات خودجوش فرهنگي آنها و پيشنهادهاي مؤثر ايجابي ايشان در اين خصوص بوده، خوراک قابل توجهي براي رسانه‌هاي معاند به‌ويژه در فضاي مجازي فراهم کرده است که اميدوارم توضيحات اصلاحي شما مانع سوءاستفاده‌هاي بيشتر معاندان شود. از آنجا که شما سابقه جبهه و جنگ داريد، ما به عنوان سربازان اين جبهه، دوست نداريم عاقبتي مانند حسن روحاني برايتان رقم بخورد، لطفا ضمن بازنگري در شيوه عملکرد انقلابي خود، به اين بيانات رهبر معظم انقلاب توجه بيشتري نماييد تا در فهم امر آتش به اختيار دچار اشتباه نشويد».

رئیسی: تضعیف موشکی ایران از ناحیه هرکسی پذیرفتنی نیست

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بیست و چهارمین روز ماه مبارک رمضان، در جمع زائران و مجاوران و طلاب معتکف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی  با بیان اینکه باید به سلاح روز مجهز بود و البته قدرت اصلی از آن خداوند است، بیان کرد: باید بنیه دفاعی و موشکی کشور مورد تقدیر قرار گیرد، زیرا رسیدن به این مرحله موشکی به صورتی ابتکاری با ایمان و اتکال به خداوند انجام شده و تضعیف کردن آن از ناحیه هر کسی امر ناپسندی است.

جزئیاتی از جان باختن ۲ نوجوان در پی گرمای شدید هوا در سیستان و بلوچستان

 محمودرضا ناصح، مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهرگفت: روز گذشته 5 نوجوان اهل روستای "مسکوتان" از توابع شهرستان فنوج توسط خودرو به منطقه "جلگه" روستای "چاه جنگی خان" رفتند که خودرو آنها در مسیر برگشت دچار نقص فنی شد و از حرکت بازماند. در پی این حادثه 3 نفر از این نوجوانان تصمیم می‌گیرند تا به صورت پیاده به سمت روستای خود حرکت کنند که متاسفانه 2 نفر از آنها در مسیر راه به دلیل گرمای شدید هوا و تشنگی زیاد جان خود را از دست دادند و نفر سوم صبح امروز با کمک اهالی منطقه به مرکز درمانی انتقال پیدا کرد. توصیه می‌شود مردم با توجه به گرمای شدید هوا از ترددهای غیرضروری خودداری کنند. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر این خبر را منتشر کرد.

حمله بی سابقه مشاور اقتصادی اردوغان علیه عربستان

ییغیت بولوت مشاور اقتصادی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی بی سابقه علیه عربستان، حکومت این کشور را حکومتی قبیله ای خواند و گفت که در عربستان همه از پادشاه این قبیله پیروی می کنند. وی شب گذشته در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی.آر.تی.خبر ترکیه افزود: حکومت پادشاهی و قبیله ای در عربستان را عقل و منطق بشری نمی تواند بپذیرد.ایرنا این خبر را منتشر کرد.

وزرای جدید هرکدام یک روحانی کوچک باشند

محمدعلی ابطحی، معاون پارلمانی دولت اصلاحات به روزنامه قانون گفت:به نظر من ماجرای لیست شورای‎شهر تمام شده و کار به پایان رسیده است. این موضوع که لیست‎نهایی اصلاح‌طلبان موجب اختلاف میان جریان‎های مختلف شده را به هیچ عنوان قبول ندارم. نکته‎ای که باید در نظر گرفت این است که اعضای نهایی حاضر در لیست با مکانیزمی که شخصیت‎های قابل اعتماد اصلاحات آن را طراحی کردند، انتخاب شدند و همین موضوع یک حرکت رو به جلو بود. در تشکیل دولت جدید، تغییر کابینه باید یک مبنا داشته باشد و آن نیز این است که وزرا هر کدامشان یک روحانی کوچک باشند. یعنی هر کدام از وزرا که برای وزارتخانه‎های مختلف انتخاب می‎شوند باید از نظر سیاسی و اجرایی، دیدگاهی مشابه رئیس‎جمهور یعنی فردی که مردم در بیست‎ونهم اردیبهشت او را انتخاب کردند، داشته باشد. اگر روحانی افرادی را در کابینه انتخاب کند که شخصیت و نگاه آن‎ها به مسائل با شعارهای او در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‎جمهوری در تضاد باشد آنگاه می‎توان گفت این مساله بی‎احترامی به رای مردم بوده و عهدشکنی صورت گرفته است. روحانی باید با توجه به مبانی‌ای که با مردم حرف زده و بر اساس آن‌ها، برنامه ارائه داده و کابینه‎اش را انتخاب کند. بخشی از وزیران دولت روحانی در چارچوب آرای او قرار نمی گیرند و حتی در شاکله سخنرانی‌های آقای روحانی نیز نمی توانند قرار داشته باشند. معروف است که برخی از وزرای ایشان در این دوره، لحظاتی که تصور می‌کردند ممکن است رقیبان روحانی پیروز شوند خودشان را از اتفاقات سیاسی کنار کشیده بودند تا در کابینه های احتمالی بعدی نیز جایگاه داشته باشند.

واکنش محسن هاشمی به حمله موشکی سپاه 

محسن هاشمی، منتخب شورای شهر تهران گفت: سپاه به تروریست‌ها قبولاند که اگر حرکت مذبوحانه‌ای انجام دهند قطعاً پاسخ آن را با شدت بیشتری دریافت می‌کنند. این حرکت هم از نظر افکارعمومی و هم از نظر مقابله با  دشمن خارجی و تروریست‌های داعشی باید انجام می‌شد. دنیا منتظر  یک حرکت غافلگیرانه از طرف ایران بود و هیچ کسی فکر نمی‌کرد به این سرعت مقر اینها شناسایی شود و ایران بتواند با تکنولوژی برتر از خاک خودش و عبور از فضای کشورهای دیگر هدف خودش را با درایت کامل و بدون هیچ هزینه انسانی مورد اصابت قرار دهد. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

انتقاد مطهری از نسبت دادن  مطالب ناروا به  بازرگان در صداوسیما  

علی مطهری نماینده مردم تهران گفت: در تاریخ 26/ 3/ 96 برنامه ای با عنوان "جهان آرا" درباره عملکرد سازمان مجاهدین خلق از شبکه افق در شبکه یک سیما باز پخش شد. در این برنامه که نکات مثبت و مفیدی داشت جناب آقای کوشکی کارشناس برنامه چند بار تز "اسلام منهای روحانیت" را به مرحوم مهندس بازرگان نسبت دادند. این امر خلاف واقع است. اولا مهندس بازرگان به چنین تزی معتقد نبود. این تز را می توان با یک دید ابزاری از لابه‌لای آثار مرحوم دکتر شریعتی استخراج کرد و البته گروه فرقان همین کار را کرد و در جزواتش زیاد به آن استناد می نمود. اگر بخواهیم سه نفر را نام ببریم که از دهه 30 تا پیروزی انقلاب اسلامی موجب نزدیک شدن دانشگاهیان به روحانیت و در نتیجه ایجاد سرعت در پیروزی انقلاب شدند باید از آیت الله مطهری، مهندس بازرگان و آیت الله طالقانی نام برد. صدا و سیما نیز نباید برنامه های یک طرفه تولید و پخش کند و طی آن افرادی هدف اتهامات سنگین قرار گیرند و فرصتی هم برای دفاع از آنها وجود نداشته باشد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

آخرین پیام رامین رضاییان به آبی‌ها

در روزهای پرخبری درباره رامین و استقلال، این بازیکن هم به طور کامل سکوت کرده و گویا دوست دارد چنین اخباری از او در رسانه ها وجود داشته باشد. به هر حال بحث حضور رضائیان در استقلال، می تواند او را در صدر اخبار رسانه ها قرار دهد. رضائیان هم از این شرایط خیلی استقبال کرده و با سکوت خود، تنها ابهامات را زیاد می کند. سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال در تازه ترین اظهار نظر خود درباره وضعیت رامین و باشگاهش، می گوید: «او تمایل دارد با استقلال قرار داد ببندد و اگر به اروپا نرود، به احتمال زیاد به باشگاه ما ملحق می شود.» البته بعضی از مسئولان استقلال ترجیح می دهند درباره او صحبت نکنند و این هم ظاهرا خواسته منصوریان است. سرمربی استقلال دوست دارد باشگاه در کمال آرامش کارها را پیش ببرد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

پیام اینستاگرامی عارف در پی حمله موشکی سپاه به مقر داعش

محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرامیش نوشت: اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران نشان از پشتوانه قوی مردمی است که جز با وحدت و همدلی خانواده انقلاب میسر  و قابل دوام نیست.حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر داعش در پاسخ به عملیات کور تروریستی این گروهک از رهگذر همین اتحاد و با هم بودن میسر شد و پاسخی بود به بدخواهان ایران  اسلامی که در آرزوی  ایجاد تنش و درگیری در داخل کشور ما نباشند چرا که ملت بزرگ ایران با حمایت از نیروهای نظامی و امنیتی خود اجازه تجاوز به متجاوزان را نخواهد داد.

هاشمی: امنیت استان تهران خوب است

استاندار تهران در واکنش به حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در سوریه،‌ گفت: این یک هشدار جدی به همه کسانی بود که می‌خواهند امنیت ما را بر هم بزنند.سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک هشدار جدی بود برای کسانی که می‌خواهند امنیت ما را بر هم بزنند؛ بنابراین این کار سنجیده و دقیق انجام شد که تروریست‌ها و همه کسانی که حامیان آن‌ها هستند بدانند اگر بخواهند با این کشور و مردم این کشور طور دیگری برخورد کنند با قوی‌ترین شکل ممکن با آن‌ها برخورد خواهد شد.استاندار تهران در خصوص امنیت پایتخت نیز گفت: امنیت استان تهران خوب است و امیدواریم که همه مردم کمک کنند تا با کمک آن‌ها و عنایت خداوند این امنیت پایدار ادامه داشته باشد.

واکنش توئیتری حدادعادل به عملیات شبانه سپاه

حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتر به حمله موشکی شب گذشته سپاه به مقر تروریست‌های داعش واکنش نشان داد.وی در صفحه توئیترش نوشت: قرآن مجید: وَ من قتلَ مَظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطانا
سعدی: خلاف راه صواب است، «ذوالفقار» علی در نیام و زبان‌سعدی در کام.

بازداشت ۲ نفر از اعضای مرتبط با سرپل منافقین در کرج

دادستان کرج از دستگیری دو نفر از اعضای مرتبط با سرپل منافقین در کرج خبر داد.حاجی رضا شاکرمی در مورد دستگیری دو نفر از اعضای وابسته و مرتبط با سازمان منافقین در کرج اظهار داشت: دو نفر در کرج در مورد ارتباط با سرپل منافقین دستگیر شدند. این دو نفر زن و مرد بوده و به ارتباط خود با سرپل منافقین اقرار کرده‌اند.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه این افراد پول‌هایی هم در مورد اقدامات خود دریافت کرده‌اند، بیان کرد: بازداشت شدگان در حال حاضر در زندان هستند و به ارتباط خود با سرپل منافقین اقرار کرده‌اند.دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه از بیان جزئیات معذور هستم، گفت: تحقیقات از این افراد در حال انجام است.

پورمختار: ناطق همان ناطق سال 76 است

محمدعلی پورمختار،نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در جریان اصولگرایی اراده برای جذب آقای ناطق نوری برای لیدری این جریان وجود دارد،خصوصا بعد از چند ناکامی پی در پی در جریان راست، گفت: بنده آقای ناطق را جزء جریان اصولگرایی می دانم، آقای ناطق نوری همان آقای ناطق سال 76 است منتها بعضا تاکتیک‌ها و روش‌ها و دیدگاه‌ها عوض می‌شود اما هویت افراد عوض نمی‌شود، هویت واقعی آقای ناطق حفظ جریان انقلاب است. وی اظهار داشت: در حال حاضر آقای ناطق به دلیل اینکه می‌خواهند در مباحث سیاسی اثر گذارتر باشد تصمیم به استعفا از دفتر بازرسی رهبری را گرفته‌اند. حضور آقای ناطق در مسئولیت بازرسی دفتر مقام معظم رهبری طبیعتا محدودیت زیادی را برای حضور وی در مسائل سیاسی ایجاد می‌کرد، اما اکنون می‌تواند به راحتی به مسائل سیاسی ورود کند و یک جریانی را هدایت کند. نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ با بیان اینکه جریان اصولگرایی همانند جریان اصلاح طلبی گستره دارد و گستره این جریان مختلف و متفاوت است، خاطرنشان کرد: اینکه آقای ناطق لیدری این جریان را به عهده بگیرد باید به شور اصولگرایان گذاشته شود و بررسی شود که آیا آقای ناطق می‌تواند خواسته‌ها و اهداف اصولگرایان را برآورده کند یا نه؟ وی با اشاره به نقش علی لاریجانی در جریان اصولگرایی، گفت: آقای لاریجانی نقش اثرگذار خود را دارد و همانند آقای ناطق این ظرفیت را برای لیدری جریان اصولگرا دارد،اما در این مورد نیز نیاز به گفت و گو و روشنگری داریم. 

اظهارنظر سخنگوی دولت اصلاحات درباره اقدام مقتدرانه سپاه

سخنگوی دولت اصلاحات، عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه داعش را نشان دهنده اقتدار کشور توصیف کرد و گفت: دستگاه های امنیتی برخورد خوبی با جریان کور داعش داشته اند.عبدالله رمضان زاده افزود: عملیات موشکی سپاه کار مشروع و قانونی است، مخصوصا این که این کار با هماهنگی کشورهای همسایه و خصوصا سوریه اتفاق افتاده است. در این موضوع ایران از آسمان عراق و سوریه استفاده کرده که با هماهنگی این کشورها بوده است و نشان می دهد که این کار مطابق اصول و قانون بین الملل بوده است.وی افزود: این موضوع جزو دفاع مشروع محسوب می شود و هیچ منعی از نظر حقوق بین الملل ندارد. بنابر این به نظرم کار درستی انجام شده و باید اقتدار کشور نشان داده می شد.سخنگوی دولت اصلاحات ادامه داد: برخورد ما تاکنون با داعش مناسب بوده است. وزارت اطلاعات با اشراف کامل نسبت به آنان اقدام کرده و دستگاه های امنیتی برخورد خوبی نسبت به این جریان کور داشته است.رمضان زاده تصریح کرد: حادثه تروریستی تهران یک حادثه اتفاقی و کور بود ولی نیروهای امنیتی توان کافی برای پوشش امنیتی کشور را دارند.

درخواست شورای عالی اصلاح‌طلبان برای دیدار با روحانی

میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چه رایزنی‌هایی را با آقای روحانی در خصوص ترکیب دولت آتی انجام داده است، اظهار داشت: تا آنجایی که من اطلاع دارم تاکنون دیدار رسمی با این موضوع مشخص هنوز صورت نگرفته هرچند که آقای خاتمی ضیافت افطاری را مهمان آقای روحانی بودند. با این وجود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان امیدوار است و این درخواست را مطرح کرده که بتواند با آقای روحانی دیداری انجام دهد که در آن دیدار احتمالاً این موضوع نیز مورد بحث قرار بگیرد.

آمدن فروزنده به جای شمخانی تکذیب شد

محمد فروزنده در خصوص شایعات اخیر مبنی بر جایگزینی خود در سمت دبیرشورای عالی امنیت ملی به جای علی شمخانی به مهر گفت: این موضوع صحت ندارد و شایعات مطرح شده در فضای مجازی و رسانه ها را تکذیب میکنم.

محسن هاشمی قید شهردار شدن را زد

محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر پنجم به روزنامه شرق گفت:اسم‌هایی که به عنوان شهردار تهران مطرح می‌شود و گمانه‌زنی‌های ارائه شده در برخی رسانه‌ها هیچ‌کدام هیچ پایه و اساسی ندارد.این عضو شورای منتخب همچنین تأکید دارد که ا او درباره برخی از گمانه‌زنی‌ها درباره تمایل و پیشنهاد محسن هاشمی - نفر اول لیست امید - به ‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شهرداری تهران هم گفت: تا جایی که می‌دانم آن ١٥٠ نفری که در لیست شورای عالی اصلاح‌طلبان بودند، میثاق‌نامه برایشان ارسال شده بود و از آنها خواسته شده بود آن را امضا کنند و تا جایی که می‌دانم همه آن را امضا کردند. در یکی از بندهای این میثاق‌نامه آمده بود که اگر این افراد انتخاب شدند، برای هیچ کاری از شورا استعفا ندهند؛ اما بعد از انتخابات درباره یکی، دو نفر شنیدم که گفتند این میثاق‌نامه را امضا نکرده‌اند که البته به نظر من و علی‌القاعده باید همه امضا کرده باشند. حق‌شناس با تأکید بر اینکه یک جریان به مردم اعلام کرده افراد لیست را برای نمایندگی مردم قرار است انتخاب کنند افزود: طبیعتا انتظار مردم هم این است که آن افراد به این رأی احترام بگذارند و کسی که می‌خواهد از این رأی عدول کند، باید دلیلی قوی داشته باشد.

به دولت در سایه نیاز نداریم

ابراهیمی با اشاره به بحث دولت در سایه که بعد از انتخابات قوت گرفته است با بیان اینکه دولت در سایه معنی ندارد، گفت: موافق تشکیل دولت در سایه نیستم اما معتقدم دولت باید از افکار و اندیشه‌ها و فکر دیگران استفاده کنند و دارای مشاوران قوی  باشد لذا در دولت و نظام جمهوری اسلامی ظاهر و باطن مشخص است و مساله پنهانی نداریم.او ادامه داد: دولت می‌تواند از تفکر و تعقل و اندیشه‌ها و روش‌های دیگران در کنار کار اجرایی بهره‌برداری کنند و در جمهوری اسلامی به دولت در سایه نیاز نداریم با توجه به سیاست‌های کلانی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود دولت باید در چارچوب این سیاست‌های کلان و برنامه ششم توسعه پیش رود.نمایده سابق مجلس  در رابطه با انتخاب کابینه دولت دوازدهم، گفت: ضرورت دارد که افراد خوش‌فکر و دارای ویژگی حمیت کشوری و ملی، اسلامی و دینی و انقلابی و همراهی با نظام انتخاب شوند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری اولویت برای دولت، تولید و اشتغال است و باید افرادی  سرکار بیایند که برای تولید ملی تلاش کنند و در هر وزارتخانه‌ای این حرکت صورت گیرد.

۵ نهاد فرهنگی مأمور بررسی دعاخوانی خواننده پاپ‌ شدند

روز گذشته در خلال برگزاری هشتاد و سومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، یکی از اعضای رسانه‌ای جلسه موضوع اجرای نامناسب قطعاتی از دعای جوشن کبیر توسط یکی از خوانندگان پاپ کشور را مطرح و خواستار ورود شورا برای جلوگیری از تکرار موارد این‌چنینی شده است.بنا بر این گزارش، اعضای جلسه ضمن استماع مجدد فایل صوتی قطعه مذکور،  شورای عالی قرآن، رادیو قرآن، سازمان تبلیغات، شبکه قرآن و معارف سیما و وزارت ارشاد را مأمور کردند تا ضمن بررسی ابعاد هنری و شرعی این نوع به‌کارگیری موسیقی در دعاخوانی، نتیجه را طی گزارشی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش کنند تا دستورالعمل و آیین‌نامه انضباطی برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه تهیه شود.اقدام این خواننده پاپ در خواندن قطعاتی از دعای جوشن کبیر با موسیقی نامناسب واکنش‌های متعددی را در پی داشته است و بسیاری آن را عمل موهن تلقی کرده‌اند.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر