بازدید 3938
کشورهای «شورای همکاری» با ایران مذاکره کنند

قطر: رفع محاصره شرط مذاکره است

وزیر خارجه رفع محاصره از این کشور را شرط گفت‌وگو برای حل و فصل بحران دیپلماتیک در روابط خود با چند کشور عربی اعلام کرد.
کد خبر: ۷۰۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 19 June 2017
وزیر خارجه رفع محاصره از این کشور را شرط گفت‌وگو برای حل و فصل بحران دیپلماتیک در روابط خود با چند کشور عربی اعلام کرد.

به گزارش فارس، «حمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر رفع محاصره از این کشور را شرط گفت‌وگو برای حل و فصل بحران دیپلماتیک در روابط خود با چند کشور عربی اعلام کرد.

وی همچنین گفت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بعد از قطع ارتباط با دوحه هنوز هیچ درخواستی از این کشور مطرح نکرده‌اند. او گفت که هر گونه مذاکره با کشورهای عربی مسائل سیاست خارجی یا شبکه خبری الجزیره را شامل نخواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، وزیر خارجه قطر گفت: «مذاکرات باید به روشی متمدن انجام شوند و بایستی مبنایی محکم داشته باشند. آنها باید محاصره را بردارند و مذاکرات را آغاز کنند.»

عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین از دو هفته پیش روابط سیاسی خود با قطر را قطع کرده‌اند. عربستان و کشورها همسو همچنین تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را مسدود کرده‌اند.

بحران در روابط سیاسی این کشورها با قطر، زمانی آغاز شد که خبرگزاری رسمی قطر اظهاراتی منتسب به امیر این کشور منتشر کرد که وی در آن ایران را قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه خوانده بود.

وزیر خارجه قطر درباره این کشورهای عربی گفت: «آنها هر کسی که دشمنشان باشد را تروریست می‌نامند و حالا دارند قطر را هم حامی تروریسم می‌بینند. ما هیچ پایه‌ای برای این اتهامات نمی‌بینیم.»

«آل ثانی»، در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط کشورش با ایران گفت: «ما با ایران در برخی از حوزه‌های مربوط به منطقه اختلاف داریم و با این کشور در حوزه‌هایی که مربوط به خلیج (فارس) هستند هم اختلاف داریم.»

وی اضافه کرد: «روابط بایستی بر ستون‌های محکم و مثبت استوار باشند. (ایران) هم جزو کشورهای همسایه است و باید با این کشور هم گفت‌وگوهای مثبتی داشته باشیم. این تنها سیاست قطر نیست، بلکه کل کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) بر سر آن توافق کرده‌اند. بنابراین کسی نمی‌تواند ادعا کند که ما روابط عمیق‌تری با ایران داریم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر