بازدید 4053
رئیس فدرال رزرو شیکاگو؛

نرخ بهره آمریکا باید بصورت تدریجی افزایش یابد

ریس فدرال رزرو شیکاگو درخواست کرد با توجه به اینکه نرخ تورم به هدف پیش‌بینی شده نرسیده است،بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بصورت تدریجی افزایش دهد.
کد خبر: ۷۰۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 21 June 2017
ریس فدرال رزرو شیکاگو درخواست کرد با توجه به اینکه نرخ تورم به هدف پیش‌بینی شده نرسیده است،بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بصورت تدریجی افزایش دهد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ریس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز گفت: وقتی علی‌رغم این‌که نرخ بیکاری در حال حاضر پایین‌ترین رقم در ۱۶ سال اخیر است، تورم سرسختانه پایین باقی می‌ماند، فدرال رزرو باید فقط به آهستگی نرخ بهره را افزایش داده و حجم اوراق قرضه عظیم خود را کاهش دهد.

وی ادامه داد: منظور من  این نیست که فدرال رزرو در سال ۲۰۱۷ چند بار نرخ بهره را افزایش می‌دهد؛ دو بار، سه بار یا چهار بار؟ بلکه آنچه اهمیت دارد این است که شرایط و فضای موجود تنها از افزایش بسیار تدریجی نرخ  بهره و کاهش‌هایی از قبل تعیین شده در ترازنامه‌مان پشتیبانی خواهد کرد.

ایوانز با تکرار گفتاری مشابه با آنچه قبلا در ماه می گفته بود، ادامه داد: در حالی‌که بانک مرکزی به هدف اشتغال کامل خود رسیده است، در رسیدن به هدف دوم خود یعنی رسیدن به نرخ تورم ۲ درصدی، ناکام بوده است.

در ماه می نرخ بیکاری به ۴.۳ درصد رسید که بسیاری از مقامات بانک مرکزی معتقدند کمتر از مقداری است که بتوان در بلند مدت آن را ثابت نگاه داشت. اما تورم که در ماه آوریل طبق شاخص مورد نظر بانک مرکزی با کاهش روبرو شد و به ۱.۵ درصد رسید، سالهاست که کمتر از هدف ۲ درصد بانک مرکزی باقی مانده است.

ایوانز هفته گذشته علی‌رغم هشدارش در مورد تورم خیلی پایین، در رای‌گیری برای افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره هدف کوتاه مدت بانک مرکزی که با اکثریت موافق ۸-۱ تصویب شد، شرکت کرد.

مقامات بانک مرکزی دوباره تایید کردند انتظار دارند در سال ۲۰۱۷ یک افزایش بهره دیگر هم داشته باشند و این سومین افزایش نرخ بهره در امسال خواهد بود. آنها همچنین می‌گویند انتظار دارند ترازنامه ۴.۵ تریلیون دلاری این بانک در آغاز، ماهیانه ۱۰ میلیارد دلار کاهش یابد. ترازنامه کوچک‌تر بانک مرکزی باعث کاهش فشار بر هزینه قرض‌گیری بلند مدت می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان