بازدید 6918
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

هفته ناکام بورس با شپنا، وغدير و بانک ملت تکمیل شد

بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز هفته و فصل بهار، همچنان در مسیر نزولی شاخص ها حرکت کرد و در نهایت افت 131 واحدی (معادل 17/ 0 درصد) شاخص کل را به خود دید.
کد خبر: ۷۰۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 21 June 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 31 خرداد ماه 96 با کاهش 131 واحدی به رقم 78 هزار و 736 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در آخرین روز بهار 96، شاهد قرمز پوشی شاخص های منتخب بود، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت 44 واحدی به رقم 26 هزار و 530 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 0.20 واحد کاهش، عدد 16 هزار و 963 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 0.10 واحد افت داشت و به عدد 13 هزار و 99 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 108 واحدی به رقم 85 هزار و 626 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 126 واحدی به رقم 54 هزار و 237 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 85 واحدی، عدد 176 هزار و 808 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز در همان آغاز کار یعنی ساعت 09:15 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 78 هزار و 883 واحد قرار گرفت.

هفته ناکام بورس با شپنا، وغدير و بانک ملت تکمیل شد

در ناکامی امروز شاخص کل بورس، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 28 واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌ غدير با 21 واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با 14 واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌ انفورماتيك‌ با 13 واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با 11 واحد و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد شبهرن متعلق به نفت‌ بهران‌ با 9 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشید.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، داده‌پردازی ایران،‌ مهندسی تکنوتار و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: کارخانجات نساجی بروجرد، ملی صنایع مس ایران، سیمان شمال، حق تقدم خرید سهام سایپا آذین، اوراق اجاره بوتان بودند.

نمادهای پربیننده امروز بازار سرمایه متعلق به بانک ملت، پارس خودرو، ایران خودرو، پلی اکریل، زامیاد، پالایش نفت بندرعباس و صنایع آذرآب بود.

معامله‌گران بورس امروز، 963 میلیون و 18 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 31 هزار و 796 نوبت معامله و به ارزش 202 میلیارد و 284 میلیون تومان داد و ستد کردند. 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
تازمانیکه بانکهاسودبی دردسر وبدون ریسک بیست درصدی وبالاترمیدهند واراده ای هم برای کاهش آن وجودندارد (چون به ورشکستگی بانکهامنجرخواهدشد)سرمایه گذاری دربورس حماقت محض است !!!
اولا سود بانکها به سپرده های مردم ، سالانه 20% است که در ماه 16% میشود ثانیا بانکها چطور میتوانند سود به دست آورند اما شرکتهای سهامی عام نمیتوانند . مشکل بورس بسته شدن غیر منطقی نماد شرکتهای بزرگ و شایعات بی اساسی است...
شرکت های سهامی عام هم عمدتامثل بورس ورشکسته اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر