بازدید 8613
۱

درخواست فوری مسئولان از مردم برای فرو نشاندن حریق جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

«مردم منتظر نمانند که کسی از آنها بخواهد بلکه به محض اطلاع از آتش سوزی به کمک منابع طبیعی بیایند.»؛ این سخنان مدیرکل منابع طبیعی یکی از استان های کشورمان است که هر ساله در فصول گرم سال، بخش زیادی از پوشش گیاهی ارزشمند دیارشان بر اثر حریق از بین می‌رود، اما چاره ای برای جلوگیری از آن اندیشیده نمی‌شود!
کد خبر: ۷۰۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 21 June 2017
«مردم منتظر نمانند که کسی از آنها بخواهد بلکه به محض اطلاع از آتش سوزی به کمک منابع طبیعی بیایند.»؛ این سخنان مدیرکل منابع طبیعی یکی از استان های کشورمان است که هر ساله در فصول گرم سال، بخش زیادی از پوشش گیاهی ارزشمند دیارشان بر اثر حریق از بین می‌رود، اما چاره ای برای جلوگیری از آن اندیشیده نمی‌شود!
 
به گزارش «تابناک»؛ هنوز تابستان از راه نرسیده، هر روز خبر وقوع حریقی وسیع از یک نقطه از کشورمان مخابره می‌شود؛ حریق هایی که همواره تا خاموش کردنشان چند روز زمان نیاز است، چون مهار و اطفای حریق با دست خالی و بدون امکانات، کاری بسیار دشوار است؛ آنقدر دشوار که می‌بینیم مسئولان از مردم می‌خواهند با شنیدن خبر حریق در ناحیه جنگلی، حتی پیش از استمدادخواهی مسئولان به کمک بشتابند.
 
درخواستی که عزت‌الله بهشتی‌فرد، مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در توضیح چرایی مطرح کردن آن، به ایسنا می‌گوید: آتش سوزی ها جنگل های منطقه "بیدگره موگر" بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد هنوز ادامه دارد و وزش باد باعت کندی عملیات مهار و خاموش کردن آتش سوزی شده است، اما نیروهای منابعی طبیعی، نیروهای مردمی و نیروهای برخی ادارات در حال تلاش برای خاموش و مهار کردن آتش سوزی هستند.

وی می‌افزاید: از آغاز سال جاری تا سه شنبه، سی ام خرداد ماه 37 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان رخ داده که 185 هکتار از منابع طبیعی طعمه حریق شد. در مدت مشابه سال گذشته 17 فقره آتش سوزی رخ داده بود که 300 هکتار از جنگل ها و مراتع این استان در آتش سوخته بودند.

بهشتی‌فرد در ادامه می‌گوید: در صورتی که رسانه ها اطلاع رسانی کنند، نیروهای مردمی و ادارات در مواقع آتش سوزی پای کار بیایند و همکاری و کمک کنند، بخش زیادی از کارها زودتر انجام می‌شود و هرچه آتش سوزی سریع تر مهار شود، قطعا خسارات وارده کمتر خواهد شد. [به این دلیل] امسال کارکنان منابع طبیعی کار اداری را تعطیل کردند و در بیشتر اوقات در حال مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل ها هستند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد می‌افزاید: ادارات، سازمان ها و دستگاه‌های لشکری و کشوری طبق تبصره ذیل ماده 47 قانون حفاظت ـ که مهار آتش سوزی جنگل ها را وظیفه همه دانسته ـ باید هنگام آتش سوزی جنگلها به کمک ما بیایند، چون تعداد آتش سوزی ها زیاد و نیروها کم است؛ بنابراین، برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی ها باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از نابودی این منابع ملی و سرمایه آیندگان استان و حتی کشور جلوگیری کنیم.

وی در ادامه از مسئولان کشوری هم طلب یاری کرده و می‌گوید: از مسئولان کشوری هم انتظار حمایت مالی و امکانات و تجهیزاتی داریم. البته وضعیت اعتبارات ملی ما نسبت به استانی بهتر بود و تجهیزاتی از محل اعتبارات ملی خریداری شده اما باز هم جا دارد برای حفاظت و نگهداری از این سرمایه ملی(جنگل ها) کمک و حمایت های بیشتر شود.

گفتنی است، در امروز، چهارشنبه، 31 خرداد ماه 96  سه فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مناطق "طسوج"،" دنای شرقی"، و "مارگون" استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
آقا این مملکت به این بزرگی هلیکوبتر و هواپیمای آب پاش میخواد حالا هی برید بیل و کلنگ بدین دست مردم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار