بازدید 13871

سردرگمی متقاضیان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در سکوت خبری!+تکمیلی

در حالی که موعد اعلام شده برای مراجعه متقاضیان به مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب رشته تغییر کرده و به آخر خردادماه موکول شده بود، این موعد نیز بی هیچ اتفاقی به سر آمد تا موجب سرگردانی شمار زیادی از متقاضیان تحصیلات تکمیلی شود.
کد خبر: ۷۰۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 22 June 2017
در حالی که موعد اعلام شده برای مراجعه متقاضیان به مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب رشته تغییر کرده و به آخر خردادماه موکول شده بود، این موعد نیز بی هیچ اتفاقی به سر آمد تا موجب سرگردانی شمار زیادی از متقاضیان تحصیلات تکمیلی شود.

به گزارش «تابناک»، با اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 96 و انتشار کارنامه متقاضیان در نیمه خرداد ماه، از آن دسته از داوطلبانی که «مجاز» به انتخاب رشته شده‌اند و تمایل به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد دارند، خواسته شد که از تاریخ 21 لغایت 25 خرداد به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده و نسبت به این امر اقدام نمایند، اما مراجعه به سایت در موعد مقرر نشان داد که انتخاب رشته به زمان دیگری موکول شده است.

در صفحه نخست سایت مرکز آزمون این دانشگاه اطلاعیه کوتاهی درج شده بود که بی انکه در خصوص چرایی تغییر موعد انتخاب رشته توضیحی دهد، موعد آغاز این فرایند را هفته پایانی خردادماه ذکر کرده بود. موعدی که البته با پایان خرداد نیز از راه نرسید.

این در حالی است که با منقضی شدن مهلت ذکر شده در آخرین اطلاعیه مرکز آزمون، هنوز موعد جدیدی به این منظور تعیین و اعلام نشده و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نمی‌دانند که چه زمانی می‌بایست برای تعیین رشته به سایت مرکز آزمون مراجعه نمایند.
 
 

اشکالی که با توجه به خیل متقاضیان تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بزرگ و بهره‌مندی این مجموعه دانشگاهی از چندین رسانه وابسته، عجیب جلوه می‌کند. آن هم در شرایطی که قرار نیست چیزی جز فرم های ویژه انتخاب رشته منتشر شود و وقوع اتفاقی که منجر به توقف انتشار این فرم ها شود، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

گزاره‌ای ابهام آفرین و عجیب که هر دلیلی داشته باشد، دست کم از بابت بدقولی صورت گرفته در دو نوبت در انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه، قابل تامل به نظر می‌رسد. آن هم در شرایطی که مراجعه به سایت مرکز آزمون در نخستین روز تیرماه، هنوز به رویت اطلاعیه ای منجر می‌شود که در آن، «آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 96، هفته آخر خرداد ماه خواهد بود»!

گویی در مرکز آزمون این دانشگاه یا کسی حضور ندارد که در این خصوص اعلام نظر کند یا هیچ کدام از پرسنل این مرکز به قدر یک بررسی کوتاه هم به سایت مجموعه شان سرکشی نمی‌کنند، وگرنه بعید است خیل متقاضیان انتخاب رشته این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، ندید گرفته شده و این گونه سردرگم شوند.

گفتنی است صالح اسکندری مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار «تابناک» علت تعلل پیش آمده را جابجایی های مدیریتی صورت گرفته در معاونت آموزشی عنوان کرد.وی در ادامه افزود که در جلسه روز گذشته هیئت رییسه این دانشگاه بر اجرایی شدن هرچه سریعتر مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد تاکید شده است.

تکمیلی/ 15:13

لحظاتی پیش پس از مدت ها تاخیر انتخاب رشته دواطلبان مجاز آزمون کارشناسی ارشد در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد آغاز شد.

سردرگمی متقاضیان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در سکوت خبری!+تکمیلی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۱
همه کارای دانشگاه آزاد همین جور کشکیه
هر چه بگندد نمکش میزنند
وای به روزی که بگندد نمک
افت دانشگاه های کشور در این سال ها بسیار بیشتر شده و نمود این موضوع رو در سایتهاشون هم میشه دید در حالی که دانشگاهها باید در طراحی و بروز رسانی سایتهاشون پیشرو باشند سایتهای دانشگاهها ی ما ، با عقب مانده ترین نرم افزارها ( مثل نرم افزار گلستان ) و تاخیر در بروز رسانیها سطح پایین علمی و برنامه ریزی خودشان را به رخ میکشند ( در حالی که حد اقل برای اموزش همین دو مورد به دانشجویان بوجود آمده اند ) و فقط این در مورد دانشگاه آزاد نیست .
سطح تحصیلات ، نحوه پذیرش و نمره دادن اساتید و ... همگی نشانگر افت شدید سطح دانشگاهی در سالهای اخیر می باشد . دانشگاههایی که نه تنها نیروی کار ماهری تربیت نمیکنند ( مانند گذشته که نمی کردند) بلکه از نظر علمی نیز بسیار ضعیف میباشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
یادش بخیر سیستم گلستان ، دیگه همه هک کردنشو یاد گرفته بودن ، با یک خط اسکریپت برای خودمون درس بدون ظرفیت برمیداشتیم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
البته تا آنجا که من دیدم دانشگاه آزاد از سیستم گلستان استفاده نمیکند
انگار میخان فضاپیمای کاسینی رو تو مدار زحل قرار بدن . د لامصب بده اون رفترچه صاب مرده رو یه ماهه معطلیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
بازار گرمی میکنه خب چرا عجله داری پولت توجیبت سنگینی میکنه اخوی
حالا اگه شهریه رو می خواستند اضافه کنند, تغییر مدیریت هیچ اثری نداشت آبدارچی مدیرم می تونست ابلاغ کنه
این دانشگاه در ماه های اخیر دچار تنش های مدیریتی بسیاری شده و سردرگمی در آن موج می زند. تغییرات گسترده و غیر قابل توجیهی در مدیریت های رده بالا و میانه این دانشگاه صورت گرفته و احتمالا این تاخیر هم ناشی از این امر می شود. متاسفانه سیاسی کار بر تار و پود دانشگاه آزاد چنگ انداخته است....
دانشگاه داشت کار خودش رو میکرد چرا اومدین سیاسیش کردین چرا مدیران لایق رو عوض کردین چرا چرا چرا
در این دانشگاهها رو ببندید هی بیخودی تند تند مدرک صادر میکنند فقط رشته هایی که به درد جامعه میخورند رو بزارید باشند و
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
کدوم رشته ها بدرد میخوره؟
دلمان خوش بود مسئولان جدید دانشگاه آزاد به فکر دانشجویان ومردم هستند اما زهی خیال باطل!
براي دكتري هم همين اتفاق افتاده.
نتيج نهائي اعلام نميشه.
واسه چی میخواید ارشد بخونید؟ من دارم ارشد میخونم اونم تو دانشگاه امیرکبیر، باز میگم کاش میرفتم یه کاری میکردم. کسی باید ارشد و دکترا بخونه که طالب علم باشه، بیخیال ارشد بشید بابا.
دانشگاه ازاد کجاش نظم داره که این دومی باشه. باید همه واحدهاش منحل بشن
د لامصب...
اقا احسان دفترچه نیازی نیست . شما بری توی سایت کدی رو که سنجش بهت میده میزنی . اطلاعاتت میاد. زیر گروه اموزشیت مشخصه . یک کلیک کنید واحد های ارائه دهنده هم مشخصن . فکر نمیکنم بیشتر از 5 دقیقه وقت بگیره انتخاب رشته کردن !
بابا بیخیال... دانشگاه ازاد چیه که ارشدش چی باشه... وقت و پولتون رو تو این دانشگاه زپرتی هدر ندید...
داداش . همه تو هر دانشگاه و تو هر رشته ای که بخوان قبولن. شما همین الان کارت بانکی رو وردار برو آموزش دانشگاه ثبت نام بکن ، بعد انتخاب رشته ، بعد هم تاریخ امتحانات بعد هم کارنامه هم تو سایت میذارن. ناراحتی نداره. اینا رو باید دانشگاه به چه زبونی حالیتون کنه.
الانم که اومده بری انتخاب رشته دوباره باید 40هزار تومان بدیم . آخه یکی نیست بگه برای چی آخه ؟؟؟!!!همه مملکت ما شده دزد بازار
در مورد نتایج آزمون دکتری هم که انتخاب رشته صورت گرفته است در سکوت خبری قرار گرفته ایم. تلفن ها نیز پاسخگو نیستند
این دانشگاه فقط در تهران و چند شهر دیگر اعتبار دارد و در خیلی از شهرها مانند ارومیه در رشته برق اعتباری ندارد . زیرا استاد ندارند
حیف پول آدم اینجا درس بخونه
سال گذشته هم اعلام قبول شدگان آزمون ارشد هم به هفته آخر شهریور و هفته اول مهر موکول شده بود و عملا ثبت نام از قبول شدگان با هفته دوم آموزشی تداخل پیدا کرده بود که این تاخیر مشکلات زیادی برای واحدهای دانشگاهی هم بوجود آورده بود.
مگه دانشگاه آزاد فیلتر هم داره ؟ یهو بگین هر کی هر جا دوس داره بره ثبت نام کنه دیگه ... درصدها هم که اکثرا 0 و منفیه ...
باید یه فکری هم برای مصاحبه ی دکترا بکنن ،در طول یک ماه باید ده بیست تا استان سفر کرد،دولتی تموم بشه نوبت آزاده ،
باید همه ی مصاحبه ها یک جا برگزار بشه.
بازم سر کاریه
لطفا در خصوص دریافت مبلغ 40 هزار تومان بابت انتخاب رشته اطلاع رسانی کنید. چه فرقی بین دانشگاههای دولتی و آزاد برای انتخاب رشته هست که دانشگاه ازاد مبلغ 40 هزار تومان جهت این امر مطالبه مینماید.؟
سلام
هدف از این کار کذشت زمان و مطالبه مبلغ 400000 ريال بابت انتخاب رشته می باشد که در زمان ثبت نمام از جیب دانشگاه ازاد خارج و به حساب سازمان سنجش رفته بود حالا باسید برای ثبت انتخاب رشته اون وجه رو پرداخت کنیم این وسط وفقط متقاضیان بیچاره دوبار باید از جیبشون به حساب سازما سنجش و دانشگاه ازاد چول واریز بشه کلن مملک دزداست هرکی زو.رش برسه دست می کنه توجیب بقیه
احسنت تابناک
چرا برا انتخاب رشته پول طلب کردن؟؟
مگه چه هزینه ای داره؟
آخرش هم نتونستن از درآمد کلان کنکور بگذرن
سلام


به نظر بنده مشکلات دانشگاه آزاد اون موقع حل میشه که:

۱. تمام شهریه ها به بیت المال واریز بشه.

2. دانشگاه آزاد هر شهری تحت نظر دانشگاه ملی اون شهر اداره بشه.

3. تنها دانشگاه پولی دانشگاه آزاد باشه و بقیه دانشگاهها هر شهر با دانشگاه ملی اون شهر تجمیع بشن و دانشگاه ملی هم حق پذیرش دانشجوی پولی نداشته باشه.
سلام چرا رشته ایمنی صنعتی تو دفترچه انتخاب رشته نیومده ما باید چکار کنیم حالا بریم به کی بگیم از اول میگفتید که این رشته وجود نداره که ما الکی یه سال خودمون علاف نکنیم
جالبه چهل هزار تومن هم میخواند امتحانات سنجش برقرار کرده اونا پول میخواهند
لطفا پیگیری کنید که چرا بابت انتخاب رشته باید 40.000 تومان پول بدیم، هزینه برگزاری آزمون (که بیشترین کار اجرایی را دارد ) سازمان سنجش از ما گرفته، حالا دانشگاه آزاد هم یه دور دیگه ازمون میگیره!!!!
قبلا کسانی که فقط متقاضی دانشگاه آزاد بودند، فقط به دانشگاه آزاد پول می دادند، حالا هم باید به سنجش پول بدهند هم به دانشگاه آزاد
شروع شده ولی دفترچه رو نزاشتن تو سایت
حالا هم که فعال شده، میگه 40 تومن پول زور وده بیاد!
کنکور و دردسراش و انتخاب رشته سراسری رو که سنجش برگزار کرد و 30 تومن بیشتر نگرفت. این 40 تومن رو به چه بهونه ای میگیرین آخه، یه انتخاب رشته که توسط کامپیوتر انجام میشه، هزینه ای نداره که برادر دانشگاه آزادی!
این همه عزل و نصب به بهونه فساد اقتصادی کردین که کمش کنین یا چند برابرش کنین؟!
دوستان موضوع این است که وزارت علوم در یک اقدام مغرضانه بسیاری از رشته واحدهای دانشگاه آزاد که هم استاد داشت و هم امکانات را حذف کردن و به دانشگاههای غیر انتفاعی شخصی خودشون که نه استاد داره و نه امکانات دادن. الان یک جنگ حسابی در گرفته و انشااله تا چند روز دیگه این رشته ها که به ناحق حذف کرده اند بر میگرده. برای انتخاب رشته شهر مورد علاقه تان کمی صبر کنید.
دلیل اینهمه علاقه به دانشگاه و هر دانشگاهی رفتن چیه؟
نگران نباشید امسال هم کماکان این مدرک دانشگاه ازاد در مقطع ارشد و دکتری به همه متقاضیان پولدار فروخته خواهد شد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی