بازدید 41304

کشف گوشت فاسد در سرشناس‌ترین کبابی تجریش

کد خبر: ۷۰۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 22 June 2017
در پی نظارت بر غذافروشی های سرشناس منطقه تجریش، مواد غذایی فاسد مصرفی معدوم و پرونده رسیدگی به جرم متصدیان خاطی تشکیل شد.
 
به گزارش میزان، نظارت بر غذا فروشی‌های تجریش با حضور جمعی از ناظران بهداشت محیط شمیرانات صورت گرفت.
 
در شرایطی که شیوع بیماری هایی نظیر تب کریمه کنگو، تب مالت و وبا در کشور به تیتر داغ اخبار تبدیل شده است، نظارت بر رستوران‌ها و فست فودی‌ها به طور دقیق تری انجام می‌شود تا علاوه بر  نظارت بر مشکلات بهداشتی این اماکن، از سلامت مواد غذایی مصرفی در شرایط بروز بیماری‌های واگیر دار و خطرناک اطمینان حاصل شود.

 
 
بنابر این بازدید از کبابی‌ها، فست فودی‌ها و آش وحلیم فروشی‌های منطقه تجریش در حالی انجام شد که با تجهیز تیم نظارتی به تجهیزات مکانیزه بازرسی، تمامی شرایط بهداشتی و سلامت مواد بررسی، و با متصدیان خاطی برخورد شد.

 در طی بازدید از فست فود‌ی سرشناس تجریش، تمامی مواد غذایی مصرفی از جمله پنیر پیتزا، کالباس و جوجه‌های مواددار که در ظروف شکسته و بدون محافظ و تاریخ تولید و انقضا، نگهداری شده بود، مورد بررسی قرار گرفته و معدوم شد.

کارت بهداشت، وضعیت بهداشت فردی، نظارت بر روپوش، دستکش و کلاه، تعیین سطح بهداشت سطوح و دست کارکنان مرتبط با مواد غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 
 
سعید جعفری مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت شمیرانات در طی این نظارت‌ها از مصرف سس‌های غیر قانونی خبر داد و گفت: سس‌های قاچاق بدون داشتن تاریخ و آرم استاندارد درفست فودی‌ها مصرف می‌شود و می‌تواند منجر به مسمومیت مصرف کنندگان شود بنابر این در صورت رؤیت هر گونه سس غیر قانونی در فست فودی‌ها با متصدیان امر برخورد و جهت رسیدگی به تخلف به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

 بنابراین تمامی سس های قاچاق و نامعتبر در این فست فود، معدوم و صورت جلسه صادر شد.

به دنبال ادامه بازرسی‌ها از مغازه‌های غذا فروشی در یک مغازه کبابی مقدار زیادی گوشت‌های پاکسازی نشده از رگ و ضایعات گوشتی، تاریخ گذشته، کشف شد. علارغم تأکید مالک مغازه بر خرید گوشت ها از کشتارگاه های معتبر،  با اطمینان از عدم سلامت آن‌ها توسط تجهیزات مکانیزه، گوشت های آماده به مصرف، معدوم شد.
 
 همچنین زیتون پرورده، ماست، سالاد، دوغ‌های محلی بدون تاریخ و بسته بندی معتبر، در این مغازه جهت بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده و قانون مربوطه نسبت به تخلف اعمال شد.

بنابر این با توجه به میزان تخلف، اخطاریه لازم برای متصدی غذا فروشی صادر و با شرط مهلت نسبت به رفع نواقص، ارجاع پرونده به محاکم قضایی به بعد ازدموعد مقرر موکول شد. این در حالی است که درصورت عدم رفع مشکلات در مدت زمان ذکر شده، نسبت به پلمپ مغازه اقدام می‌شود.

 

بازدید از سومین مغازه کبابی در حالی انجام شد که دمای یخچال نگهداری از گوشت‌ها نامناسب و منجر به فساد گوشت‌های مصرفی شده بود.در این حین بوی نامطبوع و رنگ تیره گوشت‌ها ناظران را به تست میزان سلامت آن ترغیب کرد و بعد از بررسی‌های انجام شده تمامی گوشت‌های آماده به طبخ مسموم و تاریخ گذشته اعلام شده و توسط ناظرین معدوم گردید. اناگفته نماند سطح بهداشت محیط، میز کار، یخچال و سلامت مواد غذایی در وضعیت نامناسب قرار داشته و برخلاف دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عمل شده بود. بنابراین با ثبت اخطار، پرونده رسیدگی به تخطی متصدی صادر و مغازه مورد نظر به مدت یک هفته پلمپ شد.

بازدید چهارمین مغازه در راستای بررسی سلامت آش و حلیم‌های مصرفی شهروندان درماه مبارک رمضان انجام شد که با بررسی‌های انجام شده سلامت گوشت‌های برزیلی مصرفی در آش وحلیم مورد تایید قرار گرفت و تنها بر رعایت بهداشت و تمیزی محیط طبخ این اقلام اخطار لازم صادر شد.
 
نظارت بر غذا فروشی‌های منطقه تجریش در حالی پایان یافت که هشدارهای لازم به متصدیان داده و در برخی پرونده رسیدگی به تخلفات تشکیل شد . همچنین با صدور مهلت تعیین شده، بازرسی‌ها مجدد از سرگرفته و در صورت عدم رفع نواقص بهداشتی، برخوردهای جدی تری از جانب مراجع قضائی صورت خواهد گرفت.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۳
الان گفتن این خبر چه فایده ای داشت. یا اسم رستوران رو بگید که مردم نخرند ازش یا خبر نزنید که ملت رو نسبت به غذا ها بدبین کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
کلا نخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
تابلوئه ديگه. ضلع شمال شرقي ميدون تجريش.
نوش جون پولدارها. بخورین و بمیرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
پولدارا اینجا غذا نمیخورن که. تاج محل و حاج نایب و ... میرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
یعنی واقعا بعضی ها از شدت بخل و حسد نمیدونن چی بگن و چیکار بکنن.
واقعا برای معدوم کردن روشی غیر از ریختن مایع ظرفشویی که خودش عامل آلودگی محیطی هست وجود نداشت؟ در تمام کشورهایی که به محیط زیست اهمیت میدن، ریختم روغن مایع در فاضلاب ممنوع هست و باید جمع آوری بشه از رستوران ها، اینا هرچی داشتن ریختن توی فاضلاب که برای نسل های بعدی زیر زمین تل انبار بشه، اون گوشت میشد خوراک دام بشه یا به ظور طبیعی دفن بشه که تجزیه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
میدادن به حیوانات باغ وحش یا سگها می خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
گوشت خوراک دام بشه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
گوشت خوراك دام بشه؟؟؟ از كي تا حالا دام گوشت ميخوره؟؟ ملت هم همين جوري الكي مثبت ميدن!!
تهران و چک میکنید تازه اگر اونم بتونید کامل, خدابه داد ما برسه که تو شهرستان زندگی می کنیم ,خداییش بچه های کوچیک چه گناهی دارن کسانی که به فکر جیبشونن مبادا حساب بانکیشون تکون بخوره هیچ میدونید گوشت فاسد امکان مرگ رو برای کودکان تا 80 درصد بالا میبره,لطفا اعدامشون کنید اینا رو که درس عبرت بشن واسه اشخاص دیگه وگرنه جریمه مالی رو هرجوری شده میدن و میان بیرون باز همون اش و همون کاسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
مجبور نیستید بخرید ... یه کمی تنبلی رو بذارید کنار و خودتون غذا درست کنید
این چه جور خبر رسانی است؟ میدان تجریش دهها کبابی سرشناس دارد! تشخیص اینکه سرشناس ترین کدام است برای ما که اهل این محلیم مشکل است. چه برسد به دیگران. نتیجه این میشود که به هیچ کدام مراجعه نکنیم و این به ضرر کاسبان خوشنام و قدیمی این محل است.
رکود می آورد. بیکاری می آورد. ورشکستگی می آورد. نتیجه این خبر رسانی شما می شود اجبار در مصرف جنس بی کیفیت برای جبران ضرر رکود و کساد!
نکنید.
اگر اطلاع رسانی می کنید، عین آدم درست و حسابی با نام و شرح و تاریخ و عکس باشد که سوء استفاده کننده از اعتماد مردم تنبیه شود و کاسب با وجدان تشویق.
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
کبابی شمرون است شاید این کبابی
وجدان از تمامی مردم رفته هر که به طریقی به دیگری لطمه میزنه ، حداقل جنایتکار رو بازی میکنه ، لعنت به هرچی کاسب فاسد و سوء استفاده گر .
الان نباید بدونیم کدوم کبابیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
با این روش اطلاع رسانی کلا باید قید غذای بیرون را زد و یا به نا و ماست (نان معتبر و ماست معتبر!!!!) قناعت کرد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
رستوران م.ن هست. حالا که معلوم شد دیگه نریم .
دشمنان سلامتی مردم باید به حبس ابد با اعمال شاقه و مصادره اموال محکوم شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
مگه اینجا سوییسه ؟
اینا چه فرقی با داعش دارن
اینا هم تروریستن
این یک کار مفید است باید تقدیر کرد
عکس اول روی روپوش کارگر اسم مغازه رو نوشته
نظارت مقطعی فایده نداره تنها راه اینکه تاانجایی که بتوانیم از خرید وخوردن غذا ی بیرو ن خوداری کنیم به جرات میتوان گفت0/0/90رستورانهای اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند .
کبابی هیوا . تجریش
اگر شما از تاریخ سرمایه داران این سرزمین بی اطلاعید یا خودتو هالو نشون میدی بخودت ربط داره.زمین متری خداتومن در شمال تهران بخاطر خدادوستی نیست.
دو میلیون هم پول تو جیبی داشته باشی بازم غذای خوب گیرت نمیاد ... اینجا ایرانه برادر !! .... ایران
انصاف و انسانیت در ایران واژه ای نا مانوس شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
هان ؟ چیا ؟؟؟
سال گذشته هم خبری داده شد از این کبابی ها ولی متاسفانه ظاهرا سود فروش مواد غذایی فاسد میرزه که ادامه میدن باید در جزای این افراد تجدید نظر بشه و نظارت ها هم بسیار بیشتر اخه غذا رو به این گرونی میدن با گوشت فاسد؟؟؟؟
دارن گوشتا رو با پريل ميشورن؟
اینجور کاسب ها از داعش بدتر هستن, داعشی ها یکبار میکشن و آدم راحت میشه اما این نامردها باعث بروز بیماری های خطرناک در انسان میشن که با زجر و عذاب منجر به مرگ میشه
به خانمهای محترم خانه توصیه میشود که حد اقل برای رفاه، سرگرمی و سلامتی خود و اعضای خوانوادشان در اشپزخاننهایی شیک وزیباشان اشپزی کنند.
بابا کباب و غذاهای نامطمئن نخرید. هر که خرید باید پای لرزش هم بنشیند. بسیاری از رستورانها غذای ناسالم به خورد مردم میدن.
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
داره ميگه كبابي معروف در تجريش يعني جايي كه مردم بهش اطمينان دارن ولي جالبه كه هنوز هم براي حفظ آبرو و ادامه كار اسمش رو نميبرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
اینم شد راه حل
اسم کبابی توچال و تو ضلع شمالی میدان تجریش.
نظارت برقیمت چی؟ مایکبار رفتیم فیمت سرسام آور بود
گوشتها را می بردن باغ وحش و به حیوانات گوشتخوار میدادند(-:
پاسخ ها
هادی
| Germany |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
حیوانات یا غ وحش به انازه کافی مشکل دارند . لطفا مریضترشان نکنید
یعنی کسی که از گوشت وارداتی برزیلی استفاده کرده کار درست است و کسی که سس دست ساز درستی کند کارش نادرست؟ این چه نتیجه گیری است؟
اگر یک رستوران، چه فست فودی و چه غیر آن، تخلف کرد باید کلا مجوز صاحب رستوران باطل گردد. تا چنین سختگیریهایی نباسد بازدیدهای مقطعی هیچ مشکلی را حل نمیکند. شما فرض کن یک ماه این رستوران را هم پلمب کردی . بعدا که دوباره شروع به کار کند هم راه تقلب را یاد گرفته و هم چنان غذایش را کم یا گران میفروشد که تلافی آن یک ماه که هیچ چند برابر آن را هم در می آورد!!!
در ی خبر دیگه خوندم که سفره خانه ای در بازارچه بوده. از کبابی شمرون هم پرسیدم، گفتند ما نبودیم. لطفا شفاف سازی کنید تکلیفمون رو بدونیم.
میدادن به گربه ها
من در شرایط لزوم ؛ خودم را با کیک و بیسگوئیت سیر می کنم که غذای بیرون را نخورم ، زیرا به ندرت به غذای غیر خانه اعتماد می کنم.
ان خبر ها برا من مثل ازسیاره دیگری میرسد ٬این شرایط غیر انسانی تجارت با غذا که تو هین امیزهم به مردم و هم غذا که هر دو قابل احترام هستند ..من ۲۶ سال هست که گیاهخوار هستم و ۴سال وگان ٬ولی قلبم برای کسانی که بی خبر این مواد به عنوان غذا بهشان داد میشود به درد میاید....امیدوارم به انسانیت بر گردیم ...
یه وقت لوش ندیدا! بنده خدا آبروش میره از کسب و کار می افته، سلامتی مردم به جهنم!
ای بابا به ته دره رفتیم
مملکته دیگه
اعدام
اين رستوران داران روداربزنيد من ديگه تجريش نمي رم
ما کلا افرادی را دستشون به جایی نمی رسه رو تا خلاف می کنند می بریم تو محل می چرخونیم آبروشو می بریم چون فقط دزدی کرده اما هر چه طرف چپش بیشتر پر باشه یواش یواش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
يك روز اسكندر كبير يك دزد دريايي را اسير مي كند و مي گويد چرا دزدي مي كني. طرف جواب مي دهد يك كشتي بيشتر نداشتم دزد شدم اگر صدها كشتي داشتم اسكندر كبير مي شدم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی