بازدید 3795

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور در راهپیمایی

حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی در پیام هایی جداگانه از آحاد و اقشار مختلف مردم ایران اسلامی برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
کد خبر: ۷۰۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 22 June 2017
حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی در پیام هایی جداگانه از آحاد و اقشار مختلف مردم ایران اسلامی برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

به گزارش ایرنا، آنان دراین پیام های خود روز قدس را روز وحدت مسلمانان جهان دانسته و تاکید کردند که مردم با حضوری پرشکوه دراین راهپیمایی، جنایات اسرائیل غاصب را محکوم و اجازه نخواهند داد مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

**آیت الله مکارم شیرازی: بر همه لازم است در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند
آیت الله ناصر مکارم شیرازی در این زمینه گفت: روز جهانی قدس روز وحدت مسلمین و پیروزی بر دشمنان است و بر همه لازم است در آن شرکت کنند.
وی ادامه داد: با نهایت تاسف بعضی از دولت های اسلامی از ترس صهیونیست ها یا به سبب رابطه ننگین با آمریکا به ملت خود اجازه راهپیمایی نمی دهند و از این نظر به آنها ظلم و ستم می کنند، ولی خوشبختانه رسانه ها پیام ملت های بیدار را به دنیا می رسانند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: راهپیمایی امسال بعد از اصابت موشکهای سپاه پاسداران که قلب مقر تروریست ها را با موفقیت کامل نشانه گرفت و آن را در هم کوبید مفهوم دیگری دارد.
وی افزود: برخلاف پندار افراد ساده لوح این راهپیمایی و آن حمله موشکی در امنیت منطقه بسیار موثر است، زیرا همه فهمیدند هرگونه جنگ طلبی خواه در شکل مسخره ناتوی عربی باشد و یا هر شکل دیگر هزینه بسیار گزافی دارد که نمی توانند آن را تحمل کنند.

**آیت الله نوری همدانی: منطقه با وجود رژیم صهیونیستی، روی آرامش را نمی بیند
آیت الله حسین نوری همدانی نیز با صدور پیامی ضمن تاکید برحضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: مبارزه تا از بین بردن رژیم صهیونیستی ادامه دارد.
وی افزود: همان طور که امام راحل مساله قدس را اولین مساله جهان اسلام دانستند ما نیز بر این موضوع تاکید داریم، به این معنا که تا این غده سرطانی در منطقه وجود دارد منطقه آرامش نخواهد دید.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: امروز جریان هایی که در شرایط فعلی جهان از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آن ها صورت می گیرد،برای این است که رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار بگیرد، تا بتواند از این فرصت سوء استفاده کند و ریشه این رژیم مستحکم شود.
وی افزود:بنابراین بر مردم مسلمان و متحد ایران اسلامی و کل آزادی خواهان جهان لازم است درروز قدس به میدان بیایند و باشکوه و مشت های گره کرده، حرکت کنند.
آیت الله نوری همدانی درادامه پیام خود تاکید کرده است: این مبارزه و این فرهنگ، فرهنگ از بین بردن رژیم صهیونیستی دوام دارد و ان شاالله این توفیق برای همه مسلمان ها حاصل خواهد شد و این غده سرطانی با توفیق پروردگار متعال نابود خواهد گردید.

**آیت الله سبحانی: فلسطین به آغوش اسلام بازمی گردد
آیت الله جعفر سبحانی نیز مسلمانان جهان را برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواند و گفت: در روز قدس همه مسلمانان باید دست‌به‌دست یکدیگر دهند و جهان بشریت را دعوت کنند تا این سرزمین اشغالی به آغوش اسلام برگردد.
وی افزود: جهان عرب و غیر‌عرب در مساله قدس شریک هستند و باید اولین قبله مسلمانان از دست جمعیت غاصب آزاد شود و این کار با یک خیزش جهانی مسلمانان شدنی است. معتقد هستیم که ان شاءالله فلسطین به آغوش مسلمانان بازخواهد گشت.
آیت الله سبحانی با اشاره به یک اشتباه تاریخی در موضوع فلسطین گفت: اشتباهی که در ابتدا در مورد فلسطین شده آن بود که برخی مساله قدس را نه اسلامی، بلکه عربی معرفی کردند و این باعث اشتباهات بسیاری شد، اما امام راحل فرمودند مساله فلسطین اسلامی است.

**آیت الله جوادی آملی: حضور در راهپیمایی تضمین کننده امنیت کشور است
آیت الله عبدالله جوادی آملی نیز در پیام خود آورده است: حضور همه عزیزان در راهپیمایی روز قدس هم امنیت داخلی را تضمین، هم امان مسلمانان را حفظ می کند.
پیام ادامه یافته است: حضور همه عزیزان در راهپیمایی روز قدس، امنیت و امان «قدس» و امنیت و امان فلسطینی های مطرود و مظلوم را تامین و هم استکبار و صهیونیست را محکوم و مخذول می کند و جهان را برای ظهور و حضور صاحب اصیل و اصلی اش فراهم می کند که امیدواریم این چنین باشد.
آخرین جمعه ماه رمضان به فرمان امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شده است .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل