بازدید 99548
بسته خبری «تابناک»؛

لیدر توهین‌کنندگان به روحانی چه کسی بود؟/واکنش جهانگیری به شعارهای خاص/نظر سردار سلیمانی درباره ولیعهد جدید عربستان/زمان آغاز چینش کابینه دولت دوازدهم/وراث متوفیان منا چقدر دیه می گیرند؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: کنایه احمد خاتمی به ولیعهد جدید عربستان / انتقاد صریح علم‌الهدی از مجلس و دولت / توئیت روحانی درباره واگذاری اقتصاد به مردم/ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 23 June 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کنایه احمد خاتمی به ولیعهد جدید عربستان

سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران  گفت: در جای جای جهان اسلام جای پنجه‌های خونین استکبار است و این راهپیمایی تجلی نفرت از استکبار بود. عنصر سوم فرهنگ طلم‌ستیری تعبیه شده در مکتب ماست. باید از مطلوم حتی نامسلمان نیز حمایت کرد. خاتمی با بیان اینکه متأسفانه اذناب آمریکا خودشان را به این رژیم انسان ستیز متوسل کردند، گفت: ولیعهد جدید دولت جلاد عربستان که یک جوان نپخته تازه به دوران رسیده است گفته با تهران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ را به تهران می‌کشانیم! شما بچه‌تر از این هستید که عرضه این کار را داشته باشید. خطب نماز جمعه تهران گفت: صدام که شما تا آخر از او حمایت کردید نتوانست غلطی کند و شما بسیار ضعیف تر از این هستید که به حساب بیایید. مرگ بر آمریکای امروز مترادف با مرگ بر آل سعود است.

توهین به رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس

در حالی که مردم روزه‌دار تهران فارغ از گروه‌بندی‌های سیاسی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند، فردی که بلندگو به دست داشت در مراسم خطاب به مردم می‌گوید روحانی می‌گوید و مردم پاسخ می‌دهند مرگ بر آمریکا، مجری سپس گفت: آن روحانی را نگفتم روحانیت را گفتم. کسانی که می‌گویند شعار مرگ و این حرفا باید جمع شود لباس زنانه بپوشند از مملکت بروند. این در حالی است که عده‌ای‌نیز در اطراف رییس جمهور حلقه زدند و علیه او شعار هایی چون مرگ بر منافق، مرگ بر آخوند آمریکایی و "روحانی بنی صدر پیوندتان مبارک!" سر دادند. از طرف دیگر در این راه‌پیمایی عده ای اندک نیز دور نایب رییس مجلس شورای مجلس نیز جمع شده و شعار "مرگ بر فتنه‌گر" سردادند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

لیدر توهین‌کنندگان به روحانی چه کسی بود؟ 

سایت انتخاب مدعی شد محمدعلي زرين قلم، ليدر شعاردهندگان عليه برخي مسئولين در روز قدس، از حاميان سرسخت و سرسپردگان احمدي نژاد است كه اساساً ماجراي ١٢ روز خانه نشيني احمدي نژاد را قبول ندارد و انتشار دهندگان اين تهمت را لعنت مي كند! او در مصاحبه با يكي از سايت هاي حامي احمدي نژاد در واكنش به برخي انتقادات به احمدی نژاد مي گويد: خدا لعنت کند کسانی که به ایشان آن تهمت ها را نسبت دادند. حتی بحث یازده روز را پیش کشیدند. سايت مصاحبه كننده مي پرسد "يعني شما بر این تهمت ها و بالاخص موضوع خانه نشینی اعتقاد و باور ندارید”؟ ليدر شعار فتنه و منافق عليه مسئولان در روز قدس، اما با صراحت پاسخ مي دهد: نخير. کدام یازده روز؟ کدام خانه نشینی ؟ فقط چیزی که خوشایند آن طرف آبی ها و بیگانگان است ما داریم تکرار میکنیم.

بسته خبری «تابناک»؛

واکنش یک مرجع تقلید به حمله‌های صورت گرفته به آیت‌الله کاشانی

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه پنجشنبه در جمع تعدادی از اساتید و مسئولان حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات آیت الله کاشانی بیان داشت: آیت الله کاشانی فردی مبارز و عالم بود که با استکبار مبارزه کرد و حتی توانست یک بار شاه را از کشور فراری دهد اما آمریکا او را به کشور برگرداند. آیت الله نوری همدانی با اشاره به مطالب مطرح شده در روزهای اخیر در خصوص شخصیت آیت الله کاشانی بیان داشت: دشمن تلاش می‌کند تا خلط مباحثی ایجاد کند در این زمینه باید هشیار باشیم.

لبخند جهانگیری به توهین‌کنندگان روز قدس

بسته خبری «تابناک»؛

نظر سردار سلیمانی درباره ولیعهد جدید عربستان

 سرلشکر حاج قاسم سلیمانی درباره محمد بن سلمان (ولیعهد جدید عربستان) چندی پیش گفته بود: «روس ها وساطت کردند که مذاکره ای بین سعودی ها و نظام سوریه انجام بشود. آقای محمد بن سلمان همین ولیعهد دومی که خیلی عجول است و میخواهد زودتر اولی را کنار بزند چه بسا پدر خود را بکشد و جای او بنشیند به سوریه رفت. روس ها بعد از صحبت با وی قبول کردند این وساطت انجام شود. با حضور روسها به سوریه رفتند. محمدبن سلمان از فردی سوری در مورد احوال بشار اسد سوال کرد. فرد سوری که موقعیت را مناسب میبیند از محمد بن سلمان میخواهد تا دست به دست هم داعش وجبهه النصره را که خطر عمومی برای همه هست نابود کنیم. اما محمد بن سلمان در جواب می گوید: "این ها چیزی نیست درست می شود. مشکل شما یک چیز است و آن ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است اگر این ارتباط تمام شود همه چیز درست می شود.» 

انتقاد صریح علم‌الهدی از مجلس و دولت

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: لااقل در دولت دوازدهم سیاست خارجی خود را عوض کنید، عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی واقعاً بیندیشند، این قدر بی تفاوت گوشه‌ای نشستن و دستگاهی را آزاد گذاشتن که هر کاری می‌خواهد بکند درست است؟ این مردم به شما رای دادند و شما امین در سیاستگذاری هستید. دیدید سیاست خارجی در مسأله ساخت و ساز با دشمن شکست خورد.  خطیب جمعه مشهد مقدس گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هزینه‌ای که در نبرد و پیکار با دستگاه‌های دشمن می‌دهید به مراتب کمتر از هزینه‌ای است که در ساخت و ساز می‌دهید و نمونه را در برجام دیدیم، تحریم‌ها که برداشته نشد بلکه بر قُطر تحریم‌ها افزوده شد، پس لااقل سیاست خود را تغییر دهید. آیت الله علم الهدی گفت: این رهبری است که با مدیریت دستگاه نظامی و با مدیریت فناوری‌های نظامی از روز اول انقلاب تا امروز، نتیجه‌اش پیدایش این قدرت نظامی با مدیریت رهبری شده است، وقتی رهبری این چنین با این کیاست و قدرت اندیشه وجود دارد دنبال ایشان راه بیفتید. 3 سال است اقتصاد مقاومتی مورد تاکید است اما گمرک و واردات و تولید درست نشده است. چه عنادی است که بایستیم و قبول نکنیم؟ فرماندهی نیروهای مسلح و فناوری نظامی با رهبری بوده و قدرت امروز ما نتیجه این مدیریت و فرماندهی است، پس چرا در مدیریت اقتصادی دنباله‌رو ایشان نباشیم و اقتصاد مقاومتی را دنبال نکنیم که در مقابل تحریم بلرزید و بترسید؟ 

واکنش آشنا به حواشی راهپیمایی روز قدس

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور توهین کنندگان به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس را به بازخوانی نظر صریح رهبر معظم انقلاب درباره شعار دادن علیه مسئولین فرا خواند و گفت: رهبر انقلاب در بخشی از فرمایشات خود در 28 بهمن سال 91 اینگونه بیان داشته اند: این را هم عرض بکنیم؛ این که من از بعضى مسئولان و سران کشور گله‌گزارى کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌اى راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌اى راه بیفتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. بارها به کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند.»

ارائه طرح مقابله با آمریکا به مجلس

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح مقابله با زیاده خواهی آمریکا به مجلس خبر داد. علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در یک سخنرانی فرمودند که به طور حتم ما آغاز گر توقف برجام نخواهیم بود اظهار داشت: ما در زمینه تعهد بین المللی که انجام دادیم توافق کردیم و غیر از آمریکا که کشور بدقول، بدعهد و پیمان شکن جهان است بقیه اعم از کشورهای اروپایی، چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران متعهد هستند.

واکنش مولاوردی به شایعه وزیر شدنش

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رئیس جمهور درباره حضور زنان در کابینه و معرفی‌اش به عنوان وزیر آموزش و پرورش گفت: اجازه بدهید درباره حضور زنان در کابینه صحبت نکنیم زیرا حساسیت ایجاد می‌شود. درباره تعداد زنان کابینه دولت دوازدهم و حضور بنده در وزارت اموزش و پرورش هم هنوز چیزی معلوم نیست.

توئیت روحانی درباره واگذاری اقتصاد به مردم

 حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در توئیتی نوشت: اصل ۴۴ برای واگذاری اقتصاد به مردم بود اما بخشی از اقتصاد که دست دولت بی‌تفنگ بود را به "یک دولت با تفنگ" تحویل دادند.

زمان آغاز چینش کابینه دولت دوازدهم

 الهام امین زاده در پاسخ به اینکه احتمال معرفی اش به مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش تا چه اندازه جدی است، اظهار کرد: نه کم، نه زیاد؛ این موضوع به طور تلویحی مطرح شده است. وی افزود: رییس جمهور اعلام کرده است چینش کابینه را بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند. رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی درباره تغییر کابینه کرده‌اند ولی جایی برای هیچ کس مشخص نشده و وزرای فعلی هم نمی‌دانند حضورشان تا چند درصد حتمی استدستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی درباره حضور زنان در کابینه اظهار کرد: در دولت یازدهم به غیر از معاونت زنان، مدیران بخش حقوقی، محیط زیست و میراث فرهنگی زن بودند، اما برای دولت دوازدهم این تصمیم وجود دارد که گزینه‌های زن را برای وزارت‌خانه‌ها برای رای اعتماد به مجلس معرفی کنند که برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و دادگستری محتمل تر است.

شعار «درود بر روحانی» در مقابل شعار علیه روحانی

ظهر امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس، تعداد محدودی افراد سازمان دهی شده، اقدام به سر دادن شعارهایی علیه شخص رییس جمهور کردند. اگرچه شعاردهندگان قصد داشتند مردم را با خود همراه کنند اما نه تنها با استقبال عمومی همراه نشدند که حتی با واکنش مردم، ناگزیر به سکوت شدند. اما پس از آنکه جمع محدود سازماندهی شده، همچنان کوشیدند به شعارهای خود علیه رئیس جمهور ادامه دهند، مردم متقابلا با شعار «درود بر روحانی» حلقه آنها را محدود کرده و حمایتشان از دولت مستقر را نشان دادند. تکرار شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور روحانی، منجر به منزوی شدن آن بخش محدود در جمعیت امروز و سکوتشان شد.گفتنی است در حاشیه راهپیمایی امروز علیه اسحاق جهانگیری و علی مطهری نیز شعارهای محدودی داده شده که موید سازماندهی شده بودن این تجمعات علیه این چهره‎ها بود.

حمله به داعش به پیشنهاد سپاه و استقبال شورای عالی امنیت ملی اجرا شد

 سردار حسن باقری در مورد اقدام اخیر موشکی سپاه علیه مواضع داعش گفت: حمله موشکی مصداق اساسی مبارزه با تروریسم است و این گونه نیست که این اقدام باعث تشدید تنش شود بلکه باعث وحشت تروریست‌ها و حامیان صهیونیست‌ها شده است.فرمانده ستادکل نیروهای مسلح در مورد مسائل مطرح شده درباره دستور شکلیک موشک و برخی حواشی تأکید کرد: اجرای عملیات علیه تروریست‌ها پیشنهاد سپاه و نیروهای مسلح بود و شورای عالی امنیت ملی از این پیشنهاد استقبال کرد و پس از آن سلسله مراتب نیروهای مسلح که تحت امر فرمانده کل قوا هستند، تصمیم‌گیری و اجرای این گونه اقدامات را بر عهده دارند. او در خاتمه تأکید کرد: این قواعد در کشور مشخص است و باید این حرف و سخن‌ها را خاتمه داد.

شروط سیزده گانه شورای همکاری خلیج فارس برای قطر

شبکه العالم نيز اعلام کرد کشورهاي تحريم کننده قطر به اين کشور ده روز مهلت دادند تا مطالباتشان را اجرايي کند، يکي از مهم ترين مطالبات اين کشورها از دوحه قطع ارتباط با ايران است آسوشیتدپرس لیست شروط سیزده گانه کشورهای عربی برای برقراری مجدد روابط با قطر را منتشرکرد؛ این شرط‌ها به این شرح است؛

۱. قطع روابط دیپلماتیک با ایران.
۲‌. اخراج افراد مرتبط با سپاه پاسداران حاضر در قطر.
۳. روابط تجاری با ایران در چارچوب تحریم‌های آمریکا.
۴. برچیدن پایگاه نظامی ترکیه در خاک قطر‌
۵. قطع حمایت از حزب‌الله.
۶. قطع حمایت از اخوان‌المسلمین.
۷. قطع حمایت از القاعده.
۸. قطع حمایت از داعش.
۹. تعطیلی کامل شبکه الجزیره.
۱۰. تابعیت ندادن به شهروندان عربستان، مصر، بحرین و امارات.
۱۱. انتشار لیست اپوزسیون‌های حمایت شده در ۴ کشور فوق.
۱۲. تحویل دادن اشخاص تحت تعقیب کشورهای فوق به اتهام اقدامات تروریستی.
۱۳‌. پرداخت مبلغی معین (رقم آن اعلام نشده است)!

وراث متوفیان منا چقدر دیه می گیرند؟

زائران حج تمتع سال ۹۶ با انعقاد قرارداد گروهی با سازمان حج و زیارت، تحت پوشش بیمه های درمان، عمر، حادثه و مسئولیت‌بار یکی از شرکت های داخلی بیمه قرار گرفتند. بر اساس این قرارداد پرداخت غرامت به هر یک از بیمه شدگان در صورت فوت در اثر حادثه مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان، حادثه منجر به نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزیی درصدی از مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان، فوت به هر علت مبلغ ۲۰ میلیون تومان بستری شدن در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای تا سقف ۲۰ میلیون تومان است. بر این اساس، مدت زمان آغاز تعهدات این بیمه نامه برای هر یک از زائران ۴۸ ساعت قبل از اعزام به حج تا ۷۲ ساعت پس از مراجعت به کشور است و در صورتی که زائر در کشور عربستان، بیمار یا مصدوم شده و بر اثر آن به ایران مراجعت کرده و در مرکز درمانی بستری شود تا ۲ هفته پس از بازگشت نیز تحت پوشش بیمه ایران خواهد بود. همچنین پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه تا سقف ۲ میلیون تومان از دیگر تعهدات این بیمه نامه بوده و پرداخت هزینه های درمانی بیمار یا مصدومی که به دلیل بیماری یا حادثه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرارگرفته و با نظر پزشک معالج خویش ترخیص شده ولی به منظور ادامه درمان حداکثر تا ۹۰ روز از زمان وقوع بیماری یا حادثه لازم است در بیمارستان بستری شود یا تحت عمل جراحی قرار بگیرد در این قرارداد تحت پوشش بوده لیکن پس از آن پوشش بیمه ای نامبرده امکان پذیر نخواهد بود. حداکثر تعهد بیمه‌گر برای بیمه مسئولیت‌بار و اموال زائران در طول مدت اعتبار این قرارداد برای هر زائر در زمان رفت تا مبلغ یک میلیون تومان و در زمان برگشت تا مبلغ ۲ میلیون تومان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان