بازدید 4865

۶ کلانشهر و ۲۸۹ شهر در معرض تنش آبی

کد خبر: ۷۰۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ 24 June 2017
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اکنون 6 کلانشهر اصفهان، بوشهر، بندرعباس، شیراز، کرمان و مشهد و 289 شهر کشور در معرض تنش آبی قرار دارند یعنی منابع آب و مصرف در این شهرها در حالت سربه سر است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رحیم میدانی» در تاکید کرد در این وضعیت، کنترل مصرف از سوی مشترکان به‌ویژه در ساعت‌های اوج مصرف برای پایداری خدمات بسیار تعیین کننده است.
 
وی افزود: در بسیاری از شهرها مانند بوشهر به دلیل قدمت شبکه نمی توانیم فشار شبکه موجود در آب شهری را از یک میزان بالاتر ببریم.
به گفته وی، قرار است مشکل تامین آب شهر گرگان با استفاده از سامانه‌های آب شیرین‌کن مرتفع شود.
 
وی افزود: اتفاقی که بتازگی در زابل افتاد به دلیل قطع و وصل‌های پیاپی برق رخ داد که با ایجاد شوک به ایستگاه‌های پمپاژ موجب ترکیدگی لوله و اتصالات و بروز نقص در تاسیسات آب شد.
معاون وزیر نیرو اعلام کرد این مشکل با اختصاص یک هزار و 500 میلیارد ریال بودجه به استان سیستان و بلوچستان از محل چهار هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای شهرهای دارای تنش مرتفع شد.
 
به گفته وی، اکنون وضعیت سدهای کشور رضایت بخش است اما باید مصرف را مدیریت کرد.

* ساعت های اوج مصرف آب
 
معاون وزیر نیرو به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی درباره افزایش 0.5 تا 1.5 درجه سانتیگراد دمای هوا در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور و مصرف بیشتر آب اشاره کرد و از مردم خواست برای برخورداری از شبکه آب پایدار در زمان اوج مصرف، از مصرف طولانی خودداری و این امور را به زمانی خارج از این ساعت ها موکول کنند.
 
وی ساعت های اوج مصرف آب در روزهای غیر تعطیل را از 16.30 تا 21 و در روزهای تعطیل را از 10 تا 14 و همچنین 16.30 تا 21 اعلام کرد و افزود: در این ساعت‌ها میزان مصرف آب به شدت افزایش می یابد و فشار بسیار زیادی به شبکه تحمیل می‌شود.
 
به گزارش ایرنا، هفته صرفه جویی در مصرف آب از یکم تا هفتم تیرماه است.
 
در این مدت به مشترکان درباره راه های مدیریت مصرف و کاهش 10 درصدی مصرف آب شرب اطلاع رسانی می شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر