بازدید 9648

آخرین تلاش های کاخ سفید برای لابی پیرامون طرح تحریم ایران ـ روسیه

یکی از مقامات ارشد آمریکایی بیان کرده که دولت ترامپ، تلاش های خود برای لابی پیرامون بخشی از طرح تحریمی تدوین شده در سنا در خصوص ایران و روسیه را آغاز کرده است. این تلاش ها معطوف به بخشی از طرح تحریمی است که دولت ترامپ را از اختیارات قانونی خود برای لغو یا برداشتن برخی از تحریم ها منع می کند.
کد خبر: ۷۰۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 24 June 2017
یکی از مقامات ارشد آمریکایی بیان کرده که دولت ترامپ، تلاش های خود برای لابی پیرامون بخشی از طرح تحریمی تدوین شده در سنا در خصوص ایران و روسیه را آغاز کرده است. این تلاش ها معطوف به بخشی از طرح تحریمی است که دولت ترامپ را از اختیارات قانونی خود برای لغو یا برداشتن برخی از تحریم ها منع می کند.
 

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر آخرین گزارش ها از تحولات پیرامون این طرح تحریمی، اوایل هفته جاری، مجلس نمایندگان آمریکا جلوی پیشبرد طرح تحریمی موسوم به قانون مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران را با این استدلال که این طرح مقدمات قانونی لازم برای طرح در سنا و تصویب را نگذرانده، گرفته است.

این اقدام از سوی نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان متهم شده و این دست از نمایندگان این موضوع را مطرح کرده اند که رهبران جمهوری خواه در این مجلس، بنا به درخواست دونالد ترامپ جلوی پیشبرد طرح را گرفته اند؛ هرچند این مانع به احتمال زیاد تا آخر هفته جاری برداشته خواهد شد، هنوز مشخص نیست که مجلس نمایندگان اقدام نهایی در خصوص این طرح را چه زمانی صورت خواهد داد.
 
آخرین تلاش های کاخ سفید برای لابی پیرامون طرح تحریم ایران - روسیه 
پیش از این، دولت ترامپ صراحتا در مورد نقض حقوق قانونی و اختیارات رئیس جمهور برای برداشتن یا لغو برخی از تحریم ها هشدار داده بود. هفته گذشته، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ترامپ در کمیته روابط خارجی سنا بیان کرده بود: ما نه تنها خواهان انعطاف پذیری در طرح برای مواقع و زمان های خاص هستیم، بلکه همچنین نیاز داریم که مطمئن باشیم توان برقراری گفت وگوهای سازنده در خصوص این طرح را نیز داریم.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید که نخواسته است نامش فاش شود، گفته که کاخ سفید بر همین اساس لابی خود را برای تغییر در طرح و برقراری مجدد اختیارات رئیس جمهور در آن شروع و بیان نموده است که این موضوع هیچ ارتباطی با روابط کاخ سفید با روسیه ندارد، بلکه برای اجرای اصل تفکیک قواست.

به گفته این مقام دولت، ترامپ قصد دارد با نمایندگان دموکراتی در مجلس نمایندگان که پیش از این نیز به این موضوع اشاره داشته و از آن انتقاد کرده بودند، دیدار و گفت وگو کند.

اما برای شخص دونالد ترامپ این موضوع بدون شک همراه و آمیخته با نوعی رویارویی سیاسی نیز هست، زیرا هم اکنون موضوع ارتباطات دولت وی با روسیه و مسأله دخالت های روسیه در انتخابات سال 2016 تبدیل به تم اصلی ریاست جمهوری وی شده که اکنون از سوی رابرت مولر و چند کمیته کنگره مورد تحقیق و تفحص قرار دارد. ترامپ هفته گذشته در یکسری از توییت های جنجالی خشم خود را بر سر کسانی که از تفحص در ماجرای روسیه دفاع می کنند فرود آورد و این موضوع را «توهمات» خطاب کرد.

با این حال، برخی مقامات مجلس بیان کرده اند که مشکل مربوط به مقدمات قانونی طرح تحریمی ایران و روسیه می تواند با هماهنگی با سنا و راه حلی که برای آن اندیشیده شده است، حل و رفع شود. هنوز نمایندگان سنا در مورد این مسأله و راه حل پیشنهادی نمایندگان – بازگشت طرح به سنا و رفع نواقص قانونی – سخنی نگفته اند؛ اما در صورت موافقت در نهایت این طرح در ماه جولای نهایی خواهد شد.

سناتور جمهوری خواه ادوارد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی سنا هفته قبل بیان کرده بود که به هر طریق ممکن، این طرح باید پیش رود و همچنین پیشبرد طرح باید با فوریت تمام انجام شود. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پل رایان نیز به خبرنگاران گفته بود از اجرای این طرح تحریمی حمایت کامل می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی