بازدید 27073
مجازات توهین به مقامات مملکتی چیست؟

نه روحانی «بنی صدر» است و نه مخالفانش «مستضعف فکری»!

هرچند رئیس جمهور هم در چهار سال اول دولت تدبیر و امید، خشونت کلامی زیادی از خود نشان داد و گاه با عصبانیت، انتقادات و حملات تندی علیه منتقدان انجام داد، الفاظی نظیر « هوچی باز، مستضعف فکری، کم سواد، بزدل، تازه انقلابی شده، عقب مانده و ...» اما در پیش گرفتن رفتار تلافی جویانه آن هم در روزی که باید نمادی از وحدت آحاد ملت ایران در دفاع از ملت مظلوم فسطین باشد، قطعا نمی تواند حرکت و اقدامی درست و اصولی باشد.
کد خبر: ۷۰۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 24 June 2017
روز گذشته در حالی که مردم روزه‌دار تهران فارغ از گروه‌بندی‌های سیاسی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حفظ آرمان قدس شریف به خیابان‌ها آمده بودند تا به توصیه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین بپردازند و علیه رژیم صهیونیستی شعار بدهند، برخی این صحنه را به عرصه ای برای تخلیه هیجانات و بروز برداشت های سطحی خود از شرایط روز کشور تبدیل کردند.

به گزارش «تابناک»؛ در راهپیمایی روز گذشته و در حالی که رئیس جمهور همچون سایر مردم و مسئولان به خیابان آمده بود تا در روز قدس بار دیگر بر مظلومیت مردم فلسطین تأکید کند، عده ای در اقدامی زشت و خلاف شئونات این روز بزرگ، شعارهایی علیه «حجت الاسلام حسن روحانی» سر دادند؛ شعارهایی از قبیل «مرگ بر منافق»، «مرگ بر آخوند آمریکائی» و «بنی صدر – روحانی، پیوندتان مبارک».

توهین به رئیس جمهور بر خلاف وحدت و آرمان روز قدس بود

این اقدام توهین کنندگان به رئیس جمهور، یک حرکت انحرافی و بر خلاف وحدت جامعه بود که قطعا هیچ یک از جریانات سیاسی، سیاسیون و مردم را نه تنها خوشحال نکرد، بلکه دل این افراد را آزرده ساخت، چون عده ای بر خلاف حرکت و نظر مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به جای توجه به مسأله فلسطین و روز قدس به دنبال انجام یک اقدام خلاف وحدت ملی و نیل به آنچه در دل داشتند، بودند.

قطعا این افراد را نه می توان در جرگه جریانات سیاسی منتقد رئیس جمهور و نه در قامت حزب اللهی ها دید، چون قطعا زمان نشناسی آنها، هزینه سازی شان و برداشت های نادرست از عالم سیاست به هیچ عنوان نمی تواند این افراد را در جایگاه منتقدان سیاسی رئیس جمهور و جریان حزب اللهی جای بدهد. در حقیقت این افراد را می تواند در زمره زمان نشناس ترین افرادی دانست که با برداشت های سطحی، باعث انحراف روز قدس و آرمان فلسطین شده اند.

شاید برخی فعالان سیاسی و یا طرفداران گروه های سیاسی منتقد رئیس جمهور به برخی اقدامات و سخنان «حسن روحانی» در ایام انتخابات و قبل از آن به ویژه در مقابل منتقدانش، گلایه داشته باشند و حتی همین افرادی که روز گذشته به او توهین کرده اند، این مسأله را در ادامه توهین رئیس جمهور به منتقدانش در 4 سال اول دولت تدبیر و امید و به رویکرد او در مبارزات انتخاباتی اخیر مرتبط بدانند، اما قطعا جای این انتقادها در روز قدس نیست.

هرچند رئیس جمهور هم در چهار سال اول دولت تدبیر و امید، خشونت کلامی زیادی از خود نشان داد و گاه با عصبانیت، انتقادات و حملات تندی علیه منتقدان انجام داد، الفاظی نظیر « هوچی باز، مستضعف فکری، کم سواد، بزدل، تازه انقلابی شده، عقب مانده و ...» اما در پیش گرفتن رفتار تلافی جویانه آن هم در روزی که باید نمادی از وحدت آحاد ملت ایران در دفاع از ملت مظلوم فسطین باشد، قطعا نمی تواند حرکت و اقدامی درست و اصولی باشد.

انتقاد به روحانی ادامه رفتارهای انتخاباتی اخیر

هرچند برخی اعتقاد دارند خشونت کلامی روحانی و توهین به منتقدان و همچنین پاشیدن نمک بر زخم شکست خوردگان در انتخابات اخیر می تواند یکی از محرک های توهین به رئیس جمهور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در جریان راهیپمایی عظیم ملت در روز جهانی قدس باشد.

اگر هم این را بپذیریم که انتقادها به رئیس جمهور در ادامه رفتار او در 4 ساله اول دولتش و همچنین رفتارهای او در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم است، پذیرفته نیست که الفاظی مانند «مرگ بر منافق»، «مرگ بر آخوند آمریکایی» و «بنی صدر – روحانی، پیوندتان مبارک» علیه رئیس جمهور مستقر و منتخب مردم برای دوره دوازدهم ریاست جمهوری به کار برده شود.

اوج بی بصیرتی و سطحی بودن برداشت های توهین کنندگان راهپیمایی روز قدس به رئیس جمهور را می توان در شعار «بنی صدر – روحانی، پیوندتان مبارک» جست. شاید این افراد تلاش دارند تا چنین برداشت نادرستی را به حساب تبيين اخير مقام معظم رهبري بنويسند؛ مسأله ای که به هیچ عنوان نمی تواند مصداقی به موضوع «آتش به اختیار» یا دیگر فرمایش های اخیر ایشان در راستای جلوگیری از ایجاد دو قطبی در جامعه تحلیل شود.

در واقع آنچه مقام معظم رهبري به آن اشاره داشته اند، استفاده از تجربيات تاريخي براي تقويت منطق هشدار بوده است. موضوع پيشگيري از دو‌قطبي‌سازي و اصرار بر وحدت ملي سيره 28ساله مقام معظم رهبري بوده و ایشان همواره بر این مشی پایدار و محکم ایستاده اند. عدم دو‌قطبي‌سازي جامعه به اندازه ای برای رهبر معظم انقلاب با اهمیت بوده که ایشان در همین انتخابات اخیر با منع رئیس دولت های نهم و دهم از حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم این را به روشنی مورد تأکید قرار داده و تبیین کردند. لذا به کف خیابان کشاندن این مسائل بدترین نوع برداشت از سخنان رهبر معظم انقلاب است.

قیاس روحانی ـ بنی صدر قیاسی مع الفارق

از سویی تلاش این افراد برای شبیه سازی وضعیت فعلی رئیس جمهور با بنی صدر در سال 60 از طریق سر دادن شعار «بنی صدر – روحانی، پیوندتان مبارک» بدترین نوع برداشت و قیاسی مع الفارق است، چون رئیس جمهور یک ماه قبل حدود 24 میلیون رأی مردم را برای دوره دوازدهم کسب کرده و حتی زمان تنفیذ حکم رهبری برای دوره جدید نیز اکنون اعلام شده است (12 مرداد ماه 1396).

از طرفی بنی صدر در سال 1360 علاوه بر از دست دادن پایگاه مردمی اش اقداماتی را در ابتدای جنگ بر خلاف مصالح ممکلت و ملت انجام داده و بر همین اساس مخالفان زیادی در مجلس وقت برای خود دست و پا کرده بود، به نحوی که مشکلات زیادی در مخالف مجلس با وی و همچنین اظهارات او در جمع های مختلف که بر خلاف مصالحت و وحدت ملت بود، ایجاد شد، به همین دلیل او با ایجاد یک اجماع ملی از ریاست جمهوری عزل شد؛ مسأله ای که به نظر نمی رسد در مورد روحانی صادق باشد.

آنچه به تازگی رهبر معظم انقلاب مورد اشاره قرار دادند، در واقع جلوگیری از دو قطبی هایی است که بارزترین نمونه های آن در ابتدای دهه 60 و در زمان ریاست جمهوری بنی صدر ایجاد شد. لذا اینکه عده ای بخواهند چنین شبیه سازی را در شرایط فعلی ایجاد کنند و آن را در روز قدس که نماد وحدت ملت در دفاع از آرمان فلسطین است، مطرح کنند، حتما یک بحث انحرافی و بر خلاف وحدت آحاد جامعه است. آن هم در شرایطی که ما به خاطر اعمال تحریم های جدید آمریکا علت جمهوری اسلامی باید بیش از هر زمان دیگری متحد باشیم و اقتدارمان را با توسل به مسأله ای نظیر شلیک موشک به مقر داعش در دیرالزور نشان دهیم که لازمه اش پرهیز از انحراف و توجه به مسال وحدت است.

مجازات توهین به رئیس‌جمهور چیست؟!

از طرف دیگر، توهین به رئیس جمهور را می‌توان توهین به حیثیت یک ملت تلقی کرد. مگر غیر از این است که رئیس جمهور به عنوان شخصیت دوم نظام جمهوری اسلامی منتخب ملت و ناشی از سلیقه سیاسی و انتخاب جمع کثیری از ملت است؟ باید به این مهم تن داد و در مقابل اتهام زنی های بی اساس و توهین پراکنی ها که متأسفانه گویا امری مرسوم شده است، ایستاد. قانونگذار نیز از آن جهت این امر را مورد توجه قرار داده که فحاشی و توهین به افراد را در ماده 608 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات از فحاشی به سران سه قوه در ماده 609 قانون تعزیرات جدا دانسته و کیفر سخت تری برای آن در نظر گرفته است.

ماده 608 ـ توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک ‌چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا (74) ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

ماده 609 ـ هرکس با توجه به سمت‌، یکی از رؤسای سه قوه یا معاونان رییس جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای ‌اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یاقضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به‌سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس و یا تا (74) ضربه ‌شلاق و یا پنجاه ‌هزار تا یک ‌میلیون‌ ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

همچنین قانونگذار در قانون جرم سیاسی به این مهم توجه داشته و در بند 1 ماده 2 این قانون گفته است: توهین، ایراد افترا و نشر اکاذیب نسبت به رؤسای سه قوه،‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ معاونان رئیس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و اعضای شورای نگهبان جرم سیاسی محسوب می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲۰
انتشار یافته: ۱۱۴
عدالت برای همه.
پاسخ ها
کیوان
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
چه تحلیل وتفسیری! رئیس جمهور منتخب مردمه اونا
چیکاره مملکتن؟
مبلغ جریمه بازدارنده نیست باید با توجه به نرخ سکه در موقع تصویب قانون و اجرا مبلغ تصحیح شود تا این افراد ادب شوند
اگر شعور و سواد کافی داشتید، ایشان گفته"
علی مطهری شعاردهندگان علیه خودش را " مستضعف فکری" خوانده و نوشته است که "توهین‌هایی که به خود من شد مورد نظرم نیست".
انتظار داشتید آنها را نخبگان کشور معرفی کنند
پاسخ ها
سلیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اگر این گونه نیستند چطور می اواتتد بر علیه منتخب
مردم نفرت و کینه بپراکنند؟
طرفدارای احمدی نژاد زخم خورده بیکار ننشستند و از موقعیت ها سو استفاده می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
لیبرالیسم هم بیکار ننشسته
توهین به رییس جمهور سابق اشکال نداشت صدای مخالفین بود حتی پاره کردن عکس رهبری اولین رکن ایران و توهین به مقدسات توسط فتنه گران و طرفداران امروز روحانی در روز عاشورا صدای اعتراض بود ولی مقایسه سخنان روحانی با بنی صدر مجازات دارد ماشالله به این همه منطق
پاسخ ها
معلم
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
ناشناس جان این احمدی نژاد بود که در میدان انقلاب مخالفانش را به خس وخاشاک تشبیه کردند یا روحانی؟! رئیس جمهور قبلی برخلاف نظر رهبری حرکت میکرد، چه کسانی در تجمعات برعلیه جناح مخالف شعار میدهند؟ در سالگرد امام در حرم امام، در قم درجریان سفر رئیس مجلس، در شیراز برای نماینده مجلس؟!!! و...و.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
داداش من شما کار هایی که یک میلیون نفر انجام دادن زو بست میدی به 24 میلیون نفر که به روحانی رای دادن
اصلا حرف اشتباهتان گیریم درست
من که روحانی رای دادم منافق فرق من متافق با شمای علامه چیه ؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
خب راست میگه دیگه . این کسایی که الان دم از اخلاق می زنن زمان احمدی نژاد بدترین توهین رو بهش کردن و می کنن !
م پهلوان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
چه جالب . شماسال 88 چشن پیروزی آقای احمدی نژاد در میدان ولیعصر و شعار مرگ برهاشمی -هاشمی منافق و .... را درسخنرانی احمدی نژاد و
.تایید ش از طزف ایشون روفراموش کردید ؟نماز جمعه
آخر آیت ا.. هاشمی رو چطور؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
آقای معلم خجالت هم خوب چیزیه حداقل کمی دروغ کمتر بگو احمدی نژاد گفت 40 میلیون حماسه آفریدن حالا 4 تا خس وخاشاک اغتشاش کنند این توهین به مخالفین است یا اغتشاش گران
در ضمن روحانی که به منتقدینش گفت برید به جهنم بزدل ، ترسو، کلاغ، و ... از نظر شما توهین نیست ؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
جناب آقای منطق بهتره بدونید اگر هم اون موقع یه عده از هم حزبی های شما اون شلوغ بازی را درآوردن تا الان هم اصلاح طلب ها دارن هزینه میدن و سران اصلاح طلب به همین بهانه یا زندان هستن یا در بند و خانه نشین شدن ولی شما چی ؟آقای منطق و عدالت آیا کسی به این افراد گفت بالای چشمتان ابروست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
الحمدلله به معلمین خوب میرسند ! بماند
لطفاً لیست توهینهای روحانی رو هم بنویسید ، اگر عدالت دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
آقای روحانی هم مخالفانش را بی شناسنامه و بی سواد و هزار تا فحش دیگر نامید!
بچشید
توهین ایشون به ملیونها مخالف بارها و بارها اشکالی نداشت حتی با تشویق طرفداران همراه بود ولی جواب چند نفر از منتقدین با همون عبارات شخصیتی خودشان توهین تلقی میشه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
ببین منفی هارو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
عزیزم ، توهین روحانی رو هیچ عاقلی نمیتونه منفی بزنه
اینجا خونه همونهاییه که منفی دادند ...
هرچند حرف های غیر اخلاقی و اتهامات ناروا و دروغ، خلاف شأن یک ريیس جمهور ، بیش از چهار سال است که توسط آقای روحانی خطاب به منتقدان زده می شود، ولی پاسخگویی در یک روز ملی و جهانی غلط و تضعیف اهداف نظام می باشد.
تابناک تو هم که بدتر روحانی را کوبیدی نه عزیز من این توهین ها در ادامه توهین های بی حد آقای قالی باف در انتخابات بود کم مانده بود چیزی به سمت روحانی پرت کند یا شاید به مرزی از نفرت رسیده بود که دلش می خواست روحانی را بکشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
روحانی 4 سال پیش قالیباف را کشت و ترور کرد ...
بنظر میرسد شما با این تحلیل مخالفتی با اصل قضیه ندارید.فقط زمانش بد انتخاب شده بود
پاچه خوار
در اینکه مخالفانش شعبان بی مخ هستند شکی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
موافقانش هم نتانیاهو و امثالهم
تابناک عزیز - هواست باشه آقای روحانی منتخب بالای 24 میلیون نفر ایرانی هست و اگه بهش در هر حالتی توهین بشه باید مجازاتهای سختی برای توهین کننده در نظر گرفته بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بنی صدر بیشتر رای آورد (80تقریبا درصد) ولی امام او را برکنار کرد
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
احمدی نژاد چطور؟؟؟؟شما که از بیخ 24 میلیون طرفدارش رو انکار می کردید؟؟؟؟؟؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
احمدی نژاد هم 24 میلیون بهش رای دادن اینکه سال اول دولتش جلوش عکسشو آتش زدن صدای کسی در نیامد ؟
بی شک به جای روحانی جریانهای اصولگرا بیشترین ضربه را از این گونه اقدامات خودسرانه خواهند خورد .
اگر احزاب در کشور بتوانند به شکل درستش فعالیت کنند و اعتراضاتشان را در روزنامه ها و سایتها و دیگر بسترها بیان کنند و اگر قراره تجمعی یا اعتراضی صورت گیرد ، به شکل سازمان یافته و در ززززمان و جای درست خودش اتفاق بیفته ،نتیجه ی بهتری حاصل می شود
یک مشت خائن جهت دودستگی در کشور تلاش می کنند
یا صابر! به نظر من شما هم دچار فرافکنی شدید و این یعنی در صف باطل قرار گرفتن. مراقب باشید/باشیم
ايون اشخاصي كه اين كار را كردند اگر بياورنشان مي بينيد اندازه نخود هم فهم سيساسي ندارند.
فقط جلوي دماغ خودشان را مي بينند.
#حامی_روحانی_ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
حامی_رباتی _ام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
#حامی_ایرانی_ام
#حامی_مظلومیت_مظلومین_ام
واقعا متاسفیم
یک زمانی همین افراد به شهید بهشتی هم توهین و ناسزا می گفتند. ولی مردم با انتخابات خود راه را از بیراهه این افراد جدا نموده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دیگه جو گیر نشین خواهشا
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بزرگترین توهین کننده به بهشتی بنی صدر بود و خودتون بهتر از مواضعش اطلاع دارید که به کی نزدیکتره
این همان چیزی است که انگلیسی ها و صهیونیست ها به دنبال آن هستند. یعنی ایجاد اختلاف و شکاف بین توده های مردم ایران که خود مردم را به جان هم بیندازند و کسانی که پشت این شعارها هستند و پشت پرده این افراد را هدایت می کنند دچار حماقت محض هستند اگرچه ادعای فهم سیاسی داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اکثریت مردم اتحادشون رو تو انتخابات نشون دادن اون اقلیتم تا کشور رو به باد ندن انگار آروم نمیشن!
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دقیقا به اصل مطلب اشاره فرمودیدبا این تفاوت که از طرف دیگر نیز باید آوای وحدت بلند باشد نه اینکه به 16 میلیون نفر خشونت طلب اطلاق شود یا طرف مقابل به دیوارکشی متهم گردد یا سپاه به نام دولت با
...تفنگ تضعیف شود یا
درود بر دکتر روحانی عزیز... همانا که توهین کنندگان به رئیس جمهور منتخب مستضعف فکر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
خود رییس جمهور هم به همه توهین کردن
تازمانیکه برخوردجدی با این اشخاص سرخود صورت نگیرد جامعه ی ما روح وفاق و آرامش و همدلی را به خود نخواهد دید تاکنون صدها مورد ازاین دست موارد برای مسئولین مملکت پیش آمده که متاسفانه یا قوه قضائیه برخورد درستی نکرده یا با متانت مسئولینی که مورد هدف قرارگرفته اند مورد گذشت وبخشش قرارگرفته اند .البته تابناک هم برای تفسیراین خبر به فرافکنی زیادی روی آورده که جای تامل دارد!
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مگر با حمله کنندگان با سفارت عربستان برخورد شد که با اینا برخورد کنند؟
اینا هر کاری دوست داشته باشن می کنن و کسی تا حالا بشون نگفته بالا جشمتون ابرو.اتحاد مردم رو یک شبه تبدیل به نفاق کردن.کی امریکایی شما یا روحانی؟از رای مردم عصبانی هستند.
فقط میتونم بگویم برای سایت تابناک ؛ با این تفسیر کشکی متاسفم همین
بفرمایید اگر پشتشان به جایی گرم نباشه جرات پیدا می کنند این کار رو بکنند؟؟؟؟؟
مردم جواب شما و اونها رو در همین انتخابات اخیر دادند
پاسخ ها
یکتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اون 16 میلیون هم مردم بودن ؟ نبودن ؟ حالا چون 7 میلیون رای بیشتر اورده نعوذبالله خداست !
والا من رییس جمهوری سراغ ندارم که بهش توهین نشده باشه در مجموع فکر می کنم هنوز روحانی در ابتدای راه قرار داره
عده اي نقاب به چهره نه عدالت مي فهمند نه نظام و نه اخلاق فقط به فکر رانت و پست و انحصار و پرکردن جيب خودشان هستند حتي شده با ويراني مملکت و توهين به ديگران و ...
اگر مسئولین به مردم توهین کردند مجازاتشون چیه. اینکه آقای روحانی به طرفدار رئیسی بگه افراطی و ...به کجا باید شکایت برد.
قطعا اكر رسانه هاى ازاده اى در ايران داشتيم حتى همين سايت تابناك وانروز كه روحانى همه را به سزا ميگرفت يك روزنامه يا يك انسان ازاده در پاسخ الفاظ زشتى مثل بى شناسنامه ء هوچى و بز دل وووووو فقط يك كلمه گفته بود خودتى همين گوينده حال ريس جمهور باشد يا هر شخص ديگرى رعايت كلام را ميكرد وبى مهابا به مخالفين نمى تاخت وهم پاسخ گوينده جرمى مرتكب نشده بود ونه از امروز اينكار زشت كه به مسءو لين اهانت كنند البته اقاى روحانى در مناظرات انتخاباتى بدترين نوع برخورد را با رقبا داشتند ايگاش كسانى كه امروز از ايشان حمايت ميكنند فقط يك بار به ايشان تذكر ميدادند كه عفت كلام داشته باشد در بين حاميان ايشان از فرزند علامه هست گرچه ايشان خودشان از ابن الفاط استفاده كرده اند هم معلم اخلاق هست هم استاد دانشگاه با گلام زيبا هست هم وزير با شهرت صالح بودن هست اما هنوز هم دير نشده مردم ايينه رفتار مسولينشان هستند بار ديگر اهانت به همه را بد بدانيم خصوصا مسولين را انشا الله به ذايقه تابناك خوش بيايد وباز نشر داده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
افرین درست گفتی
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
در قاموس اصلاح طلبان آزادی یک طرفه هست و آزادگی واژه نا مانوسی که تنها برای منافع خودشان کاربرد دارد یک نمونه دیده نشده که با منتقد مودبانه رفتار بکنند اون از خاتمی که پشت تریبون دانشگاه گفت میدم بیرونتون بکنند این هم از روحانی باید بپذیریم جواب های هویه.1
رییس جمهور در ایران بالاترین مقامه که میشه بهش توهین کرد
دیروز روحانی بنده خدا گیر بد جماعتی افتاده بود میگن بهشتی مظلوم ولی روحانی هم دیروز مظلوم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
داداش متن بالا رو خوب بخون خود روحانی به همه فوهش داده
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بهشتی مظلوم بود ،میدونین چرا ؟؟؟چون با اونهمه هجمه و حرمت شکنی یکبار بی حرمتی و توهین نکرد ولی روحانی توهین رو اول خودش شروع کرد
اتفاقا مستضعف فكري هستند نمونه اش سفارت عربستان ، يا مستضعف فكري هستند يا خائن به نظام كه اين قدر هزينه ايجاد كردن - اين حادثه باعث شد وزن اخلاقي يك سري اصول گرا هم بهتر مشخص شه ، مشخص شه كه يك عده از اين افراد چه قدر نفاق تو دلشون هست
توهین کنندگان همان افرادی هستند که هر وقت شکست میخورند تاب تحمل ندارند و به چماق و فحش و ناسزار روی می آورند.بخاطر اینکه این در جامعه باب نشود بایستی به اشد مجازات برسند .یکی از آنها که نقش رهبری توهین کنندگان را داشت در عکس های یک خبرگزاری ردیابی شده بود و در نهایت در صف نماز جمعه کنار همان فرد معروف پرحاشیه نشسته بود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مثل سال 88 دیگه آره ؟
متاسفم برای اصول گرها ، اینا با این کارها قبر خودشان رو کندن و دیگه با قدرت باید خداحافظی کنند
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
کار طرفدارای روحانیه،از این به بعد از این خود شیرینیها و حاشیه سازی ها زیاد میشه چون دولت هیچ برنامه ای نداره و باید با حاشیه سر مردم رو گرم کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
شما از کجا فهمیدی که اصول گرا هستن؟!
در ضمن در سال 88 که این اتفاقات افتاد و امنیت ملی تهدید میشد نظرت چی هست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
در مورد معدن کارها که اعتراض کردند چی میگی؟!
روحانی دوستت داریم ازجون دل
مجازات توهین به 16 میلیون مخالف، مقدسات و عقاید مردم چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مجازات اونا اینکه که تتلو یک دهن براشون بخونه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
حق با اکثریت هس. چرا وقتی خس و خاشاک گفته میشد کسی به لا قباش نخورد!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
خودتان را 16 نیلیون ندانید چون اولا که 15 میلیون بودید دوما نصفش فالوور های تتلو بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
تتلو را عالی اومدی.متشکرم
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
ما هم بهشون ميگيم خس و خاشاك....
اگر از جانب هواداران روحانی این رفتار های زشت صورت می گرفت ساختارشکن یا فتنه گر ویا عامل بیگانه نام می گرفتند .
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
نه اینکه 88 تا آخر آشوب طلبی نرفتند!عجب رویی دارین
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
صورت گرفت عزیز من سال 88 یه عده (نمی گویم همه) کشور رو 8 ماه به آتش کشیدن چون تحمل شکست رو نداشتن
روحانی به منتقدین گفت :

بیشناسنامه !

حتا در فرانسه، شما نمیتونی‌ یک داعشی را از ملیت دوم بیندازی (عرب فرانسوی شده)

روحانی چرا ۵۲ فحش از ۵ سال پیش به ایرانیان میدهد ؟
کلا با این بند وتبصره ها که شما ردیف کردین یعنی مردم خفه شن هیچ صدایی در نیاد
این هنجار شکنی وتوهین به انتخاب 24میلیون رآی دهنده که با احتساب اعضای خانواده شان قریب به 60میلیون نفر می باشند ،می باشد.وبدعتی ناصواب برای سیاست نظام در آینده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
این بدعت سال 88 گذاشته شد و الان ادامه داره
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
شما واقعا فرهنگی هستید ریاضی چند شدیدپس رئیسی هم که 16 میلیون رای آورد با احتساب خانوادش میشه 40 میلیون و الان ایران صد میلیون مردم داره خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
ببخشید نظرم مثبت بود اشتباه منفی زدم.
زیر سوال بردن قوه قضاییه و سپاه و ارکان انقلاب را تضعیف وحدت نمیدونید؟اونهایی که شعار دادن به تفکر صهیونیستی و اسلام لیبرالی امریکایی مرگ‌گفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
کی سپاه زیر سیوال رفت؟ ایشان فرمودند در وسط مذاکرات حساس هسته ای زمان مناسبی برای رونمایی از توان موشکی نبود.این مسیله باعث شد دست مذاکره کنندگان بسته تر شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
هههه امریکا هم چند روز بعد از برجام ایران !را تحریم کرد
روحانی باید متوجه باشد که پایگاه رای هایش جایی در بین قشر راهپیمایی برو آن هم برای فلسطین ندارند.
پاسخ ها
محمد پهلوان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
دقیقا به نکته جالبی اشاره کردید. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
آره ! فقط شماها میرین راه پیمایی . خاوری هم چفیه می زد می رفت راه پیمایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
.....كلا شما خس وخاشاك روآدم حساب نميكي كه
دقیقا شاهد آتش به اختیار بودیم چرا موضوع را ماست مالی می‌کنید. روحانی باید طبغ خاسته باصطلاح حزب‌الله کابینه را بچینه و مطابق خواست آنها گام برداره و الا همینه که هست.آتش به اختیار
شما تابناکی ها تا کی می خواین چشمتونو روی واقغیات ببندین . بابا روحانی خودش مقصر اصلیه وقتی با نوع ادبیاتش حرمتها رو میشکنه از مردم زجر کشیده چه انتطاریه . حالا بشینید وزیر خوب ردیف کنین اگه راست میگین هیچکدام هم جز گزینه هاتون بیارین تا نتیجه دستتون بیاد
چه موقعیت خوبی برای فرار از پاسخگویی بخاطر 40 -50 نفر چه خوب دولت مظلوم نمایی میکنه. طرف تا دیروز به دولت های قبلی فوهش میداده تازه فهمیده توهین چیه
خیلی از رفتارهایی که با رئیس جمهور شد عین ظلم بود به این مرد تابناک سعی در تطهیر افراد مقابل ریس جمهور نکن
مگر نه اینکه میزان رای مردم است
واقعا چه کسانی در این سالهای اخیر با رای مردم مشکل دارند؟
باز شما ماشین تحریف رو راه انداختین؟ مستضعف فکری برای کسی به کار برده شد که اومده و هتاکی و توهین کرده. وگرنه هر مسوول و مقامی بالاخره مخالفانی داره.
بله مستضعف فکری نیستن، مستضعف شعوری و ایمانی هستن
اگر اين توهين ها از طرف طرفداراي روحاني انجام مي شد يه ٩ دي ديگه راه مي انداختن
فارغ ازبرداشتهاواحساسات طرفین!توازن وتعادل کمترمشاهده میشود.اگرباسعه صدرمرزمیان آزادی بیان واعتراض با هتاکی وتوهین بادرنظرگرفتن زمان ومکان بخوبی متمایزنشود،نه تنهادچار افراط وتفریط شده،بلکه بابزرگنمایی ودامن زدن یه آن نقض غرض نموده وتبعات آن بدتر میشود.
به قول شهید بهشتی آسیاب به نوبت
كسي كه در يك مراسم رسمي مهم (آنهم روز جهاني قدس )به منتخب مردم اهانت مي كند مطمئن باشيد از عوامل نفوذي وهابيت و صهيونيست است و قصد ايجاد دودستگي در كشور در اين شرايط حساس را دارد.!!!!بايد با بشدت برخوردشود.
تابناک چرا چرت وپرت مینویسی؟ تو در اندازه ای نیستی که بتوانی رییس جمهور را اینگونه نقد کنی
با توجه به اینکه در آقای روحانی هم نقطه ضعف هایی خصوصا در زمان مناظرات انتخاباتی وجود دارد ولی رئیس جمهور همه ملت ایران است و احترامش بر همه واجب است و هرکس بی احترامی و توهین نماید باید براساس قانون و عدالت محاکمه شود. همه باید با هم متحد و یکپارچه بمانیم در غیر این صورت کشورآسیب می بیند.
مستضعف فکری نیستند . کالانعام بل هم اضلند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
دچار جمود فکری اند
اولا برای مدیران و مسئولین که به مردم توهین می کنند چه مجازات و چه توجیهی دارند آقایان بنده از خانواده ام پنچ شهید تقدیم انقلاب شدن و چهار جانباز بالای 70درصد مدیر دولتی که در روز روشن برای ضایع شدن حق و حقوقم مراجعه کردم روی نام شهدا و جانبازان عزیزم خط می کشد و جلوی چشم خودم نام شهدا و نامه بنده رو تو خردکن می ندازد چه جرمی و چه مجازاتی دارید و دوما برید یک طرفه قضاوت نکنید ببینید عیب کار و چه بلای سر مردم آمده که مردم برافروخته شدن
موشک جواب موشک
عجله نمی کنیم... به دست تاریخ می سپاریم... روزی نه خیلی دور حق از ناحق به روشنی مشخص می شود... شعبان بی مخ ها مثل گیاهان بی ریشه خیلی زود به باد می روند...
در مورد معدن کارها که اعتراض کردند چی میگید؟!!!!
همه ایرانیان که ایشان را قبول ندارند ایشان می بایست بجای فرار از محل به حرف مردم معترض گوش می داد
شاید می توانست آنان را قانع کند یعنی هرکس مخالف حرف زد باید حدش زد آقای روحانی باید به مردم احترام بگذار تا به احترام بگذارند اصلا عتراض مردم چه بوده کسی آن را پخش ننموده است دنبال راهکار برای رفاه حال مردم باشید کسی که انتقاد نمود پذیرا با شید بارها به منتقدان همین آقای روحانی توهین نموده است
تابناک عزیز
عدالت رو رعایت کن و لطفا صدای حق رو منتشر کن
اصولا قانون به دو دسته تقسیم میشه، خودی و غیر خودی. اونهایی که این چنین شعارهایی رو سردادن خودی بودند از جمله اون شخص جانباز که حامی سرسخت احمدی نژاد هست، عکسش هم که منتشر شده ایا واقعا مجازات میشه؟! حال اگر از مردم عادی بود چه رفتاری باهاش میشد؟!
عدالت و قانون مداری و تسلیم به اسلام به منزله رعایت انصاف و تساوی بین همه مردم و یکسان بودن قانون و اجرای اون برای همه مردم اعم از خودی و غیر خودی است. ایا واقعا چنین موضوعی در ایران صادق است؟! منتظر محاکمه ی شعار سردهندگان باشیم یا کاری بهشون ندارن؟!
آتش به اختیار است بسم الله
تابنا ک گرامی منصف و خداوکیلی بگو اینقدر نترس ترس برادر مرگه این دوستان برای پایان دادن به این بحثها ر فراندم بگذارنذ بین هرکس به انتخاب خودشان و روحانی در شرایط فعلی و مشخص شود چند در صدبا لای دیپلم و دانشگاهیان غیر رانتی به روحانی رآی میدهند تا بعد از هرکس جایگاه خودش را بداند و ختم کلام
ساده حرف نزنین،من تو انتخابات به آقای روحانی رای ندادم
اما این حرکت اشتباه بود.مثل سمه برای بدنه سیاسی کشور
کار هر گروهی یا جریان فکری هم که بوده اشتباه محضه.
این روش اعتراض نبود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی