بازدید 38995
انواع و اقسام شبهات در پیش فروش یک خودرو؛

4 سؤال جدی مردم که ایران خودرو باید درباره فروش 2008 پاسخ بدهد؟!

ایران خودرو با قراردادی که به واسطه لغو برخی تحریم های هسته ای در پی انعقاد برجام با فرانسوی ها بست، پس از حدود بیست سال قصد دارد، محصولی را به تولید برساند که نمونه اولیه آن حدود سه سال پیش از سوی پژوی فرانسه به بازارهای جهانی عرضه شده است؛ محصولی که به نوعی باعث آمدن یک پلت فرم تقریبا روز دنیا به بازارهای ایران می شود؛ آن هم از طریق تولید این خودرو توسط یک شرکت داخلی.
کد خبر: ۷۰۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 24 June 2017
پس از آغاز نام نویسی خودروی پژو 2008 که از روز پنجشنبه آغاز شد، حواشی زیادی پیرامون قیمت این خودرو و تفاوت چشمگیر و ملموس آن با نرخ بازارهای جهانی، چرایی آغاز فروش در یک روز نیمه تعطیل، دلایل افزایش یکباره قیمت پژو 2008 و تخلفات ایران خودرو در پروسه فروش محصول جدید مشترکش با فرانسوی ها به وجود آمد؛ هرچند بعید به نظر می رسد، این مسائل خیلی در فروش پژو 2008 تأثیرگذار باشد.

به گزارش «تابناک»؛ ایران خودرو با قراردادی که به واسطه لغو برخی تحریم های هسته ای در پی انعقاد برجام با فرانسوی ها بست، پس از حدود بیست سال قصد دارد، محصولی را به تولید برساند که نمونه اولیه آن حدود 3 سال پیش از سوی پژوی فرانسه به بازارهای جهانی عرضه شد و حالا نسخه جدیدی از آن روانه بازار شده است؛ محصولی که به نوعی باعث آمدن یک پلت فرم تقریبا روز دنیا به بازارهای ایران می شود؛ آن هم از طریق تولید این خودرو توسط یک شرکت داخلی.

با امضای قراردادی که به امضای «هاشم یکه زارع»، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و «ژان کریستف کمارد»‌ قائم مقام مدیرعامل پژو سیتروئن رسید، مقرر شده بود که سه محصول 2008 ، 301 و 208 در ایران تولید شود.

99 میلیون 800 هزار تومان؛ قیمت نهایی پژو 2008

با عقد این قرارداد، مقرر شد که خط تولید خودروی 2008 اسفند ماه سال گذشته در کشورمان رونمایی شود، اما به دلیل مشکلات روند داخلی سازی، افتتاح رسمی خط تولید اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (2008)به 12اردیبهشت ماه امسال موکول شد. بعد از افتتاح رسمی خط تولید قرار شد شرکت جزئیات فروش این خودرو را هم اعلام کند که با تعلل هایی از اول تیرماه نخستین سری فروش این خودرو آغاز شد. نکته قابل توجه در این فروش، عدم اعلام قیمت نهایی خودرو بود که با انتقادات زیادی مواجه شد؛ هر چند در نهایت «هاشم یکه زارع» مدیرعامل ایران خودرو قیمت نهایی این خودرو را 99 میلیون و 800 هزار تومان عنوان کرد.

پیش از این، سخنان میر آخورلو، معاون بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو 2008 و دریافت وجه 60 میلیون تومانی به عنوان پیش پرداخت و عدم موضع گیری صریح مدیران ایران خودرو باعث شده بود که زمزمه هایی در خصوص احتمال فروش نهایی خودروی پژو 2008 به قیمت 120 میلیون تومان مطرح شود.

حال که قیمت نهایی خودروی پژو 2008 از سوی مدیر عامل ایران خودرو پس از حاشیه های فراوانی که در این خصوص ایجاد شده بود، اعلام شد؛ ذکر چند نکته در خصوص قیمت جهانی این خودرو و تفاوت چشمگیر آن با قیمت پژو 2008 در ایران، چرایی عدم کاهش قیمت پژو 2008 با وجود اینکه قرار شده این محصول با انتقال تکنولوژی در ایران خودرو ساخته و به بازار ایران عرضه و 30 درصد به عنوان صادرات با بازارهای هدف صادر شود، چرایی دریافت 60 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و عدم رعایت قانون حمایت از مصرف کنندگان به منظور دریافت سقف 50 درصد قیمت خودرو به عنوان پیش پرداخت و دلایل تفاوت قیمت سود در نظر گرفته شده برای این محصول با سایر محصولات ایران خودرو ضروری به نظر می رسد.

اول؛ تفاوت بیش از 30 میلیونی پژو 2008 در ایران با قیمت جهانی

قیمت پایه خودرو پژو 2008 که محصول سال 2014 پژوی فرانسه به شمار می رود، در انگلستان، با احتساب مالیات و عوارض که معمولا هم در این کشور زیاد است، ۱۳ هزار و ۳۴۵ پوند می‌شود که اگر با پوند آزاد هم حساب کنیم، نزدیک به ۷۰ میلیون تومان خواهد شد.

اگر بخواهیم قیمت جهانی این خودروی فرانسوی که قرار است توسط ایران خودروی به بازار ایران عرضه شود را بررسی کنیم، در حال حاضر پژو 2008 در بازارهای جهانی حدود 18 هزار دلار قیمت می خورد. اگر این نرخ را با دلار 3745 تومانی هم محاسبه کنیم، رقم فروش پژو 2008 که قرار است در ایران و با همکاری فرانسوی ها تولید بشود، چیزی حدود 67 میلیون و 410 هزار تومان خواهد بود. البته حال که قرار است که ۲۰۰۸ با شراکت ایران و فرانسه در داخل ساخته شود، قاعدتا باید هزینه کمتری جهت تولید داشته باشد.

آنچه مشخص است، در اکثر قریب به اتفاق بازارهای خودروی دنیا در کشورهای مختلف قیمت پژو 2008 رقمی بین 67 تا نهایتا 70 میلیون تومان است؛ حال اینکه ایران خودرو مقرر کرده این محصول با قیمت 99 میلیون و 800 هزار تومان یا همان 100 میلیون تومان در ایران به فروش برسد معلوم نیست بر چه مبنایی است و چرا باید ایرانی ها هزینه ای حدود 30 میلیون تومان برای سوار شدن این خودرو پرداخت کنند.

دوم؛ چطور با 30 میلیون بیشتر می‌خواهیم پژو 2008 را صادر کنیم؟

نکته دیگری که در ارتباط با محصول جدید ایران خودرو می توان به آن اشاره کرد، این است که طبق قرارداد منعقد شده بین ایران خودرو و پژو؛ «ایکاپ» شرکت مشترک بین این دو خودروساز است که سهام هریک از آنها 50 درصد خواهد بود و البته قرار است با انتقال تکنولوژی محصولات جدید و مورد توافق بین پژو و ایران خودرو در کارخانه ایرانی ساخته شود؛ حال چرایی عدم کاهش قیمت و دلایل افزایش 30 میلیونی قیمت پژو 2008 سؤال جدی است که در این بین وجود دارد.

همچنین با توجه به اینکه قرار شده 30 درصد از تولیدات پژو ساخته شده در ایران خودرو به بازارهای هدف صادر شود؛ آیا قیمت صادراتی این خودرو پس از تولید در ایران بازهم 30 میلیون بیشتر از قیمت جهانی خواهد بود یا خیر؟ اگر نه که چرا باید این تفاوت بین صادرات و فروش داخلی وجود داشته باشد؛ اگر هم بله؛ چطور می شود محصولی را به بازارهای جهانی روانه کرد، در حالی که 30 میلیون بیشتر از نرم جهانی قیمت می خورد؟

سوم؛ تخلف ایران خودرو از قانون حمایت از مصرف کنندگان!

با بررسی شرایط فروش ایران خودرو برای پژو 2008 متوجه نکات جالبی می‌شوید؛ نکاتی که شاید حکایت از تخلف ایران خودرو داشته باشد. طبق قانون حمایت از مصرف کنندگان، تمامی شرکت‌ها حداکثر تا سقف 50 درصد قیمت خودرو را می‌توانند به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافت کنند. با توجه به پیش پرداخت 60 میلیون تومانی در نظر گرفته شده از سوی ایران خودرو برای پیش فروش پژو 2008، تنها دو حالت وجود دارد؛ یا قیمت خودرو 120 میلیون تومان باید باشد، یا اینکه ایران خودرو بر خلاف قانون عمل کرده‌ است.

طبق آنچه مدیر عامل این گروه صنعتی اعلام کرده و قیمت نهایی 2008 را 99 میلیون و 800 هزار تومان خوانده است، ایران خودرو باید از مشتریان و متقاضیان پیش خرید خودروی پژو 2008 مبلغ 49 میلیون و 940 هزار تومان را به عنوان ودیعه یا پیش پرداخت دریافت می کرده است؛ در حالی که ودیعه دریافتی ایران خودرو برای محصول جدیدش 60 میلیون یعنی 10 میلیون و 60 هزار تومان بالاتر از رقمی است که قانون اجازه دریافت آن را داده است و این یعنی تخطی ایران خودرو از قانون به ضرر مشتریان.

باز هم طبق قانون، حداکثر زمان تحویل خودرو در شرایط پیش فروش قطعی معادل 9 ماه و در شرایط پیش فروش عادی دوازده ماه است، اما با توجه به شرایط فروش 2008 ، باز هم ایران خودرو تخلف کرده‌ است، چون این خودرو قرار است از 3 تا 14 ماه (شهریور 96 تا مرداد ماه 97) به دست مشتریانش برسد؛ موضوعی که مسئولان امر باید به آن پاسخ روشن بدهند و در صورت بروز تخلف برخورد جدی با آن داشته باشند.

چهارم؛ پیش پرداخت زیاد، سود کم

یکی دیگر از اقداماتی که ایران خودرو در پیش فروش پژو 2008 نسبت به سایر محصولاتش انجام داده این است که درصد سود در نظر گرفته شده برای این محصول را نسبت به دیگر محصولات قدیمی اش به شدت کاهش داده است. جایی که سود مشارکت در نظر گرفته شده برای پژو 2008 حداکثر 15 درصد در نظر گرفته شده، در حالی که این میزان برای سایر محصولات این شرکت تا 22 درصد هم در نظر گرفته شده است.

به نظر می رسد، ایران خودرویی ها بنا ندارد حتی درصد کوچکی به فکر سود بردن مشتریانش شان که از آن در دنیا با عنوان «تکریم ارباب رجوع یا مشتری» نام برده می شود باشند. آنها با علم به اینکه خودروی 2008 با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه خواهند شد هم درصد دریافتی به عنوان پیش پرداخت را حتی نسبت به آنچه در قانون پیش بینی شده افزایش داده اند هم اینکه سود مشارکت ناشی از پیش خرید این خودرو را در قیاس با سایر محصولات کاهش داده اند.

ایران خودرو برای آن دسته از محصولاتی که خیلی با استقبال مواجه نمی شود و پلتفرم اکثر آنها مربوط به 20 سال پیش است، سود مشارکت را افزایش داده و به 22 درصد رسانده است، اما برای این محصول جدید سخت ترین شرایط را برای خریداران اعمال کرده و البته سود را تا جای ممکن کاهش داده است، در صورتی که اگر همین روال را با جریمه فردی که اقساط خرید خودرواش به تعویق افتاده است، مقایسه کنیم تفاوتی بین 12 تا 14 درصد را ملاحظه خواهید کرد.

از ساعت 10 صبح (پنجشنبه – یکم تیرماه) نخستین مرحله فروش خودروی 2008 توسط ایران خودرو آغاز شد و مردم برای پیش خرید این خودرو که در بازارهای جهانی بین 67 تا 70 میلیون تومان به فروش می رسد، باید 60 میلیون پیش پرداخت بدهند؛ خودرویی که قرار است با 30 میلیون تومان بیشتر از قیمت جهانی در ایران فروخته شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۵۳
تا حالا دیدن مسئولان ایرانخودرو و سایپا جواب بدن ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
جواب ندیدیم ولی فحش و توهین زیاد دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اینا به جز جیب خودشون به هیچ کس جوابگو نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
چرا شده ! یکبار از دهان وزیر پاسخ دادن که هر کس برای این فرغون ها ایراد بگیره خائن به دین و کشور هست
گفتند: گوشت گران است.
گفت: ما ارزان کنیم.
گفتند: چگونه؟
گفت: نخریم تا ارزان شود

خلایق هر چه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
مقصر خود مردم هستند . اگر گرونه پس چرا میخرید ؟
هرکس بخره حقشه کلاه سرش بره .مگه نون شبتونه که گرسنه بمونید !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
قیمت اروپاییش 67 تومن قیمت ایرانیش باید 50 تومن باشه اونم به دلیل اینکه اولا سرانه دستمزد کارگران ایران پایینتره، کیفیت گارانتی ایران ضعیفتره،
خط تولید اروپایها مدرنتره
پس لطفا نخرید
سابقه این سوالتت بیش از یک دهه است شما تازه بیدار شدی؟
تابناک زیاد از مدیران ایران خودرو سوال کنی آخرین کاری که میکنن اینه:
میرن پشت چندهزارتا کارمند و گارکر قایم میشن بعد میگن: میخوای اینها رو از نون خوردن بندازی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
شما که اولشو گفتی بقیه اش رو هم می گفتی !
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
اگر بازار خودرو از انحصار خارج بشه و پاي كارخانجات خودروساز متعدد به كشور باز بشه بازار كار كارگران اين صنعت هم خوب ميشه اين بي انصافها حتي كارگران را هم در انحصار قراردادن يك كارگر با 20سال سابقه در خط توليد بجز 2 خودروساز داخلي جاي ديگري براي ارائه محارتش نداره اگر هم از اين صنعت خارج بشه بايد دوباره از صفرشروع كنه بنابراين هيچ جاي چانه زني براي افزايش حقوق و مزايانداره و خودرو ساز هر بلايي بخواد سركارگراش مياره .
اون زمانی که همه یک صدا حمایت ازتولید کننده رو شعار خودشون قرار میدهند . اینم جواب تولید کننده .دستشون درد نکنه که چند نفر رو سرکار بردند و درتنظیم جمعیت ایران هم تلاش زیادی میکنند.
اگر سال 1391 جلوی گرانی خودروهای خودروسازان را می گرفتید الان اینگونه عمل نمی شد.گرانی بیش از حد انواع پژو و همین پراید 8 میلیونی که الان شده 20 میلیون نمونه میباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
الان بیست میلیونم دیگه بهت پراید نمیدن
برو بابا دلت خوشه!
ويران خودرو را نابود خواهيم كرد!

به اميد نابودي كامل فرغون سازها
حالا داستان سایتشون چیه
اصلا اجازه ورود هم نمیده
معلوم نیست کی اجازه ورود داره
فقط تابناكه كه درد مردم رو تو اين سه روزه گفته بقيه رفتن تعطيلات!

بازم دمتون گرم

تابناك لطفا افشاگري داري بگو شايد مديران نالايق ويران خودرو بازخواست بشن
فقط يك كلام، خدا لعنتشون كنه
هميشه تو زندگيم دوست داشتم 2 مكان نابود بشن تا ملتي آسوده گردند

1.اسراييل
2.فرغون سازهاي داخلي
منم موافقم
اگه تقاضا به سمت صفر میل کنه قیمت مياد پایین
نخريد آقا جان شما رو به خدا نخرید
حالا وقت ایجاد کمپین تحریم خرید این محصول هست!!!!!!!!!
یجوری درمورد این ماشین حرف میزنین انگار همه توانایی داشتنشو دارن و از ضروریات هست...عجیبه واقعا
ما که تو گیلان بهترین و بروزترین ماشینهای دنیا را داریم با پلاک منطقه با قیمت منصفانه ای می خریم تازه فروشنده داره کلی سود میکنه و اینکه لاقل میدونیم ماشین سواریم نه اینکه مثل ایران خودرو و سایپا که دارن آفتابه میسازن بعد افتخار هم میکنن
اینکه چرا مردم باید 30 میلیون بیشتر پرداخت کنند جوابش روشنه. چون مجبورن و گزینه دیگه ای ندارن هر محصولی که ایران خودرو و سایپا تولید کنن با هر قیمت و کیفیتی باید بخرن.
اینکه چطور با قیمت گرونتر نسبت بازار جهانی میخان صادر کنن اونم جوابش روشنه. چون اولا قرار نیست صادر کنن چون هیچ بازاری انحصاری تر و سودآور تر از بازار داخلی نیست. اگه هم برای حفظ پرستیژ یا دلایل سیاسی بخان به کشورهای همسایه صادر کنن با قیمت خیلی کمتر صادر میکنن.
سزای گران فروش نخریدن هست
البته این ضرب المثل برای عاقلان کاربرد دارد
نه یه مشت آدم هوچی
با این بازار انحصاری و تعرفه ستمگرانه واردات ، مردم باید ممنون باشن که ایران خودرو این ماشین رو فقط 30 ملیون گرونتر بهشون میفروشه . چون اگه قرار بود وارد بشه با قیمت 150 ملیون به دست مردم میرسید. مشابه هاندی ix35 که تو ایران قیمتش تا 180 ملیون هم میرسه؛ درحالیکه تو بازارهای جهانی بین 60 تا 90 ملیونه.
من می تونم بخرم ولی نمی خرم. حاضرم از خواسته ام بگذرم ولی زیر بار زور نرم. چاره کار همینه. کمپین تحریم. باید ماشینها روی دست دلالها باد کنه
همونقدر که ایران خودرو و سایپا با گردن گلفتی به مشتری اجحاف می کنن سایتهای خبری هم با خوشحالی یک سوژه گیر آوردن واسه سر کار گذاشتن ما و زیاد کردن بازدید. از روزی که یادمه و من سایت خبری می خونم هفته ای یه مطلب در مورد ظلم خودرو سازها بوده. یک دونه اش جواب داده خدا وکیلی؟
اگرچه بازار ما ناسالمه ولی عرضه همیشه با تقاضا نسبت مستقیم داشته. خوب مردم میخوان و میخرن. هرکس راضیه مفت چنگش و هرکس هم ناراضیه چشمش کور نخره .
ملت ایران هم خوار شدن هم ذلیل ..

تن به هر ذلتی می دهند..
خوشبحال کشورهایی که خودرو سازی ندارند چون ماشینهای بهتر و ارزانتر از ما سوار میشوند همین افغانستان و پاکستان را ببینید از تابناک خواهشمندم گزارشی از قیمت خودرو در این کشورها بدهد..
آقای رییس جمهور کساتی که به شما رای داده اند از جمله خودم خواهان پاسخ و شفاف سازی در مورد قیمت گذاری خودرو می باشیم .
ملت هميشه در صحنه به حول و قوه الهي اگر قيمتها به ١٥٠ ميليون تومان هم افزايش پيداكنه دست از حمايت از توليد داخلي بر نخواهند داشت و در عرض سه سوت كل محصول يكساله را پيش خريد ميكنند ! خلايق هر چه لايق واقعا ما جماعت سزاوار ظلميم
دولت مردان اگر واقعا به فکر مدم هستند بهتر 2008 ساخته شده از فرانسه بخرن و وارد این کشور بکنن و قیمت هفتاد میلیون بفروشند و دست دلال های مثل ایران خوردو رو کوتاه کنن تازه کیفیت ماشین به مراتب بالاتر خواهد رفت و خدمات پس از فروش هم واقعی خواهد شد و ما نفس راحتی از دست ایران خودرو سود جو خواهیم کشید ما قید خودکفایی بعد از 40 سال توسط سازندگان خودرو رو زدیم
در تمام دنیا یه محصول که تولید میشه هزینه هاش حساب میشه یه سود معقول و قانونی هم میاد روش بعدش میشه قیمت کالا اما تو ایران من نمیدونم با کدوم استدلال ما دست دو تا به اصطلاح کارخونه رو باز گذاشتیم تا هر طور میخوان خون مردم رو تو شیشه کنن. من ساکن اهوازم ماشینهای میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل رو که ملیش ۲۵۰ تومن قیمت خورده اینجا ۷۰ تو من گیر میاد حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
بابا شیر خشک گرون میشه مجبوریم بخریم مرغ و گوشت گرون میشه و نمیشه به خونواده گفت نخور، ولی ماشین 60 میلیونی رو که مجبورتون نکردند 120 میلیون بخرید.
سکوت مسئولین کشور
جلوی خود من درب سفارت فرانسه در خیابان نوفل لو شاتو تهران باز شد و ماشین سفارت فرانسه اومد بیرون . فکر میکنید ماشین سفیر فرانسه چی بود ؟ تویوتا کرولا !!!!! حالا برید پژو بخرید !!!!!
متاسفانه در این کشور تنها چیزی که ارزش ندارد حق و حقوق مصرف کنندگان (مردم) است
قبل این سوال ها یه سوال رو از خودت و مردم بپرس ،
وقتی میخرن ، بیشترم باشه ، بازم هستند کسایی که بخرن ، چرا نباید بفروشن ؟
ملت هم مقصرند خب وقتی میرند صف میکشند برای خرید خودرو طرف فروشنده هم تا حد امکان محصولش رو گرون میفروشه تا سود خوب کنه
من که اصلا ناراحت نیستم که چرا ایران خودرو داره این ماشین رو گرون به ملت میفروشه
به قول دوستمون خلایق هرچه لایق
نخریدن بهترین راه مبارزه است.
از شما بعیده تابی جون این جماعت کی تا حالا پاسخ گو بودن اصلا مردم رو در حدی نمیدونن که سوالشون رو گوش بدن
از تمام این حرفها بگذریم که هیچ موقع جوابگویی وجود ندارد!!!!!!! بپرسید ببینید چه کسی تونسته ثبت نام کنه؟ تمامشو دادن به یه مشت دلال که بیارن با همون قیمت 120تومن بفروشن.......................امروز اصلا وارد بخش فروش اینترنتی نمیشد!!!!!!!
تمام دولت های سر کار امده تا حال سیاسی بودند و با سیاسی کاری هیچ کاری درست نمی شود
یه نکته جالب دیگر هم هست که بهش اشاره نکردید بنده برای چند نفر قصد ثبت نام داشتم ولی سایت اصلا جوابگو نبود جالب اینجاست که اینترنت بنده 36 مگابیت بر ثانیه هست و به راحتی تا 2 مگابایت دانلود میدهد . پیداست سایت
به دست خود نمایندگی ها کنترل میشود
اصن جوابتون و نمیدم همینی که هست

جوابیه فرغونسازان به ملت همیشه در صف
فعلا که در واردات بسته است میتونن گرون بفروشند ، چون بهر حال هر طوری شده بایستی از تولید ملی حمایت کرد حتی به بهاییان نادیده گرفتن شعور مردم.
واقعا جای تاسفه مردم با ااین قیمت بخرن!
البته برای صادرات همون 60یا70میلیون رو میفروشن! این خار گرونی باید توی پای مردم خودمون بره!!!!!
یه سوالی هم من از بعضی مردم دارم:
چرا اینقد خرید؟
صادرات این محصول قزمتش پنجاه میلیون خواهد بود تا جایی برای خود در بازار بین المللی باز کند به همین دلیل سب میلیون گرانتر می فروشند تا ضرر نکنن
تا وقتی مردم برای خریذد جنس گران و بی کیفیت صف میکشن باید چاپپیده بشن .
خلایق هرچه لایق
عزیزان اگر همه با هم کمربندا رو محکم ببندیم و 6 ماه خودرو نخریم اینها حساب کار میاد دستشون. عجالتا با خودروهای قدیمی سر میکنیم تا قیمتها حقیقی بشوند
ایران خودرو مال کیه؟
با سلام
به نظر من ایران خودرو همون اول کل قیمت ماشینو از خریدار دریافت میکنه تا تحویل شریک خارجیش بده مابقی دریافتی هم سوده خوده ایران خودرو خواهد بود.
مشكلات از سرچشمه است.
سلام خب اونا این تصمیم رو گرفتند....چرا مردم عمل می کنند؟؟؟ وقتی شخصی خودش ظلم رو قبول میکنه نمیشه واسش دلسوزی کرد
هزینه ریخت و پاش و مدیریت ضعیف ایران خودرو را به بهانه جلوگیری از بیکاری کارگران را از مصرف گنندگان میگیرند.
لعنت
آقا نخرین.بخدامن بارها بوده احساس کردم چیزی اجباره نخریدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
واقعا همینه ولی لازمه افرادی که پولشو دارند درک اشم داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
دفعه قبل مردم نخریدند دولت و بانکها واسطه شدند؟چرا؟ مردم را بزانو در آوردند؟ چرا؟ به اسم صنعت و به نفع جیب .............
باسلام؛ اینگونه رفتارها ونداشتن کیفیت مطلوب ازطرف ایران خودرو و ایضا سایپا مصادق بارز کم فروشی بوده وهمانگونه که در قرآن آمده ویلل للمطففین.وای بر کم فروشان.وای بر ربا خواران....
رییس جمهور هم سکوت کرده . آیا رییس جمهور نمی تواند دستوری صادر کند.؟
لطفا ساکت شوید چون وزیر گفته هر کی نخره، خائن به مملکته
سایت تابناک دمت گرم
جهت استحضار قرارداد 50 درصد با پژوی فرانسه دارن. یعنی به مردم ایران 30 میبلوین گران تر می فروشن و پنجاه درصد گران فروشی شو هم ( میدن فرانسه ! ) به استثمار ایرانیان توسط فرانسه و ایران خودرو خوش آمدید
برای صنعت خودرو جای بسی تاسف حال که محصول بروز خود نمی تواند تولید کند، محصول مونتاژی دیگران را هم نمی تواند به قیمت بمصرف مردمی برساند که اگر مانند قبل تحریمش کنند تا مرز فلج شدن می رود.
مصرف کننده ی بینوای ایرانی همواره قربانی انحصار و طمع کاری این آقایان است
اصلا کی باید رسیدگی کنه؟حتما شورای رقابت
خخخخخخ
این موضوع تازگی ندارد ایران خودرو خود مختار است وهزار ترفند دراستین دارد تا براحتی از ملت بچابد تنها راه مبارزه نخریدن است ...هموطنان عزیز ونجیب خواهشا این یک مورد صحنه را ترک کنید
خلایق هرچه لایق
شاید بدلیل اینکه هنداوانه در ایران کیلویی ۳۰۰تومان است ودر اروپا کلویی ۱۵هزارتومان
والا لیاقت ما مردم همینه... این هم از سرمون زیاده... دولت و این شرکنها هم ما رو شناختن... واسه همین با خیال راحت هر چی بخوان میندازن بهمون... اگر لیاقت داشتیم که نمیرفتیم صف بکشیم برای وام.... به قول دوستمون خلائق هر چه لایق...
گفتا ز كه ناليم ، از ماست كه بر ماست !
شجاعت نداشتید در باره اهانت به رییس جمهور کامنت ملت رو بگذارید براتون متاسفم تابی...
ظاهزا آقای وزیر صنعت فقط نظاره گرند وشاید تاییدکننده و مدافع حقوق خودرو سازان مظلوم !!!!!
بله چشم . شما پرسیدی اونها هم جواب دادن !!!زهی خیال باطل ...
اصلا" باید پیش فروش خودرو برداشته شود و هرکس ماشین خواست برود ببیند انتخاب کند و بعد قسطی یا نقدی بخرد.
خودرو سازها پول کل ماشین را به عنوان پیش پرداخت میگیرند و با سرمایه مشتری خودرو وارد میکنند یا میسازند و در نهایت هم با دریافت سود زیادی خودرو تحویل مشتری میدهند. برای مدت یک ماه تا 60 روزهم (از زمان صدور دعوتنامه تا تحویل خودرو) هیچ سودی برای سرمایه مشتری تعلق نمیگیرد.
تنها راه نخریدن و زیر با زور نرفتن است.
با وجود این قیمتهای بالایی که می‌فروشند آیا سایت شرکت معظمی مثل ایران خودرو باید عملکردش به این شکل باشه یا عمکرد سایتشون هم مثل کیفیت خودروهاشون هست.
روحانی متشکریم
میگن یه روز یه درخت جوون به یه درخت پیر میگه: میدونی که یه وسیله ای درست شده که مثل آب خوردن همه ما رو از بیخ قطع میکنه؟؟؟ درخت پیر میگه میشه به من بگی اون وسیله چه شکلیه؟؟ درخت جوون میگه سرش یه تیکه آهنی تیزه و یه دسته چوبی داره...درخت پیر میگه: از ماست که بر ماست.....آقا نخرید...تو رو جدتون نخرید...
من که نمی خرم
سی درصد صادراتی را به قیمت جهانی تحت نام فرانسه میفروشند ،و مابه تفاوت قیمت آنرا از هفتاد درصد داخلی میگیرند؟ برای مالیات ،وسهم هایی که از فروش خودرو برای بعضی دفاتر میگیرند ،چون فرانسه ،به ایران از سهم پنجاه در صدیش به ایران،مالیات نمیدهد پس باید آنرا از فروش داخلی تامین کنند ،فرانسه ،هیچ مبلغی بابت سهم دفاتر نمی پردازد ،؟ آنرا بایست از فروش داخلی تامین نمود ،این است دلیل ،تفاوت قیمت داخل نسبت به صادرات ؟ حالا شیر فهم شدیم؟،،،،
لطفا به سایت پژو نگاهی بیاندازید. قیمت پژو 2008 از 16000 تا 24000 یورو می باشد. بسته به نوع موتور آن. مدلی که در ایران عرضه می شود چیزی در حدود 24000 یورو در سایت مربوطه قیمت خورده است و قیمت 16000 یورو پایه و مربوط به موتور 3 سیلندر می باشد. لطفا کمی انصاف ...
پاسخ ها
پاسخ به کابری که اسمش رو ننوشته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
شما یا خود ایران خودرویی یا جیره خوارش که پول خوبی تو جیبت می ره کاربر عزیز... ولی بهتره قبل از هر اظهار نظری یه کم فکر کنی، اولا معمولا خودرویی که توی ایران میاد خیلی از آپشن هاش حذف می شه مثل سراتو و ساندرو ایران در قیاس با نسخه جهانی... دوما سایت پژو همچین چیزی که شما می گی نداره پس بهتره ذره ای عقل برای مردم قائل باشی؛ سوما به فرض که بهترین نوع، فول آپشن و با بالاترین قیمت که همون 24 هزار دلاره پژو 2008 در ایران عرضه بشه یه جمع و تفریق مختتصر بکنی بازم قیمت میشه 90 میلیون نه 100 میلیون؛ ضمن اینکه با توجه به انتقال تکنولوژی تولید به داخل باید ارزون تر در بیاد حضرت اجل... شما مردم رو ... فرض کردی؟؟؟
تا زمانی که خودروهای خارجی به قیمت جهانی در ایران فروخته نشود داستان همین هست
دفتر ریاست جمهوری چرا پاسخ گو نیست قرار شد آقای رئیس جمهور ...
بهتر بود برعکس تیتر میزدید
4 سوال جدی ایران خودرو که مردم باید پاسخ دهند
1-چرا هر اشغالی ما منتاژمیکنیم صف میکشید
2-فکر نمیکنین شمام حق و حقوقی دارید و خودتون حق خودتونو ضایع میکنین
3-چرا هرچی میگیم باور میکنین
4-همهینه که هست بازم میگین خوبه
معلومه میخواستین ثبت نام کنید نتونستید چطور در مورد موسیه کاسپین و سایر موسسات سکوت کردید و دنبال تحلیل و حقیقت نیستید ؟ اینجا چطور پیگیر حقوق مردم شدید؟ یک عده دلال میخواستن ارزون بنویسن تو بازار گرون بفروشن نتونستین با همچین تحلیلی موافقین؟
انتخابات تمام شده نیاز به پاسخگویی مسعولان نیست !!
اخه چرا کسی پاسخگو نیست بخدا قسم از صبح ساعت 10 تا شب نتونستم درخواستی در این سایت لعنتی ثبت کنم
به داد مردم برسید !!!!
البته با گمرکی که میگیرن خب می صرفه بخری البته اگه پولش داشته باشی که 90 درصد ندارن
رسانه ای که جرات انتشار بسیاری از نظرات بحق و راهگشا را ندارد چگونه میخواهد رسالت خود را در حمایت از حقوق ملت ایفا کند. متاسفانه شما از ترس بایکوت شدن بیش از نیمی از نظرات رو سانسور میکنید آنوقت میخواهید پیشگام مطالبه حقوق مردم از قدرت باشید. زهی خیال باطل.
اقای بذر پاش را بیارین تا با ریخت و پاش اتومبیل را ارزان کند.
شما دلت برای مردمی که برای خرید جیرجیرک صف میکشن نسوزه. همینم با سر میخرن
تاوقتی مردم صف میکشن واسه خرید اونها هر سازی دلشون خواست میزنن.
با سلام خدمت رسانه محترم تابناک و خوانندگان عزیز..از رسانه تابناک خواهش می کنم این موضوع را پیگیری و یا هر روز در صدر خبرها بزارن تا فکری به حال این مردم بدبخت بشه..اقا با هزار امید ماشین مون را فروختین و وام گرفتم به امید 67 الی هفتاد میلیون .چند روز پیش یهو اعلام میکنن 100 میلیون .بخدا این انسانیت نیست ،کجای دنیا این کارو با مشتری میکنند که تا متوجه شدن تقاضا زیاده قیمت را میبرن بالا.چرا برعکس دنیا پیش میریم ،تا کی ایران خودرو وسایپا باید ظلم کنن به مردم و هیچ تو این مملکت جلودار اونا نباشه..حالا افرادی مثله من و امثال من چی جواب خانواده هاشون بدن.باید یکی جلوی بی صاحبی و ستم شرکت های خودروسازی در ایران را بگیره.اخه سی میلیون در یه یا چند روز چه چیزی به ماشین اضافه شده که تاوان پرداختش را مشتریان بدبخت خودرو تو ایران باید پرداخت کنن.ممنون میشم از رسانه محترم تابناک که این مطلب را استمرار بدین تا حداقل جوابی به خانواده های انتظار از ابان ماه پارسال تا حالا بدست بیاد.تشکر از شما
خلایق هر چه لایق
خلایق هر چه لایق.خوب تازه به دوران رسیده های نادان و کم عقل نخرند.پول اینجور آدمها خوردن دادرد.نوش جان ایران خودرو و کارکنانش
مگه زورمون کردن که با 30 میلیون تومن گرونتر بخریم؟!
بخدا کسی از پژو 2008 سوار نشدن نمرده!!!!
نخرین آقا. نخرین.
وقتی در بازارهای خودروی جهانی بسته باشه همین میشه دیگه. اگر تعرفه واردات کم بود اونوقت اینها مجبور بودن بجای 70 تومن 60 تومن بدن که مردم از اینها بخرن.
یکبار برای همیشه در ایران خودرو را باید گل گرفت. فرغون سوار بشیم بهتر از اونی هست که باج به خودرو ساز ایرانی بدیم. خون مردم را تو شیشه کردن این کارخونه فرصت طلب
سزای گرانفروش نخریدنه.... مردم هم مقصرن که پشت در صف کشیدن. بخدا نخرین مجبور میشه قیمت خودرو و کیفیت اونو تعدیل کنه .... بابا بدون پژو هم میشه مرد
خنده داره استقبال مردم با این افزایش قیمت ناگهانی ثبت نام و مسدودشدن سایت ثبت نام آن!!!!!!!
اگر استقبال نمی کردند آنها هم قیمت خود رااصلاح میکردند.
کاش بجای روز قدس . روزی بررای دفاع از حق حقوق مردم مظلوم بیچاره ایران هم داشتیم
بهترین راه جلوی ظالم ایستادن ونخریدنه علی لعنت الله
هرچه دل تنگت میخواهد بگو،کو گوش شنوا !!!!!!!!!!!!!!!
تا حالا چرا یادت نبوده یک هو از خواب بیدار شدی وقتی پراید تو کشورهای همسایه نصف قیمت ایران هست چرا هیچی نگفتی... چرا زمانیکه قرار بود دنا اتوماتیک تو سال 90 عرضه بشه هیچی نگفتی؟؟؟ چرا حالا که ایران خودرو به هر رو یک تکونی خورده مورچه گازتون گرفته...
تولید تو کشور ما هزینش بالاست علتش هم تولید کم هست اگر همین پژو 2008 رو برای کل منطقه تولید میکردیم میتونستیم قیمتش و ارزونتر بدیم.... ولی متاسفانه صادرات با رنج بالا با شعار مرگ بر امریکا و اسراییل سازگاری نداره...
باید یا مرگ بر امریکا رو انتخاب کنیم یا پژو 2008 با قیمت جهانی....
به خدا از صبح ساعت 10 تا 4 صبح سحر پشت سر هم می خواستم ثبت نام کنم ، از زندگی افتادم ، همش میگفت ترافیکه بعدا امتحان کنید ، یا یه مرحله میرفت جلو ، در نهایت می گفت ترافیک بالاست به مرحله قبل برگردید . یک بار رسید به پرداخت بانک دوباره گفت خطوط بانک مشغوله ، بعدا امتحان کنید .
ساعت 10 شب هم که امتحان کردم ظرفیت نمایندگی های تهران تموم شده بود ، شهرستان اطراف اصفهان رو انتخاب کردم ، دوباره گفت ظرفیت تمام است.
ساعت 4 صبح دوباره امتحان کردم ، با همون شهرستان ، برای تاریخ سال 97 دوباره گفت ظرفیت تمام شده است.
واقعا ! به نظرم خود نمایندگی ها از طریق سیستم مستقلی اسم می نویسند که بعدا گرونتر بفروشند. خدا به این مملکت رحم کنه!
سوال پنجم این است که اکثرا خودروسازهای دنیا برای خودروهایی در این رنج کلاس، سه سال گارانتی سپر به سپر و پنچ سال گارانتی موتور و گیربکس دارند. حالا همین پژو ۲۰۰۸ در استرالیا، با گارانتی پنج ساله بدون محدودیت کیلومتر عرضه میشه.
چرا و به چه دلیلی ایران خودرو گارانتی دو ساله در نظر گرفته برای این خودرو؟؟؟؟ در حالیکه به عنوان مثال رانا سه سال گارانتی دارد.
چقدر ظلم در حق مردم.
زورشون زياده گرون ميدن .چه بخريد چه نخريد. اگه ده سالم نخريد ايران خودرو شركت خصوصي نيست كه ورشكست بشه.يه بنده خدايي به من گفت هروقت قيمت ماشين تو ايران و قيمت گوشي تو تركيه آزاد شد اون موقع از جهان سوم خارج شديم!!!!
تابناک عزیز ایران خودرو و سایپا سالهاست محصولات خود را چند برابر قیمت به مردم همیشه در صحنه می اندازند! حالا چه شده که بر روی پژوه 2008 متمرکز شده اید؟! تمام محصولاتشان همین است
فرموده اید چطور با 30 میلیون بیشتر می‌خواهیم پژو 2008 را صادر کنیم؟ اولا تا صادرات خیلی مونده اول باید جیبشان از پول هموطنان پر بشه بعد اونموقع قیمت را میارن پایین بعدش هم ما مگه صادرات خودرو داریم تا حالاکه صادراتمون حکم هدیه و هبه داشته است
این بازار هدف که گفتن صادر میکنبم 30 درصدش را منظورشان بازار عراق است نه اتحادیه اروپا به همان دلیلی که پراید را وارد میکنن 2008 را هم وارد خوهند کرد آنها
حرفتون درسته ولی بهتره خودتون رو گول نزنین تولید در ایران گران تمام میشود و دلیلش هم اینهمه قاچاق ست که وارد میشود
حتی توی یک مورد کوچک هم نشده که مردم باهم باشند و هماهنگ تصمیم بگیرن.اگر نمیخریدن و این روش فروش و همه تحریم می‌کردند اوضاع فرق میکرد.
ناراحت نشید ولی دندون همه رو شمردن و می‌ دونند مردم چکاره اند.
مردم این کشور تو همه چیز و هر موردی بهشون اجحاف میشه ولی تغییری تو خودشون نمیدن.
من که ماشین خارجی خریدم عمرا هم دیگه از فرغون سازا ماشین نمیخرم .
سانسورچی خوبی هستی البته ازخودشونی
با سلام و احترام
زماني كه گفته مي شود نخريد و عده اي براي خريد صف مي كشند بايد بقيه تاوان اين بي فكري را بدهند.ما در كشور چيزي داريم به عنوان حمايت از مصرف كنندگان كه واقعا حمايت مي كنند ( البته حمايت از مصرف كنندگان پول مردم كه همان كارخانه داران هستند). مردم عاجزانه از شما استدعا دارم يك بار هم كه شده بياييد متحد شويم و از خريد دست برداريم تا واقعا به حق خودمان برسيم. علي الظاهر كسي نيست كه به داد ما برسد پس بهتر است ما به داد خودمان برسيم. آخر اين توليد كنندگان محترم حتي فرمول قيمت گذاري خود را اعلام نمي كنند تا ما بفهميم كه حداقل اشتباه مي كنيم و حق با آنها است. در عوض مي گويند آنقدر پيچيده است كه قابل گفتن نيست. خوب يا فرمول را ساده كنيد يا مردم را بي شعور فرض نكنيد .
من قصد داشتم ثبت نام کنم ولی بعلت عدم اعتماد به خودروسازان داخلی ،الان میخواهم پلاک اروند بخرم که کیفیتش حتما بیشتر از خودروهای داخلیست.
چرا مردم نخرن ؟؟ مگه گناه کردن که در ایران زندگی میکنن ؟
نخریدن ماشین یعنی دولت کاره ای نیست و مردم باید خودشون مشکل رو حل کنند.
وزارت صنایع ورود کنه
من توی چین دانشجو هستم. دو روز قبل از نفر کنار دستی توی اتاقم پرسیدم این خودرو (که الان چند سال هست توی چین تولید میشه) اینجا چند هست؟ توی سایت فروش خودرو نگاه کرد گفت 97 هزار یوان (با قیمت یوآن 560 تومن در بازار آزاد میشه 54 میلیون تومن) اونوقت آشغالهای چینی که اینها خودشون نمیخرند رو توی این به اجبار به مردم قالب میکنن با دو برابر قیمت همون ماشین در چین. آجه این چه ظلمیه در حق مردم. بابا نمیخواد خودرو تولید کنید. همون مونتاژ و درست انجام بدین و با قیمت عادلانه به دست مردم برسونید. کار هم توی کشور ایجاد میشه صادرات خودرو هم راحت تره. ولی این وسط یه عده ای واقعا کیسشون خیلی بزرگه. پر هم نمیشه. آخه این جه وضعیه؟! چرا مسئولین اینقدر بیخیال و ریلکس نشستن
ظاهرا نگارنده محترم خبر ندارند ،قیمت فروش از میزان قبلی هم بالاتر در نظرگرفته شده و حدود 120میلیون شده.
تا زمانیکه مردم هر شرایطی که براشون تعیین میکنن زود صف میکشن و این محصولات رو با هر قیمتی که تعیین میشه خریداری میکنن خب هر کارخونه ای باشه همین کارو میکنه. از ماست که برماست.
آقا ایران خودرو داره زباله تحویل مردم میده پژو پارس تیو فایو صفر خریدم رینگش ترک خورده اگه نمیدیدم الان اون دنیا بودم صفحه کیلومترشم دوبل شماره میندازه تا گارانتیش زود تموم بشه الان که صفره تو 80 کیلومتر سرعت باد میده داخل دو سال دیگه به نظرتون چی میده داخل . آقا نخرید بخدا ظلم در حق خودتون و ملت میکنید اگه محصول ایران خودرو بخرید .
خلایق هر چه لایق
قیمت اروپاییش 67 تومن قیمت ایرانیش باید 50 تومن باشه اونم به دلیل اینکه اولا سرانه دستمزد کارگران ایران پایینتره، دوما کیفیت گارانتی ایران ضعیفتره، سوما خط تولید اروپایها مدرنتره، چهارم شرایط پرداخت ایران سختتره
اگر عبارت کاسبان تحریم را بپذیریم باید عبارت کاسبان برجام را هم بپذیریم
بابا نخرید این همه پول بیشتر برای چی پرداخت می کنید ماشین های دیگه هم هست این مدل نخرید بذارید حساب کار دستشون بیاد
هرچقدر کیفیت محصولات پایین می یاد و قیمت بالاتر می ره معلوم نیست چرا مردم بیشتر مشتری می شن
گفتن مرگ که به تب راضی شیم.چندروز دیگه میگن بخاطر رفاه حال مردم ارزونش کردیم....100 میلیون تومن خیرشو ببینید.ماشین درجه 3 اروپا که جای دیگه ایی خریدار نداره....ازماست که برماست
وقتي از اين خوان ،خيلي ها ظاهرا لقمه ناني مي خورند چه دليلي براي كنترل آن وجود دارد .
وگر نه چه دليلي وجود دارد با هزينه دستمزد پائين تر در كشور ما نسبت به اروپا هزينه خريد اين خورو 30 ميليون بالاتر براي ما تموم شه .
ما كه مي رويم اگر پيدا كنيم همان خر خودمان را سوار شويم.
موضوع دیگر فریب مردم است. ایران خودرو اعلام کرد که از ساعت 10 صبح روزهای 5شنبه و شنبه امکان ثبت نام از طریق اینترنت وجود دارد که این اعلام تنها فریب و اتلاف وقت مردم بود و بنده و خیلی دیگر از دوستانم علیرغم تلاش و صرف وقت زیاد موفق به ثبت نام نشدیم. متاسفانه آنقدر فضای کار برای اجحاف خودرو سازان به مردم گسترده شده که آنها به خودشان اجازه می دهند علاوه بر تحمیل شرایط دلخواه و فروش خودرو به قیمت بالاتر از قیمتهای روز بازار جهانی، وقت مردم را با فریب، ساعتها جلوی رایانه معطل کنند. در هیچ جای دنیا به هیچ خودرو سازی اجازه چنین کاری داده نمی شود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
بنده و خیلی دیگر از دوستانم علیرغم تلاش و صرف
وقت زیاد

بیا....تا ما این جماعت رو داریم هیچ وقت ظلم خودروساز ها تموم نمیشه...از ماست که برماست
اگر قیمت حدود 100 میلیون باشد ایران خودرو چرا بجای 50 میلیون 60 میلیون از مردم گرفته . کدام مرجع به این تخلف آشکار رسیدگی میکند.
چند نکته
1- یک چرخی بزنید با یک بهانه قیمت همان 120 میلیون است.
2- بعد از چند سری تولید، ایران خودرو فاتحه این ماشین را می خواند (به بهانه داخلی سازی) و هیچ کشوری غیر از ایرانی های مظلوم آنرا نمی خرند پس صادراتی در کار نیست.
3- مگر مسولین ایران خودرو دیوانه اند وقتی رقیب ندارند و کسی هم به فکر مردم نیست چرا به قیمت بازار جهانی بفروشند.
گرونی بیشتر را با این خودرو شروع کردند
شماییکه میگید نخرید
گرونی مثل دومینو از خودرو های گرون قیمت یه رزق روزانه ملت ختم میشه
اينكه در طول روز سايت ايران خودرو با مشكل روبرو است و تعداد اندكي در ساعات هشت شب به بعد مي توانند كار خريد را انجام دهند مديريت بازار نيست ؟ چه كساني از اين نحوه مديريت بازار سود مي برند ؟ جالب اينكه در تايمي كه كسي نمي تواند ثبت نام كند حواله اين خودور ( 2008 ) با قيمت ده ميليون بالاتر در سايت هاي عرضه خودرو بفروش مي رسد.
روز 5 شنبه و شنبه دونفر متخصص از صبح تا شب پای 2 کامپیوتر نتوانستیم ثبت نام پژو 2008 را انجام بدیم . اول که تماس و ثبت نام کامل نمی شد و بعد هم تمام نماینده گی ها تکمیل شدند . به چند نماینده گی زنگ زدیم گفتند 2 میلیون بدید برایتان ثبت نام کنیم . حالا قضاوت کنید که اگر اینکار سازمان یافته باشد چه پول هنگفتی نصیب اینها و علاوه بر سایر اجحاف هاش خواهد گردید. در این مملکت هم که اینگونه عمال جرم نیست
بازار انحصاري يعني همين تامشتريان خريد خودرو در ايران در بازار انحصاري قراردارند نبايد از هيچگونه اجحافي توسط انحصارگر گلگي كنند اين قانون بازارهاي انحصاريه فقط زماني درست خواهد شد كه بازار خودرو به بازار رقابت تبديل شود كه آن هم جز با باز شدن پاي خودرو سازان خارجي بدون قيد و شرط و پايين آمدن نرخ تعرفه واردات خودرو ميسر نيست.
حالا تازه اولشه.
میگن صد میلیون ولی در نهایت 120 میگرن از ملت و بعد هم قیمت رو میبرن بالا. دو سال دیگه همین ماشین رو ۲۰۰میلیون میفروشن. حالا ببینید من کی گفتم.

تقصیر ایرانخودرو هم نیست. تقصیر خودمونه که هر چیزی رو با هر قیمتی میخریم.
تو اکثر کشورها پول تمام شده ماشین رو از دم قسط میگیرن بدون کوچکترین سودی که پول تو صنعت جریان داشته باشه.
ولی تو ایران بیشتر پول رو از قبل میگیرن بقیشم با سود بالا بصورت قسط میگیرن ماشینی هم که تحویل میدن درب و داغون با قیمت فراری.
تا وقتی مردم می خرن ، همینه؟؟
اقا نخريدن بهترين راهه ، همين الان تشريف ببرين سايت تويوتا در دوبي ، ماشين رو الان ميفروشن اقساطش از سال اينده شروع ميشه واقعا اينجا چي ميگذره؟ كجا هستيم؟ا
مردم نخرید! بخدا اگه فقط شش ماه خودروهای بی کیفیت و یا گران را نخرید خودرو سازان به دست و پای شما خواهند افتاد. آخه کجای دنیا سراغ دارید که یک کارخانه محصول تولیدی یکسال آینده خود را بفروشد؟ آنهم با این قیمتها
مگه راجع به بقیه تولیدات ایرانخودرو قیمت فروش معادل جهانیشه که پژو 2008 معادل بشه ؟!!
به طور مثال پژو پارس که همین الان توی سایت ایرانخودور ۳۶۵,۳۹۱,۰۰۰ ریال قیمت خورده با احتساب همون دلار 3745 تومنی حدود 10 هزار دلار قیمتش میشه , کافیه یه سرچ کوچیک بکنید ببنید با 10 هزار دلار چه ماشین هایی تو دنیا میشه خرید
دوستان عزیز تقصیر از ما هست که هجوم میبریم اشغالهای ایران خودرو رو می خریم. این دو شرکت باید خوشحال باشن که ما مردم ایران را دارن مثل قحطعی زده ها و ماشین ندیده ها یورش میبریم می خریم . بطور غیر مستقیم خیلی از ما ها دلال شده ایم
تا وقتی دست دولت باشه و رقابتیم در کار نباشه همینه. (اینم کار دولت قبله)
این حقیقت گریه داره که نصف کسانی که میان نظر میدن که اقا نخرید نخرید ...ثبت نامشون رو کردند...و اون نصف دیگه هم اگر این خودرو رو 150 میلیون کنن و بعد 100 میلیونشو قسطی کنن اونها هم میرن تو صف خرید اون...

مردمی داریم معرکه!!!
باید جامعه شناسان وطنی با هم بشینن ببینن که چرا مردم ما اینقدر بی خیال شدن...اگه جلوش گرفته نشه به قهقرا خواهیم رفت.
اینجا ایران است.ایران
درد همین است که مردم هجوم آوردند برای همین خودرو 100میلیونی هم من دو روز ساعتها دنبال کردم نتونستم ثبت نام کنم مشکل اینه که انتخابهات کم و گران هستند
این ربطی به حق شهروندی نداره؟ رییس جمهور نمی خواد کاری بکنه؟
این جرم مشهود نیست؟ دادستان نمی خواد اعلام جرم کنه؟
نمایندگان مردم نمی خوان پیگیری کنن؟ کمیسیون تحقیق تفحص راه بندازند؟
سالها پیش به عزیزی گفتم چطور دلت میاد برای یک خودرو دو برابر قیمت جهانی پول پرداخت می کنی
گفت برای اینکه تو این اقتصاد بیمار من براحتی ده برابر انچه در جاهای دیگه دنیا امکانش را داشته باشم درآمد دارم
تا وقتی یک عده پولهای بی حساب در میارند باید شاهد اینگونه گرانفروشی ها باشیم
تعداد کارمندان و کارگران ایران خودرو پنج برابر معمول و معقول است
یعنی اگر این شرکت خصوصی بود
همین کارها و تولیدات را با یک پنجم این کارگران انجام می داد
خوب این جمعیت کثیر بالاخره حقوق میخوان دیگه
مردم لطفا پرداخت کنند
مگر مصرف کننده واقعی می تونه این خودرو رو بخره.نگاه کنید به وضعیت استپ وی ونحوه فروش ان.تفاوت با بیرون ده میلیون وتنها درانحصار نمایندگیهای فروش خاص پارس خودرو بوده.نزدیک محا مسکونی یه نمایندگی سایپا هست که کارمنداش هرهفته سه تا استپ وی ودو تا تندر 90 وتعدادی ساندرو رو توخیابان پاک جنوبی شب هنگام وبدون پلاک پارک می کنند تا با قیمت 63 میلیونی (تفاوت با نمایندگی 9 میلیون) به مردم بیچاره قالب کنند. خودم درسه مرحله فروش این خودرو با تمام تلاش موفق نشدم.بیشک وضعیت این 2008 ایران خودرو مثل وضعیت استپ وی وفقط برای نمایندگیهای سوگلی و بمنظور دلال بازی باشه.ازهمین الان حواله هاشو تو سایت با ما باید نظاره گر باشیم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی