بازدید 6797
جوابیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خبر «تابناک»؛

اعتراضات برخی داوطلبان، ریشه در شائبه‌های سال‌های دور دارد

مسئولان برگزاری آزمون، در حالی اعتراضات مطرح را مردود دانسته و بر شفافیت کامل امور مربوط به آن تأکید دارند که حتی یک مورد از ابهامات مطرح در خبر «تابناک» را پاسخ نگفته‌اند.
کد خبر: ۷۰۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 24 June 2017
مسئولان برگزاری آزمون، در حالی اعتراضات مطرح را مردود دانسته و بر شفافیت کامل امور مربوط به آن تأکید دارند که حتی یک مورد از ابهامات مطرح در خبر «تابناک» را پاسخ نگفته‌اند.

به گزارش «تابناک»، در پی درج خبری با تیتر «رازهای فراوان یک آزمون سراسری و پزشکان متخصصی که از آن سر بر می‌آورند»، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جوابیه ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می شود. با این ملاحظه که در جوابیه تنظیم شده، هیچ یک از ابهامات و شائبه های مطرح درباره این آزمون برای شمار زیادی از شرکت کنندگان در این آزمون پاسخ داده نشده و در اقدامی عجیب و خارج از عرف، گفت‌وگوی پایگاه خبری وزارت خانه با یکی از نمایندگان مجلس، بخش عمده جوابیه ایشان را دربرگرفته است.

متن این جوابیه به شرح زیر است؛
 
«به استحضار می‌رساند، فارغ از کیفیت برگزاری آزمون دستیاری و علی رغم شفافیت کامل (اعلام کلید پاسخنامه ها وارائه کارنامه و دریافت و رسیدگی به اعتراضات)، هر ساله از سوی برخی از داوطلبین آزمون، شاهد اعتراضاتی می‌باشیم که بطور ناخودآگاه و به دلیل شائبه های سنوات دور ناخودآگاه در اذهان آنان متبادر می سازد. البته وزارت بهداشت ایراد اعتراض را حق ذینفعان دانسته و فرایند رسیدگی به این موارد را همچون مراحل طراحی سؤالات، برگزاری آزمون و اعلام نتایج در جدول زمانی و فرایندهای آزمون پیش بینی نموده است.

در خصوص آزمون دستیاری سال جاری نیز کمیسیونی متشکل از مسئولان حوزه ذیربط دروزارت بهداشت، مراجع نظارتی ذیصلاح و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (از کمیسیون های مرتبط) و حتی نمایندگان داوطلبان، در چند نوبت مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه بررسی های همه جانبه درمراحل مختلف برگزاری آزمون بیانگر عدم هرگونه تخلف و یا شائبه بوده و صحت وسلامت آن را به طور کامل مورد تأیید قرار داده است.

علی ای حال خواهشمند است دستور فرمایید در جهت شاف سازی موضوع متن ذیل (مصاحبه آقای دکتر جمال سوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هیأت رسیدگی به اعتراضات آزمون دستاری با پایگاه اطلاع رسانی وبدا) را به عنوان جوابیه این وزارتخانه منتشر نمایند:

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛
آزمون دستیاری در صحت و سلامت کامل برگزار شده است/ بررسی های کارگروه تشکیل شده برای رسیدگی به اعتراضات آزمون دستیاری، بسیار دقیق بود/ وجود هر گونه شبهه در آزمون دستیاری منتفی است.

دکتر جمالی سوسفی گفت: آزمون دستیاری از ابتدای فرایند طراحی سؤالات، برگزاری آزمون و اعلام نتایج در صحت و سلامت کامل برگزار شده و قرنطینه و امنیت لازم در برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است.

دکتر منوچهر جمالی سوسفی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار وبدا، با بیان اینکه کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، داوطلبان معترض، مجریان آزمون دستیاری و مسئولان وزارت بهداشت به بررسی اعتراضات به نتایج آزمون دستیاری پرداختند، افزود: با این پیش فرض که معترضان معتقد بودند حقوق آنها تضییع شده، کارگروه در دو جلسه تشکیل شد و از آنها مستنداتی خواسته شد در صورتی که دلایل و مستنداتی ارائه نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: آزمون دستیاری از ابتدای فرایند طراحی سؤالات، برگزاری آزمون و اعلام نتایج در صحت و سلامت کامل برگزار شده و قرنطینه و امنیت لازم برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده و کارگروه به این نتیجه رسید که ایراد قانونی در برگزاری این آزمون وجود نداشته است.

دکتر جمالی سوسفی یادآور شد: برای کاهش شبهات حتما باید قبل از برگزاری آزمون و زمان توزیع دفترچه های ثبت نام داوطلبان، توضیحات لازم و اطلاع رسانی دقیق به شرکت کنندگان در این آزمون ارائه شود زیرا شفاف سازی، اعتمادسازی ایجاد می کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بررسی های کارگروه تشکیل شده، بسیار دقیق بوده و نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت با حساسیت تمام به بررسی موضوع پرداختند، چرا که هدف ما این بود که حقی از هیچ فردی ضایع نشود.

دکتر جمالی سوسفی گفت: ما در این کارگروه و کمیسیون بهداشت مجلس، اعتراضات و شکایات داوطلبان را با سعه صدر شنیدیم و شاید تصمیم آنها انتخاب راه های دیگری برای اعتراض بود اما آن راه ها، مناسب نبود و البته مجلس خانه آنها است و در وزارت بهداشت نیز اعتراضات و شکایات آنها شنیده و مستندات آنها بررسی می شود.

وی یادآور شد: اعتراضات مربوط به نتایج آزمون دستیاری تخصصی پس از طرح در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با وزیر بهداشت در میان گذاشته شد.

دکتر جمالی سوسفی در پایان یادآور شد: با وجود امنیت بالا و صحت و سلامت برگزاری آزمون، وجود هر گونه شبهه و شائبه ای در مورد برگزاری آزمون دستیاری منتفی است.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
واقعا متاسفم واسه اين وزارت خونه
اخه يه سال در ميون بايد تقلب بشه
اونم به اين واضحي
برادر من امسال بعد كلي تلاش امتحان داده
با وجودي كه همه ميكن امتحان سخت تر از چند سال اخير بوده
متاسفانه از نمرات داوطلبين چند نمره كم كردن و با وجود پيگيري هاي لازمه اصلا كوچيكترين جوابي به ما ندادن
و متاسفانه به شكايتا به پاسخنامه اصلا رسيدگي نشد
تا كي بايد همچين ازموني كه با جان مردم ما سو كار داره با مافياي اين وزارت خونه درگير باشه
واقعا متاسفم
واقعا
حق هيچ مسلموني نيست كه اينجوري حقشو بخورن
و صرفا چون امثال برادر من به سوالا دسترسي نداشته موفق نشه
شرم کنند..بیشتر نمیگم.
ابهامات به طور مفصل،دقیق و منظم ارائه شده ولی فقط میگن تقلب غیر ممکنه!
خب دونه دونه بیا جواب علمی بده نه عامیانه
پذيرش متخصص را براي تخصص هاي پزشكي بالا ببريد تا جيب بعضي از پزشكان بيشتر از اين چاق نشه، هيچ جاي دنيا پزشكان اينقدر درآمد ندارن
بله همه آقایان راست می گویند مردم را چی فرض کردید؟! کل سیستم وزارت بهداشت مافیا هست، البته همه می دانند کسانی که صدایشان در نمی آید خودشان ذی نفع هستند
از قديم گفتن با پول همه چي رو ميشه خريد
يه سري پاسخ نامه هاشونو كامل پر نميكنن بعد آزمون براشون پر ميكنن داداش
اتفاقا باید بگم خیلی جای شبهه و سوال هست چون یک مورد از تقلبای صورت گرفته در مورد فامیل یکی از اقوام ما بود که خودش به اون قوم و خویش ما گفته بود که شوهرش پول داده بود راحت تخصص روماتولوزی تهران قبول شد البته این خانم درمورد طرحش هم با رابطه و پول مشکلش رو حل کرد کلا هر جا پول باشه هر نوع مشکلی حله به جز مرگ حالا شاید در اینده مرگ رو هم با پول بشه حل کرد فقط سر آدمای بی پول بی کلاه میمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
برای این آزمون تخصص روماتولوژی نداریم
اصلا بحث بر سر آن نیست که عده ای از طریق تضییع حقوق دیگران به مدارج علمی و ثروت و سفر های خارجی و اشرافیت دست بیابند، چرا که خدا هست و روز قیامت هم هست و خود پاسخگو خواهند بود و مجازات خواهند گردید. بحث بر سر آنست که این ویژه خواران فاقد علم که با تضییع حقوق دیگران جایگاه ایشان را غصب کرده اند در مقام هیئت علمی و استاد هم قرار می گیرند و چون علمی ندارند، دانشجویانی بی بهره از علم نیز تربیت می کنند. ما را با کاخهای این ویژه خواران کاری نیست، اما حداقل از این خیانت بزرگ بکاهید و کرسی استادی و تدریس در اختیار آنان قرار داده نشود. خداوند نیز مطمئنا از آنچه آنان غصب نموده و نیز قصوراتشان بسبب بی علمی نخواهد گذشت و نیز از کسانی که از اینگونه اعمال غیر انسانی حمایت کنند.
تا وقتی کارانه های کلان پزشکی هست و حقوق های نجومی متخصصان برقرار می باشد بر سر گرفتن تخصص پزشکی جنگ و دعوای سختی وجود خواهد داشت.
آقایان بهتر است که این مسئله را ریشه ای حل کنند و با افزایش میزان جذب افراد داوطلب در آزمونهای دستیاری تخصص و فوق تخصص پزشکی این انحصار ایجاد شده در رشته پزشکی را برای همیشه ریشه کن کنند تا مردم به خاطر پول و درآمد این طور به جان هم و به جان ارزش های جامعه نیفتند
تنها راهش این است که گروهی از اساتید پزشکی زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور و در قرنطینه سوالات را طراحی کنند و پای وزارت بهداشت از این آزمون بریده شود زیرا عدم صلاحیت وزارت بهداشت در این آزمون تا الان چندین بار اثبات شده و آزموده را دوباره آزمودن خطا است!

متاسفانه روحیه تمامیت خواهی برخی از پزشکان محترم و برآیند آن یعنی وزرات بهداشتی که از دل آنها درآمده هیچ موقع تن به برگزاری آزمون توسط یک نهاد بی طرف را نخواهد داد!!!!!
باور کردنی نیست که حتی حاضر نمی شن امتحان هم توسط یک نهاد تخصصی که کارش آزمون گرفتنه برگزار بشه!! حالا این تمامیت خواهی یه زمانی یقه خود این دوستان رو هم گرفته.

بالاخره شوخی نیست که تخصص و جراحی در ایران معدن گنج بزرگی شده که به طور کامل تا حد امکان از غیر خودی ها باید دور بمونه و حتی المقدور افراد زیادی از آن دور بمانند تا اصطلاحا دست زیاد نشود و دامد کلان بعضی ها کاهش نیابد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
کدوم اساتید!؟ سوالاتی که طرح میشه فاقد ارزش علمیه و با کد گذاریهایی که می کنند فقط کسانی که پاسخنامه را خریدند امتحان را میتونن پاس کنن. هیچ راهی وجود نداره بجز انهدام کامل مافیا که آن هم بسبب پول و قدرت و لابی امکان پذیر نیست. فقط باید به امید روزی باشیم که با زلزله یا خشکسالی و قحطی همه چیز ویران بشه و با ثروتهای نامشروعشون گورشونو گم کنند و از این کشور برن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر