بازدید 4428

بررسی انتزاع ثبت از دستگاه قضا با حضور مسئولان مربوطه

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به بازدید این کمیسیون از سازمان ثبت در هفته آتی، گفت: نمایندگان ضمن بازدید، موضوع انتزاع ثبت از قوه قضاییه را بررسی می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 25 June 2017
محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضاییه، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک منبع درآمد قوه قضاییه نیست که در صورت انتزاع درآمد قوه قضاییه کاهش پیدا کند یا با مشکلات مالی گسترده روبه رو شود زیرا دریافتی سازمان ثبت به خزانه واریز شده و بر اساس مصوبات سالیان مجلس، به قوه قضاییه هم منابعی اختصاص پیدا می‌کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مراحل اولیه طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی در حال طی شدن است، در هفته اینده بعد از ماه مبارک رمضان، نمایندگان این کمیسیون از سازمان ثبت اسناد و املاک بازدید خواهند داشت تا ضمن بازدید این مجموعه در مورد انتزاع سازمان ثبت از قوه قضاییه هم مذاکراتی انجام شود.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک قریب به یک قرن است که به لحاظ ماهیت حقوقی زیرمجموعه قوه قضاییه قرار دارد، اکثر اقدامات ثبت در حوزه نقل و انتقالات، ثبت اسناد و املاک، طرح کاداستر ماهیت حقوقی و قضایی دارد، با این حال باید ساحت امور قضایی این مجموعه به دقت بررسی شود و پس از آن در مورد انتزاع تصمیمات کارشناسی اتخاذ شود.

پورمختار مهتقد است: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نباید به یک مجموعه اداری – اجرایی تبدیل شود که با الفبای حقوقی آشنایی نداشته باشد اما به طور دقیق نمی‌توان اظهار نظر کرد زیرا بررسی‌های اساسی و زیربنایی هنوز انجام نگرفته است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنان در کمیسیون مشترک در حال بررسی است لذا هنوز در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی قرار نگرفته است./
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر