بازدید 1988

احتمال پیروزی حزب سوسیالیست در انتخابات پارلمانی آلبانی

حزب سوسیالیست آلبانی به احتمال زیاد در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز می‌شود و نخست وزیر می‌تواند برای بار دوم در این سمت بماند.
کد خبر: ۷۰۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 26 June 2017

حزب سوسیالیست آلبانی به احتمال زیاد در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز می‌شود و نخست وزیر می‌تواند برای بار دوم در این سمت بماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیروزی "ادی راما"، نخست وزیر سوسیالیست آلبانی در این انتخابات که روز یکشنبه برگزار شد، راه را برای مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا هموارتر می‌کند.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی آلبانی بر اساس درصد کمی از رای‌ها نشان داد که حزب سوسیالیست این کشور حدود ۵۰ درصد را به دست می‌آورد و رقبای اصلی‌اش از حزب راست میانه دموکراتیک حدود ۴۰ درصد را کسب خواهند کرد.

درحالیکه معتبر بودن این آرای ابتدایی زیر سوال است، نظرسنجی‌های پای صندوق پس از پایان وقت رای گیری در ساعت ۲۰ به وقت محلی نیز نشان می‌دهد که نخست وزیر پیشرو است.

"اریون ولیای"، شهردار تیرانا، پایتخت آلبانی و متحد نخست وزیر گفت: نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رای‌گیری نشان از پیروزی قطعی  سوسیالیست‌ها و نخست وزیر دارد. این پیروزی سیاست‌های مترقی، دستورکار اصلاحات و پیوستن به اتحادیه اروپاست.

سوال باقی مانده و مهم این است که آیا نخست وزیر آلبانی می‌تواند اکثریت قریب به اتفاق ۱۴۰ کرسی پارلمانی را به دست بیاورد و باعث شود تا حزبش به تنهایی کشورداری کند یا خیر.

پس از انتخابات ۲۰۱۳، این حزب با جنبش سوسیالیست برای الحاق که حزب "الیر متا"، رئیس جمهوری است،‌ ائتلاف تشکیل داد؛ فردی که برای ۱۰ سال سیاست‌گذار اصلی در آلبانی بوده است.

"لولزیم باشا"، رهبر حزب اپوزیسیون دموکراتیک آلبانی که از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دفاع می‌کند و به دنبال ایجاد اصلاحات اقصادی شامل کاهش مالیات است، نیز گفته که نسبت به پیروزی در انتخابات پارلمانی خوشبین است.

وی نخست وزیر را به ارتباط با جرایم سازمان یافته و تبدیل آلبانی به یک محل فروش مواد مخدر متهم کرده که به تجارت و فروش شاهدانه (حشیش) می‌پردازد.

نخست وزیر این اتهامات را رد کرده و گفته که به دنبال رشد اقتصادی و تکمیل روند اصلاحات برای پیوستن به اتحادیه اروپاست.

مقام‌های آلبانی گفته‌اند که میزان شرکت کنندگان در این انتخابات ۱۷ / ۴۵ درصد بوده که از زمان فروپاشی کمونیسم در دهه ۹۰ میلادی پایین‌ترین درصد است.

در ۲۵ سال گذشته، انتخابات در آلبانی با تقلب، خشونت و نتایج مناقشه آمیز و انزجار رقبای انتخاباتی همراه بوده است.

اما انتخابات روز یکشنبه آزمونی برای بالندگی دموکراتیک این کشور حوزه بالتیک بوده که در آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپاست و به همین دلیل بدون هیچ رخدادی برگزار شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر