بازدید 3904

تلاش آمریکا برای توقیف ساختمان بنیاد علوی

کد خبر: ۷۰۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 27 June 2017
دستیار دادستان کل آمریکا مدعی شده که بنیاد خیریه علوی در گذشته تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است و آمریکا تلاش دارد تا به این بهانه برج این بنیاد در نیویورک را توقیف کند.

به گزارش ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس مقامات آمریکایی از بنیاد خیریه علوی خواسته‌اند تا از ساختمان خود در نیویورک به علت احتمال ارتباط با ایران بگذرد.

مایکل لوکارد، دستیار دادستان کل آمریکا در روز دوشنبه در جلسه استماع دادگاه نیویورک گفت:‌ دلایلی مبنی بر اثبات نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران توسط بنیاد خیریه علوی در سال ۱۹۹۵ وجود دارد. اما وکلای این بنیاد خیریه ضمن رد این اتهام تاکید کرده‌اند که هیچ‌گونه ارتباطی میان بنیاد علوی و تهران وجود ندارد.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، ۶۰ درصد مالکیت یک آسمان خراش در منطقه منهتن نیویورک متعلق به بنیاد علوی است و مقامات آمریکایی تلاش دارند تا با مصادره آن غرامت کسانی که ادعا شده است در حملات مرتبط با ایران قربانی شده‌اند را بپردازند.

بر این اساس مقدار کل مطالبات مالی که آمریکا در این زمینه مطرح کرده است حدود ۵ میلیارد دلار است و دادگستری آمریکا مدعی است که این مبلغ متعلق به حدود هزار تن از قربانیان به جا مانده از حملاتی است که ایران در آن نقش داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان