بازدید 3546

۷۰ درصد حریق در جنگل‌های اندیمشک مهار شد

کد خبر: ۷۰۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 27 June 2017
70درصد آتش سوزی در جنگل‌های بلوط شهرستان اندیمشک مهار و از استان‌های دیگر تقاضای کمک و درخواست ارسال بالگرد شده است.

پیمان جهانگیری در ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: تمام امکانات شهری برای مقابله با شعله‌های آتش بسیج شده و تمام نیروهای فرمانداری، منابع طبیعی، محیط زیست، بخشی از نیروهای شهرداری‌ها در بخش الوار گرمسیری برای مهار آتش سازماندهی شده است.

وی افزود: نبود بالگرد مجهز به بسکلت که برای آب‌پاشی در مناطق سخت گذر بتواند کار مهار آتش را با سرعت انجام دهد یکی از مشکلات در مهار آتش بوده که با ایجاد سه ضلع نماینده، فرماندار و استاندار تا ساعاتی دیگر یک بالگرد مجهز به آب‌پاش برای مهار شعله‌های حریق در منطقه حضور پیدا کرد.

فرماندار توضیح داد: بالگرد هلال احمر برای آوردن بسکت به کرمانشاه رفته و تا ساعتی دیگر با ورود بالگرد آب‌پاش کار مهار آتش به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به حضور نیروهای ارتش برای خاموشی آتش تصریح کرد: سپاه حضرت مهدی، بسیج مقاومت اندیمشک نیز برای کمک به نیروهای حاضر در منطقه آتش‌سوزی حضور یافته‌اند.

جهانگیری با اشاره به اینکه بیش از 500 نفر نیرو برای اطفا حریق در منطقه حضور دارد افزود: هماهنگی‌های لازم جهت تامین آب مورد نیاز بسکت بالگرد آب‌پاش انجام شده است.

وی با اشاره به درخواست کمک‌ از استان‌های دیگر به جهت خاموشی آتش در جنگل‌های بلوط افزود: آتش جزیره‌ای به همراه حجم بالای پیاده‌روی 8 ساعته برای مهار آتش را یکی از مشکلات مهم پیش‌روی نیروهای اعزامی معرفی و حضور بالگردها را برای رساندن احتیاجات به نیروها را یک کمک دهنده بزرگ در کار مهار آتش معرفی کرد.

فرماندار اندیمشک با اشاره به فروکش کردن شعله‌ها و توقف پیشرفت آتش اظهار داشت: 70 درصد شعله‌های آتش در جنگل‌های بلوط اندیمشک توقف یافته و کار مهار آتش توسط نیروهای اعزامی در حال پیگیری بوده و عملا شاهد شمارش معکوس برای مهار آتش هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی