بازدید 42363
بسته خبری «تابناک»؛

رئیس جمهور و وزیران بعد از انقلاب اهل کدام استان بودند؟/حمایت جنجالی از اشعار جنجالی دیروز/هشدار برای ایجاد اختلاف میان وزارت اطلاعات و سپاه/تأکید حدادعادل بر آتش به اختیاری

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: تخریبگران چوب لای چرخ دولت نگذارند/بحران بازنشستگی معلمان مقطع ابتدایی در ۵ سال آینده/تعابیر یک اصلاح طلب درباره مخالفان روحانی/ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 27 June 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تأکید حدادعادل بر آتش به اختیاری 

غلامعلی حداد عادل در صفحه توئیتر خود نوشت: برخی حرکت‌ها نباید آتش به اختیاری را زیر سوال ببرد.جوانان انقلابی با رعایت دقیق شرایط رهبر انقلاب به وظیفه خود به ویژه در عرصه فرهنگ عمل خواهند کرد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید فطر، با تاکید بر اینکه 'آتش به اختیار' به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است، اظهار کردند: آتش به اختیار به معنای بی قانونی، فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.

تعابیر یک اصلاح طلب درباره مخالفان روحانی

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات گفت: کسانی که در انتخابات شکست خورده اند و نتوانستند این شکست را بپذیرند با توهین و تخریت علیه روحانی تخلیه روانی می‌شوند، به دنبال حفظ مناصب قدرت خود هستند و نمی گذارند تا روحانی با آرامش کابینه اش را انتخاب کند.علی صوفی درارتباط با حواشی راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: من اقداماتی ازجمله توهین به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس را حاصل تخلیه روانی گروهی می‌دانم که در انتخابات شکست خورده و نمی تواند این شکست را بپذیرد. این درحالی است که یک روز پس از پایان انتخابات دیگر رقابتی در میان نیست و همه باید با هم برای کشور تلاش کنند.وی ادامه داد: از سوی دیگر در آستانه تعیین کابینه توسط روحانی این عده سعی می ‌کنند تا تمرکز روحانی برای انتخاب وزرا به ویژه وزرای وزارتخانه‌های مهم حکومتی را برهم بزنند. کسانی که توهین به رئیس‌جمهور را صحنه سازی و مدیریت می کنند، می‌خواهند رئیس‌جمهور را تحت فشار قرار دهند تا از کار اصلی‌اش باز بماند.

نادران: اعتدالی ها باید تکلیف خود را مشخص کنند

الیاس نادران نماینده پیشین مجلس در توئیتر خود نوشت: «اعتدالی ها و آنهایی که به دنبال آشتی ملی هستند باید تکلیف خود را با تندروهای اصلاح طلب مشخص کنند. گویا این خودسران همان مسیر آشوب 88 را می رود.»

توضیحات یک نماینده درباره واردات خرما از اسرائیل

فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین درباره خبر واردات خرما از اسرائیل به کشور توضیحاتی ارائه داد.نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خبر واردات خرما از اسرائیل به کشور به هیچ وجه صحت ندارد و ما چنین پرونده ای در کمیسیون اصل نود نداریم.تجری تاکید کرد: نه تنها پرونده ای در این زمینه وجود ندارد بلکه احتمال واردات خرما از اسرائیل به ایران صفر است.گفتنی است اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از واردات خرما از اسرائیل به ایران خبر داده بود که در پی این خبر رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی آن را تأیید کرد. 

آقایان دولتی، اگر سپاه نبود در بیشتر پروژه‌ها درمانده می‌شدید

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با اشاره به هجمه‌هایی که این روزها به سپاه می‌شود گفت: آقایان دولتی اگر سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا نبود در بیشتر پروژه‌ها درمانده می‌شدید. احمد خورشیدی‌آزاد با اشاره به هجمه‌هایی که در بحبوحه انتخابات و همچنین بعد از آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود، اظهار کرد: کسانی امروز به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌تازند که از سوی دیگر به عملکرد دولت سازندگی افتخار می‌کنند.وی بیان کرد: در دوره سازندگی قرارگاه خاتم‌الانبیا هر ماه پنج پروژه بزرگ را به سرانجام می‌رساند و 75 درصد پروژه‌هایی که در دولت سازندگی انجام شد مربوط به اقدامات جهادی قرارگاه سازندگی سپاه بود. دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی مدینه فاضله شما دولت سازندگی است و با افتخار از آن دوران یاد می‌کنید یادتان باشد که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آن دولت را به دولت سازندگی تبدیل کرد و بدون عملکرد این قرارگاه هرگز نمی‌توانست به این نام مفتخر شود.

پُست اینستاگرامی سخنگوی دولت اصلاحات درباره فتاح

عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت در پستی اینستاگرامی درباره پرویز فتاح وزیر دولت احمدی نژاد و رئیس کنونی کمیته امداد نوشت: مهندس پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، مردی از جنس سلامت و الگویی برای خدمت صادقانه.

پارلمان اروپا علیه سپاه بیانیه داد

شماری از اعضای پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن نقض حقوق‌بشر در ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به دست داشتن در بحران‌های منطقه متهم کردند و خواستار قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سیاه شدند.

آتش به اختیار به معنای تذکر فرهنگی است

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه 'آتش به اختیار' به معنای تذکر فرهنگی است و معنای هرج و مرج ندارد، گفت: این امر تا از خانواده شروع نشود، نمی توان آن را از دیگران انتظار داشت.حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در خصوص معنای موردنظر رهبر معظم انقلاب درخصوص آتش به اختیار اظهار کرد: معنای فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا روشن است؛ معنای آن این است که در جایی که کاری روی زمین مانده و برای ما روشن است که خلاف انجام می گیرد، منتظر دمکراسی نباشیم و برویم و تذکر دهیم. وی تصریح کرد: در امر به معروف نیز یک تذکر و یک عمل داریم و معنای آتش به اختیار، تذکر است؛ اما وقتی وارد گود می شود حتما باید قوه قضائیه و نیروی انتظامی دخالت کنند. 

شهادت نیروی سپاه حفاظت فرودگاه مهرآباد تأیید شد

شهادت پاسدار مهدی یزدی از نیروهای حفاظت فرودگاه که در مانور اخیر فرودگاه مهرآباد مجروح شده بود تایید شد. سرهنگ اکبر قندلو مسئول روابط عمومی فرماندهی حفاظت سپاه در گفتگو با خبرگزاری فارس، شهادت پاسدار مهدی یزدی از نیروهای حفاظت فرودگاه که در مانور امنیتی اخیر فرودگاه مهرآباد از ناحیه سر مجروح شده بود را تایید کرد. بنابراین گزارش، اعضای بدن این پاسدار شهید نیز به بیماران نیازمند اهدا شده است. به گزارش فارس، طبق اطلاعیه سپاه حفاظت هواپیمایی، این مانور روز شنبه سوم تیرماه در شرایط واقعی و به منظور ارتقای آمادگی‌ها و سنجش توان عملیاتی یگان حفاظت مستقر در فرودگاه مهرآباد انجام شده بود.

هشدار برای ایجاد اختلاف میان وزارت اطلاعات و سپاه

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با تأکید بر کارکرد جداگانه وزارت اطلاعات و سپاه در تامین امنیت کشور، بر لزوم حل اختلافات میان مسئولان سیاسی کشور ازطریق گفت‌وگو تأکید کرد. سردار احمد وحیدی با اشاره به اختلاف دیدگاه‌ها میان برخی مسئولان نظام که از طریق شبکه‌های اجتماعی ظهور و بروز یافته، با تاکید بر نقش حضور وحدت‌بخش مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی اعلام کرد: پیام حضور مردم در عرصه‌ها و رویدادهای سیاسی-اجتماعی این است که همه ملت ایران پشت سر رهبری هدفی واحد را دنبال می‌کنند. این هدف واحد عزت و استقلال جمهوری اسلامی و همچنین حمایت از مظلومان جهان به‌ویژه مردم بی‌گناه فلسطین است که این هدف بلند باید سرلوحه همه قرار گیرد.وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان خاطرنشان کرد: بر این اساس لازم است همه مسئولان این مهم را سرلوحه قرار دهند و همه باید در این چارچوب با یکدیگر گفت‌وگو کنند و اختلافات خود را حل کنند.رییس دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین درپاسخ به سوالی درباره عدم اشاره به نقش وزارت اطلاعات در عملیات موشکی سپاه در اطلاعیه شماره دو سپاه پاسداران، اعلام کرد: بالاخره وزارت اطلاعات و سپاه دو دستگاه مجزا هستند که هر دو در تامین امنیت مردم و نظام جمهوری اسلامی نقشی مهم ایفا می‌کنند و هرکدام هم کارکرد خاص خودشان را دارند.او یادآور شد: البته در جریان حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در منطقه دیرالزور سوریه، نیروی هوافضای سپاه با قدرت وارد عمل شد و اقدامات لازم را انجام داد.سردار وحیدی در پایان تصریح کرد: به هرحال هر حرفی که بخواهد میان دو ارگان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران اختلاف بیاندازد، ارتباطی به هیچ‌کدام از این دو ندارد و خواست و هدف دشمنان است.

بحران بازنشستگی معلمان مقطع ابتدایی در ۵ سال آینده

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آسیب‌شناسی و اصلاح ارزشیابی توصیفی خبر داد و گفت: ارزشیابی توصیفی به دلیل فراهم نشدنِ زیرساخت‌های لازم و عدم آگاه‌سازی و تغییر نگرش‌ها متناسب با طرح، در زمان اجرا باعث بروز مشکلات متعددی شد.رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اعلام  بحران بازنشستگی معلمان مقطع ابتدایی در ۵ سال آینده گفت: برای اینکه بتوانیم در مواجهه با این مشکل از آسیب‌های قابل پیش بینی جلوگیری کنیم، باید در راستای برنامه‌ای هدفمند و بر پایه برآوردهای دقیقِ شرایط ۵ سال آینده، عمل کنیم.وی با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان ابتدایی از جمله بازنشستگان ۵ سال آینده آموزش و پرورش هستند، افزود: ما برآوردهای لازم را درباره تعداد معلمان بازنشسته این مقطع تا ۵ سال آینده، انجام داده و بر پایه آن به این نتیجه رسیده‌ایم که ظرفیتِ تربیت نیروی انسانی که آمورش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان پیش بینی کرده، قطعاً کفاف جایگزینی بازنشستگان را نخواهد داد.حکیم‌زاده ادامه داد: به همین دلیل، گزارشی را تهیه و در آن ضمن مشخص کردن ابعاد مسأله، پیشنهادات خود را ارائه داده‌ایم. بر این اساس معتقد به این هستیم که باید از تمام ظرفیت‌های رشته‌های علوم تربیتیِ متناسب با شغل معلمی هم که بهترین جوانان ما در دانشگاه‌های مختلف کشور، مشغول به تحصیل در آن رشته‌ها هستند، برای جذب نیروی انسانی استفاده کنیم.

مدیرعامل جام جم در مسیر تغییر

بعد از تغییر ریاست سازمان صدا و سیما یکی از مجموعه های زیر نظر ریاست روزنامه جام جم نیز در معرض گمانه زنی ها برای تغییر قرار داشتاما مسایلی از قبیل فشارهای دولت بر صدا و سیما، نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و مشکلات مالی این سازمان همچنین معضلات نیروی انسانی و تعداد بالای نیروهای مازاد سازمان موجب شد تا مسائل درون سازمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و تغییر مدیر مسوولی روزنامه جام جم به بعد از انتخابات و آرام شدن فضای سیاسی کشور موکول شود.بر همین اساس برررسی های کارشناسی برای تعیین مدیر مسوولی روزنامه جام جم آغاز شده است.در درون سازمان از یکی از مدیران خبرگزاری تسنیم و امیر سیاح(مدیر اقتصاد شبکه یک سیما) به عنوان گزینه های مدیرعاملی و از مهدی مذهبی(جانشین سردبیر روزنامه همشهری) و مطهرمحمدخانی(دبیر سابق سیاسی خبرگزاری مهر) به عنوان گزینه های سردبیری نام برده می‌شود.

تخریبگران چوب لای چرخ دولت نگذارند

مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت:نظام متشکل از سه قوه زیر نظر ولایت مطلقه فقیه است بنابراین باید مراقبت شود که با شیوه های غیرقانونی و غیراخلاقی رئیس جمهور و دولت در ادای وظایف و ارائه خدماتشان تضعیف نشوند یا به تعبیری چوب لای چرخ دولت نگذارند.تخریب های چهارساله ضد دولت پای صندوق های رأی پاسخش را گرفت. مردم با رأی خود اعلام کردند که با بداخلاقی، بی انصافی، سیاه نمایی و تضعیف رئیس جمهور میانه خوبی ندارند. رمز اینکه آقای روحانی نسبت به دوره قبل چندین میلیون رأی بیشتر آورد و البته چندین میلیون نفر هم موفق نشدند رأی خود را به صندوق بیاندازند؛ دو عامل بود. یکی موفقیت دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور در ادای تعهدات و وعده های شان به مردم و دوم پاسخ مردم به بداخلاقی ها و بی انصافی ها.

حمایت جنجالی از اشعار جنجالی

علیرضا قزوه  در واکنش به موج انتقادها از اشعار اهانت آمیز مداح عید فطر یادداشتی تند و دشنام آلودعلیه دولت و حامیانش منتشر کرد. در یادداشت وی آمده است:دیدم بعضی از بادمجان دور قاب چین ها و پسران نوح و بعضی از مواجب بگیران دولت فخیمه هجمه های فراوانی را شروع کرده اند که به فلان آدم در صف اول بر خورد و آبروی برجام معاشان رفت! به قول یکی از بزرگان اهل میز رفت که رفت. خب لرزیدند که بلرزند!اتفاقا شعر معنادار و موضع مند باید چنین باشد، در ادبیات فارسی هزاران هزار شعر موضع مند داریم که فلان حاکم و فرمانروا و شاه و وزیر را نشانه رفته است.آره عزیزانم! آره پسر نوح! ! آره برجام پرستان بیست سی معاش! دنیا حساب و کتاب دارد! دمت گرم میثم جان! که نشان دادی آزاده ای و حرف دل بچه های مومن انقلاب را می زنی! دمت گرم سیار عزیز! دمتان گرم بچه های واقعی روح الله و سید علی! و دم شاعری گرم که سی سال قبل گفت:به عدالت نمی رسیم/ از دست توله های خرس!

رییس جمهور و وزیران بعد از انقلاب اهل کدام استان بودند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی