بازدید 6205

پنتاگون: کاخ سفید اسد را تهدید کرده بود، نه ما!

کد خبر: ۷۰۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 28 June 2017
رسانه های آمریکایی از مواضع ضد و نقیض مقامات کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره هشدار به دولت سوریه درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی خبر دادند.

به گزارش العالم، رسانه های آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز نوشتند: درحالی که کاخ سفید در بیانیه ای به دولت سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور هشدار داد، مقامات پنتاگون با ابزار تعجب گفتند که هیچ اطلاعی ندارند که دولت سوریه قصد استفاده از سلاح شیمیایی دارد.

کاخ سفید امروز ادعا کرد که آمریکا "آمادگی احتمالی دولت سوریه برای حمله ای شیمیایی" را زیر نظر دارد اما در مقابل، دولت سوریه این ادعا را کاملا رد کرد.

کاخ سفید در ادامه ادعای خود افزود: "چنانچه بشار اسد حمله جدیدی با سلاح شیمیایی انجام دهد؛ وی و ارتش سوریه هزینه گزافی خواهند پرداخت".

اما پایگاه " BuzzFeed" نوشت: یک تیم از نظامیان آمریکایی از جمله مسئولانی در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از هشدار کاخ سفید به بشار اسد رئیس جمهور سوریه درخصوص "پیامدهای استفاده ارتش وی از سلاح شیمیایی در سوریه" ابراز تعجب کرده و گفته اند که اصلا از این بیانیه که کاخ سفید در آن به دمشق هشدار داده است؛ اطلاع ندارند.

این پایگاه افزود: نظامیانی که از آنها دراین باره پرس وجو شده است؛ تاکید کردند که کمترین آگاهی از برنامه ریزی اسد برای استفاده از سلاح شیمیایی در کشورش ندارند و یکی از مسئولان در فرماندهی مرکزی آمریکا نیز دقیقا گفته است که "وی هیچ آگاهی از هرگونه حمله اسد از این دست ندارد".

روزنامه نیویورک تایمز نیز به نوبه خود نوشت: بیانیه کاخ سفید تعجب محافل نظامی آمریکا را برانگیخته است.

این درحالی است که نمایندگان وزارت خارجه و دفاع از هرگونه پاسخ به خبرنگاران درباره بیانیه کاخ سفید خودداری کرده و گفته اند که از صادر کنندگان بیانیه در کاخ سفید توضیح بخواهید.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان