بازدید 46305
۶

جوجه رنگی نخرید

کد خبر: ۷۰۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 28 June 2017
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبورعسل دامپزشکی استان کرمانشاه به خانواده‌ها توصیه کرد، برای فرزندانشان جوجه رنگی نخرند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا حیدری با اشاره به جوجه‌های رنگی که در این فصل در بازار به فروش می رسد، اظهار کرد: این جوجه‌ها معمولا جوجه‌های نر مرغ تخمگذار هستند که از نظر اقتصادی صرفه ندارند و یا در کارخانه تبدیل به پودر گوشت می‌شوند و یا در بازار به فروش می‌رسند.

وی ادامه داد: این جوجه‌ها در شرایط غیرمناسب و با رنگ‌های شیمیایی رنگ می‌شوند و در بازار به فروش می‌رسند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبورعسل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه رنگی بودن این جوجه‌ها باعث جذب کودکان می‌شود، افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم از این جوجه‌ها برای کودکانشان نخرند، زیرا می‌تواند عامل انتقال بسیاری از بیماری‌ها باشد.

به گفته این مسئول، این جوجه‌ها تحت هیچ واکسیناسیونی قرار نمی‌گیرند و چون سیستم بدنی ضعیفی دارند، بعد از چند روز می‌میرند.

حیدری تصریح کرد: در بدن این جوجه‌ها باکتری‌هایی وجود دارد که در تماس با بدن کودک می‌تواند مسمویت و اسهال ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه رنگ شیمیایی که روی بدن این جوجه‌ها وجود دارد می‌تواند در بلندمدت باعث مشکل و بیماری شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبورعسل دامپزشکی استان کرمانشاه معتقد است، پرهای ریز این جوجه‌ها هم می‌تواند واکنش‌های آلرژیک در بدن کودکان ایجاد کند.

حیدری با اشاره به ضعیف بودن جوجه‌ها و مرگ زودهنگام آنها، یادآوری کرد: کودکان در مدت کوتاهی به جوجه وابسته می‌شوند و بعد از مرگ جوجه باعث مشکلات روحی برای آنها می‌شود.

وی گفت: اگر شرایطی هم پیش آمد که خانواده مجبور به خرید این جوجه‌ها شدند، توصیه می‌شود حتما بعد از غذا دادن به جوجه و یا دست زدن به آن دست‌ها با آب و صابون شسته شود و کودکان دست آلوده را به صورت و یا دهان خود نزنند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
چرا متخلف رو نمیگیرین اصلا چرا از اول اجازه میدین بیادتوبازار؟
من خودم سالهاست که از این جوجه ها به تعداد 100 قطعه می خرم تو پاییز معمولا 70 قطعه ان زنده می مونند خیلی هم گوشت لذیذی دارند
وقتی خرید جوجه را منع می کنید بچه ها به طرف نگهداری از حیواناتی مانند سگ سوق پیدا می کنند. نیاکان ما هزاران سال در نزدیکی خود ماکیان را نگهداری می کردند من هم پیشنهاد می کنم که روی پشت بام منازل و نه داخل آپارتمان ها در صورت امکان پرندگان خانگی با رعایت شرایط بهداشتی نگهداری کنند.
بهتر نبود به توليد كنندگان هم گوشه چشمي مينموديد و ميفرموديد اين زبان بسته ها را رنگي نكنند؟
خیلی خوب
چرا جوجه را رنگی می کنند شما برای چی میزاریدکه رنگی کند برای چی وارد بازار می کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر