بازدید 6149

تغییر ساعات کار ادارات در ۹ استان

کد خبر: ۷۰۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 28 June 2017
هیات دولت با هدف مدیریت مصرف برق در تابستان، به استانداران ۹ استان که شهرهای زیر مجموعه آنها، دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، این اختیار را داد که ساعات کار فعالیت دستگاه های اجرایی در استان های خود را تغییر دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، اعضای هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود با عنایت به گرمای بیش از حد هوا و لزوم مدیریت مصرف برق توسط ادارات دولتی، بانک ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی غیر دولتی، برای گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاری با جابجایی ساعات کار به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، دولت به استانداران در تمامی شهرهای استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز در شهرهایی از استان های کرمان، فارس، یزد، ایلام و سمنان که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اختیار داد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های مشمول را  به ساعت 6:30 صبح تا 30 :13 تغییر دهند.

 هیات وزیران همچنین کلیه وزارتخانه ها و مؤسسات و شرکت های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر نهادهای عمومی غیر دولتی و بنگاه های تولیدی را مکلف کرد نسبت به تولید برق با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات 12 الی 16 در ماه های تیر و مرداد اقدام کنند.

دستگاه های مذکور همچنین موظف شدند در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل 10 درصد کاهش یافته و به منظور مدیریت برق مصرفی تجهیزات سرمایشی، دمای محیط کار حداقل 25 درجه سانتیگراد تنظیم و سیستم های سرمایشی و روشنایی پس از پایان وقت اداری از مدار خارج شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی