بازدید 2793

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد

کد خبر: ۷۰۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 28 June 2017
اتحادیه اروپا روز چهارشنبه رسماً تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تا 31 ژانویه سال 2018 تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه رسماً تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تمدید کرد-اقدامی مورد انتظار که محدودیت‌ها علیه بخش‌های انرژی، دفاعی و مالی روسیه را تا 31 ژانویه سال 2018 حفظ می‌کند.

این تحریم‌ها، جولای سال 2014 به بهانه تحولات اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه علیه مسکو وضع شدند. مسکو همواره ادعای کشورهای غربی درباره دخالت در مسائل داخلی اوکراین را رد کرده است.

 به نوشته خبرگزاری رویترز، سران کشورهای اروپایی در نشست هفته گذشته خود در بروکسل با تمدید این تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند. فرانسه و آلمان در آن نشست مدعی شدند پیشرفتی در مذاکرات برای پایان دادن به بحران شرق اوکراین حاصل نشده است.

تحریم‌های اتحادیه اروپا که در اقدامی هماهنگ با تحریم‌های آمریکا اعمال شده‌اند، شرکت‌های عضو این اتحادیه را از انجام مبادلات تجاری یا سرمایه‌گذاری در صنایع دفاعی و انرژی روسیه منع می‌کنند.

«آندری کلین» رئیس اداره همکاری‌های اروپایی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا گفت: «این تحریم‌ها نتوانسته اهداف مدنظر مقامات اروپایی را محقق سازد. این تحریم ها سیاست خارجی  روسیه را تغییر نداده و هیچ اثری بر اوضاع اوکراین نیز نداشته است».

جمهوری کریمه مارس ۲۰۱۴ برای پیوستن دوباره به روسیه همه پرسی برگزار کرد و با کسب اکثریت قاطع آرای ساکنان منطقه، جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه را اعلام کرد.

کی‌یف و متحدان اروپایی آن نتایج همه پرسی را به رسمیت نشناختند و مسکو را به تنش‌زایی و افزایش بحران در شرق اوکراین متهم ‌کردند. این موضوع به اعمال تحریم و نمایش قدرت علیه روسیه منجر شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی