بازدید 4204

حذف محدودیت انتخاب رشته برای دانش‌آموزان افغان

کد خبر: ۷۰۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 28 June 2017
سرپرست معاونت امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی محدودیت های ایجاد شده در سال گذشته بر سر راه ثبت نام دانش آموزان اتباع افغان، از حل این مساله برای سال تحصیلی 97 - 96 خبر داد.

سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته دانش آموزان اتباع افغانستان در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش تا سقف مشخصی می توانستند در هنرستان ها ثبت نام کنند اما اکنون این افراد همانند دانش آموزان ایرانی امکان انتخاب رشته مورد علاقه خود را دارند.
 
وی ادامه داد: سال گذشته، هر استان با توجه به شرایط و امکانات موجود سقفی مشخص کرده بود تا اتباع افغان نیز بتوانند انتخاب رشته کنند اما امسال با تدابیر اتخاذ شده، استان‌ها تا سقف 10 درصد دانش آموزان، فرصت تعیین رشته دارند و این ظرفیت قابل افزایش است.
سرپرست معاونت امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور یادآور شد: محدودیت انتخاب رشته برای دانش آموزان افغان با هماهنگی وزارتخانه های کشور و کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط برداشته شد.
 
به گفته وی اکنون حدود 400 هزار دانش آموز از اتباع خارجی که 360 هزار نفر آنها افغان هستند در 25 هزار و 490 مدرسه ایران تحصیل می کنند.
 
حسینی اضافه کرد: دانش آموزان اتباع افغانستان در مدارس نقاط مختلف کشور از جمله جنوب شهر تهران و شهرستان ‌های استان تهران، خراسان رضوی و جنوبی، ‌کرمان و سیستان و بلوچستان درس می خوانند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی