بازدید 22851
آخرین تحولات خاورمیانه؛

یک گام دیگر تا آزادسازی کامل موصل/ ده روز تا نبرد نهایی حزب الله و داعش در سوریه/ایران به دنبال تسلط بر جهان عرب/ اصابت موشک در نزدیکی نتانیاهو در جولان

نزدیک شدن به نبرد نهایی حزب‌الله با داعش، آماده شدن ترکیه برای اقدام نظامی جدید درشمال سوریه، برخورد موشک هنگام حضور نتانیاهو در منطقه اشغالی جولان، تکذیب تلویزیون سوریه در مورد ادعای حمله به پایگاه‌های هوایی این کشور، ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تمایل ایران به تسلط بر اعراب و گشت زنی مشکوک هواپیمای آمریکایی بر فراز سوریه، از جمله مهم ترین رویدادها و خبرهای خاورمیانه در 24 ساعت بوده اند. در این میان، آزادسازی موصل در عراق نیز به گام نهایی خود نزدیک شده است.
کد خبر: ۷۰۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 29 June 2017
نزدیک شدن به نبرد نهایی حزب‌الله با داعش، آماده شدن ترکیه برای اقدام نظامی جدید درشمال سوریه، برخورد موشک هنگام حضور نتانیاهو در منطقه اشغالی جولان، تکذیب تلویزیون سوریه در مورد ادعای حمله به پایگاه‌های هوایی این کشور، ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تمایل ایران به تسلط بر اعراب و گشت زنی مشکوک هواپیمای آمریکایی بر فراز سوریه، از جمله مهم ترین رویدادها و خبرهای خاورمیانه در 24 ساعت بوده اند. در این میان، آزادسازی موصل در عراق نیز به گام نهایی خود نزدیک شده است.
 
به گزارش «تابناک»، منابع عراقی از آزادسازی بیش از 50 درصد محله «موصل قدیم» که آخرین محله تحت کنترل داعش در شهر موصل است،‌ خبر دادند.

 گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی»‌ اعلام کرد، بیش از 50 درصد محله «موصل قدیم» از اشغال داعش آزاد شد.

«موصل قدیم»‌ آخرین محله از بخش غربی شهر موصل است که در حال آزادسازی است و به دلیل بافت فشرده مسکونی آن و حضور صدها تن از مردم در محاصره داعش، عملیات به کُندی پیش می رود.

منطقه المیدان در این محله، هنوز در اشغال عناصر داعش است که با سرسختی در حال نبرد با نیروهای عراقی هستند؛ اما مشکل نیروهای عراقی این نیست، بلکه حضور مردمی است که در محاصره داعش گرفتار شده‌اند.

امروز همچنین دو منطقه از این محله آزاد شده بود.

نیروهای لشکر پیاده شانزدهم ارتش عراق، امروز دو منطقه «حضرة السادة» و «الاحمدیة» در بخش قدیمی موصل را در غرب شهر آزاد کرده بودند.

عملیات آزادسازی موصل مهرماه گذشته آغاز شده و روزهای پایانی خود و روزهای پایانی حضور داعش در این شهر را می‌گذراند. 
 
 نبرد نهایی حزب‌الله با داعش نزدیک است
 
گفته می‌شود، جنگ حزب‌الله با عناصر داعش تا ده روز دیگر آغاز خواهد شد تا بتواند این گروه تروریستی را از سلسله جبال شرقی لبنان خارج کند.

حزب الله لبنان برای پاکسازی نهایی سلسله جبال شرقی این کشور از وجود گروه های تروریستی آماده می‌شود.

وبگاه خبری «لبنان 24» اعلام کرد، بنا بر اطلاعات دریافتی، جنگ نهایی حزب الله در این منطقه با عناصر داعش تا ده روز دیگر آغاز خواهد شد.
 
یک گام دیگر تا آزادسازی کامل موصل/ 10 روز تا نبرد نهایی حزب الله و داعش در سوریه/ایران به دنبال تسلط بر جهان عرب/ اصابت موشک در نزدیکی نتانیاهو در جولان
بنا بر ادعای این سایت لبنانی، گفته می‌شود که نیروهای حزب الله می خواهند با انجام عملیاتی گسترده، برای همیشه، داعش را از ارتفاعات «القاع» و بخشی از ارتفاعات «عرسال» بیرون برانند.

البته علاوه بر داعش، گروه تروریستی احرار الشام نیز در ارتفاعات عرسال حضور دارد. در واقع حزب الله با احرار الشام به توافق رسید که بدون درگیری، عناصر این گروه به سمت سوریه عقب‌نشینی کنند.

گفته می شود، هدف از این کار، این است که مذاکرات جبهه النصره و حزب الله نیز به قوت خود بماند، زیرا مذاکراتی میان حزب الله و النصره [برای خروج تروریست‌ها از مرز لبنان] در جریان است ولی ماهیت آن هنوز مشخص نیست.
 
ترکیه آماده اقدام نظامی جدید در شمال سوریه
 
رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، کشورش آماده اقدام نظامی جدید در شمال سوریه و ملحق کردن رقه و منبج به مناطق تحت مسئولیت ترکیه برای "تضمین امنیت مرزهای ترکیه" است.

روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی عنوان داشت: زمانی که کمترین خطری را احساس کنیم که بتواند کشور ما را تهدید کند، ما کاملاً آماده اقدام نظامی خواهیم بود.
 
یک گام دیگر تا آزادسازی کامل موصل/ 10 روز تا نبرد نهایی حزب الله و داعش در سوریه/ایران به دنبال تسلط بر جهان عرب/ اصابت موشک در نزدیکی نتانیاهو در جولان

اردوغان تصریح کرد: هم اکنون سوریه شاهد عملیات منفی است و اگر این عملیات‌ هرگونه خطری را علیه امنیت مرزهای ترکیه با سوریه ایجاد کند، به این عملیات‌ها پاسخ داده خواهد شد، همانطور که در عملیات سپر فرات صورت  گرفت.
 
برخورد موشک هنگام حضور نتانیاهو در منطقه اشغالی جولان

به گزارش مشرق، هنگام حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی بلندی‌های جولان، موشکی به این منطقه اصابت کرد.

روز گذشته، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری، به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، یک موشک هنگام حضور نتانیاهو به مناطق اشغالی بلندی های جولان اصابت کرد.
 
هنوز جزئیاتی از این حادثه منتشر نشده است.
 
 تلویزیون سوریه ادعای حمله به پایگاه‌های هوایی این کشور را تکذیب کرد

 تلویزیون سوریه بامداد پنجشنبه گزارش‌های منتشره در مورد حمله به پایگاه‌های هوایی این کشور را تکذیب کرد.

ساعتی قبل شماری از منابع وابسته به معارضین سوری مدعی شدند، از دو پایگاه «تیاس» (T۴) و «الشعیرات» هر دو واقع در حمص، صدای انفجار به گوش رسیده است.

با توجه به هشدار اخیر دولت آمریکا مبنی بر احتمال اقدام نظامی مجدد علیه دولت سوریه، این منابع مدعی شده بودند که آمریکا با موشک‌های «تاماهاک» این دو پایگاه را هدف قرار داده است.

به نوشته سایت شبکه «المیادین»، تلویزیون سوریه و فرماندهی پایگاه تیاس این گزارش‌ها را رد و اعلام کرده‌اند که هیچ حمله‌ای علیه این پایگاه‌ها صورت نگرفته است.

منابع نزدیک به دولت سوریه می‌گویند، صدای انفجارها مربوط به حملات بالگردهای روس به مواضع گروه‌های تروریستی در حمص بوده است.
 
 ایران می‌خواهد بر اعراب مسلط شود

 «هربرت مک مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه مدعی شد که ایران به دنبال ضعیف نگه داشتن کشورهای عربی منطقه است.

وی که در نشست سالانه اندیشکده «امنیت آمریکایی جدید» صحبت می‌کرد، گفت: «اولویت نخست ما در سوریه مبارزه با داعش است... اما بخشی از پیچیدگی این کار، به واسطه نقش مخربی است که ایران ایفا می‌کند.»

مک مستر ادامه داد: «داعش به دلیل تضعیف دولت‌های ملی به واسطه جنگ‌های داخلی طایفه‌ای و مذهبی قدرت می‌گیرد و ایران در حال دمیدن در این جنگ‌هاست.»

وی افزود: «عقیده من این است که ایران می‌خواهد با این کار اعراب را برای همیشه ضعیف نگه دارد و دولت‌های عرب ضعیفی را بر سر کار بیاورد که همواره نیازمند پشتیبانی این کشور باشند.»

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا سپس مدعی شد: «ایران گروه‌های شبه نظامی غیرقانونی در کشورها ایجاد می‌کند تا دولت این کشورها نتوانند علیه منافع ایران وارد عمل شوند. این مدل چیزی شبیه به حزب‌الله است که در منطقه خاورمیانه هم پیاده شده است.»
 
یک گام دیگر تا آزادسازی کامل موصل/ 10 روز تا نبرد نهایی حزب الله و داعش در سوریه/ایران به دنبال تسلط بر جهان عرب/ اصابت موشک در نزدیکی نتانیاهو در جولان

وی در این نشست، ایران را «یک منبع مهم تداوم درگیری‌ها، تداوم رنج‌ها و تداوم این فاجعه انسانی در سرتاسر خاورمیانه بزرگتر» توصیف کرد.

مک مستر با متهم کردن ایران به ارسال سلاح برای گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه، گفت: «به همین جهت ایران برای همه ما مسأله‌ای است که باید آن را حل کرد.»

او سفر اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی را «بسیار مثبت» توصیف کرد و گفت، در این سفر «اجماع خوبی» بر سر مقابله با «تروریسم و ایدئولوژی تکفیری» از یک سو و ایران از سوی دیگر وجود داشت.

وی در پاسخ به اینکه با وجود نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه که می‌توانند از سوی ایران هدف قرار گیرند، چه راهبردی برای عقب راندن ایران وجود دارد، گفت: «خوب ما مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌های غیرنظامی را در اختیار داریم.»

مک مستر افزود: «یک گزینه این است که با کشورها برای تحریم رژیم ایران و نهادهای وابسته به آن که درگیر این فعالیت‌های غیرقانونی هستند، گفت‌وگو کنیم.»

وی ادامه داد: «گزینه دیگر هم این است که پرده را از اقدامات ایران کنار بزنیم و به همه بگوییم این ایران است که از کشتارهای اسد حمایت کرده و درگیری‌های فرقه‌ای را تشدید می‌کند.»

گشت زنی هواپیمای آمریکایی بر فراز سوریه
 
منابع آگاه اعلام کردند که هواپیماهای آمریکا غیر عادی بر فراز سوریه در حال پرواز هستند.

این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که حرکت غیر عادی هواپیماهای جاسوسی آمریکا نشان می دهد که آمریکا در حال فراهم کردن مقدمات یک کار است.

به گفته این منابع، در روزهای گذشته نیز هواپیماهای آمریکایی در امتداد مناطق ساحلی سوریه در حال گردآوری اطلاعات جاسوسی بودند.

گفته می شود که هواپیمای جاسوسی آمریکا (پی-8-ای) نام دارد.

چهار روز پیش نیز فعالان رسانه ای سوری اعلام کردند که یک پهپاد جاسوسی آمریکا در آسمان شهر «طرطوس» سرنگون شده است.

 منابع خبری گفتند که این پهپاد در حال جاسوسی از پایگاه روسیه در طرطوس بود.

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل