بازدید 2958

ترامپ با پوتین و مرکل دیدار می‌کند

مقامات کاخ سفید اعلام کردند که ترامپ درنظر دارد در جریان نشست گروه 20 که هفته آینده در هامبورگ برگزار خواهد شد با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و برخی سران ناتو از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و گفت وگو کند.
کد خبر: ۷۰۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 30 June 2017
مقامات کاخ سفید اعلام کردند که ترامپ درنظر دارد در جریان نشست گروه 20 که هفته آینده در هامبورگ برگزار خواهد شد با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و برخی سران ناتو از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و گفت وگو کند.

به گزارش ایرنا، مقامات کاخ سفید در گفت وگو با نشریه وال استریت ژورنال فاش کردند درحالی که جنجال های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این کشور به اوج خود رسیده رییس جمهوری امریکا درنظر دارد با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود در حاشیه نشست اقتصادی گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان دیدار و گفت و گو کند.

به گفته این مقامات، هنوز موضوع این گفت وگوها فاش نشده است و روشن نیست که آیا رییس جمهوری آمریکا در این دیدار به موضوع دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری کشورش اشاره ای خواهد کرد یا نه؟

در همین حال 'رابرت مک مستر' مشاور امنیت ملی امریکا به خبرنگاران گفته است که ترامپ طی این نشست ، دیدارهای دو جانبه ای را با سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی 'ناتو' از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین، انریکو پنیا نیتو رییس جمهوری مکزیک و تراز می نخست وزیر انگلیس خواهد داشت.

مک مستر به خبرنگاران گفته است که هیچ موضوع مشخصی در دستور کار این دیدارها قرار ندارد و اضافه کرده است که ترامپ در این دیدارها هر موضوعی را که به ذهنش برسد مطرح و درباره آن گفت وگو خواهد کرد.

ناظران سیاسی به ویژه دیدار ترامپ با مرکل صدراعظم آلمان در این سفر را به دلیل مناقشات لفظی میان وی و ترامپ در هفته های اخیر و موضوع پرداخت سهمیه های بیشتری از سوی اعضا ناتو در این گفت وگوها را حائز اهمیت دانسته اند.

نشست گروه 20 روزهای 7 و 8 ژوییه (16 و 17 تیر) در شهر هامبورگ آلمان برگزار می شود.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان میزبان رهبران جهان از جمله دونالد ترامپ ، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهوری آمریکا، روسیه و چین خواهد بود.

گروه 20 یک مجمع بین المللی از دولت ها و روسای بانک های مرکزی از 20 اقتصاد برتر جهان است که در سال 1999 با هدف بررسی سیاست ها به منظور ارتقای ثبات مالی پایه گذاری شد. اعضای این گروه شامل 19 دولت و اتحادیه اروپا است. نمایندگی اتحادیه اروپا در گروه 20 را کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا بر عهده دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل