بازدید 5027
قیمت‌گذاری خودرو در جلسه فردای شورای رقابت

ابهام در نحوه قیمت‌گذاری پژو ۲۰۰۸

شورای رقابت فردا موضوع قیمت‌گذاری خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد، در چنین شرایطی قیمت پژو ۲۰۰۸ با ابهام روبروست و مشخص نیست این خودرو بالاخره توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌شود یا خودروساز نرخ آن را نهایی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 02 July 2017
شورای رقابت فردا موضوع قیمت‌گذاری خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد، در چنین شرایطی قیمت پژو ۲۰۰۸ با ابهام روبروست و مشخص نیست این خودرو بالاخره توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌شود یا خودروساز نرخ آن را نهایی خواهد کرد.

به گزارش فارس، اعضای شورای رقابت فردا در جلسه این شورا به بحث و بررسی در مورد قیمت‌گذاری خودرو خواهند پرداخت.

بر این اساس، موضوع قیمت‌گذاری خودرو با توجه به معیارهایی مانند نرخ تورم بخشی خودرو و نمره کیفیت خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در جلسه فردای شورای رقابت احتمالاً در مورد قیمت‌گذاری پژو 2008 نیز بحث خواهد شد.

پیش فروش پژو 2008 در حالی طی روزهای گذشته جنجال به پا کرده که نه تنها قیمت نهایی این خودرو مشخص نیست، بلکه برای پیش پرداخت این خودرو نیز رقم 60 میلیون تومان لحاظ شده که با توجه به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نشان دهنده قیمت نهایی بالای 120 میلیون تومان برای این محصول است.

طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروساز در زمان پیش فروش خودرو می‌تواند حداکثر 50 درصد مبلغ خودرو را از خریدار دریافت کند که با این حساب قیمت پژو 2008 حداقل 120 میلیون تومان خواهد بود.

یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو پیشتر در اظهارنظرهای مختلف، ارقام متفاوتی از 72 تا 99 میلیون تومان را برای پژو 2008 اعلام کرده بود. وی در ابتدا گفته بود قیمت پژو 2008 با گیربکس اتوماتیک 78 میلیون تومان و نوع دستی این خودرو 72 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود، اما مدتی بعد قیمت این خودرو را زیر 100 میلیون تومان اعلام کرد که در حال حاضر نیز محدوده قیمتی این خودرو با ابهام رو به رو است.

قیمت نهایی پژو 2008 در حالی با ابهام روبرو است که نعمت زاده، وزیر صنعت روز گذشته اعلام کرد که در مورد این خودرو قیمت گذاری دولتی نخواهیم داشت و قیمت آن با عرضه و تقاضا مشخص خواهد شد.

وی همچنین با انتقاد از قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، گفته بود: دلیلی ندارد قیمت خودرو به صورت سوری تعیین شود و عده ای نیز از این کار منتفع شوند. شورای رقابت در برخی موارد این سیاست را پذیرفته ولی اصولا این شورا باید سیاست قیمت گذاری را مشخص کند و قیمت خودرو باید توسط واحد تولیدی مشخص شود.

به گفته نعمت زاده، شورای رقابت به اشتباه از دولت قبل وارد کار قیمت‌گذاری خودرو شد و آقایان سختشان است که این روال را تغییر دهند.

به این ترتیب مشخص نیست قیمت پژو 2008 در نهایت بر اساس دستورالعمل شورای رقابت تعیین می شود و یا ایران خودرو قیمت آن را نهایی خواهد کرد.

در چنین شرایطی باید دید اعضای شورای رقابت فردا چه تصمیمی در مورد قیمت‌ خودروها خواهد گرفت و در این میان تا چه حد به مسایلی مانند نمره کیفی خودروها و نرخ تورم توجه می‌شود. در عین حال هم اکنون بازار خودرو با رکود روبرو است و کارشناسان معتقدند هرگونه افزایش قیمت خودرو باعث تشدید رکود در این بازار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر