بازدید 5104
گزارش

اختلاف فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش سرحق پخش تلویزیونی

بدون تردید لیگ هفدهم هم بدون وجود قراردادی مبنی بر حق پخش تلویزیونی آغاز خواهد شد. منتهی در حال حاضر یک مشکل اساسی دراین پرونده برای فدراسیون فوتبال به وجود آمده و آن سهم خواهی وزارت ورزش است
کد خبر: ۷۰۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 02 July 2017
به نظر می‌رسد در پرونده قرارداد حق پخش تلویزیونی بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اختلافاتی به وجود آمده است.

به گزارش تابناک ورزشی، مذاکرات موازی مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش‌ با مجلس و سازمان صدا‌وسیما برای دریافت حق پخش تلویزیونی، اختلافاتی را در پشت پرده به وجود آورده است.

رئیس فدراسیون فوتبال مدت‌هاست که با مدیران رسانه‌ملی و کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی برای تصویب پرداخت حق و حقوق فوتبال در حال مذاکره است و در این راه به نتایج نسبتا خوبی رسیده است.

بر اساس آنچه تا کنون مهدی تاج اعلام کرده، فدراسیون فوتبال و صداو‌سیما به دنبال ایجاد مکانیزمی هستند که فوتبال به دنبال ارزش افزوده‌ای که برای برنامه‌های تولیدی مختلف رسانه ملی ایجاد می‌کند، بتواند در فضای اقتصادی و قراردادهای تجاری و اسپانسرینگ بهره مالی ببرد تا به این صورت حق خش تلویزیونی فوتبال محقق شود.

اجرایی شدن این طرح هنوز مراحل اولیه خود را سپری می‌کند و بدون تردید لیگ هفدهم هم بدون وجود قراردادی مبنی بر حق پخش تلویزیونی آغاز خواهد شد. منتهی در حال حاضر یک مشکل اساسی دراین پرونده برای فدراسیون فوتبال به وجود آمده است.

اختلاف فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش سرحق پخش تلویزیونی

مدیران وزارت ورزش از زمان وزارت محمود گودرزی مذاکراتی را با سازمان صدا‌وسیما و مجلس شورای اسلامی آغاز کردند تا قرارداد حق پخش تلویزیونی ورزش کشور تصویب و به امضا برسد؛ به این ترتیب که وزارت ورزش به نمایندگی از تمام رشته‌های مختلف ورزشی قرارادی با صدا و سیما منعقد کند و با مکانیزمی که توسط مجلس شورای اسلامی طراحی می‌شود، پس از انعقاد قرارداد و قرار گرفتن لایحه حق پخش تلویزیونی در بودجه سالانه کشور، صدا‌و‌سیما مبلغ مورد نظر برای پخش تمام رشته‌های ورزشی در کانال‌های مختلف را به وزارت ورزش پرداخت کند و سپس فدراسیون‌ها بر اساس کنداکتور پخش و اولویت‌هایی که دارند، حق خود را از پخش تلوزیونی رقابت‌های خود از وزارت ورزش دریافت کنند.

جالب اینجاست که با کنار رفتن محمود گودرزیو روی کار آمدن مسعود سلطانی‌فر این طرح از سوی وزارت ورزش دنبال شد و به نظر می‌رسد که توافق‌های خوبی هم حاصل شده است. اما طبق اخبار موثق دریافتی مدیران فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان راضی نیستند که قرارداد حق پخش ورزش کشور به جای قرارداد حق پخش فوتبال امضا شود و آنها طرف حساب وزارت ورزش قرار بگیرند.

فوتبالی‌ها طبق مذاکرات و برنامه‌ریزی‌های قبلی می‌خواهند خودشان طرف قرارداد مستقیم صدا‌وسیما باشند. به این ترتیب حالا باید منتظر ماند و دید نتیجه این مذاکرات موازی چه خواهد شد و آیا فدراسیون فوتبال زیر بار قرارداد وزارت ورزش با رسانه ملی با موضوع حق پخش ورزش کشور خواهد رفت یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار