بازدید 3616

آنفلوانزای پرندگان با تخم مرغ و مرغ پخته منتقل نمی شود

کد خبر: ۷۰۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 03 July 2017
با پخته شدن مرغ و تخم مرغ آلوده به آنفلوآنزا، بیماری به طور کامل از بین رفته وامکان انتقال آن به انسان به صفر می‌رسد.
 
به گزارش میزان، آنفلوآنزای مرغی از جمله بیماریی‌های شایع دربین پرندگان است که تنها ازطریق استنشاق و تماس با خون پرندگان آلوده به انسان منتقل می‌شود و باعلائم تب بالا ، سرفه ،‌ بدن درد شدید ، تنگی نفس ،‌ آبریزش از چشم وبینی، بی اشتهایی ، خلط خونی و اسهال دربدن بروز می‌کند و می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری سینه پهلو در افراد شود.

براساس اخبار منتشر شده از شیوع آنفلوآنزا در شهرستان آبیک واقع در استان قزوین 137 هزارمرغ مبتلا به این بیماری به همراه 5 هزار 220 کارتن تخم مرغ و 77 تن دان مرغ معدوم شد بنابر این با افزایش سرانه مصرف تخم مرغ و مرغ درکشور انتشار این خبر بسیاری ازمردم را نگران وشایعات متعددی را در کشور رقم زد.

براین اساس مشاور رئیس سازمان دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی گفت: ویروس آنفلوآنزای موجود در مرغ و تخم مرغ بعد از پخته شدن از بین می‌رود وقابلیت انتقال خود را از دست می دهد بنابر این هیچ گونه نگرانی ناشی از انتقال این بیماری از طریق مصرف این مواد وجود ندارد و تاکنون گزارشی مبنی برا نتقال آن به انسان از طریق خوردن مرغ وتخم مرغ درکشور نداشته‌ایم.

طلا کش افزود: این بیماری تنها از طریق تماس مستقیم دست با پرنده زنده یا مرده مبتلا می تواند منتقل شود بنابر این توصیه می‌شود قبل از تماس با مرغ‌های زنده و مرده از دستکش استفاده شده و مدام دست‌های خود را ضدعفونی کنید.

گفتنی است این بیماری همچون تب کریمه کنگو می‌تواند از طریق تماس خون مرغ با زخم دست به انسان منتقل شود. براین اساس رعایت نکات بهداشتی از اصول لازم جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است افرادی که با پرندگان  سرو کار دارند بالاخص مرغ فروشان موظف به رعایت نکات بهداشتی هستند.

 درصورت رؤیت بیماری و اطمینان از آن باید مرغ های مربوطه همانند تب کریمه کنگو معدوم و با آهک تجزیه شود تا از انتقال احتمالی بیماری پیشگیری شود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر