بازدید 6046
۶

باغ کتاب تهران افتتاح شد

کد خبر: ۷۰۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 03 July 2017
بزرگترین باغ کتاب جهان با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد.

به گزارش فارس، باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین کتابفروشی،دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران وانقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

 این مجموعه ضمن افزایش سرانه مطالعه در کشور، می تواند به رشد علمی کودکان، نوجوانان وحتی بزرگسالان کمک قابل توجهی داشته باشد.

 باغ کتاب تهران با مساحت 110000 مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دورهم بودن خانواده ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتابخوانی فراهم می کند.

 اصلاح عملکرد و جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب ،افزایش عرصه عمومی تعامل مدنی مردم با کتاب و فرهنگ کتاب خوانی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر از جمله اهداف پروژه باغ کتاب تهران به شمار می آید.

 تالارهای متعدد باغ کتاب همچون تالار علم خردسال،تالار علم کودک، تالار علم نوجوان، کشتی کتاب، بخش داستانهای تجسمی، داستانهای شاهنامه و مجموعه سالنهای سینما، تئاتر، همایش و غیره از جمله زیر پروژه های باغ کتاب به شمارمی آیند.

 یکی از موارد قابل توجه در پروژه باغ کتاب تهران استفاده وسیع از فضای سبزاست که با استفاده از بام سبز علاوه بر زیبایی و افزایش ارزش ساختمان می توان تا 50 درصد از هدر رفتن آب جلوگیری کرد.

باغ کتاب مجموعه ای فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب است که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است.

هر یک از عناصر تشکیل دهنده مجموعه با غ کتاب تهران به نحوی با فعالیتهای مرتبط با کتاب در ارتباط است.

فروشگاههای مختلف برای فروش محصولات فرهنگی و.... در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیتی می شود. همچنین باغ کتاب می تواند انواع خدمات را در حوزه تمامی رسانه ها با انواع مدیاها (کتاب، سی دی، دی وی دی، اینترنت و...) به مخاطبان خود ارائه دهد.

این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی در طول سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد، که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی قابل احترام و کامل برای مخاطبان از سنین و سلیقه های متنوع، کرده است.

باغ کتاب تهران ، قابلیت ‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب بصورت دائمی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و بهره برداری در اقتصاد کتاب، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶
ببخشید آدرسش کو؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
بزرگراه حقاني - بلوار كتابخانه ملي
كجاست؟
بزرگراه همت
کاش تو تبریز هم همچین چیزی داشتیم. فقط یک شهر کتاب داریم که هر چند ازش خاطره خوبی دارم ولی واقعا حسرت به دلمون گذاشتند. شهرداری تبریز لطفا یکاری بکن.
نابود بشه هر چی امکانته مال تهرانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر