بازدید 6975
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

حافظ با فارس و شیراز بی‌رمق تر شد / نماگرهای بازار سهام بازهم قرمز شدند

شاخص بورس تهران طی معاملات روز دوشنبه به مسیر نزولی خود ادامه داد. بر این اساس نماگر بورس تهران امروز با 106 واحد افت به سطح 78 هزار و 659 واحد رسید. نمادهای معاملاتی فارس و شیراز با کاهش های 48 و 13 واحد، بیشترین نقش را در قرمز شدن شاخص کل بورس تهران داشتند.
کد خبر: ۷۰۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 03 July 2017
ادامه مسیر نزولی شاخص بورس با فارس و شیرازشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 12 تیرماه 96 با کاهش 106 واحدی به رقم 78 هزار و 659 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز  کاری بازار سرمایه در هفته جاری، شاهد قرمز پوشی اکثر شاخص های منتخب بود، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت 51 واحدی به رقم 26 هزار و 408 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با 2 واحد افزایش، عدد 17 هزار و 163 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 19 واحد افت داشت و به عدد 13 هزار و 192 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 93 واحدی به رقم 85 هزار و 786 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 39 واحدی به رقم 54 هزار و 283 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 426 واحدی، عدد 176 هزار و 67 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز در ساعت 09:05 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 78 هزار و 775 واحد قرار گرفت.

در بازار سرمایه امروز، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشت. به طوریکه این نماد با 48 واحد کاهش و پس از آن نماد شیراز (پتروشيمي‌ شيراز) با 13 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 12 واحد، نماد خپارس (پارس‌ خودرو) با 10 واحد و نماد وبملت (بانك ملت) با 9 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

ادامه مسیر نزولی شاخص بورس با فارس و شیراز

معامله‌گران بورس امروز، 496 میلیون و 472 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 35 هزار و 350 نوبت معامله و به ارزش 121 میلیارد و 338 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: بهمن دیزل، کارتن ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن، ملی صنایع مس ایران، لیزینگ رایان سایپا و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: مهندسی فیروزان، تجارت الکترونیک پارسیان، حق تقدم خرید سهام سیمان شاهرود، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، سولیران، مجتمع معادن مس تکنار، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان، اوراق مشارکت شهرداری قم بودند.

گروه خودرویی با ادامه معاملاتی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این میان اکثر قطعه سازها و نمادهایی همانند خمحور، خلنت، خشرق، خمحرکه، خاهن و ختور از اقبال بیشتر و معاملات مثبتی بر خوردار بودند همچنین نماد خگستر پس از اعلام تعدیل پیش بینی درآمد، متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

به گزارش بازار سرمایه (سنا)، در گروه حمل و نقل در حالی با صف خرید پرحجم و معاملات مثبت نماد حسیر (طبق شایعات تغییر ترکیب سهامداری شرکت) مواجه شدیم که نمادهای حپارسا و حکشتی منفی و نماد حفارس همچنان با فشار عرضه ها و صف فروش دنبال شد، مابقی هم گروهی ها نیز متعادل به کار خود پایان دادند.

در گروه لیزینگی که با معاملات مثبت نمادهای ولبهمن و ولیز و معاملات متعادل سایر هم گروهی ها مواجه بودیم، نماد ولساپا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی با رشد حدود 3.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت در آنسو و در گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری با صف فروش نمادهای سدبیر، ونیکی و وبیمه مواجه شدیم. همچنین در پایان معاملات نماد سدبیر جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام متوقف شد. معاون ناشران و اعضا شرکت بورس با بیان اینکه چند شرکت متقاضی پذیرش در بورس در مرحله آماده سازی هستند اظهار داشت: پرونده ای که آمادگی مناسبی برای عرضه دارد، مربوط به شرکت «به پرداخت» است که با انتشار تعدادی از گزارش های ماهانه در کدال، هماهنگی سازمان و همچنین بررسی شرایط بازار، جلسه معارفه ای برگزار خواهد شد تا در مرحله بعدی عرضه اولیه سهام آن انجام شود.

در حالی که قیمت نفت در بازارهای جهانی شروعی مثبت داشت، اکثر گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند تا جایی که نمادهای شراز، شسینا، شفارا و شیراز صف فروش شدند. در آنسو تنها معدود نمادهای شکلر، شپاس، کرمانشا، شتوکا، شپنا، شپلی و ساینا با معاملاتی مثبت مواجه بودند. همچنین رییس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز وپتروشیمی تامین (تاپیکو) با اشاره به ورود این شرکت به برند سازی جایگاه‌های سوخت از احتمال تولید بنزین یورو 5 خبر داد.

گروه های فلزی و معدنی شروعی مثبت را تجربه کردند که در این بین نمادهایی همانند کبافق، فرآور، فسرب، فاسمین، کدما، کروی و فمراد یا صف خرید شدند و یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند . همچنین نماد وتوکا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی با رشد حدود 6 درصدی و نماد فملی پس از ارائه صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی 95 متعادل و مثبت به گردونه دادوستدها بازگشتند و نماد تکنار جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

گروه های ساختمانی و سیمانی پس از شروعی متعادل، اکثرا منفی شدند و تنها نمادهای سصوفی، ثتران و ثامان با نوسانات متعادل و مثبت همراه بودند.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته که اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند، نماد بالبر با صف خرید و نمادهای وهور، فلامی، بالاس، رتکو، رمپنا، بموتو، تکنو و تکمبا نوسانات مثبتی را تجربه کردند.

در گروه آی تی نمادهای رکیش و مداران در حالی با افزایش تفاضا، به صف خرید رسیدند که سایر هم گروهی ها نیز معاملاتی مثبت را تجربه کردند همچنین در پایان معاملات، نماد رتاپ جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

گروه غذایی با معاملاتی متعادل شروع شدند اما در ادامه اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند در این بین نمادهای غشهد، بهپاک و غسالم با صف خرید و نمادهای غبهنوش، غپاک، غفارس و غدیس با صف فروش دنبال شدند.

نماد چکارن پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده انتخاب اعضای هیئت مدیره با رشد حدود 5 درصدی و در ادامه صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت. در گروه دارویی که اکثرا متعادل و منفی بودند نمادهای پخش و دلقما با صف خرید و نمادهای دفرا، ددام، وپخش، درازک و دشیمی با صف فروش به کار خود پایان دادند. 

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار فرابورس امروز شاخص با افت 2.9 واحدی به رقم 897 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 313 میلیون و 588 هزار برگه بهادار در قالب 35 هزار و 179 نوبت معامله و به ارزش 80 میلیارد و 219 میلیون تومان داد و ستد کردند.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان