بازدید 21719

قرعه وام نجومی این بار به نام مدیرعامل یک بانک دولتی

حقوق های نجومی و وام های نجومی، دو عبارتی که الان نزدیک به یک سال است به گوش همه آشناست و به نوعی حساسیت زا شده اند. این بار قرعه وام های نجومی به نام مدیرعامل یکی از بانک های نزدیک به دولت خورده است. وامی که در صورت های مالی این بانک به نام وام ضروری درج شده و مبلغ آن 478 میلیون تومان با نرخ سود 2درصد و دوره بازپرداخت 120 ماهه (10ساله) است.
کد خبر: ۷۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 04 July 2017
حقوق های نجومی و وام های نجومی، دو عبارتی که الان نزدیک به یک سال است به گوش همه آشناست و به نوعی حساسیت زا شده اند. این بار قرعه وام های نجومی به نام مدیرعامل یکی از بانک های نزدیک به دولت خورده است. وامی که در صورت های مالی این بانک به نام وام ضروری درج شده و مبلغ آن 478 میلیون تومان با نرخ سود 2درصد و دوره بازپرداخت 120 ماهه (10ساله) است.

به گزارش تابناک اقتصادی، اوایل تیر ماه بود که مطلبی با تیتر "واریز تسهیلات میلیاردی به جیب هیأت مدیره یکی از بانک های خصوصی" در سایت تابناک اقتصادی منتشر شد. در آن مطلب عنوان شد که مدیرعامل و برخی اعضای هیأت مدیره بانک خاورمیانه ـ که یک بانک خصوصی است ـ وام ها و تسهیلاتی را دریافت نموده اند که صورت های مالی نشان می داد، تسهیلات میلیاردی است و طبق قانون و با رعایت برخی شرایط بانک های خصوصی قادر به پرداخت این گونه وام ها هستند، ولی میزان این تسهیلات جای اندکی تردید دارد. 

این بار قرعه وام های نجومی به نام مدیرعامل یکی از بانک های نزدیک به دولت افتاده است. با بررسی صورت های مالی بانک تجارت در سال های اخیر به این نکته پی خواهیم برد که مدیرعامل این بانک توانسته است مجموعاً 5 وام با عناوین مختلف از این بانک دریافت کند.

بنا بر صورت های مالی بانک تجارت، نخستین وامی که برای محمدابراهیم مقدم نودهی به تصویب رسیده در روز 5 آذر 1387 بوده است. مبلغ این وام که با عنوان وام مسکن در صورت های مالی درج شده، 8 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصد و دوره بازپرداخت 112 ماهه بوده است. جالب اینکه در همین روز، دو وام دیگر برای مدیرعامل بانک تجارت با عناوین وام مسکن و وام ضروری به تصویب رسیده است. مبلغ وام دوم که به اسم وام مسکن، در صورت های مالی درج شده، 10 میلیون تومان با نرخ سود 7 درصد و دوره بازپرداخت 112 ماهه بوده است. مبلغ وام سوم نیز که به اسم وام ضرروی در صورت های مالی درج شده، 52 میلیون و 790 هزار تومان با نرخ سود یک درصد و دوره بازپرداخت 112 ماهه بوده است؛ یعنی مدیرعامل بانک تجارت در یک روز توانسته است طی سه وام که با نام های مسکن و ضروری در صورت های مالی درج شده است، مبلغ 70 میلیون و 790 هزار تومان را دریافت کند.

وام بعدی مقدم نودهی در شانزدهم دی ماه 92 به تصویب رسیده است. مبلغ این وام که با نام جعاله در صورت های مالی درج شده، 28 میلیون تومان بوده است. نرخ سود آن 12 درصد و مدت بازپرداخت آن 51 ماهه بوده است.

اما مهمترین وام که بیشترین مبلغ را به خود اختصاص داده و می توان آن را وام نجومی لقب داد در 28 اردیبهشت ماه سال گذشته به تصویب رسیده است. نوع این وام در صورت های مالی وام ضروری درج شده است و مبلغ آن 478 میلیون تومان با نرخ سود 2 درصد و دوره بازپرداخت 120 ماهه (10 ساله) است.

در مجموع طی 9 سال محمدابراهیم مقدم نودهی مدیرعامل بانک تجارت توانسته است مبلغ 577 میلیون تومان وام با نام ها، نرخ سودها و دوره های بازپرداخت متفاوت دریافت نماید.

فارغ از اینکه آیا قانون اجازه پرداخت این میزان وام با این گونه شرایط را داده است یا خیر باید اذعان نمود که در روزگاری که مردم عادی به دنبال گرفتن وام های خرد با شرایط بسیار سخت هستند دیدن این گونه موارد باعث ایجاد ناراحتی برای آن ها خواهد شد و بهتر است نهادهای مربوط نظارت های بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

قرعه وام نجومی این بار به نام مدیرعامل یک بانک دولتی
منبع: صبحانه 

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۷۱
باشتاب وارد شد و با صداى محكم گفت بى حركت !! و پاسخ شنيد داداش كو حركككت !!!! از اين موارد زياد مى شنويم اما كو نظظظظارت ؟
پاسخ ها
مالباخته کاسپین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
سر بانک مرکزی سلامت
شکند اگر سبویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
این آگاهی رسانی ها کمک زیادی به شفافیت اقتصاد کشور میکند. یا این حرفها فاش کنندگان را ناامید نکنید.
آفرین به غیرت شما تابی ها. آنها می رند شمیران و جای دیگه خانه های بزرگ می خرند و به ریش همه هم می خندند.
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
سر روحانی سلامت
دوباره ایران دوباره وام کلان دوباره حقوق و وام و ماشین و ویلای نجومی ، دوباره ....!!!1
سپاس تابناک عزیز

فقط دنبال این هستند که سود سپرده های ناچیز مردم رو کم کنند و سود وام ها تا جایی که راه داره بالا برند و یا با تاسیس موسسات بی اعتبار سرمایه مردم رو بر باد بدهند اونوقت برای خودشون چه بخور بخوری دارند!

وام با سود 1 و 2 درصد!!!! یهو بگید وام میلیاردی با یک بوس!
من نتونستم وام ازدواجمو بگیرم!
چون ازم اینا رو میخواستن:
فیش آب و برق و گاز و تلفن محل سکونت هم خودم هم ضامن!
مدارک شغلیم
گواهی کسر از حقوق دولتی(که الان فقط برای اقوام درجه 1 صادر میشه) که نباید بازنشسته باشه.
یا جواز کسب که حتما باید ده ساله باشه و حد اقل 5 سال از مدت اعتبارش باقی مونده باشه و محل کسب اجاره ای نباشه!!!
ضامن نباید بدهی معوق بانکی یا چک برگشتی داشته باشه.
ارائه چک تضمینی معتبر.
.
.
.
.
یعنی با زبون بی زبونی میگن که وامو نگیر بزار بمونه خودمون بلدیم چیکارش کنیم
میدونید چرا 3 مرحله وام گرفته؟
با سه تای اول رو با فیش حقوقی خودش برداشته و باهاش ملک خریده و وام آخری رو باسند ملکی که با وامهای اول خریده بود اخذ کرده که توی کارشناسی هم قیمت سند ملکی رو چند برابر نوشتن تا مشکلی نداشته باشه.
.
.
.
کاملا قانونی بوده :D
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
برو ببین کارمندهای بانک هم چه میکنند؟؟؟سالی 100 میلیون وام میگیرند که هرگز هم باز پرداخت نمیکنند
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
ناشناس|Turkey|۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
برو ببین کارمندهای بانک هم چه میکنند؟؟؟سالی 100 میلیون وام میگیرند که هرگز هم باز پرداخت نمیکنند

چرا تهمت مبزنید. کارمندای بانک اتوماتیک اقساط تسهیلات از حقوقشون کم میشه. به همین دلیل هیچوقت اقساطشون حتی یک روز هم عقب نمی افته چه برسه به اینکه باز پرداخت نشه
خیلی زشته آدم رو دشمنی و بدون داشتن اطلاعات درست در مورد دیگران قضاوت کنه و تهمت بزنه و بدتر اینکه اینو به همه یه مجموعه گسترش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
انتظار داري كه اين بانك ها ورشكست نشن با اين ريخت وپاش هايي كه مي كنند؟
با چه جراتي وام 478 ميليوني اونم با 2 درصد سود!!

به خاطر كمتر از اين وام رييس جمهور كره جنوبي خلع و حكم اعدام داره صادر ميشه!!

ايران واسه بانكيها اروپاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
اونجا کره جنوبی است اینجا ایران است
واقعاجای تاسفه یک جوان که میخوادازدواج کنه برای دومیلیون وام بایدکلی ضامن ومدرک بیاره انوقت مدیرعامل بانک نیم میلیاردتومان وام دودرصدمیگیره ! به این میگن عدالت !!!
۲٪ ؟!!!۱ یعنی وام گرفتن ایشون پول رو دباره گذاشته تو بانک ۲۰ درصد سود گرفتن ۲٪ رو که بدن مفتی مفتی ۱۸٪ تو جیب ؟ به به . چه حالی می ده .
نباید در این بانک های خصوصی پولی گذاشت. پولی که مردم در این بانک ها می گذارند، مستقیم سر زا جیب بغل مصئولان بانک در می آورد و مدتی با آن خوش می گذرانند و سفرهای کوتاه و بلند خارجی می روند و بعد هم که گندش درآمد سفر همیشگی خارج می روند و به مدد پول کلانی که به جیب زده اند می توانند حتی روی سبیل نداشته ترامپ شیپور بزنند!! گرچه در بانک های دولتی هم اوضاع خیلی بهتر نیست، ولی آدم با خودش می گوید که خوب پول را که نمی توانم در گوشه لحاف و دشک چپاند پس بهتر که در بانک باشد، اما گذاشتن پول در بانک خصوصی مثل این است که با دست خودت مال و اموالت را به در خانه سارق برده باشی و وبه وی سپرده باشی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
بانک های دولتی هم غوغا میکنند و پول مردم را میخورند و به ریش مردم میخدند. نمیدنم که میدونید تو ی این بانکهای دولتی چه خبر است؟؟؟
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
دوست ناشناس :بانک های دولتی هم غوغا میکنند و پول مردم را میخورند و به ریش مردم میخدند. نمیدنم که میدونید تو ی این بانکهای دولتی چه خبر است؟؟؟

کدوم بانک دولتی تا حالا سپرده کسی رو به قول شما خورده و یا پس نداده ، اگه شما می دونید تو این بانکهای دولتی چه خبره بگید تا ما هم بدونیم .
این نتیجه عدم برخوردجدی باحقوق های نجومیه واقعاوقت یک اقدام انقلابی رسیده مردم منتظراقدام جدی مسوولان هستند
ثروت این آقایان بانکی را خدا هم نمی تواند بشمارد.
و همچنان هیچکس پاسخگو نیست....
و همچنان هیچکس پاسخگو نیست....
تابي جان ازت حمايت ميكنيم با جان ودل، فسادهارو برملا كن، خيلي ازمردم به خاطر اين فسادها دارن له ميشن
دیدید دیدید توی دولت محمود وام نجومی گرفته
کور شدی همتون
زنده باد امید
زنده با ایران
دوباره ایران
آقا والله خفه شدیم یکی نیست بدادمان برسه ۱۰ تومن با هزار مکافات وام جور کردم آخرش هم ۸ تومن دستمو گرفت چون ضامن ها پول گرفتن تحصیلات ارشد از بهترین دانشگاه دولتی دارم اما درآمد ماهانه فقط برا قسط وام میره... اونوقت این طفیلی ها دو لپی میخورن خون ما را
اينا كه پول خوردشونه بيچاره به كاه دون زده
سرم سوت کشید.من از دادن اجاره خانه عاجزم.ولی یک عده مسلمان نما اینطوری پول میگیرند.این عدالت نیست.چرا قوه قضاییه پیگیری نمیکنه؟
خب عزیز من مدیر عامل یه بانک دولتی با اون هم گردش مالی حق دریافت چنین وامی را نداره؟
به نظر شما از رانت استفاده کنه و زیرمیزی بگیره خوبه ؟!!!!
هرچند خود این موضوع هم جای بحث داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
این در واقع جبران حذف حقوق های نجومی یه که قطع شده و با این کلک خواستن جبرانش کن
تدبیر و امیدش زیاد بود تونست وام بگیره ... ما هم خاک بر سرمون .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
بصیرتش بیشتر بوده
تابناک عزیز
نتیجه ی گزارش مشخصه کسی که ریپورت داده باید پیدا محاکمه و مجازات شه
مثل همون مسءول سرشماری که رفت در خونه ی اقای رحیمی و با کمال تعجب دید جناب وزیر سابق بجای زندان
منزل تشریف دارن
احسن آقای رئیس جمهور و مدیران مربوطه تبریک
همیشه بوده و همیشه خواهد بود تا وقتی صداها خفه شوند همینه
بسمه تعالی
باید دید در قبال این رانت چه چیزی رو برای رانتخواران بزرگتر تسهیل کرده که پاداشش شده این مبالغ.
تابناك جان ، كاربري بهت گفته آفرين. من بهت ميگم بي خيال. و بسه ديگه ترا بخدا از اين گونه افشاگريها دست برداريد چون هيچ اثر مثبتي نداره و فقط اعصاب خوانندگان بهم ميريزه و بس. بابا كار از كار گذشته و درست بشو نيست. بي خيال شيد.
همین بانک تجارت که مدیرانش وامهای آنچنانی می گیرند متاسفانه بیمه ومزایا فرزندان دختر مجرد که پدران آنها فوت نموده اند بعلت اینکه بانک منابع مالی ندارد بدون هیچ دلیلی قطع کرده و می گوید تصمیم همین مدیران که وامهای کلان می گیرد می باشد در صورتیکه که طبق قانون فرزندان دختر مجرد بعد از فوت پدرشان باید از مزایا بیمه و دیگر مزایا برخوردار باشند لطفا این موضوع را به گوش مسولان مملکتی برسانید تا مدیران بانک تجارت اینگونه با خانواده افرادی که عمری در آن بانک خدمت کرده اند و اینگونه حق فرزندانشان را پایمال می نمایند چاره ای بی اندیشند
روحانی مچکریم
دولت ۴درصدی !!!!
چرا ادرس غلط میدهید این در تمام بانک ها امر عادی است تصور براینست که یارو حق حساب نداده اسمش را هم آوردی خوده شما هم آلوده اید مردم را سرکار میگذارید
طبق بخشنامه ابلاغی وزیر محترم اقتصاد به کلیه بانک ها در سال 95 باید نرخ سود وام های دریافتی کارکنان طبق مصوبه شورای پول و اعتبار باشد ( یعنی 10 درصد ) که در این زمینه اگر دو درصد باشد تخلف صورت گرفته است. هم چنین سقف وام دریافتی کارکنان بانک ها حداکثر چهل برابر هفت برابر حداقل حقوق پایه سال است که در سال 96 حداقل حقوق پایه 1035000 تومان می باشد لذا سقف وام دریافتی تحت هر عنوانی حداکثر مبلغ 40×7×1035000 تومان می باشد که کمتر از 290 میلیون تومان در مجموع می شود که نشان میدهد مبلغ وام دریافتی خلاف بخشنامه وزیر محترم اقتصاد است.
وام ضروری!!!!!!!!!! حتما آدم محتاجی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
دقیقا مثل برادرزاه من که برای پول پیش خونه 2 میلیون نیاز داره . خودش فوق لیسانس زبانه و شوهرش دکتری محض داره و اون هم تدریس میکنه.
مبارک باشد
هیچکس ازوضع کارمندان بی پست ومقام بانکهاکه سفارش افرادبانفوذپشت انهانبوده اگاه نیست ایاچنین ارگانی درکشورهست که کارمندکم سابقه باسفارش هرسال حکم بگیردولی نفردیگرمثل بنده پس ازسی سال بالیسانس بدون هیچ پستی باکمترین حقوق به جرم سالم بودن بازنشسته شوم تابناک می توانی خیلی راحت این صداراحذف کنی اگرفکرمی کنی فریادرسی نیست
بنده از طرفداران سر سخت اقای دکتر روحانی هستم اما از ایشون واقعا انتظار دارم که با این موارد بشدت برخورد کند و تعداد طرفداران خود را افزایش دهد اما ادامه سکوت و بی توجهی به این مسایل مردم را ناراحت و در نهایت حامیان خود را از دست خواهد داد.
بنده اگر رییس جمهور بودم حداقل در مجموعه زیر نظر خودم بشدت بااین مسایل و با این افراد برخورد میکردم.
تابناک عزیز لطفا منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
شما همین طور سرسخت بمون موفق باشی.
علی برکت ال.....
دورودبه شرفش که اینقدرقانع بوده.
وقتی دستوری و یک شبه و روی کاغذ خصوصی سازی (خصولتی سازی) کردیم و فقط امار میدادیم که اص 44 داره عملی میشه باید نتیجشم ببینیم. الان یارو مصوبه هیات مدیره بانکو میذاره رومیز که کاملا قانونی هم هست.
به نظر من وام مبلغ زیادی نیست برای مدیر عامل بانکی که چنین گردش مالی زیادی داره به شرط اینکه با کارایی بالا وسالم کارکنه و وامها را البته با شرایط راحتتر در اختیار ملت نیز قراردهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
یعنی 475میلیون تومان پول کمی است ؟
به نظر میرسد موضوع گرفتن تسهیلات توسط مدیران به یک موضوع کاملا کلیشه ای و بی اساس تبدیل شده و فقط برای یک عده جنبه حمله به دولت رو داره در غیر این صورت مقایسه میزان وام دریافتی نفر اول (مدیر عامل) یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور (بانکها) با شخصی عادی در هیچ جای دنیا قیاس درستی نیست (ضمن اینکه اشخاص حقیقی زیادی هستند که با توجه به اینکه توان بازپرداخت اقساط سنگین را دارند از تسهیلات مالی قابل توجه استفاده میکنند)
برای یک وام ازدواج هزار من کاغذ می خواهند. نه مسکنی می سازند. و نه کسی به فکر شغل جوان ها هست . مناطق محروم که بیچاره اند.
سلام.در شبکه لینکدین هم مطلبی با عنوان " بلاخره چاقو دسته خودش را برید"در مورد فیش نجومی یکی از منتقدین حقوقهای نجومی گذاشته شده که اگر راست باشه مایه تاسف و اگر دروغ باشه جا داره روشنگری بشه.
ظاهرا خیلی از دوستان با مفهوم خصوصی در اقتصاد کلان خیلی آشنا نیستن برای توضیحش بهتره اینطوری بگیم که فرض کنید شما و چند تا دوست دیگه تون اقدام به تاسیس یه شرکت تجاری کردین و این شرکت سالانه میزان قابل توجهی درآمد مالی کسب میکنه و شما تصمیم گرفتین با سلیقه خودتون به عنوان هیئت مدیره شرایطی فراهم کنید که بتونید از تسهیلات ویژه ای برای کارکنان و هیئت مدیره شرکت (از محل درآمدهای حاصله) در غالب حقوق یا تسهیلات در هر عنوانی برداشت کنید آیا در این شرایط کسی حق داره به شما اعتراض کنه؟!!! بانک خصوصی هم دقیقا همین مکانیزم داره و به عبارتی با انجام گردش های مالی و سرمایه گذاری های مختلف در بخش های صنعت و کشاورزی و... به درآمدهای مالی دست پیدا میکنه و بابت اون به میزان قرارداد به سپرده گذاران سود پرداخت میکنه و بنا به صلاحدید خودشون قانونا این حق رو دارن که برای کارکنان هم منابع مالی در نظر بگیرن ضمنا دوستان عزیز توجه کنن هیچ کس یک شبه به تسهیلات 400 میلیونی نمیرسه و اگر فرض کنیم که همه چیز به صورت سالم و منطقی اتفاق افتاده (که البته باید اینطوری باشه) طرف می بایست سالهای زیادی خودشو وقف سازمان و کارش بکنه تا به این مرحله از کار برسه.. (کما اینکه بین هزاران کارمند یکی موفق میشه بشه مدیر عامل بانک یا هر سازمان و شرکت دیگه) با تشکر از تابناک عزیز
تابناک ، املاک نجومی را خیلی وقت است که فراموش کرده ای تو را به خدا از آنها نیز خبری بده .
چرابیخودی ندانسته پشت سرکارمندان بانک حرف میزنید همه اونطور نیستن ضمنااو فردی که گفته کارمندان بانک هرسال صد میلیون وام میگیرند و برنمیگردونن ایا شما با چشم خود دیده اید یا شماکارمند بانک هستید ضمنا در بانکهای دولتی چه خبر هست چرا بیخودی شایعه پراکنی میکنید؟
چرابیخودی ندانسته پشت سرکارمندان بانک حرف میزنید همه اونطور نیستن ضمنااو فردی که گفته کارمندان بانک هرسال صد میلیون وام میگیرند و برنمیگردونن ایا شما با چشم خود دیده اید یا شماکارمند بانک هستید ضمنا در بانکهای دولتی چه خبر هست چرا بیخودی شایعه پراکنی میکنید؟
بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
اگه نشد ایشان را موعظه قانونی کنین منواعدام کنین شاید عبرت بشه برای بقیه.
دوست گرامی اقای منتقد اونی که شما می فرمایید زمانی است که کل سهام شرکت متعلق به یک نفر باشد می تواند به سلیقه خود به طور نا محدود بین کارکنان پاداش توزیع کند ولی در شرایط فعلی بانک ها یا دولتی است که اموال کل ملت است ویا خصوصی است که سهام ان متعلق به سهام داران است که قانون باید در جهت حفظ حقوق ملت یا سهام داران نظارت کافی داشته باشد تا جریان رفع غیر قانونی مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت در دولت قبلی تکرار نشود که یک شب ه تسویه کردند وحقوق و پشتوانه میلیون ها کارگر و سهام دار بد بخت از بین رفت
زحمت كش ترين كارمند درايران كارمند بانك است7ساعتكار كار البته كارمندان پاييين نه مديران
ای داد بعد ماه چند ماهه برای وام کالا می دوییم تا بذاریم روی پول پیش خونمون ... حالا هم که با هزار بدبختی جور شده قیمتها انقد کشیده بالا که موندیم چه کنیم ما موندیم و قسط وام کالا مون و اجاره بالای خونه...
تقصیر احمدی نژاده!!!!
تابی جان وقتی کاری از دست ما مردم عادی بر نمیاد چرا با انتشار این مطلب حال مردم رو خراب میکنی که چی
خیلی جالبه آقا واقعاً نخبه وکارآفرین بوده یعنی وام 478هزارتومانی را با سود دو درصد گرفته تا در یکی از بانکها سپرده گذاری کنه وبا سود بیست درصدی سایر اقساط وامهای خوذش را پرداخت کنه ما هم که بازنشسته آموزش وپرورش هستیم ....دومیلیون وپانصد هزارتومان پس انداز در صندوق وام ضروری داریم قراره دونیم برابرش یعنی نزدیک هفت میلیون تومان وام بگیریم ...حالا موندم که با هفت میلیون تومان ...که البته اگر موافقت بکنند چه کار کنم !!؟؟
اقای محترم که معلم هست چندماه درسال تعطیلین؟از خردادتا شهریوراز نیمه دوم اسفند تا نیمه فروردین و پنجشنبه هاو هوای الوده بیچاره کارمند بانک از صبح تا ظهر سرش پایین و مشغول کار و اگه سنگم از اسمون بباره بایدبره.ضمنا اینهمه وام شاید درمدیرعامل باشه به هیچ کارمند بانکی اینهمه وام نمیدن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
معلومه کارمند بانک ویا مدیر عامل هستید که از این وام ها در یافت می کنید همین زحمات آقایان معلمین بودند حضراتی مثل جنابعالی از این وامها استفاده می کنید .در ضمن اگر تعطیلات که می فرمائید نبود بیشتر معلمین به علت تعلیم وتربیت آدمهای مثل شما الان باید در آسایشگاهای روانی بستری میشدند.امیدوارم تابناک عزیز منتشر کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر