بازدید 3780
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

افت قیمت آتی سکه طلا همسو با بازار نقدی / طلای جهانی جان گرفت

سکه حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به افزایش به ۸ هزار و ۱۷۵ قرارداد رسید. همچنین قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در ۷ هفته اخیر باقی مانده است.
کد خبر: ۷۰۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 04 July 2017
سکه حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به افزایش به ۸ هزار و ۱۷۵ قرارداد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین حال ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۸۸ میلیارد ریال رسید.

این در شرایطی است که روز گذشته در بازار نقدی، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم با کاهش روبه رو شد. در بازار آتی هم همسو با بازار نقدی هر ۵ سررسید آتی سکه طلا با کاهش روبه رو شدند.

به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان به فروش رفت.هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افت قیمت یک میلیون و ۱۸۲ هزار ریال به خریداران عرضه شد.

نیم سکه و ربع سکه طلا در معاملات روز گذشته تغییر قیمتی نداشت. اتحادیه طلا قیمت جهانی هر اونس طلا را هم روز گذشته یک هزار و ۲۳۶ دلار و ۴۰ سنت اعلام کرد.

به این ترتیب در معاملات سکه آتی در روز گذشته، هر ۵ سر رسید سکه در بورس کالای ایران روندی منفی داشتند، به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال ۹۶ با ۰.۳۱ درصد افت با رقم یک میلیون و ۲۲۱ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه کاهش ۰.۴۸ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز یکشنبه ۰.۵۵ درصد کاهش داشت.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با ۰.۴۸ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۰۸ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به روز یکشنبه با افت ۰.۴۲ درصدی مواجه و با رقم یک میلیون و ۳۴۱ هزار تومان خریداری شد.


طلای جهانی جان گرفت

کاهش نسبی ارزش دلار موجب شده است تا قیمت طلا بار دیگر با افزایش روبرو شود ولی قیمت این فلز زرد همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در ۷ هفته اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز دوشنبه با بیشترین کاهش روزانه خود از نوامبر روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۲۲۳ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه بیش از ۱.۷ درصد کاهش داشت و برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۱۸ دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت جهانی طلا از ۱۱ ماه می به شمار می رود.

این گزارش افزود: شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با ۰.۱ درصد کاهش روبرو شده و به ۹۶.۰۸۷ واحد رسیده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در آستانه نشست رهبران گروه ۲۰ با رهبران آلمان و ایتالیا گفتگو کرده است. به نظر می رسد نشست گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان محل دیگری برای منازعه بین رئیس جمهور آمریکا با رهبران سایر قدرت های جهان بر سر تجارت و سایر مسائل مهم خواهد بود.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که رشد اقتصادی منطقه یورو فراتر از انتظارات اولیه بوده و این مساله زمینه لازم برای عادی شدن سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا را طی ماه های آینده فراهم خواهد کرد.

گمانه زنی های مربوط به توقف سیاست های انبساطی پولی در بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا کانادا و انگلیس می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا داشته باشد.

اقدامات بانک های مرکزی جهان بی شک تاثیرات زیادی بر بازارهای مالی بین المللی خواهد داشت. یک مقام ارشد بانک مرکزی انگلیس نیز روز دوشنبه حمایت خود را از افزایش نرخ بهره اعلام کرده است.

این در شرایطی است که مذاکرات برگزیت رسما آغاز شده و نگرانی های زیادی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود دارد.تازه ترین آمارهای اقتصادی منتشر شده نشان می دهد که فعالیت های صنعتی آمریکا طی ماه ژوئن به بالاترین سطح خود در ۳ سال اخیر رسیده است. این مساله می تواند به نفع رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال باشد.

البته خودروسازان بزرگ نیز روز دوشنبه اعلام کردند که میزان فروش خودرو در آمریکا برای چهارمین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۷۳ درصد کاهش به کمتر از ۸۴۶ تن رسیده است.

منبع: بورس کالای ایران



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر