بازدید 5830

راهنمای تابستانی سریال‌های تلویزیون

کد خبر: ۷۰۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 05 July 2017
همزمان با آغاز فصل تابستان و پایان ماه مبارک رمضان سریال‌های جدید از شبکه‌های مختلف صداوسیما به نمایش در می‌آیند.
 
پرستاران 2
کارگردان: شهرام شاه حسینی
شروع پخش از جمعه 16 تیر
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 22:15

بازیگران: امین زندگانى، لیندا کیانی، عاطفه رضوی، فاطمه گودرزی، الناز حبیبی و فریبا نادری
 
به گزارش تبیان، شبکه یک بعد از «ایستاده در غبار» فصل دوم «پرستاران» را روی آنتن می فرستد. سال گذشته فصل یک سریال را دنبال می کردید؟ اگر بله، همین قدر بدانید سری دوم در ادامه داستان های قبلی است. اگر نه، نگران نباشید چون بچه های شبکه یک قول داده اند فصل قبل را توی پنج قسمت فشرده پخش کنند و بعد بروند سراغ سری دوم«پرستاران» . داستان در بخش اورژانس یک بیمارستان می گذرد و به شکل همزمان قصه زندگی چند نفر را روایت می کند؛ ماجرا های دو سوپروایزر با نام ساجدی (فاطمه گودرزی) و پاک نهاد (عاطفه رضوی) و سه پرستار، سمیرا (الناز حبیبی)، محبوبه (فریبا نادری) و سمیه (لیندا کیانی) خط اصلی داستان است و در کنار آن، شاهد قصه های دیگر هستیم.
 
درباره کارگردان: مسیر شهرام شاه حسینی در سینما و تلویزیون مثل دو خط مساوی است که همدیگر را قطع نمی کنند. اگر آخرین فیلم او (خانه دختر) را یک استثنا بدانیم از بقیه فیلم هایش نمی توان دفاع کرد. سریال های او، اما قابل دفاع هستند و غالبا پربیننده شده اند. او با همین فرمول می تواند «پرستاران 2» را پرمخاطب کند؟ شاه حسینی پیشتر سریال های «پیدا و پنهان»، «مثل یک کابوس»، «تاوان»، «همه چیز آنجاست» و «هشت و نیم دقیقه» را ساخته است.
 
 
 
گمشدگان
کارگردان: رضا کریمی
شروع پخش از مرداد ماه
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 21:30

بازیگران: پرویز پورحسینی، پژمان بازغی، فریبا نادری، شقایق فراهانی، بهنام تشکر، ستاره اسکندری و کوروش تهامی
 
درباره سریال: شبکه دو، سال گذشته سفارش ساخت یک سریال با موضوع معضل اعتیاد را به رضا کریمی داد تا در قالب یک ملودرام خانوادگی تاثیرات خانمان سوز و مخرب اعتیاد را روایت کند. داستان «گمشدگان» درباره دختری جوان به نام ترنج (روشنک گرامی) است که در رشته عکاسی درس می خواند و در همین رشته مشغول فعالیت است. او به دام اعتیاد می افتد و زندگی خود و خانواده اش دچار بحران می شود. بهنام تشکر و کتانه افشارنژاد نقش پدر و مادر ترنج را بازی می کنند. در طول سریال به باند قاچاق مواد مخدر هم پرداخته می شود و بخشی از داستان به آن ها اختصاص دارد.
 
درباره کارگردان: کارنامه اش در سینما و تلویزیون قابل دفاع است اما رضا کریمی کارگردان شاخصی محسوب نمی شود. سریال های «مرده متحرک»، «شبی از شب ها»، «فاکتور هشت» و «راه طولانی» را ساخته است که دوتای آخر موفق تر و پربیننده تر هستند. ظاهراً «گمشدگان» هم سریال موفقی خواهد بود. رضا کریمی در سینما، پنج فیلم کارگردانی کرده که همگی در زمره سینمای بدنه دسته بندی می شوند: «عشق+2»، «هزاران زن مثل من»، «انعکاس»، «تب» و «آدمکش» . فروش شان بالا نیست و منتقدان به آن ها روی خوشی نشان نداده اند.
 
پنچری
کارگردان: برزو نیک نژاد
در حال پخش
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 20:45

بازیگران: یوسف تیموری، حمید لولایی، رضا داوودنژاد و مهران غفوریان
درباره سریال: «پنچری» که از شنبه پخش آن در شبکه سه شروع شده، سهم کمدی باز ها از سریال های جدید است که اتفاقا تیزر هایش می گوید با یک سریال خوشحال طرفیم. سابقه برزو نیک نژاد (کارگردان) و ترکیب بازیگران به این خوش بینی دامن می زند. حمید (یوسف تیموری) جوانی عاشق پیشه است که برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش راه های مختلفی را پیش می گیرد اما سد های زیادی پیش روی اوست. «پنچری» با زبان طنز مشکلات جامعه به ویژه جوان ها را بیان می کند. خود بازیگران می گویند با سریال کلی خندیده اند.
 
درباره کارگردان: سال ها در سینما و تلویزیون دستیار کارگردان بود و کم کم به سمت نویسندگی و کارگردانی رو آورد. برزو نیک نژاد در تلویزیون سریال «دودکش» و «روز های بد بدر» را نوشت و در سینما «کلبه» و «پیتزا مخلوط» را. سریال «دردسر های عظیم 1 و 2» و «قرعه» را کارگردانی کرده است که دو تای اولی بیشتر مورد توجه قرار گرفتند اما سومی که نوروز 95 روی آنتن رفت چنگی به دل نزد.
«پنچری» هم مثل سریال های قبلی اش کمدی است. «ناخواسته» و «زاپاس» دو فیلم سینمایی است که نیک نژاد کارگردانی کرده است.
 
در جست وجوی آرامش
کارگردان: سعید سلطانی
شروع پخش از اواخر تیر ماه
پنج شنبه و جمعه، ساعت 19

بازیگران: مهدی هاشمی، فرشته سرابندی، داریوش فرهنگ و پژمان بازغی
درباره سریال: شبکه 5 بالاخره تصمیم گرفت بعد از مدت ها یک سریال جدید ایرانی پخش کند. «در جست وجوی آرامش» سعید سلطانی ملودرامی خانوادگی - اجتماعی است و بخش زیادی از قصه آن در شرکت دارو سازی می گذرد. چرا؟ چون قهرمان اصلی قصه یعنی دکتر بهروز امینی (مهدی هاشمی) پژوهشگر حوزه دارو سازی است. آقای دکتر آدمی کاردرست است که بعد از سال ها تلاش موفق به تولید دارویی برای درمان سرطان شده و همین بر شهرتش اضافه کرده است. بعد از این ماجرا، کارشکنی ها علیه آقای دکتر شروع می شود و زندگی اش را تحت تاثیر قرار می دهد. ترکش حواشی به کار همسرش که روان شناس است (فرشته سرابندی) هم می خورد.
 
درباره کارگردان: اگر فیلم نامه خوب در اختیارش باشد می تواند کار را از آب وگل دربیاورد اما در مجموع کارگردان متوسطی است. سعید سلطانی چند سریال پربیننده هم داشته از جمله: «پس از باران»، «خانه ای در تاریکی» و «ستایش» . پرحاشیه ترین سریال او هم فصل دوم «ستایش» است که حتی شایعه شد رئیس وقت صداوسیما از کیفیت آن ناراضی است. «سال های برف و بنفشه»، «شکرانه»، «مأمور بدرقه»، «فراموشی» و «سربه راه» از جمله سریال های دیگر سلطانی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر