بازدید 11249

اصلاح الگوي مصرف در استفاده از معلم و بهداشت در قم!

این اقدام رئيس آموزش و پروش استان قم در كنار بي‌توجهي به شيوع آنفلوآنزا در مدارس اين استان، باعث شده عملكرد وي به طور فزاينده‌اي مورد انتقاد فرهنگيان و مسئولان پزشكي و بهداشتي اين استان قرار گيرد، چنانچه بنا بر اطلاع خبرنگار ما اجرا نشدن دستورهای پزشكي در مدارس اين استان، باعث شده که «قم»، رتبه نخست استاني را در ابتلا به اين بيماري خطرناك به دست آورد.
کد خبر: ۷۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۸ 02 November 2009

رئیس آموزش و پرورش استان قم در اقدامی تأمل برانگیز، با صدور بخشنامه‌ای و با توجیه كمبود نیرو، معلم ورزش را از دوره ابتدایی مدارس این استان حذف كرد.

به گزارش «تابناک»، این اقدام در حالی صورت گرفته است كه در قم مدارس، «مشاركتی» كه به نوعی با مبالغ اهدایی(!؟) مردم و بودجه دولت اداره می‌شود دارای معلمان تخصصی حتی برای خوشنویسی، ورزش و نقاشی است. همچنین این اقدام با توصیه‌ها و تأكیدات چندین ساله رهبر انقلاب مبنی بر به‌كارگیری نیروهای تخصصی برای آموزش و توجه ویژه به امر پرورش به ویژه در مقطع ابتدایی كاملا مغایر است.

بنا بر این گزارش، این کار رئیس آموزش و پروش استان قم در كنار بی توجهی به شیوع آنفلوآنزا در مدارس این استان، باعث شده عملكرد وی به طور فزاینده‌ای مورد انتقاد فرهنگیان و مسئولان پزشكی و بهداشتی این استان قرار گیرد، چنانچه بنا بر اطلاع خبرنگار ما، اجرا نشدن دستورهای پزشكی در مدارس این استان به علاوه بی توجهی به شیوع آنفلوآنزا در مدارس و بی توجهی به نظریات كارشناسی، باعث شده «قم»، رتبه نخست استانی را در ابتلا به این بیماری خطرناك را به دست آورد.

همچنین بنا به نوشته روزنامه نودزهم دی قم، رئیس مركز بهداشت استان قم، آمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A در قم را 168 نفر اعلام كرد. وی همچنین از فوت چهار نفر مبتلا به ویروس آنفلوآنزا در قم خبر داد و گفت: تاكنون چهار نفر از جمله یك پسر دوازده ساله و یك كودك یازده ماهه، یك خانم بادار و یك كودك سه ساله درگذشته‌اند. بیشترین افرادی كه مبتلا شده‌اند، در فاصله سنی هفت تا هجده سالگی هستند.

گفتنی است، این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود كه آموزش و پرورش این استان، هنوز تصمیمی مبنی بر كاهش این آمار و یا تعطیلی مدارس نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
تعطیل بشه خوش به حال معلمها!!!
رويه اي شده در كشور كه برخي مسئولين خارج از حدود وظايف برخي اقدامات را انجام مي دهند مثل تعطيلي مدارس در يكي از شهرستانها توسط فرماندار به واسطه شيوع احتمالي آنفولانزا و تبريز - استانداري از قافله عقب نمانده به جاي ورود از در اصلي كه چندين ساليان تردد و ورود از آنجا انجام مي گرفت مسئولين جديد به مصداق غذا را دور دهان چرخانده بعد داخل دهان مي گذارند اقدام به دادن ورودي از محلي غير متعارف براي كاركنان نموده اند وعليرغم اينكه كاركنان هزاران دليل عقلي ونقلي براي اصلاح اعلام مي نمايند بر تداوم رويه غلط اصرار مي كنند
واقعا تاسف برانگیز است! که یک همچین ادم هایی را با این طرز تفکر در یک همچین پست هایی می گذارند!!!!!
از حفظ دین فقط حفظ ظاهر را یاد گرفته اند!
انشاالله که درج شود، که این اقدام ظلم بزرگی به بچه هاست!
با تشکر از تابناک برای اطلاع رسانی....
تاسف ، تاسف ، تاسف!!!!!
این اقا چی تو کله اش می گذره که این کارو کرده؟؟؟؟!
انصافا افکار بعضیها هنوز در قرن... است.... واقعا که
پيشنهاد مي شود براي صرفه جويي كلاسهاي دوم و چهارم از ابتدايي حذف شود .
طبق آخرین آماری که دیشب از خبر شبکه استانی قم پخش شد تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A دویست نفر اعلام شد.
قم -شهرک قدس-دبستان کویتی در پایه دوم ابتدایی حدود چهل نفر رادر یک کلاس جا دادن وطبق گفته مدیر مدرسه یک معلم کم سابقه را نیز به عنوان معلم این کلاس معرفی کرده اند ودر این مدت اصرار اولیاء ومدیر مدرسه برای دو کلاس کردن یا لاقل تعویض معلم بی نتیجه بوده است لطفا این خبر را هم منعکس کنید تا شاید ترتیب اثر بدهند.ممنون
متاسفانه در همه چيز دارد سليقه اي عمل مي شود. مثلا رئيس بعدي ميگه هر مدرسه دوتا معلم ورزش داشته باشه. بهرطريق اين كار كاملا غير قانوني و غير علمي و غير انساني و (ديگه نميگو خودتون حدث بزنيد)
ایا بهتر نیست بجای ایجاد هیاهو و اسراف به بهانه اصلاح الگوی مصرف! این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم؟
بیاد داریم چند سال پیش به بهانه تکریم ارباب رجوع انواع تکریمهای عجیب و غریب به مدت چند ماه در ادارات راه انداخته بودند چه اسرافها که نشد و چه نریخت و چه نپاشید؟!
سال بعد به بهانه نام سال دیگر و باز آش و کاسه همان بود و حالا جالب است به بهانه اصلاح الگوی مصرف گاهی ریخت و پاش و گاهی اقدامات عجیب و غریب اینطوری است کسی نیست که بگوید صرفه جویی مصرف نکردن در حالت افراط و ریخت و پاش الکی به بهانه اصلاح الگوی مصرف (در حالت تفریط) نیست کافی است سری به همه استانها بزنید کلاسهای 20 نفره به بهانه الگوی مصرف 50 یا 40 نفره شده اند آیا ما نمی توانیم درک کنیم که صرفه جویی به معنی "کاهش کمیت مصرف به هر قیمتی که شده" نیست؟ در ادارات خواسته شده که حتماً مصرف یک چیز کاهش یابد (حالا هر چه که باشد!) آیا این یک مساله پیچیده است؟!!
آموزش و پرورشي كه هنوز وزير ندارد و افراد ی در آن ترك تازي مي كنند بهتر از اين نمي شود.
من خودم معلم هستم مگه تنها تو قم حذف شده توتهران هم همین برنامه هستش ورزش که از همون ابتدایی شروع بشه پایه است نه استعداددانش آموزوبکشی
چند وقت جلسه ای با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش قم و اداره بهداشت در مورد نحوه مقابله با آنفولانزا در مدارس قم برگزار شده بود، فکر می کنید نتیجه این جلسه چی بود؟
این بود که باید دانش آموزان رو در مورد شستن دست هاشون با صابون توجیه کنیم!!!
همین و بس
سال تموم شد اخرشم ملت نفهميدن اين اصلاح الگوی مصرف چی چيه!
سری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قم بزنید می‌بینید که جمعیت بالایی از دانش‌آموزان متأسفانه آنفولانزای فصلی یا ... گرفته‌اند ولی متأسفانه هنوز خبری از تعطیلی مدارس نیست.
من از فرهنگیان قم با حدود 15 سال سابقه هستم ، انصافا رییس آموزش و پرورش استان از بهترین مدیران و باسابقه ترین مدیران و جانباز جبهه وچنگ است . حداقل این یک مدیر خوب که در استان داره کار میکنه دست از سرش بردارید.
متاسفانه کسی نیست به این مسائل که به دلایل متعدد از جمله حضور دهها هزار خارجی دراین شهر، حضور مراجع عظام و حوزه های علمیه از اهمیتی خاص برخوردار است رسیدگی کند .کاش کسی به فریاد فرهنگیان متدین و انقلابی قم برسد کاش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل