بازدید 4420

تعویق دو هفته‌ای معرفی شهردار جدید پایتخت

کد خبر: ۷۰۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 06 July 2017
به نظر می رسد اختلاف نظرها درباره سکاندار پایتخت وزن سنگین خود را به لابی ها تحمیل کرد تا به این ترتیب انتخاب شهردار تهران با تصمیم منتخبان جدید شورای شهر 2 هفته به تعویق بیفتد.
 
به گزارش روزنامه خراسان، درحالی که پیش از این اعلام شده بود که گزینه شهرداری تهران روز گذشته اعلام خواهد شد، محمدجواد حق شناس منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران با اعلام خبر تعویق 2 هفته ای معرفی شهردار تهران به مهر گفت: این تعویق به این دلیل بود که آغاز به کار دوره جدید شورای شهر تهران هنوز مشخص نیست.
 
حق شناس همچنین درباره احتمال انتخاب کرباسچی، تاجزاده و مرعشی به عنوان شهردار تهران اظهار کرد: این ها همه گمانه است؛ من درباره کرباسچی، تاجزاده و مرعشی چیزی نشنیده ام. این دوستان خودشان هم خبر ندارند و فکری هم نکرده اند. حق شناس ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به اینکه قرار شده هر عضو شورا باتوجه به اعلام آمادگی گزینه های مختلف ۳ نفر را معرفی کند، مجموعه گزینه های شهرداری بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ نفر شود اما وضعیت خروجی، بین ۷ تا ۱۲ نفر خواهد شد و از میان این افراد شهردار آینده تهران انتخاب می شود. محمد سالاری منتخب دیگر شورای شهر تهران نیز در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اعلام گزینه‌های نهایی شهرداری تهران دو هفته به تاخیر افتاد، گفت: در جلسه روز گذشته منتخبان شورای پنجم قرار بود در مورد گزینه‌های نهایی شهردار تهران تصمیم گیری شود اما با توجه به قوت گرفتن آغاز به کار رسمی شورای پنجم در نیمه شهریور ماه اعلام گزینه‌های نهایی دو هفته به تاخیر افتاد.

فارس: چینش کابینه تصمیم‌گیری در مورد شهردار را به تعویق انداخت
 
در همین حال خبرگزاری فارس با اشاره به به تعویق افتادن معرفی گزینه شهرداری تهران نوشت بر اساس شنیده ها، اعضای شورای پنجم منتظر هستند تا کابینه ابتدا تشکیل شود و سپس آنها در مورد گزینه شهردار به توافق برسند چرا که برخی از کاندیداها برای شهرداری تهران، قرار است در دولت سمت بگیرند. به همین دلیل شورایی ها منتظر می مانند تا کابینه چیده شود و بعد در مورد شهرداری تصمیم گیری کنند.
 
میرلوحی: اعضای شورای پنجم نگاه مثبتی نسبت به گزینه‌های مرعشی، حجتی و نجفی دارند
 
همچنین سید محمود میرلوحی منتخب دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره گزینه های مطرح برای شهرداری تهران به ایلنا گفت: تلقی من این است که دوستان ما در شورای جدید نگاه مثبتی نسبت به گزینه‌های مرعشی، حجتی و نجفی دارند و این دوستان بین اعضای شورای شهر تهران موقعیت خوبی دارند اگرچه گزینه‌های دیگری هم مطرح هستند. وی با بیان اینکه انتخاب شهردار در تهران حساس و مهم است، گفت: ما به صورت چند نفره و مرتب با هم مشورت می‌کنیم. ۱۶ ویژگی برای شهردار آینده در نظر داریم که همه ۲۱ نفر به این ویژگی‌ها رای داده‌ایم.
 
روایت نامه نیوز از لابی های شورای شهری ها
 
نامه نیوز هم در گزارشی درباره گزینه های شهرداری تهران از اختلاف نظر منتخبان شورای شهر خبر داد و نوشت: کارگزارانی ها تا دیروز روی محسن هاشمی نظر داشتند حالا روی مرعشی متمرکز شده اند و از آن سو اتحاد ملت هم همه کار می کند که حجتی شهردار تهران شود . در این گزارش آمده است: در میان نام ها و شخصیت ها فعلا مرعشی و حجتی از همه جدی تر هستند . خبرهای رسیده حاکی از آن است که زور آزمایی بسیار سنگینی میان کارگزاران و اتحاد ملت درگرفته است . شنیده شده که اتحاد ملت گفته است از محسن هاشمی برای ریاست شورا حمایت می کنیم و در مقابل شهرداری را باید به حجتی بدهیم . اما کارگزارانی ها می گویند رییس شدن محسن هاشمی چندان به حمایت اتحاد ملت احتیاج ندارد و نیازی به معامله در این مورد نمی بینند.
 
واکنش عارف به احتمال تصدی مسئولیت شهرداری تهران
 
به گزارش تسنیم، محمد رضا عارف نیز درباره مطرح شدن نامش به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران گفت: خیر، من ان شاءا... در خدمت مردم تهران در مجلس هستم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مسئولیت را خواهد پذیرفت یا خیر، گفت: بحث قبول و رد نیست. هرکس وظیفه‌ای دارد و در جایگاه خودش باید خدمت کند.
 
مهرعلیزاده: برنامه جامع و عملیاتی برای اداره شهر تدوین کرده ام
 
در همین حال محسن مهرعلیزاده که از وی به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای شهرداری تهران یاد می شود، در گفت و گو با روزنامه شرق گفت: من از سال ٩٢ به این‌سو برنامه داشتم که وارد مدیریت شهری شوم. وی افزود: اگر خاطرتان باشد، در جریان انتخاب شهردار در شورای چهارم، یکی از کاندیداهای شهرداری بودم. آن زمان آقای محسن هاشمی برای شهرداری اعلام آمادگی کردند. مرحوم حضرت آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در ابتدا بنده را به این امر تشویق کردند، اما بعد نامزدی آقای محسن هاشمی را ترجیح دادند و از بنده خواستند که کنار بکشم و بنده هم کنار کشیدم. در انتخابات اخیر هم برنامه من این بود که با قرارگرفتن در مسیر انتخابات شورا، مسیر قبلی را پیگیری کنم، اما وقتی قرار شد که اعضای شورا نباید نامزد شهرداری شوند، بنده بلافاصله رسما از کاندیداتوری شورا انصراف دادم. مهرعلیزاده همچنین درخصوص برنامه اش برای مدیریت شهر تهران تأکید کرد: یک برنامه جامع و یک برنامه عملیاتی تدوین کرده‌ام.
 
مطهری: شهرداری انتخاب شود که در آینده هوس رییس‌جمهوری به سرش نزند
 
در همین حال علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد ویژگی‌های شهردار آینده تهران به ایلنا گفت:‌ از نظر من شهرداران نباید سیاسی باشند، بلکه باید دارای رویکرد تخصصی در شهرسازی بوده و در آبادانی شهر تهران بکوشد. وی افزود: افرادی که شهردار می‌شوند، نباید در آینده هوس ریاست‌جمهوری به سرشان بزند، چرا که ضررش را تهران متحمل می‌شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس