بازدید 16171
۹
پیمانه اقتصادی؛

از «پیشنهادهای کمتر از 300 میلیون برای خرید آپارتمان» تا «خاک خوردن پروژه ای با دو هزار میلیارد تومان تجهیزات»

این پیمانه موضوعاتی همچون نیمه تیرماه با گرانی دلار، یورو و درهم، افزایش بهای نفت با کاهش موجودی نفت آمریکا، نوسانات جزئی قیمت سکه در پایان هفته، روستایی دیگر فرزند بیشتر نمی‌خواهد، تأثیر سیاست مالیاتی هند بر فلز زرد، امضای توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و ژاپن، بیشترین دستمزد به کدام مدیر خودروسازی جهان می رسد و صادرات گاز ال ان جی قطر همچنان تحت الشعاع تنش های عربی را در بر دارد.
کد خبر: ۷۰۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 07 July 2017
از «پیشنهادهای کمتر از 300 میلیون برای خرید آپارتمان» تا «خاک خوردن پروژه ای با دو هزار میلیارد تومان تجهیزات»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون نیمه تیرماه با گرانی دلار، یورو و درهم، افزایش بهای نفت با کاهش موجودی نفت آمریکا، نوسانات جزئی قیمت سکه در پایان هفته، روستایی دیگر فرزند بیشتر نمی‌خواهد، تأثیر سیاست مالیاتی هند بر فلز زرد، امضای توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و ژاپن، بیشترین دستمزد به کدام مدیر خودروسازی جهان می رسد و صادرات گاز ال ان جی قطر همچنان تحت الشعاع تنش های عربی را در بر دارد.


نیمه تیرماه با گرانی دلار، یورو و درهم پایان یافت

در پایان معاملات آخرین روز کاری بازار آزاد ارز، هر دلار آمریکا همانند روز قبل با افزایش قیمت همراه بود. به طوریکه با رشد 60 ریال نسبت به روز چهارشنبه، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 819 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 103 ریال به رقم فروش 43 هزار و 483 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار پایان روز پنجشنبه، 10 هزار و 396 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 21 ریال گران تر فروخته شد.

افزایش بهای نفت با کاهش موجودی نفت آمریکا

روز پنجشنبه بهای نفت افزایش یافت. علت این امر انتشار گزارش هایی مبنی بر کاهش موجودی نفت آمریکاست. با این حال، پیش بینی تداوم اشباع بازار در سال ۲۰۱۸ موجب شده است که تجار پذیرای افزایش قیمت نفت نباشند. اشباع بازار نفت در حالی ادامه دارد که اعضای اوپک و برخی تولید کنندگان خارج از اوپک در تلاش اند تا با قرارداد کاهش تولید میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنند. قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۷۱ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۸.۵۰ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۱ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۵.۸۴ دلار صورت گرفت.

نوسانات جزئی قیمت سکه در پایان هفته

در جریان معاملات روز پنجشنبه بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به روز گذشته حدود ۴۵۰ تومان کاهش داشته و به یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است، همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۱۷۹ هزار تومان است. بر اساس گزارش مهر، قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی، هر کدام  با ۱۰۰۰ تومان کاهش به ترتیب ۶۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان، ۳۷۸ هزار و  ۵۰۰ تومان و ۲۵۰ هزار تومان است.  

پیشنهادهای کمتر از 300 میلیون برای خرید آپارتمان

بررسی‌ وضعیت فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن نشان می‌دهد: در حال حاضر آن دسته از متقاضیان خانه‌ اولی که با بودجه اندک خود به دنبال خرید خانه هستند، می‌توانند در بخش‌هایی از مناطق 5، 4، 2، 14 و 8 تعداد بیشتری از فایل‌های متناسب با بودجه خود را پیدا کنند. به گفته مشاوران املاک این مناطق، این دسته از متقاضیان باید آپارتمان مسکونی موردنظر خود را در میان آپارتمان‌های کمتر از 70 مترمربع جست‌وجو کنند. البته طبق بررسی‌های انجام شده عمربنای این آپارتمان‌ها متناسب با نوع منطقه انتخابی، می‌تواند از نوساز تا 20 سال ساخت باشد.

از «پیشنهادهای کمتر از 300 میلیون برای خرید آپارتمان» تا «خاک خوردن پروژه ای با دو هزار میلیارد تومان تجهیزات»


روستایی دیگر فرزند بیشتر نمی‌خواهد ...

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران در یادداشتی نوشت: گزارش سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 در زمانی منتشر شد که افکار عمومی متوجه بحثهای انتخابات 96 بود و گوش ها صدای سیاست را دنبال می کردند. لذا زنگ‌های هشداری که این آمار به صدا درآورد در همهمه و هیاهوی انتخابات شنیده نشدند. وی در ادامه گفته است: از سال 1390 تا 1395: جمعیت شهرنشین با افزایش 2/6 درصدی به 74 درصد رسیده و جمعیت روستانشین به 25/9 درصد کاهش پیدا کرده است. نرخ متوسط رشد جمعیت باز هم کاهش یافته است و از 1/29 به 1/24 درصد رسیده است. این در حالی است که نرخ رشد جمعیت روستایی منفی‌تر شده و به 0/73- رسیده است و نرخ رشد جمعیت شهری 1/97 درصد بوده است. تعداد خانوارهای یک نفره (مجرد) به 8/5 درصد رسیده است، رشدی 20 درصدی نسبت به 7/1 درصد سال 1390. مهاجرت از روستاها به شهرها سرعت بیشتری گرفته است و نتیجتاٌ حاشیه نشینی و سایر پیامدهای این مهاجرت دامن شهرها را بیشتر خواهد گرفت. تغییر سبک زندگی در روستاها مشهود است. روستایی دیگر فرزند بیشتر نمی‌خواهد، خواه از سر تنگناهای معیشتی و خواه از روی عدم نیاز به فرزند برای کمک به وی در کشاورزی و دامداری.

تأثیر سیاست مالیاتی هند بر فلز زرد

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا 2.9 دلار افزایش یافت و به قیمت 1223 دلار و 80 سنت معامله شد. دیروز طلا در کمترین زمان به قیمت 1222 دلار و 30 سنت و در بیشترین زمان 1227 دلار و 90 سنت به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 69.8 دلار و نسبت به یکسال گذشته 139.4 دلار کاهش داشت. به نقل از فارس، در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره کاهش 10 سنتی داشت و فلز گرانبهای پلادیم 6 دلار با کاهش همراه شد. رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت: پس از آنکه هند سیاست‌های مالیاتی خود را از اول جولای افزایش داد مالیات خدمات طلا از 1.2 به 3 درصد افزایش یافت. این مسأله تقاضا برای طلا را کاهش داده است. هند به عنوان بزرگترین کشور مصرف کننده طلا به ویژه در ماههای برگزاری مراسم‌ها و عروسی‌هاست. از سوی دیگر هند حمل پول نقد بیش از 200 هزار روپیه را از اول ماه آوریل ممنوع می‌کند که این مسئله هم بر تقاضای طلای جهانی به ویژه در مناطق روستایی تأثیر زیادی دارد. از آنجایی که اکثر روستاییان دسترسی به چک و مبادلات پول به روش اینترنتی و الکترونیکی را ندارند پول نقد مهم‌ترین ابزار آنها برای خرید است که در تقاضا برای فلز زرد تأثیرگذار است.

امضای توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و ژاپن

پس از حدود چهار سال مذاکرات، اتحادیه اروپا و ژاپن توافقنامه تجارت آزاد را امضا کرده اند و به زودی بازار هایشان را به روی یکدیگر باز می کنند. هدف از این توافق، حمایت از تجارت جهانی در پی افزایش حمایت از تولیدات داخلی در آمریکا است. این توافقنامه در روز پنج شنبه، یعنی درست یک روز مانده به برگزاری نشست رهبران گروه 20 در آلمان، توسط شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و رئیس اتحادیه اروپا، ژان کلود جانکر در بروکسل منعقد شد. دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا در توییتر خود نوشت: "انجامش دادیم. مذاکرات سیاسی و تجاری اتحادیه اروپا و ژاپن را به انجام رساندیم. اتحادیه اروپا بیش از پیش مشارکت جهانی دارد." به موجب این قرارداد، تعرفه بسیاری از کالاها که بین ژاپن و اتحادیه اروپا تجارت می شود، حذف می گردد. ژاپن بعد از چین بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا در آسیا است. تجارت صورت گرفته میان ژاپن و اتحادیه اروپا سال گذشته حدود 134 میلیارد دلار بود. آمارها نشان می دهد که ژاپن در کنار اتحادیه اروپا بیش از یک سوم از تولیدات اقتصادی جهان را تشکیل می دهند. برای طرف اروپایی، اصلی ترین انگیزش برای عقد این قرارداد ایجاد فرصت های تازه برای کشاورزانش بود.

افول دوران خودروهای بنزینی و گازوئیلی در اروپا

فرانسه اعلام کرده است که فروش وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی را در مدتی کوتاه تر از 25 سال آینده متوقف خواهد کرد. نیکلاس هولت، وزیر محیط زیست فرانسه، روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد، اهداف خود را مطابق توافق اقلیمی پاریس دنبال کند. هولت گفته است: ”ما نوید دهنده ی آنیم که دوره ی فروش خودرو های بنزینی و گازوئیلی به سر رسیده است." وی همچنین گفته است که این هدف می تواند "بار سنگین" بر دوش خودرو سازان داخلی باشد. بخشی از سهام خودروسازان فرانسوی رنو و پژو سیتروئن، متعلق به دولت فرانسه است. مقامات اروپایی به دنبال افزایش مالیات روی وسایل نقلیه گازوئیلی هستند. اتومبیل های گازوئیلی آلوده تر از آن هستند که در ابتدا تصور می شد، و برنامه هایی برای ممنوع کردن یا محدود کردن تردد آنها در برخی از شهرها وجود دارد. شهرهای اشتوتگارت و مونیخ آلمان به دنبال ممنوع کردن برخی از اتومبیل های گازوئیلی هستند و می گویند آنها باعث افزایش بیماری های تنفسی می شوند. بدبینی ها نسبت به فروش خودروهای گازوئیلی در اروپا از زمان رسوایی فولکس واگن شروع شده است. آلمان قصد دارد تا سال 2020 یک میلیون وسیله نقلیه الکتریکی را به خیابان ها بیاورد.

بیشترین دستمزد به کدام مدیر خودروسازی جهان می رسد؟

یکی از شفاف‌ترین دستمزدهای مدیران صنعت خودروسازی جهان که البته بالاترین دستمزد جهانی در این حوزه نیز هست، مربوط به مدیرعامل شرکت جنرال موتورز است. هرچند ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، در سال گذشته با کاهش دستمزد روبه‌رو شد، با این وجود در میان مدیرعاملان صنعت خودروی جهان، همچنان بیشترین درآمد را دارد. به گزارش سی‌ان‌ان، بارا که در سال 2014 نخستین زنی نام گرفت که یک خودروسازی عمده را رهبری می‌کند، در سال 2016 مبلغ 6/ 22 میلیون دلار درآمد داشت. این مبلغ نسبت به درآمد او در سال 2015 با کاهش 21 درصدی روبه‌رو شده است. علت درآمد بالای بارا در سال 2015 این بود که او و دیگر مدیران ارشد جنرال موتورز پاداش کلانی را به شکل سهام کارکنان دریافت کردند. بدون در نظر گرفتن این پاداش، درآمد بارا در سال 2016 حدود 30 درصد افزایش داشته است. بدون در نظر گرفتن پاداش سال 2015، سال گذشته میلادی نخستین‌باری بود که بارا بیشترین درآمد را در صنعت خودرو کسب کرد. در سال 2015 مبلغ 75/ 1 میلیون دلار به‌صورت حقوق، مبلغ 12 میلیون دلار به‌صورت پاداش سهام، مبلغ 2/ 11 میلیون دلار پاداش به شکل سهام با اختیار معامله، مبلغ 1/ 3 میلیون دلار پاداش‌هایی غیر از سهام و مبلغ 597 هزار و 118 دلار به‌عنوان سایر دریافتی‌ها به بارا پرداخت شد. به این ترتیب مجموع دریافتی بارا در سال 2015 مبلغ 6/ 28 میلیون دلار بود. منبع: دنیای اقتصاد

صادارات گاز ال ان جی قطر همچنان تحت الشعاع تنش های عربی

مؤسسه اعتبارسنجی مودیز، چشم انداز رتبه اعتباری قطر را به دلیل شدت گرفتن تحریم های عربی علیه این کشور، از وضعیت ثبات به منفی تغییر داد. در همین حال این مؤسسه بین المللی اعلام کرد: اختلاف به وجود آمده میان قطر و ۴ کشور عربی بحرین، عربستان سعودی، امارات و مصر، احتمالا به این زودی ها حل نخواهد شد و این موضوع بدون شک، بر روی رتبه اعتباری اقطر تاثیر منفی خواهد گذاشت. همچنین مؤسسه اعتبارسنجی «مودیز» اعلام کرد، ثبات رتبه اعتباری Aa۳ قطر در معرض خطر قرار گرفته و مناقشه این کشور با ائتلاف عربی صورت گرفته ممکن است تا سال ۲۰۱۸ میلادی به طول بیانجامد. بر همین اساس، به گفته مسئولان مؤسسه «مودیز»، صادارات گاز ال ان جی قطر که بالاترین سرانه درآمد مردم این کشور را در جهان به ارمغان آورده، با شدت گرفتن تنش ها همچنان تحت الشعاع قرار گرفته است. به نقل از مهر، بر پایه این گزارش، پیش از این برای اولین بار، مؤسسه بین المللی اعتبارسنجی «استاندار اند پورز»، رتبه اعتباری قطر را از AA به AA منفی کاهش داده بود.  

خاک خوردن پروژه ای با دو هزار میلیارد تومان تجهیزات

پروژه ان جی ال خارک با وجود پیشرفت ۴۰ درصدی، حدود چهار سال است که به حال خود ر‌ها شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع ر‌ها شدن پروژه ان جی ال خارک که بیش از دو هزار میلیارد تومان تجهیزات بابت ساخت آن صرف شده، پرداخته است. لازم به ذکر است پروژه ان جی ال، گازی که از نفت به دست می‌آید و بر سر مشعل پایگاه‌ها می‌سوزد را به ثروت تبدیل می‌کند.

تعداد بازدید : 340



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
کاهش سودبانکی+افزایش نرخ ارز+اخذ مالیات بردرآمدفروش ملک+کاهش شدیدساخت وسازوعرضه مسکن+اتمام دوره رکودچهارساله مسکن+عدم جذابیت سرمایه گذاری دربورس=جهش غیرقابل اجتناب قیمت مسکن درسال ۱۳۹۶
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
و... در خواب بیند پنبه دانه
با کدام دولت ... با کدام مدیر و با کدام کارکن
خوب چرا با این حجم هزینه انجام شده آقای زنگنه پروژه ال ان جی خارک رو فعال نمیکنه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
سودش کمتر از 400 درصده خارجی ها نمی آیند.
فقط قیمتای خونه رو ببین ای خدا چه کردین با مردم بدبخت. اپارتمان ک نیاز اولیه زندگی هست واسه مردم بدبخت شده رویا
لطفا مقامات وزارت نفت با توجه به سرمایه گذاری بالا ی انجام شده پاسخ قانع کننده ای بدهند
شما همه اش رو املاك شرق تهران كار مي كنيدا!
سلام،لطفا درخصوص علت رهاشدن پروژه عظیم هزارویک شهر درمنطقه 22تهران هم گزارشی تهیه کنید. باتشکر
هروقت میبینید شبانه روزدارنددرموردخانه های خالی آمارمیدهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان