بازدید 6086
خوانده می‌شوید؛

شهردار «تهران 1400-1396» چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هرچند به نظر می‌رسد، همچنان در انتخاب شهردار سویه سیاسی دخالت قابل توجهی دارد، کما اینکه در دو دهه گذشته هم داشت، اکنون می‌خواهیم از شما بخواهیم تا ویژگی‌های فرد مناسب شهرداری تهران را برشمرید. به نظر شما شهردار «تهران 1400-1396» چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کد خبر: ۷۱۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 08 July 2017
همزمان با گمانه‌زنی‌های فراوان برای تغییرات گسترده در کابینه حسن روحانی، سخنان مشابهی برای انتخاب شهردار جدید تهران هم در جریان است. ورود همه 21 عضو لیست امید به شورای پنجم و تغییر کامل ترکیب شورای شهر تهران به معنای پایان مدیریت دوازده ساله قالیباف و اصولگرایان در تهران بود و حالا باید منتظر انتخاب یک شهردار اصلاح‌طلب برای تهران باشیم تا با مدیریت او، وارد سال 1400 شویم.

هرچند خیلی وقت است، شورای جدید پیش از شروع رسمی دوران کاری خودش، جلسات هماهنگی و انتخاب شهردار جدید را شروع کرده، هنوز خبری از نام نهایی این فرآیند انتخاب نیست و هر روز گزینه‌ای جدید به گزینه‌های تصدی‌گری پست شهرداری تهران اضافه می‌شود.


هرچند به نظر می‌رسد، همچنان در انتخاب شهردار سویه سیاسی دخالت قابل توجهی دارد، کما اینکه در دو دهه گذشته هم داشت، اکنون می‌خواهیم از شما بخواهیم تا ویژگی‌های فرد مناسب شهرداری تهران را برشمرید.

به نظر شما، شهردار «تهران 1400-1396» چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۰
شهردار نباید سیاسی باشه، نیاد که بخواد چهار سال بعد تو انتخابات 1400 کاندیدای ریاست جمهوری بشه، اینجوری چهار سال منابع تهران رو برای ریاست جمهوری خودش هزینه می کنه و کمترین منفعتی به مردم میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
فقط کار کنه همین اونم کار کارشناسی شده نه آب زیپو
تهران آب از سرش گذشته. شهردار هم نهایتا میتونه جهنم تهران رو به همین وضع نگه داره. میخوای باور یکن میخوای نکن
بنظر 60 درصد مردم، اگر شهردار اصلاح طلب باشه کافیه
گرچه باید از جناب آقای قالیباف تشکر کرد.

اما انتقاد اینجانب :
ایشان جهت جلوگیری از ترافیک و رفع آلودگی فقط گسترش طرح ترافیک و فروش و درآمد زایی برای شهرداری را داشته..
تما راه های اصلی مسیر اتوبوس رو شده اونم با اون سرویس بسیار ضعیف ...و مسیر ها ی یک طظرفه نمونه اش مسیر ولی عصر و شلوغی خطوط اتوبوس که تنها راه ارتباطی به سمت جنوب و راه آن در این مسیر است ..
من تا حالا حتی یکبار هم به قالیباف رای ندادم! اما میبینم اون روزی رو که مردم تهران برای قالیباف له له میزنن! مثل روز برام روشنه! خیلیا اتفاقات شهرداری در 14-15 سال پیشو فراموش کردن، خیلی از جوونا هم سن شون اقتضا نمیکنه، فلسفه فکری ساکنان روزهای آتی شورا تغییری نکرده، همان هست که بود، از لیست بستنشون کاملا واضح و مشخصه، زمان همه چیزو ثابت خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
راست می گویید 14-15 سال پیش آقای کرباسچی من وظیفه بگیر شهرداری بودم پدر باز نشسته آتش نشانی بود اگر کسی بتواند مثل ایشان شهر رو اداره کنه و شهرداری رو خیلی باید خدا رو شکر کرد خدامات شهری مناسب و رسیدگی به وضع کارمندان منسب و برخورد مناسب با متخلف در شهرداری خدا خودش و پدر مادرش را بیامرزد خیلی خوبه که آدم زنده برای خودش خدا بیامرزی بخرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
گل گفتید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
ناشناس 13:36
والا ما هم زمان ایشون تو شهرداری کار میکردیم هیچ کدوم از این چیزایی رو که میگید ندیدیم
الانم که خدا بیامرزی میخره نفری 2 میلیارد
معلومه آتش به اختیار باشد یعنی از سخنان رهبری برداشت فردی داشته مثلا یک شبه پارک ولایت بسازد ولی پاسخش این باشد چون رهبری در بیاناتشان فرمودند وپاسخگو نباشد منابع را از کجا برداشته و چه بخشی را ابتر گذاشته
شهردار باید منابع مالی رو از روشهایی تامین کنه که به شهر آسیب نزنه. فروش تراکم یا طرح ترافیک بسیار به تهران آسیب زد. همچنین شهردار نباید سیاسی باشه و باید از روش های مدرن شهرسازی اطلاعات کافی و دقیق و به روز داشته باشه.
باسلام شهردار تهران باید از خانواده اشرافی و یک مدیرزاده باشد یعنی مدیر بدنیا امده باشه منتظرم ببینم
جوان باشد
جوان باشد
طبق تجارب گذشته و با توجه به آشنایی شهردار فعلی و اشراف ایشان به کلیه امورآقای دکتر قالیباف تنها گزینه درست میباشند
باید تا می تواند بنر بزرگ نصب کند
زلزله فقط زلزله
فقط قانون رو رعایت کنه کافیه... نه اینکه عده ای با رشوه هر کاری رو انجام بدن... عده ای با رابطه هر برجی رو خواستن بسازن... عده ای به خاطر صداشون تو هرجایی استخدام بشن... عده ای با سیاه نمایی از ایمن سازی املاکشون شونه خاای کنن... عده ای به خاطر خط فکریشون بدون مناقصه منصفانه پروژه ها رو بگیرن... عده ای به خاطر اقازاده بودن از رانت ها استفاده کنن... وعده ای هم به خاطر عدم نظارت هر خلافی خواستن بکنن... خلاصه حقوق و اسایش مردم در اولویت باشه
فقط کافیه قانون رو مو به مو اجرا کنه تا همه راضی باشن
1_از نظر مالی سالم باشه و شهرداری رو هم به همین شکل اداره کنه2_توان و تخصص انجام این کار3_از انجام کار سیاسی در این مجموعه عیر سیاسی به جد خود داری کنه4_کمک به رفع الودگی تهران با هر روشی5_حذف تمام نقاط و اماکن اسیب پذیر مثل پلاسکو و مناطق پرخطر در برابر زلزله6_توانا در جهت استفاده از تمام ظرفیت ها چه انسانی تمام افراد مجموعه شهرداری چه موافق و چه مخالف7_در یک مدت ده ساله با ایجاد یک برنامه مدون و قوی و واقعی باعث به وجود امدن بیش از دو برابر خطوط مترو در پایتخت بشود که منجر به کم شدن ترافیک بگردد8_شهرداری تهران به خاطر توانایی های بالای ان باید به برنامه های ایجاد اشتعال کمک کند و به این گونه مجموعه ها در تهران هر گونه کمکی بکند9_ایجاد یک شهر سبز مثلا بنقلغییر ناوگان حمل و نقل به برقی چه تاکسی چه اتوبوسی 10_توسعه زیرساخت های شهری با توجه به استاندارد های تازه تعریف شده برای تهران در خطر زلزله11_رفع نقاط پر ترافیک به شکل مهندسی و علمی12_ایجاد و توسعه نهاد های فرهنگی و هنری13_انتخاب افراد متخصص و متعهد و پاک در مجموعه های شهری بدور از نگاه سیاسی (تغییر شیوه گذشته که انسان قوی مثل اقای هاشمی بخاطر نگاه سیاسی حذف شد)14_تغییر الگوهای سنتی که بر تهران مدرن حاکم است منظور حذف نگاه سنتی بر مدیریت تهران 15_ایجاد مراکز فرهنگی ورزشی مبتنی بر الگوهای فرهنگی خودمان در تمام نقاط تهران16_جلوگیری از تخریب فضای سبز تهران در نقطه ی حتی تخریب یک درخت17_ساخت مسیر های مناسب و سبز (مسیرهایی که توان تامین انرژی خودشان را دارا باشند)مخصوصا پارک ها و معتبر18_کمک به بهبود مناطق حاشیه ی تهران از نظر امکانات عمومی و شهری چه امکانت ورزشی و چه دیگر امکانات مورد نیاز توسط شهرداری و حذف کمبود های این مناطق 19_حذف مناطق پر خطر با یک برنامه جامع ملی مناطقی که هم از نظر بافت پر خطر هستند و هم از نظر فضای زندگی با ایجاد اشتعال در انها و تغییر فصای شهریشان به شکلی کاملا نو20_ در اخر تمام مناطقی که احتمال تخریب بالای بر اثر زلزله دارن رو به منطقه های بسیار کوچک.تبدیل کرده و با یک برنامه دقیق تملم این مناطق ذگدر یک مدت پنج ساله تخریب شوند و دوباره سازی شوند البته مقاوم تر از قبل
با توجه به ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فنی تهران شهردار تهران باید "مهندس سیاستمدار جامعه شناس اقتصاددان" باشد! یعنی کی؟!... نه! نترسید! منظورم اون شهردار همه چیزدون نیست! منظورم اینه که هرکس هم که باشد باید به این ابعاد در مدیریت شهر تهران توجه کند و از مشاوره صاحبنظران در این زمینه استفاده کند. پس قطعاً نباید آدم خودرأیی باشد و در عین حال باید پس از مشورت در تصمیم گیری توانا و مسئولیت پذیر باشد.
تخصصش رشته های مربوط به شهرسازی وعمران ورشته های مرتبط باشد.
سابقه اجرایی و مدیریت شهری داشته باشه، تهرانی باشه و مثل شهردار قبلی اتوبوس اتوبوس نیرو از مشهد توی تهران نریزه، اولویتش توسعه حمل و نقل عمومی و بازیافت باشه، معاونت فرهنگی و اجتماعی را جمع کنه، انتصابات ضابطه مند بشه و صرفا معیار پارتی و روابط نباشه.
احترام به بناهای تاریخی و درختان تهران
مقرر بود با تعريض نواب ، بتدريج مردم را به مناطق غربي تهران مثل جنت اباد سوق داده و يك فضاي سبزي را در بخش قديمي تهران ايجاد كنند. متاسفانه اين طرح مسكوت مانده است.
نه فقط شهرداری در هر کاری تخصص لازمه.بالاترین فرد باید متخصص ترین باشه تا زیر مجموعه خودش رو وادار به حرکت وانجام کار بکنه وزیر مجموعه بدونه اگر کارش رو درست انجام نداد رییس سریع متوجه میشه وباید جواب بده.بگیم یک مدیر خوب باشه بعدا از متخصصین استفاده میکنه اشتباهه.چون افراد زیر دست سریعا میفهمن مدیر اطلاعاتش در کجا ضعیفه وبنابراین از زیر کار در میرن.کاری که من انجام میدم وقتی حتی به برادرم محول میکنم دیگه به اون خوبی انجام نمیشه چون طبیعتا مسئولیت به عهده شهردار هست زیردستها حتی اگر بهترین ادمها باشن انجام وظیفه بصورت صد در صد نمیکنن.حالا اکر بدونن یکی هست که مو رو از ماست میکشه بیرون وسرش کلاه نمیره مجبورن درست کار کنن.پس نهایتانظر من شد تخصص.
شهردار اگر اگاهی کامل نداشته باشه مدیران رده میانی سرش کلاه میزارن.اگر شهردار خودش کارشناس نباشه یک مدیر میانی بااستدلال غیر منطقی میتونه اونو وادار کنه در کوچه۸متری مجوز برج بده یادر ناحیه مسکونی یکدفعه پاساژ تجاری کاربری بده چون اون مدیر میانی یا نزدیکانش شاید زمینی در اون حوالی داشتن.یامثلا مثل یکی از شهرها بزرگراه ساخته بشه بدون توجیه وبدون نیاز شاید چون یک مدیر میانی اونجا زمین داشته وشهردار رو قانع کرده که این کار کارشناسی هست.خلاصه چون توشهرداری پولهای خوبی جابجا میشه شهردار اگر کارشناس تر از همه کارشناسها نباشه مدیران میانی شهر رو بخاطر منافع شخصی نابود میکنن
شهردار نباید فردی سیاسی باشد

از نظر شخصیتی و تخصص و تجربه کافی برای اداره شهر بزرگ و پیچیده ای مانند تهران را داشته باشد
شهردار آینده اموال شخصی اش کم نباشد :)
مافیای پنهان در تهران زیاده با مافیا در افتادن اراده پولادین نیازداره .
شهرتهران با وسعت زيادش كه آميخته اي ازمردم كليه شهرها ي ايران ميباشد با ترددهاي انبوه وسايل نقليه وفشردگي رفت وآمد كه خود باعث آلودگي هوا و زيست محيطي ميشود واين فرآيند روز به روز پيچيده ترميشود واينگونه مي طلبد شهرداري كه براي اين دوره انتخاب ميگردد ابتدا ميبايست گلوگاهها راشناسايي نمايد وسپس با دقت نسبت به رفع مشكلات اقدام نمايد تهران باهيچ كلانشهري دركشورهاي ديگر مشابه نبوده واين شهرراه حل خودرا دارد كه دراين راه بيشتر ازكارعمراني وشهرسازي ،كار فرهنگي ، خدماتي ، روانشناسي ، زيست محيطي در آن انجام شود با آرزوي موفقيت براي شهردارآينده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر