بازدید 6205
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبز پوشی حافظ با شپنا و شبندر / ابهام در بازگشایی نماد بانک صادرات و برگزاری مجمع

در اولین روز داد و ستدهای بورس تهران در این هفته، شاخص کل بورس 181 واحد معادل 0.23 درصد رشد داشت. در معاملات امروز، نمادهای متعلق به پالايش نفت بندرعباس و اصفهان بیشترین اثر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل داشتند. همچنین در بازار فرابورس، شاهد افت 2.8 واحدی شاخص و رسید به رقم 896 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۱۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 08 July 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 17 تیرماه 96 با افزایش 181 واحدی به رقم 78 هزار و 881 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز  کاری بازار سرمایه در هفته جاری، شاهد سبز پوشی شاخص های منتخب بود، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 60 واحدی به رقم 26 هزار و 466 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با 33 واحد افزایش، عدد 17 هزار و 227 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 26 واحد رشد داشت و به عدد 13 هزار و 235 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 138 واحدی تا رقم 85 هزار و 938 واحد رشد داشت. شاخص بازار اول نیز با 157 واحد رشد به رقم 54 هزار و 381 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افزایش 221 واحدی، عدد 176 هزار و 883 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز همانند روز چهارشنبه گذشته در ساعت 12:20 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 78 هزار و 893 واحد قرار گرفت.

سبز پوشی حافظ با شپنا و شبندر / ابهام در بازگشایی نماد بانک صادرات و برگزاری مجمع

در بازار سرمایه امروز تهران، نماد های شبندر و شپنا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند. بر این اساس نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 72 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 71 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 23 واحد، نماد شبریز (پالايش نفت تبريز) با 21 واحد، نماد رتاپ (تجارت الكترونيك پارسيان) با 19 واحد و نماد آپ (آسان پرداخت پرشين) با 15 واحد افزایش بیشترین نقش تقویت کننده را روی شاخص داشتند.

در مقابل، نماد شپدیس (پتروشيمي پرديس) با 18 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشت.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: صنعتی مینو، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، اوراق مشارکت شهرداری قم‌، گواهی سپرده عام بانک رفاهی کارگران، حق‌تقدم خرید سهام نفت پاسارگاد، تجارت الکترونیک پارسیان، فولاد خوزستان، تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، حق تقدم خرید سهام نیروترانس، فرآورده‌های نسوز ایران،‌ توسعه معاون و فلزات و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت شیراز، صنایع کاشی و سرامیک سینا، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، گروه بهمن، سیمان مجد خواف، پالایش نفت اصفهان، اوراق اجاره صدانا، پالایش نفت لاوان، صنایع مس شهید باهنر، بیمه دانا، کشتی‌رانی ج.ا.ا، پالایش نفت تهران و بهنوش ایران بودند.

معامله‌گران بورس امروز، 1 میلیارد و 186 میلیون برگه بهادار و سهام در قالب 43 هزار و 590 نوبت معامله و به ارزش 309 میلیارد و 194 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در بازار فرابورس امروز شاخص با افت 2.80 واحدی به رقم 896 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 218 میلیون و 545 هزار برگه بهادار در قالب 33 هزار و 340 نوبت معامله و به ارزش 107 میلیارد و 503 میلیون تومان داد و ستد کردند.  

ابهام در بازگشایی نماد بانک صادرات و برگزاری مجمع

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی، بازگشایی نماد بانک صادرات را منوط به ارائه اطلاعات 12 ماهه سال 95 دانست و اعلام کرد در صورتی که بانک صادرات قصد برگزاری مجمع سالانه را تا پایان تیرماه داشته باشد، باید صورت های مالی حسابرسی شده را 10 روز قبل از برگزاری مجمع ارائه کند.

علی بیگ زاده، با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار برای بازگشایی نماد بانک صادرات با توجه به الزامات آیین نامه افشاء و همچنین پوشش نامتوازن بودجه در مقطع 9 ماهه سال 95، در خواست ارائه صورت های مالی حسابرسی نشده سال 95 را داشته که علیرغم گذشت بیش از 4 ماه از سال 95 این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان لزوم رعایت قوانین و ارایه اطلاعات برای بازگشایی و بازگشت نماد به بازار اظهار داشت: در صورتی که هیات مدیره بانک صادرات پیگیر برگزاری مجمع سالانه در موعد مقرر و حداکثر تا قبل از اتمام تیرماه باشد، صورت های مالی حسابرسی سال 95 ده روز قبل باید ارائه شود.

بیگ زاده در خصوص لحاظ شدن سود مطالبات بانک صادرات از دولت در صورت های مالی جدید گفت: امیدواریم تا قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات، نتیجه رایزنی ها از دولت نهایی و نماد با وضعیتی روشن باز شود.

این مقام مسوول در ادامه گفتگو با "سنا" به علت توقف پالایشی ها اشاره کرد و گفت: شرکت های پالایشی امروز به دلیل اعلام تعدیل مثبت  و بعد از آنکه به طور مکتوب درخواست توقف نماد داشتند، متوقف شدند.

وی در این خصوص توضیح داد: از آنجایی که شرکت های پالایشی جزییات نرخ خوراک و نرخ فروش خود را از شرکت پالایش و پخش فرآورده ای نفتی می گیرند، در اطلاعات ارسالی جدید پالایش و پخش سود سال مالی 95 این شرکت ها با تعدیل مثبت همراه شده است.

بیگ زاده در خصوص خبر تعدیل مثبت ناشی از برگشت برخی ذخایر پالایشگاهی ها ابراز داشت: تا کنون خبری در این خصوص از طرف شرکت های پالایشی به سازمان بورس ارسال نشده است.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز گروه های فرآورده های نفتی، رایانه و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ایران ارقام، تجارت الکترونیک پارسیان، قند اصفهان، فرآورده های نسوز ایران، پالایش نفت اصفهان، قند شیرین خراسان و پالایش نفت تبریز بود.

در مقابل نمادهای معدنی دماوند، دارویی لقمان، موتورسازان تراکتورسازی ایران، نیرو ترانس، ایران یاسا تایر، کابل البرز و شهد ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورس تهران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام قند هکمتان، داده پردازی ایران، قند قزوین، واحدهای صندوق کیان و پارند پایدار سپهر و سهام پالایش نفت اصفهان بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

اما در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند از واحدهای پارند پایدار سپهر، سهام فولاد خراسان، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران و واحدهای صندوق کیان خارج شوند و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله بلوکی 640 میلیون سهمی به ارزش یک هزار و 290 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
همش عددسازیه چراجلوی بازگشایی نمادبانکهارامیگیرید؟چون میدانیدسقوط چشمگیری بدنبال آن رخ خواهدداد
پول ما را بلوکه کرده اید ما چهگناهی کرده ایم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار