بازدید 6998

فغانی:سر رونالدو داد زدم چون اعتراض کرد!

نمی دانم موضوع توهین رونالدو به ویدال در جریان مسابقه از کجا در آمده است. من هیچ توهینی از سوی رونالدو به ویدال نشنیدم. اگر هم حرفی با هم زدند، به زبان اسپانیایی بوده و من متوجه نشدم. برخی بازیکنان در طول بازی با صدای بلند حرف می زنند و من هم جوابشان را می دهم. اینطور نیست که بی احترامی صورت بگیرد
کد خبر: ۷۱۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 09 July 2017
داور بین المللی فوتبال ایران درباره قضاوت در جام کنفدراسیون ها و تقابل با کریس رونالدو، دریافت سوت طلایی از فدراسیون فوتبال صحبت هایی را انجام داد.

به گزارش تابناک ورزشی، چکیده این صحبت ها را در حاشیه مراسم تجلیل از داوران می خوانید:

جام کنفدراسیون ها آخرین تورنمنتی بود که در آن حاضر شدیم. در مسابقات 16 بازی انجام شد و 9 تیم داوری حضور داشتند. دو قضاوت در این مسابقات به ما رسید که اولی بازی شیلی و آلمان و دومی بازی نیمه نهایی بین شیلی وپرتغال بود. در مجموع قضاوت ها هم مشکل خاصی نداشت و خداراشکر سربلند بیرون آمدیم. 

قطعا وقتی بازیکنان بزرگ در زمین حضور دارند، کار داوران برای قضاوت سخت تر می شود. از طرف دیگر برخی تیم ها مانند شیلی که از آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی می آیند، معمولا درگیرانه و معترض بازی می کنند. خوشبختانه در کلاس های مختلف آموزشی همه مسائل را بررسی می کنیم و در طول جام کنفدراسیون ها نیز مشکلی از نظر کنترل بازی نداشتیم. 

برای ما به عنوان داور مهم نیست چه بازیکنانی در زمین مسابقه دارند؛ بحث این است که در هر مسابقه ای بازیکنان اعتراض هایی انجام می دهند و کریس رونالدو نیز یکی از بازیکنان معترض بود. او در چند صحنه دیدار پرتغال و شیلی اعتراض داشت و بعد از اینکه یکی دو صحنه اعتراض کرد تذکر جدی دادم. مساله خاصی البته نبود؛ رونالدو اعتقاد داشت خطا باید می گرفتم یا نباید این اتفاق می افتاد. صحبت خاصی با هم انجام ندادیم و هرگز بحث خط و نشان کشیدن او برای داور مطرح نبود.

من نمی دانم موضوع توهین رونالدو به ویدال در جریان مسابقه از کجا در آمده است. من هیچ توهینی از سوی رونالدو به ویدال نشنیدم. اگر هم حرفی با هم زدند، به زبان اسپانیایی بوده و من متوجه نشدم. با این حال هیچ مشکل خاصی در قضاوت بازی وجود نداشت. 

موضوع فریاد زدن من بر سر بازیکنان بزرگ درست نیست. برخی بازیکنان در طول بازی با صدای بلند حرف می زنند و من هم جوابشان را می دهم. اینطور نیست که بی احترامی صورت بگیرد و اصلا چنین موضوعاتی را در سطح بالای فوتبال پذیرا نیست. قطعا برخورد داور متناسب با شرایط مسابقه است و بعضی وقت ها باید تذکر جدی داده شود.

قطعا قضاوت در جام جهانی هدف ما بوده است. خوشبختانه در یکی، دو سال گذشته در تورنمنت های مختلف مثل المپیک، جام باشگاه های جهان، جام کنفدراسیون ها و جام ملت های آسیا قضاوت های خوبی داشتیم. هدف ما این بوده که در چنین تورنمنت هایی به ما نگاهی مانند زنگ تفریح نداشته باشند که خوشبختانه اینگونه نیست و نظر فیفا نسبت به تیم داوری ایرانی مشخص است. امیدوارم در آینده نیز این روند را حفظ کنیم.

فغانی:سر رونالدو داد زدم چون اعتراض کرد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر