بازدید 11558

اجاره بهای آپارتمان 60 تا 80 متری در تهران

طی روزهای سپری شده از تابستان، سهم آپارتمان‌های نوساز از بازار اجاره ملک نسبت به دیگر بازه‌های سنی واحدهای مسکونی، تحت تاثیر دو عامل اندک بوده است.
کد خبر: ۷۱۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 10 July 2017
طی روزهای سپری شده از تابستان، سهم آپارتمان‌های نوساز از بازار اجاره ملک نسبت به دیگر بازه‌های سنی واحدهای مسکونی، تحت تاثیر دو عامل اندک بوده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، طی نیمه نخست تیرماه مجموعا سه‌هزار و 218 فقره قرارداده اجاره آپارتمان مسکونی در تهران منعقد و توسط مشاوران املاک ثبت شده است که از این تعداد بیش از یک هزار فقره معادل 31 درصد از کل قراردادها، مربوط به آپارتمان‌های 60 تا 80 مترمربعی بوده است. سهم این گروه از آپارتمان‌ها در بازار املاک استیجاری نیز مانند بازار خرید و فروش معمولا قابل توجه است، چراکه در این دامنه متراژ واحدها عمدتا دو خوابه و در عین حال متناسب با بودجه طبقه متوسط هستند.

بررسی قراردادهای اجاره منعقد شده طی نیمه نخست تیرماه نشان می‌دهد سهم آپارتمان‌های نوساز در قراردادهای اجاره بسیار اندک است. تحلیل مشاوران املاک این است که این وضعیت حاصل دو عامل است. عامل اول و مهم‌تر، ترجیح مالکان آپارتمان‌های نوساز به فروش ملک خود به شکل «کلیدنخورده» به دلیل برخورداری از سود بالاتر است. مختصات بازار مسکن همواره به شکلی است که در آن آپارتمان‌های کلیدنخورده، واجد یک امتیاز قابل توجه شناخته می‌شوند و در نتیجه اعلام قیمت پیشنهادی بالاتر از عرف منطقه نیز در بین برخی از سازندگان تقریبا همیشگی شده است. فاصله قیمت یک واحد آپارتمان دو سال ساخت که در اختیار مستاجر بوده با آپارتمان کلیدنخورده با مشخصات مشابه در همان منطقه، بعضا به متری یک میلیون تومان هم می‌رسد. از این رو عمده سازندگان در صورتی که «پول‌لازم» نباشند و قصد فروش واحدهای ساخته شده را داشته باشند، ترجیح می‌دهند آنها را به‌عنوان کلیدنخورده بفروشند.

عامل دوم موثر در این وضعیت، پاسخ منفی مستاجران به اجاره‌بهای بالای واحدهای نوساز است. به این ترتیب با وجود فایل شدن واحدهای نوساز در بازار اجاره، اغلب مستاجران ترجیح می‌دهند آپارتمان‌های با سن بیش از سه سال را که رهن و اجاره پیشنهادی آنها معقول‌تر است و نیاز به چانه‌زنی کمتری دارد، اجاره کنند.

اجاره بهای آپارتمان 60 تا 80 متری در تهران


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان