بازدید 52521
۳
آخرین تحولات خاورمیانه؛

جدیدترین رتبه نظامی ایران در بین قدرت های نظامی جهان/ آماری دلخراش از ویرانی های موصل/افشای اسنادی درباره توافق قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس/ توصیه پاکستان به قطر برای دوری از ایران

جدیدترین رتبه نظامی ایران در میان قدرت های نظامی جهان، آماری تکان دهنده از تخریب موصل، سفر اروپایی بارزانی برای جلب حمایت از همه پرسی استقلال، توصیه پاکستان به قطر برای دوری از ایران و سخنان گستاخانه وزیر دفاع آمریکا درباره تغییر نظام ایران را باید از مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته قلمداد کرد. در این میان، انتشار اسنادی درباره توافق قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس توسط شبکه خبری سی ان ان نیز یکی از خبرهای مهم بوده است.
کد خبر: ۷۱۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 11 July 2017
جدیدترین رتبه نظامی ایران در میان قدرت های نظامی جهان، آماری تکان دهنده از تخریب موصل، سفر اروپایی بارزانی برای جلب حمایت از همه پرسی استقلال، توصیه پاکستان به قطر برای دوری از ایران و سخنان گستاخانه وزیر دفاع آمریکا درباره تغییر نظام ایران را باید از مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته قلمداد کرد. در این میان، انتشار اسنادی درباره توافق قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس توسط شبکه خبری سی ان ان نیز یکی از خبرهای مهم بوده است.
 
به گزارش «تابناک»، شبکه سی‌ان‌ان آمریکا، اسنادی را که می گوید توافق محرمانه بین قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و دوحه به مفاد آن پایبند نبوده، منتشر کرد.

بنا بر اسناد دست نویسی که این شبکه درباره توافق ریاض در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ منتشر کرده است، قطر به همراه دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند که از اخوان المسلمین یا هرگونه سازمان ها یا افرادی که از طریق اقدامات امنیتی مستقیم یا تلاش برای تاثیرگذاری سیاسی سعی بر تهدید امنیت و ثبات این کشورها دارند، حمایت نکنند.

طبق اعلام سی ان ان، در یکی دیگر از بندهای این سند بر عدم حمایت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از هیچ یک از گروه های یمنی که خطری برای کشورهای مجاور آن هستند، تأکید شده است.

 انتشار اسنادی که قطر را به نقض توافق با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس متهم می کند
 
سی ان ان همچنین سند دیگری را که شامل امضای وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پیرامون ساز و کار اجرای این توافق است، منتشر کرده است. بنا بر این سند، در صورت عدم پایبندی به این ساز و کار، بقیه کشورهای شورای همکاری می توانند اقدامات مناسب را برای حمایت از امنیت و ثبات خود انجام دهند.
 
در همین راستا، چهار کشور تحریم‌ کننده قطر در بیانیه‌ ای با اشاره به اسناد جدید از توافق دوحه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، اعلام کردند، این اسناد عدم پایبندی قطر به تعهدات خود را ثابت می‌کند.
 
 

چهار کشور مذکور افزودند که مطالبات سیزده گانه آنها از دولت قطر در راستای پایبند کردن دوحه به تعهدات سابق خود بوده است و این مطالبات همان است که در توافق ریاض و ساز و کار آن و نیز توافق تکمیلی ذکر شده است و کاملات با روح موارد مورد توافق مطابقت دارد.
 
 ایران بیست و یکمین ارتش قدرتمند جهان را دارد
 
رده بندی تحلیلی مسائل نظامی در وبگاه «گلوبال فایِرپاوِر» نشان می دهد، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیست و یکمین ارتش قدرتمند جهان به شمار می‌رود.

در گزارش سال ۲۰۱۷ این مؤسسه پنجاه عامل برای مقایسه ارتش های جهان با یکدیگر به لحاظ قدرت نظامی در نظر گرفته شده است.

همچنین در رده بندی این گزارش ـ که شامل ۱۳۳ ارتش برتر جهان است ـ پیشرفت های نظامی- فنی دولت های کوچک در مقایسه با دولت های بزرگ که پیشرفت نظامی کمتری داشته اند، لحاظ شده است.
 
جدیدترین رتبه نظامی ایران در بین قدرت های نظامی جهان/ آماری دلخراش از ویرانی های موصل/افشای اسنادی درباره توافق قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس/ توصیه پاکستان به قطر برای دوری از ایران
در این گزارش، ذخایر اتمی نظامی کشورها در نظر گرفته نشده است.

ترتیب سیزده کشور در این رده بندی عبارت است از: آمریکا، روسیه، چین، هند، فرانسه، انگلیس، ژاپن، ترکیه، آلمان، مصر، ایتالیا، کره جنوبی و پاکستان.

ذکر این مهم لازم است، در حالی ایران رتبه ۲۱ را از آن خود کرده که عربستان با تنزل سه رده در جایگاه ۲۴ قرار دارد.

گفتنی است، این وبسایت، توانمندی های نظامی کشورها را بر اساس عوامل زیادی از قبیل توانایی های نظامی ارتش در حوزه دریایی، هوایی و زمینی بررسی  می کند.
 
آماری تکان دهنده از تخریب موصل
 
گفته شده که در حدودا 9 ماه عملیات و نبردهای سنگین برای آزادسازی موصل، 16 هزار و 467 تن از اعضای گروه تفکیری، تروریستی داعش به هلاکت رسیده اند.
 
آخرین گزارش ها به استناد منابع رسمی در عراق، حاکی است نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، در طول 268 روز عملیات آزادسازی موصل 20 هزار سورتی پرواز بر فراز این شهر انجام داده اند. همچنین گفته می شود، 80 درصد موصل منهدم شده است.

سایت خبری السومریه نیوز در اینفوگرافی به مناسبت آزادی موصل که آمارها و اطلاعات آن از منابع رسمی تهیه شده است، اعلام کرده که جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در طول این عملیات ـ که از 17 اکتبر 2017 شروع شد ـ 20 هزار سورتی پرواز بر فراز موصل داشته اند که در نتیجه حملات این پرنده ها، از حدود 16 هزار و 500 داعشی کشته شده در نبردها تنها 5 هزار داعشی کشته شده است.
 

از دیگر آمارهای ارائه شده در این گزارش، نابودی80 درصد شهر موصل شامل زیرساخت ها و مناطق مسکونی و آوارگی نزدیک به یک میلیون و 100 هزار شهروند است که گزارش یاد شده به بازگشت هزاران خانواده به خانه های خود در مناطق آزاد شده اشاره ای نکرده است.

در همین حال، گفته شده که در حدودا 9 ماه عملیات و نبردهای سنگین برای آزادسازی موصل، 16 هزار و 467 تن از اعضای گروه تفکیری، تروریستی داعش به هلاکت رسیده اند.

شمار نیروهای شرکت کننده در عملیات، شامل پلیس فدرال، سازمان مبارزه با تروریسم، واکنش سریع، زرهی ارتش و الحشدالشعبی حدود 60 هزار تن اعلام شده است.
 
سفر اروپایی بارزانی برای جلب حمایت از همه پرسی استقلال
 
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، روز دوشنبه همراه با اعضای شورای عالی رفراندوم، شهر اربیل را به مقصد بروکسل به منظور جلب حمایت از روند همه پرسی این منطقه از عراق ترک کرد.

به گزارش شبکه روسیالیوم به نقل از شبکه کردی"رووداو"، بارزانی در این سفر با حضور در نشست های دیپلماتیک در بروکسل پایتخت بلژیک، موضوع همه پرسی را که قرار است در 25 ام سپتامبر آینده در این منطقه برگزارشود، بررسی خواهد کرد.
 
جدیدترین رتبه نظامی ایران در بین قدرت های نظامی جهان/ آماری دلخراش از ویرانی های موصل/افشای اسنادی درباره توافق قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس/ توصیه پاکستان به قطر برای دوری از ایران
 
دفتر رئیس منطقه کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: هیأت اعزامی اقلیم کردستان به اروپا، در چارچوب برگزاری نشست هایی با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا (مستقر در بروکسل)، با شماری از مقامات بلژیک نیز دیدار خواهدکرد.

در همین حال، وبگاه رسمی بارزانی، امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس منطقه کردستان عراق در گفت و گوی تلفنی با حیدر العبادی، نخست وزیر، پیروزی بر گروهک تروریستی داعش را در نبرد موصل تبریک گفت.

بارزانی این پیروزی را نتیجه هماهنگی و همکاری و خون هایی دانست که نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق نثارکردند.

در پایان این گفت و گو، بارزانی و العبادی بر اهمیت ادامه هماهنگی و همکاری بین دو طرف برای مبارزه با تروریسم تأکید کردند.
 
توصیه پاکستان به قطر برای دوری از ایران
 
مجلس علمای پاکستان کنفرانسی با نام «وحدت امت» در شهر کراچی برگزار کرد و در این کنفرانس، رهبران احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی شرکت کردند.

حافظ محمد طاهر اشرفی، رئیس مجلس علمای پاکستان ـ که ریاست این کنفرانس را بر عهده داشت ـ مدعی شد: کشور قطر باید از ایجاد روابط محکم با ایران دوری کند، زیرا قطر با تقویت روابطش با ایران، امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس، عربستان و دو حرم شریف یعنی مکه و مدینه را به خطر می‌اندازد و برای حل بحران پدید آمده، بهتر است کشور قطر با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو کند.

وی همچنین گفت: نپذیرفتن مطالبات کشورهای عربی از سوی قطر، مشکلات را بیشتر می‌کند و بهتر است، ترکیه ‌به جای این‌که از یک طرف حمایت کند و سبب تفرقه میان مسلمانان شود، در راستای صلح تلاش کند.

رئیس مجلس علمای پاکستان همچنین گفت:‌ مکه و مدینه محور امت اسلامی و خط قرمز ماست و همه امت اسلامی علیه عملیات تروریستی از سوی داعش و دیگر گروهک‌ها در این اماکن می‌ایستد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات قطری، همواره تأکید می‌کنند که روابط‌شان با ایران همانند روابط دیگر کشورهای عربی با ایران است و خارج از چهارچوب شورای همکاری خلیج فارس نیست.

مقامات ایران نیز تأکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.
 
سخنان گستاخانه وزیر دفاع آمریکا درباره تغییر نظام ایران
 
جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنان گستاخانه مقام های آمریکایی علیه ایران خواستار تغییر نظام حاکم ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: ایران، حکومتی است که نوابی مانند حزب‌الله لبنان را برای تهدید اسرائیل، قتل نخست‌وزیر سابق لبنان، قتل توریست‌های اسرائیلی در بلغارستان به کار می‌گیرد.

وی مدعی شد : هم اکنون آنها موشک‌های بالستیک را به یمن انتقال داده‌اند که از آنجا به سمت عربستان سعودی شلیک شده است.
 


وی گفت: کنار آمدن با آنها سخت است. کاری که در نهایت با آنها باید انجام داد، همان کاری است که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا انجام داد که عبارت بود از وضع تحریم‌های اقتصادی علیه آنها و وادار کردنشان به حضور در میز مذاکره، چون آنها می‌خواهند در قدرت بمانند.

متیس افزود: ایران تنها دلیلی است که باعث شده بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بتواند در قدرت بماند. این کشور مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۲
انتشار یافته: ۳
دمتون گرم
برادر عزیز آقای "عالم پاکستانی" امت اسلامی هم شیعه هست هم سنی و مکه و مدینه برای همه محترمه-شما اگه نگران امت اسلامی هستید کمی هم عربستان را نصیحت کنید
متیس افزود : ایران تنها دلیلی است که باعث شده بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بتواند در قدرت باقی بماند. این کشور مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار